Yamaha yzf 250
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Yamaha yzf 250
Witam serdecznie. Zacznę od tego, że chcę zakupić swój drugi motor. Na oku mam tę yamahe http://moto.allegro.pl/yamaha-yzf-250-2 ... 03054.html . Przesiadam się z yamahy dt 50 dlatego biorę czterotakt. Dodam, że brat ma ktm exc 125 i chciałbym dowiedzieć się czy te dwa motory się dużo różnią mocą. Czy jest to dobry wybór jak na drugie moto ? Jeśli chodzi o teren w jakim będę się poruszał to będą to przede wszystkim tory, żwirownie, niedzielne wypady w plener z kolegami (drogi polne-żwirowe,plaże,pola). Jeździć na co dzień nie będę, raczej piątkowe i weekendowe przejażdżki po 2 godzinki. Teraz pytania odnośnie serwisów, wymianami tłoków, korbowodów i rzeczy z tym związanych:
* Co ile w takim motorze powinno wymieniać się tłok, korbowód itp.
* Spalanie...jakich wielkości mogę się spodziewać przy załóżmy 2 godzinach jazdy po leśnych drogach, jazdy nie za agresywnej.
* jak wygląda moc w takiej maszynie ? Dodam, że koledzy poruszają się na dt 125 i cr 125, jak wygląda moc yzf na tle w/w motorów.
* ile kosztuje roczne utrzymanie takiego motoru przy jeździe i czasie, który podałem wyżej ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ps jeśli macie jakieś sugestie, podpowiedzi to piszcie
* Co ile w takim motorze powinno wymieniać się tłok, korbowód itp.
* Spalanie...jakich wielkości mogę się spodziewać przy załóżmy 2 godzinach jazdy po leśnych drogach, jazdy nie za agresywnej.
* jak wygląda moc w takiej maszynie ? Dodam, że koledzy poruszają się na dt 125 i cr 125, jak wygląda moc yzf na tle w/w motorów.
* ile kosztuje roczne utrzymanie takiego motoru przy jeździe i czasie, który podałem wyżej ?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ps jeśli macie jakieś sugestie, podpowiedzi to piszcie

- ARaJ
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 27/5/2012, 13:31
yzf jest troszke mocniejsza bardziej narwana od EXC. ogolnie moto dobre ale tobie na takie tereny w jakich chcesz smigac polecil bym bardziej yamahe WR. yzfke szybko zarzniesz po lasach, a i tez Wrka bedzie przyjemniejsza i pewniejsza w smiganiu w takim terenie. no i na pewno tansza
1) remonty trudno powiedziec, zalezy jaka jazda jak palowanie crossowka ( tylko na tor crossowy ) zaczniesz smigac w lesie to wszystkie normalne dane moga nie byc rzeczywiste. a wszystkie dane z kolei sa zawarte w ksiazce serwisowej do ktorej odsylam.
2) spalanie 1 mth - 1 bak - ok 40 km po torze crossowym
1) remonty trudno powiedziec, zalezy jaka jazda jak palowanie crossowka ( tylko na tor crossowy ) zaczniesz smigac w lesie to wszystkie normalne dane moga nie byc rzeczywiste. a wszystkie dane z kolei sa zawarte w ksiazce serwisowej do ktorej odsylam.
2) spalanie 1 mth - 1 bak - ok 40 km po torze crossowym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A mógłbyś podesłać mi jakiś link z aukcją wr'ki ? Cena ta sama co yzf czyli do 13 000 zł. Mógłbyś przytoczyć informacje co do tej wr bo praktycznie nic o niej nie wiem. Czy jest mniej awaryjna od yzf ? No i chciałbym aby był to 4 sów, a problem w tym, że nie wiem która wersja jest w czterotakcie ( wydaje mi się żę wr F)
- ARaJ
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 27/5/2012, 13:31
allegro mam takie samo jak ty ;P pozatym nie lubie wybierac moto z allegro
WR to przerobiona yzf (a czasami odwrotnie zalezy co jaki rocznik, wiem ze w ktmach z modelu enduro wnosili poprawki do crossowek ) mianowicie stosunkowo ma wygladzona linie momentuy obrotowego i mocy. nie ma tego zrywu jak crossowka tylko ladnie rowno ciagnie od samego spodu do samej gory - plus do jazdy po prostej drodze. ma zawieszenie praktycznie wyjete z crossowki ale ma zmieniony setting wlasnei do szybszego smigania ( predkosc po torze to srednio 60 km h w lesie zazwyczaj sporo wiecej ) no jest bardziej miekki, itp . no i posiada kit drogowo czyli mozna zarejestrowac legalnie. wiec tez jest o kilka kg ciezszy ale ma rozrusznik co tez jest zaleta w takim terenie. pozatym rama plastiki, hamulce, to samo. roznia sie jeszcze ze WR ma kolo 18 a yzf 19.
zaden moto nie jest awaryjny. jedynie czasy remontow sa na plus do WR bo wytrzymuje praktycznie 2X tyle co yzf. pali tez nieco mniej. i tak WR i yzf to 4T. i wersja F i wersja R to 4T. po prostu F to przekonstruowana yzfka, a wersja R to calkowicie inna jednostka, inna rama zawieszenie wszystko robione pod asfalt. wazy pewnie minimum 20 kg wiecej itp
WR to przerobiona yzf (a czasami odwrotnie zalezy co jaki rocznik, wiem ze w ktmach z modelu enduro wnosili poprawki do crossowek ) mianowicie stosunkowo ma wygladzona linie momentuy obrotowego i mocy. nie ma tego zrywu jak crossowka tylko ladnie rowno ciagnie od samego spodu do samej gory - plus do jazdy po prostej drodze. ma zawieszenie praktycznie wyjete z crossowki ale ma zmieniony setting wlasnei do szybszego smigania ( predkosc po torze to srednio 60 km h w lesie zazwyczaj sporo wiecej ) no jest bardziej miekki, itp . no i posiada kit drogowo czyli mozna zarejestrowac legalnie. wiec tez jest o kilka kg ciezszy ale ma rozrusznik co tez jest zaleta w takim terenie. pozatym rama plastiki, hamulce, to samo. roznia sie jeszcze ze WR ma kolo 18 a yzf 19.
zaden moto nie jest awaryjny. jedynie czasy remontow sa na plus do WR bo wytrzymuje praktycznie 2X tyle co yzf. pali tez nieco mniej. i tak WR i yzf to 4T. i wersja F i wersja R to 4T. po prostu F to przekonstruowana yzfka, a wersja R to calkowicie inna jednostka, inna rama zawieszenie wszystko robione pod asfalt. wazy pewnie minimum 20 kg wiecej itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- Damianooo1998
- Świeżak
- Posty: 278
- Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: Poddębice
tak to wszystko prawie jedno i to samo. jedna klasa motocykla czy to WR 250 czy exc-f 250 to podobne maszyny, podobna moc osiagi spalanie i serwis. tanie nie sa w utrzymaniu z racji tego ze to wyczynowki. ale na pewno lepsze do takiego latania jak crossowki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ee tam to nie jest tak że yzf tylko na tor, ja tam sobie latam w zasadzie ciągle po jakiś leśnych górkach na tor rzadko bo nie mam w swojej miejscowości .. i w zasadzie mi tam zwisa to że nie mam tablic, a jak chce to jak jebne z gazu na kolo to już mnie nie ma
gorzej jak by mnie złapali jak akurat mam odpoczynek 


ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
no tak moto jedzie na pewno
tylko uwierz mi że na enduraku latalo by Ci sie lepiej. lepsza kanapa lepsze zawieszenie. moc odczuwalnie podobna ( nie uciekniesz od enduraka crossowka nigdy
) co z tego że masz naddatek mocy jak jej po prostej drodze nie wykorzystasz :d bo liczy sie wlasnie te spokojniejsze oddawanie mocy, a nie jak moto wyjdzie z winkla 180 stopni
duzo wieksza predkosc przelotowa jest na enduro stosunkowo z crossowka. nie wspomne juz o kosztach utrzymania w takim przypadku fulla i enduro, nie wspomne o spalaniu itp itd. kolega ma SX 450 i jakos z nami smiga ale moje 525 duzo lepiej sobie radzi ;P



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tzn ja wiem o tym, po prostu teraz mam narwanego konia a enduro to taki ulozony ogier już
wiem o co chodzi i chciałbym kupić exc 530 ale jak na razie mnie nie stać, ciągle coś dokupuje do yamaszki i tak jakoś wychodzi, miałem lc4 ale to było za ciężkie, wiem o co chodzi
a właśnie Henio: na ost jeździe mi motor 2 x na wolnych obrotach zgasl, później nie mogłem go odpalić jakoś tak luźniej kopniak chodził, ale w końcu odpalałem i jechałem, przed tem (może coś to ma wspolnego z tym wgniecionym kolektorem) jak nie za 1 to za 2 palil od razu czy zimny czy cieply ?


a właśnie Henio: na ost jeździe mi motor 2 x na wolnych obrotach zgasl, później nie mogłem go odpalić jakoś tak luźniej kopniak chodził, ale w końcu odpalałem i jechałem, przed tem (może coś to ma wspolnego z tym wgniecionym kolektorem) jak nie za 1 to za 2 palil od razu czy zimny czy cieply ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
-
piceer - Świeżak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37
nie wydech nie mial znaczenia w tym przypadku
co do jazdy i narwania moim zdaniem wlasnie bez sensu jest miec narwane moto do lasu ;P po prostu jak nie zaznales jazdy endurakiem to nie bedziesz wiedzial o co chodzi ;P nie mowie od razu zeby brac 530... wystarczy WR 250
co do jazdy i narwania moim zdaniem wlasnie bez sensu jest miec narwane moto do lasu ;P po prostu jak nie zaznales jazdy endurakiem to nie bedziesz wiedzial o co chodzi ;P nie mowie od razu zeby brac 530... wystarczy WR 250
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Odświeżam temat bo mam dośc poważny problem. Mianowicie... Byłem zobaczyć ten motor http://allegro.pl/yamaha-yz450f-yzf450- ... 92152.html Motorek super, sprzedający sporo schodzi z ceny. Co do gabarytów motoru jest okej. Siłowo dałbym rade go ogarnąć ( trenuje ) Co myślicie o tym aby odrazu przesiadać się z małej pojemności na tego stwora ? Chcę za czerpać opinij osób, które w tym już trochę siedzą.
- ARaJ
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 27/5/2012, 13:31
przesiasc sie mozesz tylko gdzie chcesz tym jeździc ? po lesie bez sensu bo moto totalnie nie stworzone do lasu, pól łak itp itd. szkoda maszyny i twojej kasy na takie cos po prostu. z kolei na torze MX sponiewiera cie jak szmate
zawodnicy którzy trenuja i startuja w zawodach czesto nie ryzykuja przesiadki na 450tke ze względu na nadmiar mocy. po DT 50 mozesz kondycyjnie nie ogarnac moto. ( mozesz sobie trenowac
ale wystarczy nie miec techniki a nie masz na 100% i po 1 kółku na torze możesz paść z wykonczenia, wystarczy że np nie bedziesz potrafił rąk odpowiednio trzymać ) wiec moim zdaniem bezsens wybór.


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
też tak mysle
osobiscie gdybym ja miał kupowac moto na tor nie było by to nic wiecej jak 250 w 4T/125 w 2T. moto najlepsze na tor małe lekkie zwrotne. mozna kręcic i tylko bawic sie technika. w 450 żeby zawodnik kierował maszyna, a nie maszyna kierowała zawodnikiem potrzeba sporego doswiadczenia ;P jak dla mnie przy amatorskiej jeździe 250 to max na tor
chyba że jakis tor z USA gdzie sa mega długie proste, dłuuugie skoki itp itd. na Polskie tory 450 sa za mocne dla normalnego śmiertelnika ;D


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości