Zobacz wątek - Biopaliwa
NAS Analytics TAG

Biopaliwa

O wszystkim
_________

Biopaliwa

Postprzez mdmoto » 24/8/2012, 15:31

Hej,

aktualnie piszę pracę licencjacką nt. rynku biopaliw.

Chciałbym poznać Wasze opinie jako odbiorców końcowych tych produktów, dlatego zachęcam do wypełnienia krótkiej ankiety (tylko 17 pytań, które zajmą Wam maksymalnie 3 minuty).

Osoba, która odpowie na wszystkie pytania i w pytaniu otwartym (nr 17) wykaże się największą kreatywnością zgarnie bon o wartości 250 PLN do salonów EMPIK!

Ankieta dostępna jest pod adresem:

http://www.ankietka.pl/ankieta/94104/biopaliwa.html

Ankieta jest całkowicie anonimowa, więc bez obaw. Zebrane odpowiedzi nie będą przekazywane osobom trzecim. Zagregowane wyniki zostaną wykorzystane w celu badania rynku biopaliw i biokomponentów.

P.S. Jeśli interesuje Cię odebranie nagrody - zostaw kontakt do siebie w ostatnim pytaniu - telefon/mail/facebook - jak Ci wygodniej. Twoje dane posłużą jedynie do kontaktu z Tobą. Obiecuję! :)
mdmoto
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24/8/2012, 15:25


Postprzez KAPELA911 » 24/8/2012, 16:05

powiem tyle na ten biodiesla w ciagnikach wtryski przeżywają mniej motogodzin i wzrasta zużycia paliwa w przeliczeniu na hektar.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez Invi » 24/8/2012, 17:51

Kupa to jest. Na jednej stacji dodają tych śmieci. Jest tam tanio, ale w przeliczeniu na przejeżdżany km i tak wychodzi drożej. Jak to ma jeszcze szkodzić silnikowi to nie mam pojęcia jaki jest sens lania tego badziewia.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Angler » 24/8/2012, 18:01

Dobrze wykonany Bio-diesel może być zdrowszy dla silnika od ON, jednak koncerny naftowe nie pozwolą na wprowadzenie takiego paliwa.
Avatar użytkownika
Angler
Bywalec
 
Posty: 907
Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Dexter_Morgan » 24/8/2012, 21:27

Ja mam np powiedziane z góry żeby nie lać do służbówki eko paliw i sam do swojego też nie leje ludzie wolą już wlać droższe paliwa niż ryzykować z tym bio w niemczech np na początku jak zaczynało to wchodzić i na niektórych stacjach po prostu nie było normalnego paliwa tylko bio to wielu wolało zatankować na super 95 czy jakieś odpowiedniki V-Power niż pchać się w bio.
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37

Postprzez Glenroy » 24/8/2012, 22:32

Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez provit » 24/8/2012, 22:33

A mnie ciekawi, czy ktoś z was uwierzył ten bon i wykonał ankietę ;)
provit
 

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 00:20

Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3599
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Glenroy » 25/8/2012, 10:30

Walenty napisał(a):Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.


Spokojnie :) ja też nie mam zamiaru zamieniać dźwięku v6-ki czy doładowenej czwórki na jakiegoś innego żęcha :). Ale zanim dojdzie do jakichś zmian zmierzających w stronę "eko" to ja już będę pewnie wnuki bawił więc bardzo mnie ta ekologia nie interesuje :D
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez provit » 25/8/2012, 10:50

Walenty napisał(a):
Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.

No nie wiem czy elektryczny silnik nie dałby większej frajdy z jazdy.
Ponadto można mieć tak jak w m550d- czyli głośniki puszczają dźwięki v8 :)
provit
 

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 20:01

provit napisał(a):
Walenty napisał(a):
Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.

No nie wiem czy elektryczny silnik nie dałby większej frajdy z jazdy.
Ponadto można mieć tak jak w m550d- czyli głośniki puszczają dźwięki v8 :)


Nic mi o tym nie wiadomo...
No ale dobrze, w czym miałby dawać większą frajdę? Że daje poczucie bycia "eko"?

Co do wnuków, to żal mi ich będzie.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3599
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Krmtzzz » 25/8/2012, 20:38

Racja, beda mogli sobie poczytac o benzynce conajwyzej :D Co z tego ze glosniki beda dawac dzwiek jak to nie to samo :) Nic nie zastapi ryku r4 przejezdzajacego obok ciebie.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez provit » 25/8/2012, 22:05

Walenty napisał(a):
provit napisał(a):
Walenty napisał(a):
Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.

No nie wiem czy elektryczny silnik nie dałby większej frajdy z jazdy.
Ponadto można mieć tak jak w m550d- czyli głośniki puszczają dźwięki v8 :)


Nic mi o tym nie wiadomo...
No ale dobrze, w czym miałby dawać większą frajdę? Że daje poczucie bycia "eko"?

Co do wnuków, to żal mi ich będzie.

W tym bmw 550d (3l r6 triturbo) masz diesla, ale z głośników przy przyśpieszaniu wydobywa się dźwięk v8.
A mi chodziło o charakterystykę pracy silnika elektrycznego. Póki co takie samochody są nieopłacalne, w szczególności hybrydy (co za idioci to kupują?!), ale jak w końcu ogarną kwestie baterii to będzie to dość dobre rozwiązanie. W takiej Polsce to nie jest zbyt EKO, ponieważ większość energii czerpiemy z paliw kopalnych. Zresztą zostaje nam tylko atom, elektrownie wiatrowe są mało opłacalne, słoneczne ze względu na zachmurzenie też, rzek jakiś potężnych nie mamy.
Swoją drogą ludzie spuszczają się nad tą ekologią, a jakoś nie słyszałem o samochodach na sprężone powietrze, które można kupić, a to dość fajny patent. Ktoś wie jak się sprawa ma z wodorem?
Krmtzz- obowiązkowo z hondy civic 1.4 na przelocie i co najmniej 400 tys km przebiegu przekręconego do 100 tys ;)
provit
 

Postprzez madcap » 25/8/2012, 22:10

sorry za OT
ale jakoś ostatnio trafił przed moje oczy artykuł (tylko nie pamiętam gdzie), że nakryli BMW jak wstawia jakiś chip poprawiający dźwięk silnika
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 22:22

madcap napisał(a):sorry za OT
ale jakoś ostatnio trafił przed moje oczy artykuł (tylko nie pamiętam gdzie), że nakryli BMW jak wstawia jakiś chip poprawiający dźwięk silnika


"Nakryli" sugeruje, że to coś karygodnego. A chyba tak nie jest?

Zakładam, że chodzi o jakieś bardziej mechaniczne zabiegi, nie typu płyta cd z dźwiękiem wolnossącego V12.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3599
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez provit » 25/8/2012, 22:27

Jak dla mnie fajnie, że kombinują też w tę stronę. Ostatnio widziałem 458 Italia, dźwięk miała taki sobie. Gość jej nie kręcił jakoś, ale mimo to powinno być lepiej trochu.
provit
 

Postprzez Krmtzzz » 25/8/2012, 22:34

Hhahaha mowilem o motocyklowych rzedowkach :D Italia ladny dzwiek to ma w waskich uliczkach, we francji koles doyebal tym to uszy sie kulily, cudo.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Glenroy » 26/8/2012, 00:18

provit napisał(a):Ktoś wie jak się sprawa ma z wodorem?


Poszukam później artykułu, jeśli dobrze pamiętam na łamach auto-świat-a czytałem, że BMW, fakt kombinują z tym od kiedy pamiętam, znaleźli sposób na przechowywanie ogniw wodorowych w wyższej temperaturze, do niedawna było to chyba max 8*C, teraz opracowali technologię umożliwiającą przechowywanie wodoru w stanie stabilnym w temp. 35*C, postęp jest, zobaczymy co z tego wyjdzie, BMW kiedyś uwzięło się na wodór i uparcie idą w to dalej i zaczyna im to wychodzić :).

Co do charakterystyki pracy silnika elektrycznego. Spalinówkę trzeba wkręcić na odpowiednie obroty, żeby uzyskać porządany moment i moc, w elektryku max moment mamy właściwie od zera, moc w zależności od napięcia ale polega to na tym, że jedziemy stałą prędkością, silnik dostaje powiedzmy 500V, manetka do oporu i w przeciągu milisekund na silnik idzie 1kV i dostajemy pełną moc, bez konieczności wykręcenia silnika na odpowiednie obroty, bez różnicy czy przy wyprzedzaniu zredukujesz do przysłowiowej trójki, czy będziesz śmigał na 6, odkręcasz manetkę i elektryk bez różnicy, ciągnie tak samo. Taka jest zależność ;)

Problem w tym, że sama bateria waży nie mniej niż dobry motocykl, wytrzyma w trasie te 100km, a może i nie, ładuje się w zależności od trybu 8 albo 12 godzin, ogniwa są ch*ler*ie drogie a lubią się zużywać i bodajże po 5-ciu latach nadają się na śmietnik.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez zxer » 26/8/2012, 00:41

wodor, wodor, wodor ....gdyby zainwestowac choc 1% w wodor tego co inwestuje sie w paliwa kopalne jezdzilibysmy za 20 groszy za litr. Ale lobby paliwowe milczy a "wojujacy ekolodzy dostali wystarczajaco w lape zeby milczec...do tego dochodza patenty....tania energia ? ...moze za 300 lat
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Invi » 26/8/2012, 09:37

Krmtzzz napisał(a):Hhahaha mowilem o motocyklowych rzedowkach :D Italia ladny dzwiek to ma w waskich uliczkach, we francji koles doyebal tym to uszy sie kulily, cudo.


W wąskiej uliczce/pod wiaduktem to wszystko fajnie brzmi ;)


Ej, a dlaczego kombinują z jakimiś pedalskimi ogniwami wodorowymi i zasilaniem nimi silników z pralek. Nie lepiej spalić ten wodór w starej dobrej komorze spalania?

A z tym rozwojem baterii to bzdury, przecież one są rozwijane pewnie od jakichś 200 lat. Oczekiwanie że ich stosunek pojemności do wagi wzrośnie jakoś szczególnie to jak oczekiwanie że silniki spalinowe zaraz rozwiną się tak że będą palić 2.0l benzyny wyciskając 160KM z R4 600.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr