pompa hamulcowa R1-czy ma sens regeneracja
Posty: 8
• Strona 1 z 1
pompa hamulcowa R1-czy ma sens regeneracja
Walczę z hamulcami w R1 RN04. Wyeliminowałem tarcze i klocki (nowe),klamka twarda, układ odpowietrzony i zalany nowym płynem a hamulce są tragicznie słabe.
Klocki już dotarte, zrobiłem na tym hamulcu 500km. Z tego co widziałem to zaciski ładnie działają, prowadnice czyste..........
Teraz pytanie czy ma sens zakup i montaż zestawu naprawczego (działa to potem?) czy lepiej zakupić używkę?
Klocki już dotarte, zrobiłem na tym hamulcu 500km. Z tego co widziałem to zaciski ładnie działają, prowadnice czyste..........
Teraz pytanie czy ma sens zakup i montaż zestawu naprawczego (działa to potem?) czy lepiej zakupić używkę?
- tapmal
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
To podam na priv adres do wysyłki 4-packa;)
Odpowietrzyłem wszystko na 100%. Na pompie wpierw (wymieniłem płyn na nowy) , jak klamka była twarda to na zaciskach. Klamka chodzi płynnie i jest na czucie jak w każdym innym motocyklu, ale nie hamuje. Dokładnie to spowalnia motocykl, ale np. o stoppie mogę zapomnieć.......... Pytanie z mego postu dotyczyło ewentualnego słabego ciśnienia na pompie.
Najprościej będzie przełożyć na chwilę ze sprawdzonego moto sprawną pompę i wszystko będzie wiadomo ale może ktoś już miał takie niestandardowe objawy? Po coś się te zestawy naprawcze kupuje?
Zaznaczę że zaciski czyste i nie zatarte.................
Odpowietrzyłem wszystko na 100%. Na pompie wpierw (wymieniłem płyn na nowy) , jak klamka była twarda to na zaciskach. Klamka chodzi płynnie i jest na czucie jak w każdym innym motocyklu, ale nie hamuje. Dokładnie to spowalnia motocykl, ale np. o stoppie mogę zapomnieć.......... Pytanie z mego postu dotyczyło ewentualnego słabego ciśnienia na pompie.
Najprościej będzie przełożyć na chwilę ze sprawdzonego moto sprawną pompę i wszystko będzie wiadomo ale może ktoś już miał takie niestandardowe objawy? Po coś się te zestawy naprawcze kupuje?
Zaznaczę że zaciski czyste i nie zatarte.................
- tapmal
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Wielu już twierdziło, że dobrze odpowietrzyło
Jakie klocki kupiłeś?
A może przegrzałeś klocki złym docieraniem i Ci się zeszkliły. Wyciągnij je i przeszlifuj porządnie papierem ściernym.
Jak nie to jak masz możliwość to podmień pompę, najbardziej miarodajne wyjście.

Jakie klocki kupiłeś?
A może przegrzałeś klocki złym docieraniem i Ci się zeszkliły. Wyciągnij je i przeszlifuj porządnie papierem ściernym.
Jak nie to jak masz możliwość to podmień pompę, najbardziej miarodajne wyjście.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Z tym odpowietrzaniem to wydaje się że dobrze a nie koniecznie. Do tego jakie klocki? Twarde sportowe? Je należy dobrze rozgrzać. Przewody w oplocie? płyn rozumiem nowy. Więc może warto podjechać na warsztat i wtłoczyć płyn pompką. Zabieg polega na tym że płyn jest wtłaczany od drugiej strony przez zawór do odpowietrzania. Wtedy jest pewność, że jest na pewno odpowietrzone, a koszt koło 30-40 zł i możesz to zrobić w warsztacie samochodowym. Jeżeli pompuje i nie cieknie to nie ma sensu robić reparaturki.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Skończy się na podmianie pompy. Podejrzewam że może w mojej być coś z uszczelkami, może ma np już około 60% wydajności(daje już np. mniejsze ciśnienie).
BTW. Klocki Ferodo złote, nie zeszklone-dobrze dotarte, sprawdzałem po wspomnianych 500km. Oplot jest. O takich pierdołach jak złe odpowietrzenie nawet nie wspominajmy. Jest odpowietrzone ok.
Napiszę po podmianie pompy jak to wyszło. Myślę że pompa tzw. "żyleta" rozwiąże sprawę........
Swoją drogą pytanie. W jakich okolicznościach wskazane i celowe jest wymienianie uszczelek i innych bebechów w pompie hamulcowej? Chodzi mi o wspomnianą reperaturkę.
BTW. Klocki Ferodo złote, nie zeszklone-dobrze dotarte, sprawdzałem po wspomnianych 500km. Oplot jest. O takich pierdołach jak złe odpowietrzenie nawet nie wspominajmy. Jest odpowietrzone ok.
Napiszę po podmianie pompy jak to wyszło. Myślę że pompa tzw. "żyleta" rozwiąże sprawę........
Swoją drogą pytanie. W jakich okolicznościach wskazane i celowe jest wymienianie uszczelek i innych bebechów w pompie hamulcowej? Chodzi mi o wspomnianą reperaturkę.
- tapmal
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości