Zobacz wątek - Niecałe stopy na ziemi - 170cm wzrostu, jazd na BMW F 800 GS

Niecałe stopy na ziemi - 170cm wzrostu, jazd na BMW F 800 GS

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Niecałe stopy na ziemi - 170cm wzrostu, jazd na BMW F 800 GS

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 07:45

Witam wszystkich,
Niedawno zakupiłam BMW F 800 GS i mimo wymiany siedzenia na niższe nadal nie mam pełnej stopy na ziemi. Jest to mój pierwszy motocykl i kiedy jadę wszystko jest ok, stres pojawia się przy skrzyżowaniach, podjazdach na których trzeba się zatrzymać... Moje pytanie jest następujące. Czy jestem w stanie opanować ten motocykl i czy mój strach jest związany wyłącznie z tym że nie opanowałam jeszcze dobrze jazdy na moto i moich zachowań na nim? :) Boję się że nie utrzymam go na jednej nodze i że przewróci mi się gdy będę zwyczajnie stała czekając np na zielone światło!! Proszę o radę :) Pozdr. Basia
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38


Postprzez stareRadio » 23/8/2012, 08:30

wg mnie bardzo możliwe ze kiedyś podjedzisz na czerwonym na jakijsc górce czy wierzchołku koleiny i moze być krucho.
Technikę jazdy jestes w stanie opanować bez problemu,jesli masz dobre źródło wiedzy.
W tematach typu "motocykl dla niskiej osoby" są opisywane sposoby na dodatkwoe obniżenie moto, nie tylko na siedzeniu.
Notabene GS 800 na pierwsze moto? nieźle
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez cJarek » 23/8/2012, 08:55

Jazde opanujesz bez najmniejszego problemu, z stawaniem moze byc krucho. Mozesz obnizyc zawieszenie moto lub kupic damskie buty (Daytona Lady Evoque GTX, Lady Pilot GTX, Lady Star GTX) - maja 6 cm obcas.
cJarek
 

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:19

te buty to wcale nie jest glupi pomysl! bo prawdę mówiąc to jazda na razie zamiast kojarzyć mi się z przyjemnością to kojarzy mi się tylko ze strachem :) co do obnizenia zawieszenia dowiedzialam sie ze pozniej z motorem juz krucho. nie ta sama jazda a jazda w dwie osoby to juz calkowicie odpada.
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:22

są jeszcze szkoły doskonalenie techniki jazdy może to pomoże?
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez Sykopson » 23/8/2012, 09:22

Z tego co wiem to BMW proponuje fabrycznie obniżenie tego motocykla. Podjedź do salonu/serwisu Bawarii i podpytaj, oni Ci podpowiedzą.

Wybór na pierwsze moto rzeczywiście odważny, może nawet za bardzo, ale generalnie powinnaś go opanować po jakimś czasie.

A szkoły doskonalenia to na pewno nie jest głupi pomysł.

I jeśli chodzi o buty, to na pewno lepiej najpierw z nimi spróbować, a dopiero potem oddawać do obniżania, bo mimo że BMW oferuje takie coś normalnie i nie ma przeciwwskazań to zawsze lepiej na serii.

PS: edytuj posty a nie pisz jednego pod drugim, bo śmiecisz :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Arturo925 » 23/8/2012, 09:26

A w jakim stopniu dostajesz? Bo moze niepotrzebnie panikujesz :) Ja również mam 170cm wzrostu (z tym ze przeciwna płeć, wiec szału mój wzrost nie robi :D ) i na moto nie dostaje obiema stopami. Jak postawie obie na ziemi, to między piętą a glebą mam jakieś 3-4cm. Latałem po mieście, latałem po szutrach i nie jest źle. Nigdy nie miałem sytuacji w której moto leciałoby mi na bok, bo zabrakłoby mi nogi (trzeba sie czasem dobrze ustawić tj. nie stawać na wzniesieiach jak z boku jest nizej. Zawsze szukaj miejsca w którym stope mozesz postawić na wysokości moto lub nawet wyżej). Jedynie co, to przy cofaniu jest troche bieda, szczególnie jak trzeba cofnąć pod górkę. Ale poza tym, to jest ok. Buty tak czy siak pewnie kupisz, więc zawsze masz te pare cm więcej na nodze, a to robi wielką różnicę
Ostatnio edytowano 23/8/2012, 09:34 przez Arturo925, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:27

siedzenie obnizylam w liberty motors w lodzi i czuc roznice, ale nadal nie siegam pelna stopa do ziemi... jezdzi sie super i co do jazdy radze sobie. najgorsze jest stanie na swiatlach, wierzcholki, koleiny. a moze jest jakas inna technika niz ta ktora ja stosuje przy zatrzymaniu? staje, trzymam przedni hamulec i opieram go na jednej nodze ktora pewnie stawiam na asfalcie (druga noga oczywiscie wisi w powietrzu ;-) ) chyba rzeczywiscie jak na 1wszy motor to porwalam sie z motyka na ksiezyc... ale trening czyni mistrza. ponoc ;)

PS. juz, juz...nie wiedzialam jak edytowac. sorki :shock:

faktycznie... wiele mi nie brakuje bo po obnizeniu siedzenia jest to jakies 3-4 cm zeby pelna pieta dosiegnac. ale to jeszcze nie jedyny klopot ktory mam. ;) moto z pelnym zbiornikiem wazy 210. zawsze tankuje nie wiecej niz pol zbiornika. czy to rzeczywiscie tez moze miec wplyw na to ze tak ciezko mi go utrzymac czy histeryzuje??

Arturo925 - mi moto ostatnio polecial jak sie zatrzymalam, mial pelen bak paliwa, lekkie przechylenie na lewo i boom! musze zaopatrzyc go w cash pady bo za kazdym razem az lezka sie w oku zbiera ;)

Zeby to czlowiek wiedzial wczesniej ze bedzie musial jezdzic z obcasem to bym nie kupowala tych butow... grrrr... na zawieszeniu nie chce go obnizac bo mysle ze juz nie bedzie to ta sama jazda. jakos sie naucze. mam nadzieje. a najpierw pojade do tej szkoly doskonalenia techniki jazdy. i zobaczymy jak to bedzie mi szlo.
Ostatnio edytowano 23/8/2012, 09:42 przez bashak84, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez Arturo925 » 23/8/2012, 09:38

Nie no, 210 kg to dla kobiety moze być cieżar. Bo zapewne nie wyglądasz jak Burneika, więc każdy kilogram sie liczy. Kup buty i zobacz jak będzie. Z tymi co maja 6cm bankowo postawisz obie stopy i jeszcze pewnie kolana ugniesz ;)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez cJarek » 23/8/2012, 09:40

@Arturo925: liczy sie dlugosc nog, a nie wysokosc calego ciala.

Jesli bedziesz dostawala obydwoma nogami na plasko do ziemi, 210 kg nie jest najmniejszym problemem. Twoj problem polega na za krotkich nogach - moto musi byc przechylone, przez co musisz trzymac ciazar. Im bardziej przechylasz, tym trudniej. Moto stojace prosto mozna utrzymac dwoma palcami (polecam kurs oswajajacy z sprzetem). Popros jakiegos silnego faceta zeby asekurowal moto z przodu, postawcie moto do pionu i sprawdz sobie, jak prosto mozna go stabilizowac jedna reka.
cJarek
 

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:45

cJarek : Czyli co? Pelen bak paliwa w ogole nie ma znaczenia? ostatnio dosiadlam BMW w obcasach i takie 6cm bylyby idealne.
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez motoluka » 23/8/2012, 09:51

Nawet jeśli ma to przecież nie będziesz śmigała na oparach. Każdy kilogram jakieś teoretyczne znaczenie ma, ale prawda jest taka, że jeśli Ci moto ucieknie zbyt daleko od pionu to nie utrzymasz tak samo 220 jak i 150kg.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Sykopson » 23/8/2012, 09:54

Arturo925 napisał(a):Bo zapewne nie wyglądasz jak Burneika,


Co to za problem? Musi tylko jeść Stejki, bo te Stejki to jest wszystko :D

Napisałem, obniżenie zawiechy to już ostateczność.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:54

to racja. stopy musza stac na ziemi. podziwiam jak widze chlopakow co na palcach stoja na swiatlach. gdzies tu na stronie wyczytalam ze to jak robic operacje na sercu w rekawicach bokserskich :D
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 09:56

Arturo925 napisał:
Bo zapewne nie wyglądasz jak Burneika,

Mysle ze i wyglad Burneika przy nozkach wiszacych prawie ze w powietrzu by nie pomogl ;)
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez cJarek » 23/8/2012, 10:08

W pionie nie ma najmniejszego znaczenia - ty balansujesz 1..2 kg a caly ciezar spoczywa na kolach. Im dalej od pionu, tym trudniej.

Policzmy:
Piszesz brakuje ze brakuje ci 4 cm, co przy niskim siedzeniu (820 mm) oznacza kat pochylenia moto ~18°, tym samym okolo 30% wagi moto do przytrzymania jakies 50..60 kg. Roznica miedzy pelnym a pustym bakiem to ~2.5 kg.

Biorac pod uwage hebel (wysokosc siedzenia:srodek ciezkosci) kierowca walczy z 20..30 kg ( pelny vs. pusty zbiornikiem to okolo 1..1.5kg).
cJarek
 

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 10:21

mądrala ;)
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez cJarek » 23/8/2012, 10:33

Daily business ;)
cJarek
 

Postprzez bashak84 » 23/8/2012, 10:37

da sie zauwazyc ;)
BMW F 800 GS
Avatar użytkownika
bashak84
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/8/2012, 07:38

Postprzez motoluka » 23/8/2012, 12:58

cJarek, pojechałeś teraz jak James May hehe
bashak84, jeśli dotykasz stabilnie śródstopiem to już jest dobrze
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr