Zobacz wątek - problem z wolnymi obrotami

problem z wolnymi obrotami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

problem z wolnymi obrotami

Postprzez 025025 » 16/8/2012, 20:09

Witam,

Jestem posiadaczem BMW G 650 X-Country i od jakiegoś czasu w mojej maszynie występuje pewien problem. Mianowicie:

Czasami, gdy jadę i wrzucę na luz/wcisnę sprzęgło i motocykl toczy się na wolnych obrotach to praca silnika jest nierówna. Zamiast rytmicznego "tum tum tum tum" jest takie jakby galopowanie " tu tum.. tu tum... tu tum..." Gdy motocykl całkowicie się zatrzyma praca silnika się normuje.
Drugim podobnym objawem, ale znacznie gorszym jest to, że motocykl czasem potrafii stracić całkowicie wolne obroty i gaśnie (wtedy niezależnie czy motocykl jest w ruchu, czy stoi w miejscu). Wtedy wystarczy chwilę odczekać (od kilkunastu sekund do nawet kilku minut) i po zapaleniu wszystko wraca do normy.
Wydaje mi się, że oba te objawy są ze sobą powiązane. Przytrzymanie na wyższych obrotach w żadnym z przypadków nic nie daje. Objawy nikną tylko jeżeli motocykl "odczeka" chwilę zgaszony. Dodam, że to gaśnięcie występuje rzadko (raz na kilkanaście/kilkadziesiąt jazd) a to "galopowanie" tyć częściej (raz na kilka jazd).

Ktoś wie czym to może być spowodowane? Coś z wtryskiem paliwa (nie bardzo wiem jak to działa)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
025025
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/8/2012, 16:44


Postprzez RUTRA.RD » 17/8/2012, 07:06

kiedy mu jakies regulacje robiles
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 025025 » 17/8/2012, 11:35

No motocykl mam od końcówki tamtego sezonu więc nie robiłem żadnych regulacji ale, że tak zapytam jakie regulacje robi się przy wtrysku paliwa?
025025
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/8/2012, 16:44

Postprzez RUTRA.RD » 17/8/2012, 12:29

np wymienia swiece
sprawdza zawory
synchronizuje przepustnice
wymiana oleju z filtrem

oczywiscie nie jest powiedziane ze to jest ktoras z tych przyczyn ale ku zdrowotnosci wartalo by to zrobic bo moze ci mysza zdechla w filtrze powietrza i o tym nawet nie wiesz :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez 025025 » 18/8/2012, 19:32

Podbijam temat. Zaznaczam, że sprawa jest dość dziwna bo po zgaszeniu motocykla i odczekaniu chwili wszystko wraca do normy. Więc jest to sprawa bardziej elektroniczna chyba niż mechaniczna?
025025
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/8/2012, 16:44

Postprzez RUTRA.RD » 21/8/2012, 11:31

raczej nie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez sonycbr77 » 21/8/2012, 14:44

dokladnie to raczej nie bedzie sprawa elektroniczna, zrob to co kolega wyzej napisal, nie wiadomo kiedy bylo cokolwiek przy nim robione, jak zrobisz mu ten podstawowy serwis to mu nie zaszkodzi a bedziesz mial pewnosc ze masz to porobione i jest duze prawdopodobienstwo ze mu przejdzie
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr