Zobacz wątek - Mechanika dla młodego ucznia

Mechanika dla młodego ucznia

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

Mechanika dla młodego ucznia

Postprzez Prixpl » 21/8/2012, 22:04

Witam potrzebuję jakiś materiałów na temat Mechaniki motocyklowej. Najlepiej jakieś strony gdzie jest jakoś po polsku wytłumaczone. Coś podobne do tego http://www.scigacz.pl/Mechanika,motocyklowa,244.html (otwórz link) tylko żeby było tego więcej. Np. jak jest zbudowany motocykl z czego z jakich części jak to działa itp. Z góry dziękuję.
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20


Postprzez RUTRA.RD » 22/8/2012, 08:54

http://www.ksiazki.motonews.pl/ksiazka- ... ocykl.html

http://www.wkl.com.pl/motocykle,1,1,519

proszę, do tego przydal by sie jakis motocykl zeby eksperymentowac i sie uczyc a nic nie zastapi doswiadczenia
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Prixpl » 22/8/2012, 19:14

Motocykl będzie za rok więc na razie teoria i zbieranie funduszy :) O książkach nie myślałem ale jak kasa jakaś będzie to może kupie, nie ma jakiś stron internetowych w tym temacie ?
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20

Postprzez RUTRA.RD » 23/8/2012, 07:27

cieżko ja nie znam, w ksiażce to dobre że jak idziesz na posiedzenie to sobie czytasz a tam jest wszystko naprawde bardzo fajnie przedstawione


i porada odemnie jesli kiedykolwiek bedziesz w moto grzebał to kup sobie w miarę dobre klucze dynamometryczne dokładnie to 3 małych wartości, średnich i wysokich i śruby przykręcaj silą według service manuala :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Prixpl » 25/8/2012, 21:52

W sumie to masz racje. Myślałem że coś w necie sie znajdzie nawet szukałem tych książek w pdf. ale nie znalazłem.
Książki sie kupi jak będzie kasa a narazie mam możliwość odkupienia takiej książki http://allegro.pl/technika-jazdy-motocy ... 14871.html Zna może ktoś? Warto kupić ? czy nic z niej nie zrozumiem ? Spis treści ma imponujący.
Prixpl
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/8/2012, 22:20

Postprzez provit » 25/8/2012, 22:19

RUTRA.RD napisał(a):cieżko ja nie znam, w ksiażce to dobre że jak idziesz na posiedzenie to sobie czytasz a tam jest wszystko naprawde bardzo fajnie przedstawione


i porada odemnie jesli kiedykolwiek bedziesz w moto grzebał to kup sobie w miarę dobre klucze dynamometryczne dokładnie to 3 małych wartości, średnich i wysokich i śruby przykręcaj silą według service manuala :)

Mógłbyś trochę dopowiedzieć o tych kluczach?
provit
 

Postprzez zxer » 26/8/2012, 00:12

provit napisał(a):
RUTRA.RD napisał(a):cieżko ja nie znam, w ksiażce to dobre że jak idziesz na posiedzenie to sobie czytasz a tam jest wszystko naprawde bardzo fajnie przedstawione


i porada odemnie jesli kiedykolwiek bedziesz w moto grzebał to kup sobie w miarę dobre klucze dynamometryczne dokładnie to 3 małych wartości, średnich i wysokich i śruby przykręcaj silą według service manuala :)

Mógłbyś trochę dopowiedzieć o tych kluczach?


klucze dupometryczne kupuje sie w niskim zakresie. To znaczy nie kupujesz klucza od 5 - 100 Nm bo bedzie niedokladny. Lepiej kupic 2- 3 klucze dedykowane od 5 -20 Nm potem od 20-50 Nm i na koncu 50 - 100 Nm. Takie klucze sa o wiele dokladniejsze niz jeden do wszystkiego. Tak na marginesie klucz 50-100 Nm jest malo istotny bo zazwyczaj dokrecanie z takim momentem polega na "doyebaniu ma maxa" (no moze z kilkoma wyjatkami jak hamulce itp).
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez provit » 26/8/2012, 17:26

A jakie firmy i jaka cena?
provit
 

Postprzez zxer » 26/8/2012, 17:45

Im drozsze tym lepsze. Ja uzywam DRAPER i jestem happy. niezla jakosc w stosunku do ceny.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez RUTRA.RD » 27/8/2012, 06:41

150zl za klucz jeden trzeba przyjąć
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez provit » 27/8/2012, 18:47

I z jaką wartością najczęściej przykręca się śruby w moto?
Taki klucz będzie po dłuższym użytkowaniu dokładny, czy trzeba go ustawiać w jakimś zakładzie zajmującym się tym?
1/2 czy 3/4 cala?
provit
 

Postprzez RUTRA.RD » 30/8/2012, 12:22

wartosci w moto to mniej wiecej od 8 do 120 tak ze najlepiej miec 3 klucze jak one sa oznaczane przyznam sie nei wiem
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Trax » 30/8/2012, 13:32

ja mam 3 klucze proxxona - markę mogę szczerze polecić klucze bardzo dobre w miarę dokładne - co do końcówki to obojętnie bo bez problemu kupisz za grosze przejściówki z 1/2 na 3/4 itp.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez provit » 30/8/2012, 13:35

W teorii 3/4 powinna być bardziej wytrzymała, chociaż przy małych momentach to nie wiem czy warto brać takiego dużego dziada ;)
provit
 



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr