Zobacz wątek - Początek zabawy z crosem.. pomoże ktoś?

Początek zabawy z crosem.. pomoże ktoś?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Początek zabawy z crosem.. pomoże ktoś?

Postprzez Jasiu123 » 22/9/2012, 13:44

Panowie sprawa wygląda następująco. Ogólnie od kilku lat jeżdze na moto ale na motocyklach sportowych. Cross przyszedł mi do głowy bo zawsze mnie do tego ciągneło ale nigdy nie potrafiłem zrezygnować z jazdy po utwardzonych drogach. Wpadło mi ostatnio trochę gotówki i miałem w planach zmiane motocykla lecz postanowiłem to jakoś pogodzić... mianowicie mam zamiar kupić troche tańszego ulicznika a reszte zainwestować w jakiegoś crossa o poj. 250. W zwiazku ze w temacie crossowym jestem zielony mam kilka pytań;
1-czy warto w ogole szukać crossa 250cm do kwoty 4000zł czy bedą to raczej śmietniki?
2-jaki jest koszt utrzymania takiej zabawki? (chodzi mi głównie o remont silnika)
3-ile wytrzymuje silnik po remoncie?
4-co wymaga sporego nakładu gotówki w tego typu motocyklach, wiem ze remont silnika nie jest tani, opony, napęd, klocki, plynyb, oleje, co jeszcze?

Nawet nie wiem do końca o co jeszcze mogę zapytać gdyż kompletnie się na tym nie znam ale znalazłem jedną ofertę która przykuła moją uwagę
http://otomoto.pl/honda-cr-250-60km-oka ... 20236.html
Niech się znawcy wypowiedzą czy to dobry pomysł. Wiem że to może nie jest igła ale nie potrzebuje niczego lepszego ani droższego, chcę tylko skrócić czas oczekiwania na następny sezon własnie zabawą na crossie w jesienne i wiosenne dni.
Wybaczcie moj poziom wiedzy w motocyklach tego typu ale tak jak pisałem chcę dopiero zacząć i nigdy nie miałem z tym styczności.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28


Postprzez kris514 » 22/9/2012, 14:02

Więc tak:
-NA jakich uliczniakach jeździłeś( 250 w crossie to zabójstwo na początek)
-Remont silnika to tłok 450zł(co 40-60mth) korba 420 zł (co 2-3 tłoki) łożyska na wał 250 zł (tak samo jak korbowód) do tego dochodzi koszt położenia nowego nicasilu lub tuleii (450-1300zł),uszczelki(50-200zł),łożyska do skrzyni(jak trzeba),jakieś tryby w skrzyni(jak trzeba) itp.
4 Mycie i nasączanie filtra co jazdę, smarowanie łańcucha co jazdę, Wymiana oleju w skrzyni co 10-12 mth, olej do mieszanki(castrol r2/ipone samuraj/motul 800) w mieszance 1:30
-gdzie chcesz tym jeździć (lasy/pola/tor mx)??
-Motor z tych lat wątpie żeby był zadbany(raczej do remontu)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jasiu123 » 22/9/2012, 14:20

Jezdze kilka sezonów na moto 100-180km wiec moc nie powinna mnie zaskoczyć choć nie wiem bo nigdy na crossie nie jezdziłem. Mam zamiar jezdzic po lesie, polach a z czasem skocze na tor. Kris514 to jaką sumę trzeba zainwestować w moto z tych lat na start zeby troche sie tym pobawić... zaznaczam że nie ma to być remont generalny całego motocykla. I jeszcze jedno lepsze są 2 czy 4-sówy do amatorskiej jazdy? I które są tańsze w utrzymaniu? zależy mi na dobrej zabawie przy możliwie niewielkich kosztach.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez kris514 » 22/9/2012, 17:30

Ogólnie motory z tych lat (a nawet z 2004) są w stanie do poprawek(chyba że zapłacisz 2 tyle ile warte ale to i też nic nie wiadomo) Piszesz że jeździłeś mocnymi sprzętami ale tutaj jest to że znakomicie reagują na manete i np taka 125 potrafi na 3 biegu nakryć (co raczej w tych szosowych było by ciężko) najlepiej jak byś sie przejechał takim i takim i porównał którym sie lepiej jeździ w twoim wypadku przydał by się jakieś enduro (ktm exc , husqvarna wr).
A jeśli chodzi o to czy 2t czy 4t lepszy to kwestia gustu i tego jak długo i ile będziesz jeździł (w 2t tanie a częste remonty w 4t rzadkie a drogie co z czasem wychodzi podobnie w kosztach).
Najlepiej jak bys miał kogos kto sie zna na tego typu motorach i z nim jechał oglądać (bo naprawdę sporo można urwać) ja np kupiłem moją yz z 2004r (1 rok temu) i po remoncie wyszła mnie 4500 (z 2004r)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jasiu123 » 22/9/2012, 21:33

Kur... to powiem ci ładnie wyrwałeś sprzęta. 2004 za 4500 i to po remoncie. Enduraki słabo mi sie podobają i wydaje mi sie że są troche jednak za słabe i szybko się znudzą. Bardziej typowe crossy mi po głowie chodzą choć czytałem własnie że enduraki wiecej wytrzymują jeśli chodzi o trwałość silnika ale to nie jest tak że chce uniknąć wszelkich kosztów... pare stówek co miesiąc na pewno sie znajdzie żeby po jakimś czasie ten remoncik zrobic tylko po prostu słyszałem opinie ze koszt takiego remontu przewyższa wartośc samego motocykla i dlatego miałem wątpliwości ale widzę że nie taki diabeł straszny... Dzisiaj cały czas zagłebiałem się w temacie i stwierdziłem ze wybiorę 2t. Nawet znalazłem na allegro dwie interesujące sztuki KX 125 2002 za 4500 i DR125 z 2000 za 4000 napaliłem się cholernie i jeszcze dziś bym po któregoś pognał ale niestety obie już sprzedane. Jutro szukam jakiegoś 2t i jak coś ciekawego się trafi to w poniedziałek bedzie moje. Niestety nie mam żadnego kumpla który na crossie naginał ale myśle że sobie jakoś poradze. Dzięki kris514 za przybliżenie tematu.. bardzo mi pomogłeś. Podaj adres to ci wyśle flaszke:)
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez kris514 » 22/9/2012, 21:52

Znaczy się remont ja sam robiłem (kupiłem jako zatartą) dr 125 nie jest crossem tylko solf lub zwykłym endurem (ja ci polecam hard enduro) czyli motor z wyglądu prawie że identyczny co cross (dodatkowo ma oświetlenie, licznik i homologację choć z tym rożnie bywa) ale dzięki temu ze to jest enduro ma trochę inne przełożenia, dolny zakres obrotów i reakcje na manetę które przydają się do jazdy w lesie i wszędzie oprócz toru(gdzie przeznaczony jest cross) dodatkowo tłok wymienia sie w tym o jakieś 10-20 mth rzadziej.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 22/9/2012, 22:45

po 1 kolego nie wiesz o czym w ogole piszesz. to ze masz nawet milion km po asfalcie w zaden sposob nie odniesie sie do terenu. malo tego znam ludzi którzy smigaja na codzien R1, haykami itp ogolnie duze mocne motocykle. jak siedli na 125 ccm w 2T na torze po kólku padli z braku kondycji, sily do prowadzenia moto. po prostu wyrywalo im bzyki z rąk... nie wiem co by bylo gdyby siedli na 250tki, których boja sie zawodnicy motocrossowi z pewnym doswiadczeniem... 250 sobie odpusc. chyba ze w 4T. bo 2T maja praktycznie 2X tyle mocy z pojemnosci co 4T. czyli 125 2T i 250 4T to jedna klasa moto, i 250 w 2T to 450 w 4T.

za 4 tysie nie licz na igłe moto ani cross ani hard enduro. na dobry moto musisz dac minimum 7 tysi. oczywiscie im wiecej tym lepiej. na poczatku pomysl gdzie chcesz tym jeździc. crossowka nadaje sie głownie, a raczej tylko na tor crossowy. po lesie szkoda maszyny zazynac, szybko leci przebieg ( a okresy miedzyremontowe sa krotkie ) zawieszenie i ogolnie zestrojenie calego motocykla jest robione pod tor motocrossowy. jezeli chcesz smigac na torze to taka 125 w 2T powinna cie nie raz z butów wyrwac. na 4T nie licz bo nie ten przedzial cenowy. za 4 kafle mozna jakies juz moto wyrwac, igla to nie bedzie jak wspomnialem. nie ma co tez napalac sie na moto po remoncie. bo kazdy moto byl po remoncie na pewno. wlasnie oplaca sie kupic albo tanio, albo jeszcze taniej uszkodzony do naprawy. jak kupisz moto jezdzace mozesz nim pojexdzic pół roku, a mozesz posmigac 3 dni. to wyczynowki i tloki zmienia sie co 30 - 40 mth, a praktycznie 1 mth = 1 godzina jazdy. wiec przebieg na prawde szybko leci. pamietaj zawsze ze kupujac crossowke musisz sie liczyc z wydatkami rzedu 1000-2500 zł wydatku rocznie w sam serwis ( nie licze olejów, benzyny itp )

jak nie chcesz smigac po torze, to lepiej rozejrzec sie za enduro. i ty masz hard albo soft. na hard znow nie bardzo cie stac. najtansze beda starsze ktmy EXC, czy husqvarny WR. z soft masz wiekszy wybór. i tutaj polecił bym yamahe DT 125. moto bardzo wdzieczne. nie jest to wyczynowka, ale da sie tym fajnie polatac, nauczyc techniki jazdy. nadmiar mocy nie bedzie tutaj przeszkadzał tak jak to sie ma w przypadku duzych wyczynowek. wiec bedziesz mogl po prostu cwiczyc siebie, a nie probowac silowac sie z maszyna ( a bez techniki Ci sie to nie uda ;P) kolejna zaleta DTtki to taka że mozna ja pozbawic zbednych elementow i wychodzi dosyc lekkie zgrabne moto. no ale jeszcze wiekszy plus to koszta utrzymania - silnik praktycznie nie do zarzniecia. a ewentualny remont to stosunkowo do wyczynowki groszowe sprawy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Jasiu123 » 22/9/2012, 23:18

Kris514 mój błąd. Chodziło mi o RM a nie DR... pomyłka. Nie jestem jeszcze oblatany w tym nazewnictwie.
Henio wiem że nie wiem o czym pisze bo tak jak wcześniej wspomniałem nigdy z crossami nie miałem do czynienia. Każdy musi od czegoś zacząć prawda? Postanowiłem zapytać fachowców żeby właśnie śie czegoś dowiedziec wiec wybacz moją niewiedze i sie nie denerwuj:) Co do mojej jazdy myśle że po polach i lasach bede jezdził tylko na początku zeby ogarnąć a potem już raczej tor bo mam blisko do torunia a tam jest tor dość konkretny wiec mysle ze 125 2t bedzie odpowiednie. Przeglądam allegro i jestem zmuszony podnieść fundusz do 5 tyś bo dużo ładniejsze sprzety za nie całą 5-tke. 1000-2500 w servis myśle że spokojnie dam rade wiec chyba moto nie bedzie miało ze mmną aż tak zle tym bardziej że tak jak pisałem wcześniej ma to być moje zapasowe moto... coś na gorszą pogodę powiedzmy, więc nie bede go użytkował z taką częstotliwością jak np. Wy. Dzięki wielkie panowie za waszą opinie.
Mam jeszcze pytanie
Czy remont takiego silnika 2t jest trudny do wykonania? Czy akurat do tego rodzaju silników potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? Ile to zajmuje czasu?
Teoretycznie wydaje mi się że dam rade bez problemu bo nie raz robiłem takie rzeczy w starych komarach, wsk itp, przy wszystkich moich sportach też wszystko robiłem sam a i z samochodami u mechanika nigdy nie byłem.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez kris514 » 22/9/2012, 23:27

Więc jeśli chodzi o skomplikowqanie silnika to w 2t jest cos podobnie jak wsk(tylko inne rozmiary, dokładności, technika wykonania) a i dodatkowo w wyczynach są zawory wydechowe. Jeśli chodzi o narzędzia to przydał by się ściągacz do magneta, klucz dynamometryczny, Klucz pneumatyczny i jeszcze parę standardowych narzędzi
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jasiu123 » 23/9/2012, 09:34

Ściągacz do magneta kiedyś miałem ale gdzie on teraz jest tego nikt nie wie... bede musiał sie zaopatrzyć, dynamometr mam, pneumata mam i narzędzi od ...uja więc sobie poradze. Dzięki kris514 jeszcze raz.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez henio12323 » 23/9/2012, 14:34

tak serwids jest generalnie prosty jak ktos wie co robi ;D zawsze jest ksiazka serwisowa i sporo przydatnych info tam jest. co do sciagacza - jeszcze nie wiesz do jakiego moto bedziesz potrzebował :D bo do roznych moto ida inne sciagacze.

także szukaj zdrowej maszynki i smigaj. po lesie mozna sie poduczyc, a potem tor i dzida ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 23/9/2012, 15:45

Znaczy sie jeśli chodzi o ściągacze to do 2t jest jeden i do 4t jest drugi i tyle :d
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 23/9/2012, 15:52

nie koniecznie, rózne moto maja rozne skoki gwintow, rozmiary itp itd. wiec nie kupisz jednego uniwersalnego sciagacza do wszystkich crossowek ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 23/9/2012, 15:59

Możliwe ale do większości pasują :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 23/9/2012, 19:38

co ty wkręcasz, ja w swojej cr mam lewy gwint czy kazdy 2t ma lewy gwint na sciągaczu?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mati22252 » 23/9/2012, 19:58

Z tego co wiem to tak właśnie jest a dokładnie 27x1L taki to jest gwint
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez kris514 » 23/9/2012, 20:00

Tak (jeden ściagacz pasuje do yz 125 z 2004r, rm 125 z 2001r, exc 25 z 2001r, sx 200 z 2003r) Do tego sprawdzałem a wątpie żeby zmieniali ściągacz (bo po ch**a)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jasiu123 » 23/9/2012, 21:59

Co do ściągacz to jeszcze będe się was radził przy zakupie. Jutro jade po honde cr 125, gadałem już dzisiaj z gościem telefonicznie i naświetlił mi mniej więcej co i jak... opowiadał co przy moto robił i słychać było że wie o czym gada. Awaryjnie mam jeszcze drugą nagraną bardzo blisko ode mnie wiec na 99% jutro pierwsze kroki na tego typu sprzęcie poczynię. Dzięki wam Kris514 i henio12323 wielkie za odzew. Pewnie bede wam regularnie dupe zawracał pytaniami odnośnie eksploatacji dopoki sam się we wszystkim nie połapie:) ale raczej szybko łapie wiec nie bedzie tragedii. Pozdro
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Jasiu123 » 24/9/2012, 20:26

Pany wiem że post pod postem ale nie chce zaczynać nowego tematu bo mam tylko krótkie pytanko. Kupiłem dzis tą honde i teraz powiedzcie mi jaki olej kupić do mieszanki i w jakich proporcjach mieszać, oraz jaki olej do skrzyni?
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez kris514 » 24/9/2012, 21:12

Olej do mieszanki to coś pokroju castrol racing 2t motul 800 lub ipone samuraj a jeśli chodzi o mieszankę to coś miedzy 1:30-1:40
Olej do skrzyni to np. Motul transoil castrol racing 4t
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr