Zobacz wątek - Da się zdławić moc motocykla ? (CBR 900 RR)

Reklama

NAS Analytics TAG

Da się zdławić moc motocykla ? (CBR 900 RR)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Da się zdławić moc motocykla ? (CBR 900 RR)

Postprzez dydek1234 » 23/8/2012, 23:38

Witam.

Jak w temacie. Bardzo mi się podoba Honda CBR 900 RR starszego rocznika w sensie przed 95r ( koło 130 KM).
Jestem osobą początkującą i wiem że Ścigacz o takiej pojemności na pierwsze moto to samobójstwo więc proszę o nie pisanie jakiś postów z ironią, że jestem debil, "Kup sobie R1, po co ją dławić" itp tylko na temat.

Ogólnie rzecz biorąc napaliłem się jeszcze na Kawasaki ZXR 400 ale mało tego w sprzedaży, cały czas szukam, ale w między czasie zaciekawiła mnie pewna kwestia. Czy nie lepiej kupić CBR 900 RR albo jakąś Yamahę R6 i ją zdławić, do takiej mocy żeby była bezpieczna :). Raz że są bardziej dostępne, i tańsze w porównaniu do ZXR 400. Łatwiej pewnie zadbany egzemplarz znalesc.

Jak to jest z tym ograniczaniem mocy motocykli? Jedyne co wiem to to że kolega ma CBR 600 dosyć nową, sprowadzoną już z ograniczeniem, i nie narzekał.

Ile da takie zdławienie, czy jest to możliwe i ile kosztuje ?
Czy może się lepiej opłaca polować z miesiąc czy dwa na te Kawasaki ZXR 400 ?


Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39


Postprzez AdasiR6 » 24/8/2012, 19:10

Nie rozumiem po co np taką R6 dławić. Karze Ci ktoś jeździć maxem? To niepopularne stwierdzenie, ale moim zdaniem każdy motocykl pojedzie tak szybko jak mu pozwolisz. Ja się naczytałem na forum jak to mega agresywnie R6 oddaje moc i jak pierwszy raz usiadłem to byłem przerażony, że zaraz mnie wypierniczy w kosmos jak tylko dotknę gazu. Do tej pory nie wiem gdzie ta agresywność oddawania się znajduje, jak kręcisz to jedzie a jak nie kręcisz to nie jedzie.

Wiele zależy od predyspozycji danej osoby. Jak masz kłopoty z rowerem to raczej R6 nie kupuj.... temat rzeka.
AdasiR6
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 5/5/2012, 21:31

Postprzez dydek1234 » 24/8/2012, 21:04

Nie sądzę że R6 jeździ się jak rowerem ale to chyba kwestia gustu jak widać ;)

Wolę założyć że jednak nie mam zbyt wystarczających umiejętności jak na taki motocykl, i że nie zapanuje nad chęcią odkręcania manetki, niż zakładać że spoko ogarnę go i rozbić się w pierwszym miesiącu jazdy.

Zablokowałbym go na sezon czy dwa i jak będę miał wprawę to sobie go odblokuję.


To wracając do tematu. Da się zdławić Hondę CBR 900 RR SC 28, lub Yamahę R6 poniżej 98 rocznika? I ile mniej więcej taki zabieg kosztuje i czy nie zniszczy mi silnika lub skrzyni biegów :)
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39

Postprzez Mateusz250 » 24/8/2012, 21:52

To żeby przy odkręcaniu było bezpiecznie to musiałbyś zdławić do 40km/h :D . Ja bym nic nie dławił tylko kupił mniejsze moto np 500.
Mateusz250
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19

Postprzez dydek1234 » 24/8/2012, 22:49

W tym że ja się w nich chwilowo zauroczyłem ;) Zarówno ta CBR jak i R6 są piękne.
Inne motocykle jakby dla mnie nie istnieją XD Coś jak z dziewczynami, nie zawsze wybiera się tą którą nakazał by zdrowy rozsądek.

Dzięki cJarek za link. Zaraz ogarnę.


Edycja postu:

Ps: jak jest dławik po niemiecku ? XD Mam problem z tą stroną.
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39

Postprzez Invi » 25/8/2012, 08:24

dydek1234 napisał(a):atu. Da się zdławić Hondę CBR 900 RR SC 28, lub Yamahę R6 poniżej 98 rocznika?


R6 poniżej 1998 to się nie bardzo da :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez dydek1234 » 25/8/2012, 10:32

Fakt XD Był by problem nawet z jej zakupem :P Źle napisałem, w takim razie taką z 99-2002, mniej wiecej na taką bym miał kasy jeszcze.
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39

Postprzez dydek1234 » 25/8/2012, 10:41

cJarek. Dzięki wielkie, właśnie znalazłem :) Mnóstwo tego, wielki wybór.
Mam dwa które dławią Hondę CBR 900 RR sc28 do 72 kW. Czym one się różnią. Przynajmniej tyle zrozumiałem z opisu XD A trzeba się było uczyć niemieckiego w liceum.

http://shop.alphatechnik.de/shop/index. ... ts_id=6669
http://shop.alphatechnik.de/shop/index. ... cts_id=254

Czym to się różni ? XD 100 KM ogarnę ? Bo dławić tą hondę do 34 to chyba grzech by był.


Edit:

Właśnie pooglądałem filmiki, między innymi
http://www.youtube.com/watch?v=Oq2iHpzc ... re=related

Myślę że na sam początek i 25 kW mi wystarczy do hulania po mieście ;)
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39

Postprzez dydek1234 » 25/8/2012, 13:45

I nie zaszkodzi to silnikowi?
Zamawiałeś coś z tej strony? Nie ma problemów z dostawą do Polski ? Niemiec zobaczy że Polak zamawiał to zaraz zaginie przesyłka albo uszkodzone dojedzie XD

Wiele łatwiej mi będzie mi kupić ta CBR 900 RR i ją zdławić niż czekać wieczność na dobre zxr 400

A orientujecie się jaki koszt założenia tego w serwisie może być ?
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39

Postprzez hipolfs » 25/8/2012, 17:11

podejrzewam że mniejsze kolektory wydechowe już sporo by ją ograniczyły oraz mniejsze gaźniki :) tanim kosztem możesz założyć sobie ogranicznik obrotów gdzie na przykład ustawisz i będzie silnik kręcić tylko do 7 czy 8tyś rpm
hipolfs
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25/8/2012, 16:53

Postprzez dydek1234 » 25/8/2012, 17:45

cJarek szukałem na polskich. Wpisywałem w Google ograniczniki, dławiki itp i nie dało rade znaleźć strony/sklepu z akcesoriami do motocykli z tymi dławikami. Chyba że ma to jakąś specyficzną nazwę której nie znam :)
dydek1234
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2011, 08:39



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr