Zobacz wątek - Moto GP od podstaw

Moto GP od podstaw

Dla fanów i zawodników sportów motocyklowych
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Black-Ghost

Moto GP od podstaw

Postprzez Prixpl » 4/9/2012, 20:57

Witam od niedawna interesuje się motocyklami i chciał bym też interesować się MotoGP(to chyba przez film "Fastest") tylko że na ten temat wiem bardzo mało. I tutaj zgłaszam się do was o pomoc możecie podać jakieś strony na których mógł bym poznać jakieś zasady, regulamin itp. I jeszcze jedno pytanko na jakim kanale mogę oglądać Wyścigi Moto GP jak mam kablówkę z multimedii. Z góry dzieki.
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20


Postprzez Black-Ghost » 5/9/2012, 12:56

Wszystko jest napisane na oficjalnej stronie MotoGP. Wyscigi możesz oglądac na Polsat sport i posat sport extra. Do dziś nie moge wyjsc z podziwu jak dla kogos może byc ciekawsze motoGP od WSBK.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Prixpl » 5/9/2012, 19:15

Chodzi ci o tą strone http://www.motogp.com/ niestety nie znam angielskiego. są jakieś polskie strony ?
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20

Postprzez wrider » 5/9/2012, 19:24

Black-Ghost napisał(a):Wszystko jest napisane na oficjalnej stronie MotoGP. Wyscigi możesz oglądac na Polsat sport i posat sport extra. Do dziś nie moge wyjsc z podziwu jak dla kogos może byc ciekawsze motoGP od WSBK.


Oglądam zarówno wyścigi sbk jak i moto gp jednak muszę przyznać, że z większym zaciekawieniem śledzę wszystko to co dzieję się w MOTOGP. Po pierwsze cała "otoczka" jest lepiej przygotowana - chodzi mi tutaj choćby o ujęcia z kamer. Przez co wyścigi klasy królewskiej lepiej się ogląda. Poza tym mamy tutaj do czynienia z motocyklami które są prototypami, są mocniejsze i przez co mają lepsze osiągi. Uważam również, że to w motogp jeżdżą najlepsi motocykliści, a sbk to ttrochę taka druga liga jest : )

Prixpl napisał(a):Chodzi ci o tą strone http://www.motogp.com/ niestety nie znam angielskiego. są jakieś polskie strony ?


motosp.pl tutaj masz dużo aktualności jest o czym czytać :)
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Black-Ghost » 5/9/2012, 19:45

Moce Prototypów wcale nie są wiele większe od chocby superbików. Różnica paru koni. Superbiki na silniku maja po 240km. W najmocniejszym sezonie MotoGP(2005) protoypy dochodziły do 260km tak więc różnica nie jest jakas duża! Jak oglądam MotoGP to strasznie wieje nudą jeżdzą tylko 2 zespoły Honda i Yamaha! W WSBK jest znacznie ciekawiej nie biją tak gruchy i nie spuszczają sie że wszyscy chcą byc jak Rossi i Stoner! Ja Zdecydowanie wole WSBK bo jest tam znacznie wiecej producentów motocykli a i co sezon bedzie ich więcej. MotoGP próbuje sie ratowac motocyklami CRT ale i to im nie pomożę. Prototypy poprostu przestały byc rentowne! Takie są fakty. Tą sama technikie można testowac w Superbikach aby następnie trafiła do motocykli drogowych. Ostatni ciekawy sezon motoGP jaki widziałem to bodajże 2005 albo 2006rok. jak wprowadzili klase 800cm3 to już była porażka.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Prixpl » 5/9/2012, 20:19

Wiesz co Black-Ghost dla mnie w tej chwili nie widzę różnic między Moto GP a WSBK(wyścig motocykli to wyścig motocykli).
Wrider Dzięki za stronę tylko na niej widzę same nowości a chciał bym jakoś się z tym zapoznać jakiś regulamin przeczytać ile okrążeń jest w danym wyścigu, jakie pojemności są tych moto, czym się różni moto gp od moto2 itp. Takie wiadomości dla laika w 98% :)
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20

Postprzez Black-Ghost » 6/9/2012, 17:00

To tylko na oficjalnej stronie MotoGP sie dowiesz. Ew możesz pytac tutaj. Ja widze duże różnice miedzy motoGP a WSBK to tak jak by porównac Formułe1 do wyscigów GT. Może formuła to prototypy które nic nie maja wspulnego z drogowymi samochodami to wieje strasznie nudą! Są straszne obwarowania jeśli chodzi o przepisy, W WSBK jest zdecydowanie inaczej bo tak jak samochodowe wyscigi GT są opierane na drogowych konstrukcjach sportowych motocykli. Więcej sie dzieje, częstsze akcje, wyprzedzania i dużo większa ilosc producentów. Nie interesuje mnie jaka jest obróbka samego wysigu tylko to co sie w nim dzieje!!!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez wrider » 6/9/2012, 17:58

Black-Ghost napisał(a):To tylko na oficjalnej stronie MotoGP sie dowiesz. Ew możesz pytac tutaj. Ja widze duże różnice miedzy motoGP a WSBK to tak jak by porównac Formułe1 do wyscigów GT. Może formuła to prototypy które nic nie maja wspulnego z drogowymi samochodami to wieje strasznie nudą! Są straszne obwarowania jeśli chodzi o przepisy, W WSBK jest zdecydowanie inaczej bo tak jak samochodowe wyscigi GT są opierane na drogowych konstrukcjach sportowych motocykli. Więcej sie dzieje, częstsze akcje, wyprzedzania i dużo większa ilosc producentów. Nie interesuje mnie jaka jest obróbka samego wysigu tylko to co sie w nim dzieje!!!

No bez jaj motocykle klasy sbk maja tyle wspolnego z drogowymi co przyslowiowy piernik z wiatrakiem. To, ze wygladaja podobnie do tych ktore mozna sobie kupic w salonie o niczym nie swiadczy. W klasie superstock bodajze sa motocykle najmniej poddane modyfikacja i jakos nie ciesza sie tak wielka popularnoscia jak sbk. Racja obecnie w klasie motogp sie malo dzieje, wynika to z tego, ze budzety w motogp sa nie porownywalnie wieksze. Niestety nie kazdego stac, oraz rozne marki maja rozne strategie. Mam nadzieje, ze to nie dlugo sie zmieni - mowi sie o powrotu chocby suzuki. Zobaczymy jak sytuacja sie rozwinie, mozliwe, ze za kilka sezonow bedziemy miec same motocykle crt, co napewno wplynie na konkurencyjnosc rozgrywki.
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez rosiboj » 6/9/2012, 18:23

a coz BSBK ? Chlopaki, jezdza, smigaja baaa lataja!!
http://www.youtube.com/watch?v=7sGX0Ia_TE4
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2214
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Black-Ghost » 6/9/2012, 19:20

Mają wiecej wspulnego niż piernik z wiatrakiem. Są budowane na bazie wersji drogowej! To że są fabrycznie zmodyfikowane no cóż taki już jest ten sport. Stocki 1000 również są świentym odwzorowaniem drogowych maszyn. Dam ci przykład Honda czy Yamaha Dominuje w MotoGP a ich superbiki nie najlepiej sobie radzą. Za to BMW, Kawasaki, Ducati czy Aprilia budują świetne motocykle klasy Superbike,stock1000 i ma to swoje odzwierciedlenie chocby w rankingach swiatowych testów motocykli drogowych. Co do samego MotoGP nie wróże im najlepiej. Bo sami zawodnicy nie chcą jezdzic na maszynach CRT uważają to za wstyd. A tak jak powiedziałem wcesniej jest to mało rentowne po co pchac kase w CRT skoro można zbudowac dobrego superbika i przez to promowac jego drogowy odpowiednik. Dzisiaj świat rządzi sie walutą pieniędzy nie pasji czy dobrych chęci! Mnie sie podobało motoGP w sezonie 2003-2005 kiedy to było na prawde sporo producentów i same wyscigi cieszyły sie wielkim zainteresowaniem dzisiaj WSBK wygryzło MotoGP i takie są fakty. A jak już rossi przejdzie do SBK co jest bardziej niż prawdopodobne to wogóle motogp popłynie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez wrider » 6/9/2012, 20:26

Black-Ghost napisał(a):Mają wiecej wspulnego niż piernik z wiatrakiem. Są budowane na bazie wersji drogowej! To że są fabrycznie zmodyfikowane no cóż taki już jest ten sport. Stocki 1000 również są świentym odwzorowaniem drogowych maszyn. Dam ci przykład Honda czy Yamaha Dominuje w MotoGP a ich superbiki nie najlepiej sobie radzą. Za to BMW, Kawasaki, Ducati czy Aprilia budują świetne motocykle klasy Superbike,stock1000 i ma to swoje odzwierciedlenie chocby w rankingach swiatowych testów motocykli drogowych. Co do samego MotoGP nie wróże im najlepiej. Bo sami zawodnicy nie chcą jezdzic na maszynach CRT uważają to za wstyd. A tak jak powiedziałem wcesniej jest to mało rentowne po co pchac kase w CRT skoro można zbudowac dobrego superbika i przez to promowac jego drogowy odpowiednik. Dzisiaj świat rządzi sie walutą pieniędzy nie pasji czy dobrych chęci! Mnie sie podobało motoGP w sezonie 2003-2005 kiedy to było na prawde sporo producentów i same wyscigi cieszyły sie wielkim zainteresowaniem dzisiaj WSBK wygryzło MotoGP i takie są fakty. A jak już rossi przejdzie do SBK co jest bardziej niż prawdopodobne to wogóle motogp popłynie ;)

Swiatowe testy motocykli drogowych srednio mnie interesuja. Uwazam, ze motocykle drogowe osiagnely juz taki poziom perefkcji, ze naprawde bez roznicy czy ktos jezdzi kawasaki czy tez np. Yamaha. Mysle, ze to iz jakis motocykl jest cwierc sekundy szybszy ma naprawde male znaczenie na naszych kochanych drogach. Poza tym to, ze jakis motocykl jest szybszy w rekach zawodowca nie oznacza, ze laik bd potrafil ten potencjal wykozystac. Duzo tez zalerzy od samego testujacego bo kazdemu bd pasowala inna charakterystyka silnika czy tez to jak dany motocykl sie prowadzi. Wezmy chocby Rossiego, za nic nie daje sobie rady na ducati, a Stoner zdobyl na ducacie tytul. A co do przejscia Rossiego nie wydaje mi sie, zeby kiedykolwiek przeszedl. Kiedys cos czytalem, ze zamierza zakonczyc kariere z tytulem i wskoczyc do fury.
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Prixpl » 6/9/2012, 20:47

Widzę że temat sie rozwija hehe dobrze dobrze.
Black-Ghost mam tutaj zadawać pytania a więc:

-Na wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Motocyklow ... C5%9Awiata pisze "Od sezonu 2012 pojemność motocykli w klasie MotoGP wynosi 1000 cm³." nie wiem czy dobrze rozumuje ale czy moto gp moto2 moto3 ... różnią się pojemnościami ??

- Pisze też "Mistrzostwa obecnie składają się z 18 wyścigów tzw. Grand Prix, odbywających się na kontynentach: europejskim, amerykańskim, azjatyckim oraz w Australii. Zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów podczas wszystkich wyścigów zdobywa mistrzostwo świata." tutaj też nie wiem czy dobrze rozumuje. A rozumiem to tak : Jest 18 wyścigów w sezonie (roku) każdy wyścig jest na innym torze z każdego wyścigu każdy zawodnik wynosi jakieś punkty dobrze kombinuje czy nie za bardzo ??

-Za co zdobywa się te punkty ??

-WSBK też można oglądać w tv na polsacie sport ?

Sorry za taką dawkę pytań ale chcę się dowiedzieć jak najwięcej. Z góry dzięki za odpowiedź.
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2012, 14:48

wrider gluputy gadasz ale mniejsza z tym. Prixpl Tak dane klasy motocykli sie od siebie różnia. od tego roku Motocykle Klasy Moto1(motoGP) mają 1000cm3 od 2007 albo 2008 miały obniżona pojemnosc do 800cm3 wczesniej były też 1000 a jeszcze wczesniej klasa motoGP składała sie z 2suwowych 500cm3 co do moto2 to są to 600 bazujące na silnikach od drogowej hondy cbr 600rr i prototypowych podwoziach wczesniej ta klasa miała motocykle 2 suwowe o pojemnosci 250cm3, a moto3 mają obecnie 250cm3 i 4suwowe silniki, wczesniej ta klasa składała sie z motocykli 2suwowych 125cm3. Co do tego za co zdobywa sie punkty oczywiscie za to jakie miejsce zdobedzie zawodnik w danym wyscigu. Po każdym wyscigu te punkty wpisuje sie do tableki w której sie to sumuje a następnie na koniec sezonu widzisz który zawodnik ile zdobył punktów i na którym miejscu zakończył sezon.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez wrider » 7/9/2012, 15:58

Black-Ghost napisał(a):wrider gluputy gadasz ale mniejsza z tym. Prixpl Tak dane klasy motocykli sie od siebie różnia. od tego roku Motocykle Klasy Moto1(motoGP) mają 1000cm3 od 2007 albo 2008 miały obniżona pojemnosc do 800cm3 wczesniej były też 1000 a jeszcze wczesniej klasa motoGP składała sie z 2suwowych 500cm3 co do moto2 to są to 600 bazujące na silnikach od drogowej hondy cbr 600rr i prototypowych podwoziach wczesniej ta klasa miała motocykle 2 suwowe o pojemnosci 250cm3, a moto3 mają obecnie 250cm3 i 4suwowe silniki, wczesniej ta klasa składała sie z motocykli 2suwowych 125cm3. Co do tego za co zdobywa sie punkty oczywiscie za to jakie miejsce zdobedzie zawodnik w danym wyscigu. Po każdym wyscigu te punkty wpisuje sie do tableki w której sie to sumuje a następnie na koniec sezonu widzisz który zawodnik ile zdobył punktów i na którym miejscu zakończył sezon.


Wes jakos to swoje stwierdzenie uzasadnij, bo bez tego jest niewiele warte.
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2012, 21:11

Jakie stwierdzenie? bo zacytowałeś mi cały post! Post to raczej nie stwierdzenie!!!!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do MotoGP, WSB, MMP



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr