Zobacz wątek - Nauka jazdy dla żółtodzioba..please.
NAS Analytics TAG

Nauka jazdy dla żółtodzioba..please.

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Nauka jazdy dla żółtodzioba..please.

Postprzez PolakoPL » 6/9/2012, 18:07

Witam przywędrowałem do was na forum w poszukiwaniu ratunku. Napaliłem się na yamahe tzr wiem że dla was to nie motocykl tylko skuter, ale większa pojemność odpada ograniczenia wiekowe pozatym najpierw musze nauczyć się jeździć :P. Co tu dużo gadac jestem żółtodziobem nigdy nie jeździł moto jedynie skuterem ale to atumatyk to co to za jazda ? :P Mam pare pytań związanych z jazda motorem naprawde nie śmiejcie się, ale cóż kto pyta nie błądzi wole spytać się zawodowców niż pokazywać jaki jestem kozak i rozwalić siebie i moto :P.

1. Jakie wogóle znaczenie w motorze ma luz i gdzie się znajduje ?

2. Jak wogóle ruszac moto ? wiem że jedynka w dół reszta w góre ale gdzie jest luz bo jak rozumiem po zakończonej jeździe nie zostawiasz motoru na powiedzmy drugim biegu tylko... no właśnie na jakim ? :P

3. Redukcja czy przy redukcji trzeba wciskać sprzęgło ? powiedzmy jest taka sytuacja jade motorem i nagle musze zachamować to biegi przeżucać podczas hamowania czy gdy już stoje ? i kiedy będe wiedział że moto już jest na jedynce czy tam luzie.

4. Czy skręcanie motorem jest trudne do opanowania ?

Z góry naprawde wielie dzięki. Jeszcze raz sory za takie głupie pytańa :p ale po to jest forum żeby podzielić się swoją wiedzą z innymi :P
PolakoPL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/9/2012, 17:40
Lokalizacja: Wołomin


Postprzez motoluka » 6/9/2012, 18:33

1. Fundamentalne i znajduje się pomiędzy biegiem 1 a 2.
2. Wrzucić 1 bieg i ruszyć.
3. Tak trzeba.
4. Motorem tak, motocyklem nie.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez provit » 6/9/2012, 19:25

Nie odwalaj takich akcji, tylko leć na kurs. Mieszkanie w podwarszawskiej mniejszej miejscowości/wsi nie zwalnia Cie z posiadania uprawnień...
provit
 

Postprzez motoluka » 6/9/2012, 20:10

A skąd wiesz, że nie ma uprawnień na TZR? Z jego wypowiedzi wynika, że tylko nie ma na większe pojemności a mowa o TZR.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Angler » 6/9/2012, 20:50

1. Na ogół między 1, a 2.
2. Wrzucasz 1, zgrywasz odkręcanie gazu z puszczaniem sprzęgła. Nie w każdym motocyklu skrzynia biegów ma taki układ, ale w większości.
3. W uproszczeniu: Tak
4. Na skuterze jeździłeś - na moto też dasz radę łuk pokonać.
Avatar użytkownika
Angler
Bywalec
 
Posty: 907
Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Mateusz250 » 7/9/2012, 16:40

Pełno informacji jest o technice, trzeba szukać. Ja do 3. punktu dodam jeszcze że w miarę jak zmniejszasz prędkość to redukujesz, nigdy po zatrzymaniu bo 1. mogą potrzebne być Ci obroty pozwalające dobrze przyśpieszyć, 2. w 50 2t jest to prawie niezauważalne ale hamujesz silnikiem. Zobacz sobie pojęcia takie jak międzygaz, przeciwskręt itd. W takim motorku może Ci się to nie przyda ale zawsze warto wiedzieć więcej niż mniej.
Mateusz250
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19

Postprzez PolakoPL » 7/9/2012, 18:42

Ok dzięki ale nadal nie wiem jakie znaczenie ma luz :P i z kąd wiedzieć że moto załapał jedynke ?
PolakoPL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/9/2012, 17:40
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez motoluka » 7/9/2012, 21:30

Masz Yamahę TZR, masz biegi i nie wywnioskowałeś jakie znaczenie ma luz? No proszę Cię... Ma takie znaczenie, że możesz na nim stać bez wciskania sprzęgła np. A jak motocykl złapie jedynkę to po puszczeniu sprzęgła ruszy...
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez maciejka69 » 7/9/2012, 21:55

Jedynkę wbijasz kiedy wciskach dźwignię biegów w dół. Wiesz, że to jedynka bo wtedy moto szarpie i gaśnie. Znaczy, że kiedy wbijasz dźwignię w dół, musisz sobie pomóc klamką sprzęgła. Luz znajduje się między jedynką a dwójką (zwykle pojawia się wtedy na wyświetlaczu takie zielone światełko). Luz jest dobry, bo moto nie gaśnie, nawet jeśli niczego nie wciskasz ani nie trzymasz.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez PolakoPL » 8/9/2012, 10:17

@motoluka
Nie mam tzr planuje kupić :P
PolakoPL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/9/2012, 17:40
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez PolakoPL » 8/9/2012, 10:19

A to dzięki czyli jak w samochodzie :P Jednka samochód to jest prościzna w porónaniu z moto :P Czyli powiedzmy jade jade i musze nagle stanąć to znaczy że moge wbić na luz i moge tez na jedynke ale trzymając sprzęgło ?
PolakoPL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/9/2012, 17:40
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez cup12552 » 8/9/2012, 11:53

jak szybko jedziesz to przed hamowaniem nie zrzucaj nagle biegów w dół aż do 1 bo się to źle skończy.
Albo (najlepiej) zrzucaj je równomiernie jak zwalniasz (możesz też hamować silnikiem).
Albo jesli to np hamowanie awaryjne to zrzucisz do jedynki jak już będziesz powoli jechał lub się zatrzymasz zredukujesz do 1, tylko gdy stoisz nie zawsze Ci biegi bez problemu zaskoczą.
cup12552
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6/10/2009, 20:46

Postprzez provit » 8/9/2012, 18:04

motoluka napisał(a):A skąd wiesz, że nie ma uprawnień na TZR? Z jego wypowiedzi wynika, że tylko nie ma na większe pojemności a mowa o TZR.

Jak nie zauważyłem, że mowa o jakimś motorowerze to sorry. Ale wkurza mnie jak ktoś zaczyna naukę od jazdy na krzywy ryj.
A nie myślałeś, aby pójść do OSK i zapłacić 80-90 zł za 2 godziny jazd po placu? Wszystko się wyklaruje i będziesz mieć lepsze podstawy niż z tego co wyczytasz. Jak chcesz w miarę literaturę to polecam strategie uliczne. Jak ogarniesz tę książkę to będziesz mieć solidne podstawy do bezpiecznej jazdy po ulicach, w ogóle to powinna być lektura szkolna ;)
provit
 

Postprzez Voxx » 8/9/2012, 22:01

provit napisał(a):Nie odwalaj takich akcji, tylko leć na kurs. Mieszkanie w podwarszawskiej mniejszej miejscowości/wsi nie zwalnia Cie z posiadania uprawnień...

a co ty k... jestes lepszy ze z pier ,,, wawy kazdy wie ze tam same buraki
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez PolakoPL » 8/9/2012, 23:09

Z chęcią bym poszedł na jakiś kurs :p muszę zobaczyć te książkę :p dzięki ogromne za odpowiedź wszystkim :d:d
PolakoPL
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6/9/2012, 17:40
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez provit » 9/9/2012, 19:30

Voxx napisał(a):
provit napisał(a):Nie odwalaj takich akcji, tylko leć na kurs. Mieszkanie w podwarszawskiej mniejszej miejscowości/wsi nie zwalnia Cie z posiadania uprawnień...

a co ty k... jestes lepszy ze z pier ,,, wawy kazdy wie ze tam same buraki

Właśnie udowodniłeś, że nie tylko tam ;)
A jeżeli chodzi o temat to dorzuciłbym filmy (oraz wypowiedzi np. na motogenie) Tomka Kulika, też wartościowy materiał.
provit
 

Postprzez Voxx » 14/9/2012, 20:13

provit napisał(a):
Voxx napisał(a):
provit napisał(a):Nie odwalaj takich akcji, tylko leć na kurs. Mieszkanie w podwarszawskiej mniejszej miejscowości/wsi nie zwalnia Cie z posiadania uprawnień...

a co ty k... jestes lepszy ze z pier ,,, wawy kazdy wie ze tam same buraki

Właśnie udowodniłeś, że nie tylko tam ;)
A jeżeli chodzi o temat to dorzuciłbym filmy (oraz wypowiedzi np. na motogenie) Tomka Kulika, też wartościowy materiał.



ktoś musiał sie poświecic
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr