Zobacz wÄ…tek - GPZ amortyzator!!!
NAS Analytics TAG

GPZ amortyzator!!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

GPZ amortyzator!!!

Postprzez s_c_z » 12/9/2012, 21:41

Witam.
Od pewnego czasu jestem posiadaczem motocykla Kawasaki GPZ 500s 2001r (wersja jedno-tarczowa czyli amerykańska). Otóż w miniony poniedziałek gdy usiadłem na siodle poczułem że siedzę jakoś nisko, odruchowo wstałem i siadłem "mocniej" usłyszałem dość dziwny, głuchy dźwięk. Natychmiast postawiłem motocykl na stopce centralnej i zacząłem szukać przyczyny. Zobaczyłem że wahacz jest dość blisko tłumika na którym widać małe wgniecenie. Bez chwili namysłu zbadałem amortyzator który sobie najzwyczajniej skapitulował.

Otóż zastanawiam się co z tym faktem zrobić, zbadałem kilka możliwości przedstawię wszystkie, oraz wyszczególnię tą która najbardziej mi pasuje i postawie parę pytań.

-NOWY amortyzator wydatek ponad 1500pln. [O jedno zero za dużo] O dziwo nie znalazłem ŻADNEGO na Polskim serwisie aukcyjnym.
-Regeneracja wydatek 300 zeta (może trochę mniej), z tego co czytałem na forach, amorek po takiej kuracji działa rok (o dziwo gwarancja też jest na rok).
Oraz to co mnie najbardziej interesuje, czyli
-Kupno używanego Wydatek 100-200pln
ale
Przeglądając popularny Polski serwis aukcyjny natrafiłem na zaskakująco małą ilość ogłoszeń używanego, centralnego elementu resorująco-tłumiącego którą można policzyć na palcach 2 rąk (a mówią że jesteśmy europejskim złomowiskiem).

Wiec stawiam pytanie dla oczytanych mechaników i ekspertów czy nie istniała by możliwość zainstalowania w owym motocyklu amortyzatora z innego motocykla? I czy miał by może ktoś możliwość porównania elementu resorująco-tłumiącego z różnych motocykli do tego z gpz'tki?
Chodzi o to żeby zainstalowanie owego elementu nie wymagało żadnych przeróbek (chociaż by w systemie dźwigni) oraz żeby motocykl po takiej modyfikacji nie był za wysoko i za nisko no i żeby istniało dość szerokie pole regulacji wysokości prześwitu.

Może trywialnie to brzmi, ale ciekawie.
Powiedzmy że na taką zabawę chcę przeznaczyć 400-500 zł bez montażu.
s_c_z
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/2/2012, 17:19
Lokalizacja: wwa


Postprzez henio12323 » 12/9/2012, 21:59

dylemat jakich pelno ;d

mozna kombinowac z innym ale wg mnie co fabryka to fabryka. chyba ze konkretnie sie chcesz tym zajac i zrobic tuning. z tym ze 500 zl na dopasowanie zawiasu do konketnego moto to zdecydowanie za malo

uzywka - nie wiadomo ile czasu lezala. czsami lepoej jak amor pracuje intensywnie, niz jak lezy na polce i gnije. przyklad - kolega kupil moto z japonii jechal kontenerem kilka miesiecy, potem stal na serwisie. wszystko ladnie pieknie, 1 dzien po zakupie smigajac po polskich drogach pocieklo mu zawieszenie, guma sparciala od stania :d z kolei z drugiej strony mozna wyrwac tanio i moze sie okazac ze amor jest zdrowy w dobrej kondycji itp itd

regeneracja - nie powiedzla bym ze wytrzymuje tylko rok. siedze w crossowkach gdzie remonty zawieszenia to podstawa, wiele ludzi decyduje sie na regeneracje. jezeli jest dobrze zrobiona a sam amor nie jest uszkodzony to nie ma powodow do obaw i moze trzymac kilka dobrych sezonow. byle chromowana golen byla ok, nic nie bylo wytluczone itp itd. ta opcje bym obstawial. sam mialem amor po regeneracji w wyczynowym crossie, smigalo jak nowe. nowka olej, nowka gaz uszczelniacz nowy wiec wszystko jak nowe :D co do gwarancji - rok czasu to normalna gwarancja to i tak dobrze ze tyle :D rownie dobrze mozesz takim moto wjechac na polne drogi i katowac - wtedy zaden zawias moze tego nie wytrzymac ;P stad rok gwarancji.

nowka - jak dla mnie bez sens zwlaszcza do takiej maszyny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Vergon » 12/9/2012, 22:54

Jak szukasz pod hasłem "element resorująco-tłumiący" to nie dziwne, że internet milczy :lol:
Ja bym celował w używkę, sprzedający też człowiek, dogadaj się, że w razie problemów zwrócisz towar.
Wpisz sobie "gzp części" i szukaj rozbitków przeznaczonych na części, może trafi się sztuka, na której będziesz mógł usiąść i pobieżnie sprawdzić stan amortyzatora przed wyjęciem z ramy.
Poza tym to nie tarcza czy lagi, nie jest to łatwo sprzedawalny towar, więc pewnie połowie sprzedających nie przychodzi nawet do głowy, żeby wystawić go na aukcję co z kolei może zaowocować niską ceną.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez s_c_z » 13/9/2012, 14:50

Dziękuję Ci użytkowniku Henio12323 właśnie opinie takiego człowieka jak ty chciałem przeczytać.
Od razu oddam amorek do regeneracji. Dobrze że są tacy domorośli mechanicy na tym świecie jak ty.
A co do tych 500 pln to na allegro można znaleźć używkę z o wiele lepszych motocykli i o wiele taniej.

Vergon używam profesjonalnych określeń przez "zboczenie zawodowe" i wiem jakich słów/sformułowań trzeba używać żeby wujek zrozumiał.

Znalazłem już parę wizytówek osób/firm co się tym zajmują. Ale może mi polecicie jakiś sprawdzony zakład. Fakt faktem DOBRA opinia przekazywana słownie jest lepsza od reklamy internetowej/prasowej/radiowej itp.
s_c_z
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/2/2012, 17:19
Lokalizacja: wwa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê