Kolano problem
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kolano problem
Witam, jeżdżę na Kawasaki er6, od jakiegoś czasu ćwiczę zejście na kolano, strach przed pochyleniem moto już minął, zamykam oponę i zamiast trzeć kolanem to trę butem, macie jakieś pomysły co mogę robić źle? Widzę, że koleś w tym artykule na pierwszym zdjęciu też trze butem, http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu ,w tym, że jak trę butem to wydaje mi się, że jeszcze dużo zostało do kolana. Pozdrawiam i czekam na pomoc.
- Las
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 16/4/2012, 22:23
- Lokalizacja: StÄ…d
Noga dalej na podnozek i kolano do zewnatrz. Nie ma innej metody. Podnozki w er6 sa na tyle wysoko, ze nie powinienes trzec butem chyba, ze trzymasz nogi na foczke to czego sie spodziewasz. Moge wiedziec gdzie cwiczysz?
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Popróbuje, podobno ostatni tydzień dobrej pogody:)Ja to stopy trzymałem na śródstopiu i miałem przysłowiowe kaczuszki bo tak zostałem nauczony kiedyś tam przez instruktora a nie miał kto mi tego skorygować:) Pozdrawiam i dzięki za pomoc
- Las
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 16/4/2012, 22:23
- Lokalizacja: StÄ…d
Re: Kolano problem
Las napisał(a): kolanem to trę butem
Na kolano nie schodzę, ale na ciasnych winklach potrafię przytrzeć właśnie buty, spowodowane jest to złym ułożeniem nóg na podnóżkach.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Podpisuje sie pod tym co napisał senekkorzenna
Mam podobny styl schodzenia na kolano.

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Nie wystarczy trzymać przedniej części stopy na podnóżku bo wtedy nie zejdziesz na kolano... tzn może i zejdziesz ale na pewno nie bedzie to dobra pozycja w zakręcie. Albo zrobisz to dobrze tak jak trzeba albo jestes wygimnastykowany i też to zrobisz tylko że zle. Często widzę gości na pseudo torze którzy ledwo przechylają moto a trą kolana aż się wióry sypią ale nie na tym rzecz polega bo wiszą na moto jak małpy. Las zwróć uwagę na zdjęcie z twojego posta... zrób tak jakbyś chciał nabić stopę na podnóżek a nie trzymaj jej na nim (na jego górze) to pozwala na dalsze wysunięcie kolana w bardziej naturalny sposób. Sam się kiedyś meczyłem żeby zejść na kolano do czasu kiedy pewien gość który z wyścigami motocyklowymi był na co dzień zwrócił mi uwagę właśnie na położenie stopy.... w tamtym sezonie podarłem moj kombiak nie tylko na kolanach ale i od kolana do holewki buta(wzdłuż piszczela powiedzmy tylko że bardziej z boku) bo miałem model bez sliderów i zrobiłem dziórę w podeszwie w SIDI własnie od podnóżka ale coś za coś. Jesli zamykasz opone i zrobisz tak jak napisałem to bedziesz musiał kolano raczej chować bo na slidery nie zarobisz. Oczywiście to tylko ułożenie stopy bo tylko o to pytałeś więc całą resztę o pozycji w zakręcie pomijam. Daj znać czy pomogło.
- Jasiu123
- Świeżak
- Posty: 380
- Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28
Jasiu123 zwrócił uwagę na ważną rzecz (mam na myśli tych dyndających gości). Można zejść na kolano i nie domknąć opony a można domknąć na kolano nie schodząc, Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie po co w ogóle to kolano? A no po to, żeby lepiej kontrolować stopień pochylenia. To tak jak obieranie jabłka i kontrolowanie kciukiem grubości skórki. Kolano bardziej odchylone już wcześniej zbliża się do asfaltu i w miarę pochylania możemy je podciągać a w miarę prostowania oddalać. Dzięki temu precyzyjniej "wiemy" jakie jest pochylenie. Natomiast stopa zdecydowanie cofnięta do tyłu ale musi jednak wyraźnie wywierać nacisk na podnóżek. Nie może tracić z nim kontaktu.
No i przy okazji przestroga "starego". Nie kombinować w mieście. Piasek, olej albo szyny tramwajowe na rondzie to kiepskie podłoże. :/ Zamknięcie opony w warunkach miejskich to praktycznie akrobacja nie warta ryzyka. Ja tam swoje 1cm paski uważam za OK przy codziennej jeździe...
Przy okazji zastanów się czy nie zmienić fabrycznych podnóżków (tych z gumą) na jakieś akcesoryjne sportowe, mocno lamelowane. Te gumowe niestety jak dla mnie są za śliskie. Jedyne co mnie powstrzymuje przed ich wymianą to lepsze tłumienie jednak wcale nie małych wibracji z dwóch cylindrów. Jednak jeżeli jeszcze raz mi noga zjedzie z tej gumy to ich los będzie przesądzony.
No i przy okazji przestroga "starego". Nie kombinować w mieście. Piasek, olej albo szyny tramwajowe na rondzie to kiepskie podłoże. :/ Zamknięcie opony w warunkach miejskich to praktycznie akrobacja nie warta ryzyka. Ja tam swoje 1cm paski uważam za OK przy codziennej jeździe...
Przy okazji zastanów się czy nie zmienić fabrycznych podnóżków (tych z gumą) na jakieś akcesoryjne sportowe, mocno lamelowane. Te gumowe niestety jak dla mnie są za śliskie. Jedyne co mnie powstrzymuje przed ich wymianą to lepsze tłumienie jednak wcale nie małych wibracji z dwóch cylindrów. Jednak jeżeli jeszcze raz mi noga zjedzie z tej gumy to ich los będzie przesądzony.
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
Polecam wycieczkę na tor wyścigowy i tam próbuj. Prawdopodobnie nie trafisz tam w żadne ciało obce kolanem, "nauczysz się" jak należy, a po powrocie weź poprawkę, że są inne warunki i jeździj jak umiesz.
Filmik o panu 46 super, nie widziałem zdjęć jak jeździ tak po ulicy?
Co do obowiązkowego kolana czy nie, każdy sport i motocykl jest dostosowany bardziej lub mniej do takiej techniki jazdy, wiec nie należy zbytnio dążyć za wszelka cenę do "zejścia na kolano" chyba, ze do zdjęcia. albo jak ludzie patrzą
.
Zadaj sobie pytanie jak długo jeżdżę i czy jeżdżę bezpiecznie i szybko, czy tylko szybko?
...najlepsze kolana wychodzą komuś kto ma długie nogi i często przy mniejszych prędkościach niż sądzisz!
Im bardziej sportowy motocykl i lżejszy tym łatwiej! Powodzenia w treningach!
Filmik o panu 46 super, nie widziałem zdjęć jak jeździ tak po ulicy?
Co do obowiązkowego kolana czy nie, każdy sport i motocykl jest dostosowany bardziej lub mniej do takiej techniki jazdy, wiec nie należy zbytnio dążyć za wszelka cenę do "zejścia na kolano" chyba, ze do zdjęcia. albo jak ludzie patrzą

Zadaj sobie pytanie jak długo jeżdżę i czy jeżdżę bezpiecznie i szybko, czy tylko szybko?
...najlepsze kolana wychodzą komuś kto ma długie nogi i często przy mniejszych prędkościach niż sądzisz!
Im bardziej sportowy motocykl i lżejszy tym łatwiej! Powodzenia w treningach!
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
http://www.youtube.com/watch?v=whkzGuSC ... re=related
coś dla fanów zejscia na kolano i ... dalej
haha 
coś dla fanów zejscia na kolano i ... dalej


- shakal84
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 13/8/2012, 12:12
- Lokalizacja: Hogwart ;)
Zamiast pchac kolana w bok daj je bardziej do przodi w bok. I jedz na tor kartingowy tam masz lepsza przyczepnosc asfaltu.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
fincher napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=lSz2edKnu78
Powinno pomóc
Zdecydowanie bardzo fajna lekcja

ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości