1 moto
Posty: 7
• Strona 1 z 1
1 moto
Kurs ukończony, egzamin zdany, po niedzieli mam odebrać prawko. Doświadczenia na motorze tyle co na kursie, aczkolwiek podobało mi się. Pełen pakiet ubrań już mam (kask, kurtka, spodnie, buty, komiarka, rękawice...jeszcze żółwia dokupię). Wiek 30, wzrost 180cm, waga 82kg. Teraz usilnie poszukuję motocykla dla siebie. Kwota jaką chcę przeznaczyć na zakup to 5.000 - 5.500 zł i ani złotówki wiecej (lepiej byłoby 5.000 zł) + dodatkowy 1.000 zł na filtry, oleje, przerejestrowanie i ubezpieczenie. Z wielkiej trójki najbardziej podoba mi się Honda CB 500 i ewentualnie jeszcze Yamaha XJ 600. Przy czym pojawia się pytanie... co sądzicie o Virago 535 na 1moto? Gdzieś wyczytałem, że to nie najlepszy pomysł bo na takim moto (z jego charakterystyką) to na początku nie nauczę się niczego prócz jazdy do przodu. Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się i w tej kwestii??
PS. Na początku motor głównie do jeżdzenia po mieście i ewentualnie jakieś krótkie wypady za miasto. Generalnie wszystko z nastawieniem na naukę i tylko naukę i technikę. Fanem wielkich prędkości nie jestem. W samochodzie wystarcza mi 120km/h (a mam dość mocny silnik), w motorze przy 90km/h na kursie miałem dość. Uważam, że to moje indywidualne granice. Powyżej tracę przyjemność z jazdy.
PS. Na początku motor głównie do jeżdzenia po mieście i ewentualnie jakieś krótkie wypady za miasto. Generalnie wszystko z nastawieniem na naukę i tylko naukę i technikę. Fanem wielkich prędkości nie jestem. W samochodzie wystarcza mi 120km/h (a mam dość mocny silnik), w motorze przy 90km/h na kursie miałem dość. Uważam, że to moje indywidualne granice. Powyżej tracę przyjemność z jazdy.
- Lukaz2
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 4/5/2012, 21:37
- Lokalizacja: Klin
Karol20 napisał(a):Obie yamahy nadaj sie na 1 moto.
Co do prędkości to się sam zdziwisz jak wsiądziesz.
mam nadzieję, że obędzie się bez zdziwienia. odkręcić na prostej żadna sztuka, gorzej to opanować jak techniki mam tyle co z kursu. raz podczas jazdy na mieście - przy zjeździe z ronda - podczas ulewy zarzuciło mi tylne koło. nie było to miłe uczucie.
wiem, że po zdjęciach to mało co można wywnioskować, ale może doświadczonym kolegom wpadnie coś na "nie" w oko:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2612938818
http://allegro.pl/show_item.php?item=2610974234
do tej pierwszej mam trochę daleko. w tej 2 przebieg większy o 8 tyś i bardziej rury wypalone. racji braku doświadczenia nie wiem czy to ma jakiś wpływ czy normalna sprawa eksploatacyjna.
i na koniec jeszcze ten:
http://www.kodo-moto.com/index.php?go=o ... 18&npage=1
czy w ogóle ktoś z was zna/miał kontakt z kodo-moto ? szukam jakichkolwiek opinii o nich w sieci ale nie mogę nic znaleźć.
http://www.kodo-moto.com/index.php?go=o ... 83&npage=1
Ostatnio edytowano 7/9/2012, 10:22 przez Lukaz2, łącznie edytowano 3 razy
- Lukaz2
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 4/5/2012, 21:37
- Lokalizacja: Klin
Poza tym jeśli zdecyduje się na XJ600 to nie będzie się nudził nawet przy tych 90km/h - dosyć miękki na zawieszeniu sprzęt, mocno wyprostowana sylwetka - jazda powyżej 130-140 wymaga dobrej koncentracji i znaczącego pochylenia się 'do baku', to nie sport, na którym przy takiej prędkości wrzuca się 2-kę
I nie mówię to z punktu widzenia kierowcy jakiegoś embrionalno-sylwetkowego szpeja. Sam mam xj-tę w owiewkach i naprawdę jechanie na dłuższą metę szybciej niż 140 jest męczące (wiatr, ryk silnika). Da się szybciej (vmax sprawdzony przy moich gabarytach - 193cm i 95kg - 185km/h), ale tylko na przelotówkach dla zabawy.
PS. Za ciekawestkę podam jeszcze fakt, że np u mnie największe wibracje silnik ma przy równo 4tys rpm (rezonans silników chłodzonych powietrzem
) który wypada idealnie przy 90km/h na 6-tym biegu i po prostu ni chu chu ale przy tej prędkości nie da się jechać dłużej niż kilka minut - zaczynają mnie swędzieć kolana od wibracji, drętwieć nogi w kostkach, masakra jakaś. Także zawsze albo <85km/h, albo >100km/h (mowa oczywiście o trasie, gdzie wbijam 6-tkę i lecę nieschodząc na ogół poniżej tych 2,5tys rpm).
PS2. Ale nie napisałem co chciałem najważniejszego: potwierdzam, że XJ600 jest genialnym rozwiązaniem na 1-sze moto. Niskie siodło, więc nawet dla niższej osoby łatwo ją opanować na parkingówkach, oddawanie (małej) mocy bardzo liniowe - odkręcenie w opór nie skutkuje gumą, ucieczką tyłu, żadnymi przygodami poza rozpoczęciem przyspieszania
no chyba że jest mokro
Mój ma (niby wg licznika) nawinięte grupo powyżej 60tyś - i lata dalej. Panuje opinia (bo ciężko to zmierzyć i stawiać jako fakt oczywiście), że te silniki z racji słabego wyżyłowania i konstrukcji są naprawdę odporne na nawinięte kilometry i indolencję właściciela 

I nie mówię to z punktu widzenia kierowcy jakiegoś embrionalno-sylwetkowego szpeja. Sam mam xj-tę w owiewkach i naprawdę jechanie na dłuższą metę szybciej niż 140 jest męczące (wiatr, ryk silnika). Da się szybciej (vmax sprawdzony przy moich gabarytach - 193cm i 95kg - 185km/h), ale tylko na przelotówkach dla zabawy.
PS. Za ciekawestkę podam jeszcze fakt, że np u mnie największe wibracje silnik ma przy równo 4tys rpm (rezonans silników chłodzonych powietrzem

PS2. Ale nie napisałem co chciałem najważniejszego: potwierdzam, że XJ600 jest genialnym rozwiązaniem na 1-sze moto. Niskie siodło, więc nawet dla niższej osoby łatwo ją opanować na parkingówkach, oddawanie (małej) mocy bardzo liniowe - odkręcenie w opór nie skutkuje gumą, ucieczką tyłu, żadnymi przygodami poza rozpoczęciem przyspieszania



- sailence
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 12/6/2012, 15:06
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości