Zobacz wątek - sv650 czy er6f?

sv650 czy er6f?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

sv650 czy er6f?

Postprzez pilot88 » 15/8/2012, 19:12

Witam wszystkich,
Jest to moj nie pierwszy post, wciaz w poszukiwaniu swojego pierwszeg wymarzonego moto..po krotce przypomne niektore dane: waga 80kg,wzrost 180, motocykl do szkoly i na wypady weekendowe, doswiadczenie-dopiero zdane prawko, wiek 25lat, gotowka to ok 10000na motor, oddzielnei na stroj, a w sezonei jak tylk okazja to bym smigal codziennie;) moja uwage od dawna skupila er6f - mowa oczywsicie o kawasaki, ktora zostala mi tu polecona, ale od nie dawna rowniez znalazlem inna bardzo ciekawa maszyne...prosba do was...napiszcie cos o nich...uzytkowanie...awarynjosc...eksploatacja...spalanie wszystko co wiecie...ponizej linki przyblizajace mogele o ktorych moea:) Z gory dzieki za pomoc:)

http://otomoto.pl/suzuki-sv-sv-650-s-M3333672.html
http://otomoto.pl/suzuki-sv-sv-650-s-M3333672.html

ktory wedlug was lepiej sie prezentuje? Przyjemniej sie prowadzi?
pilot88
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20/3/2012, 21:31
Lokalizacja: ns


Postprzez Black-Ghost » 15/8/2012, 19:19

Zdecydowanie pozostał bym przy ER6. Jest tu paru użytkowników tego moto którzy zapewne sprecyzują wypowiedz dla czego er6 jest lepsze jak sv650 ;) Ja podam 4 własne powody: 1-ER6 nie hamuje tak silnikiem jak sv650, 2: jest to KAWASAKI, 3 Wygląda zdecydowanie ciekawiej, 4 jest tańszy w utrzymaniu ze wzgledu na silnik rzędowy a nie V.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Dexter_Morgan » 15/8/2012, 19:29

Mam ER-6F ale do ceny to 10000 PLN to za mało, nie wiem czy znajdziesz coś sensownego w tej kwocie. Jeżeli chodzi o opinie o tym motocyklu to wielu go zachwala i ja również, spalanie ma w granicach 6 litrów. Przypomniał mi się artykuł na ścigaczu dotyczący porównania tych motocykli łap linka http://www.scigacz.pl/Uzywane,Suzuki,SV ... 17917.html
Ostatnio edytowano 15/8/2012, 20:44 przez Dexter_Morgan, łącznie edytowano 1 raz
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37

Postprzez pilot88 » 15/8/2012, 19:32

swietnie dzieki, konkretna odpowiedz, konkretne powody, licze ze wiecej osob posiadajacych tego typu motocykle rowniez wypowiedza sie na ten temat. Co do tego czy kawa wyglada ciekawiej...hmm..na chwile obecna obydwa motocykle plasuje na tej samej pozycji..;) ale...dobrze ze wspomniales o koszcie utrzymania...to daje duza przewage er6f...jeszcze raz dzieki za odpowiedz pzdr
pilot88
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20/3/2012, 21:31
Lokalizacja: ns

Postprzez Gicolrs125 » 15/8/2012, 20:18

Nie miałem bliższej styczności z er6, ale po przymiarkach do SV (posiadając podobny wzrost do Twojego) stwierdziłem, że jest to za małogabarytowy sprzęt jak dla mnie. Jeśli chodzi o przedmówców, nie mam pojęcia w czym tak nieporównywalnie tańsze jest utrzymanie silnika er6 od silnika sv. Po drugie hamowanie silnikiem nie jest wadą jeśli chodzi o sprzęt z takim przeznaczeniem.
RS 125 > DragStar 125 > V-Strom 650 > XT 660X > Fz6 ABS
Gicolrs125
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 26/8/2009, 03:16
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez cJarek » 15/8/2012, 20:46

@Dexter_Morgan: nie wiem co robisz, ja nie jestem w stanie wyjsc powyzej 4.7l. Niezaleznie czy dluga trasa, autostrada albo palowanie na 1/2 w miescie.
cJarek
 

Postprzez motoluka » 15/8/2012, 20:56

cJarek jeździsz ER6? Tym najnowszym może?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Dexter_Morgan » 15/8/2012, 21:06

CJarek a ile masz przejechane u mnie dopiero jakieś 3000 km jest może ma to jakieś znaczenie nie wiem, poza tym dużo miasta robiłem a na trasie przykładowo jak leciałem z Kielc do Wrocka to na autostradzie 150 jechałem i nie jest to prędkość ekonomiczna . Staram się trzymać obroty w granicach od 5 do 8 tysięcy w końcu to silnik wysokoobrotowy i należy mu się to, oczywiście jak coś wyprzedzam to jest inaczej i wkręcam go trochę wyżej ale unikam czerwonego pola ;). Nawiązując do wypowiedzi Gicorls125 odnośnie hamowania silnikiem to dla początkującego może być wadą oczywiście do ogarnięcia. Dodam jeszcze, że jeżeli chodzi o ER-6 to on też trochę hamuje w porównaniu do silników r4 a to też myślę warto wiedzieć przed kupnem.
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37

Postprzez szu » 15/8/2012, 21:25

A co wy tak zajudzacie z tym hamowaniem silnika? Przecież na tym polega piękno motocykli (tych porządnych, prawdziwych), że hamują silnikiem!
szu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11/9/2009, 23:09

Postprzez motoluka » 15/8/2012, 22:27

Bo dla początkującego to nie jest piękne.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Gicolrs125 » 15/8/2012, 23:08

Każdy silnik posiada jakiś (większy lub mniejszy) moment hamujący. Sv ma znacznie większy moment od er6f, ale d*py on nie urywa, więc jeśli miałoby to być kryterium ostatecznie dyskwalifikujące Suzuki to byłby to błąd.
Pozdrawiam
RS 125 > DragStar 125 > V-Strom 650 > XT 660X > Fz6 ABS
Gicolrs125
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 26/8/2009, 03:16
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez blondynka96 » 15/8/2012, 23:53

Mam SV. Na hamowanie silnikiem nie narzekam. Oczywiście, czuć je na niskich biegach z wysokich obrotów, ale wystarczy mieć trochę przejechane na takim motocyklu i zaraz wyczaisz kiedy i jak bardzo hamuje. Moim zdaniem SV ma plus bo jest taki narwany, agresywny:D Mi to odpowiada:D Ale to jest mój drugi motocykl, wiec troszkę więcej doświadczenia posiadam.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez cJarek » 16/8/2012, 06:19

Motoluka: 2012

Dexter: ~3.500

Edit: Hamowanie silnikiem

ER6 jest moim zdaniem zbyt dobroduszna. Wolal bym cos co mocniej hamuje - z drugiej strony ta dobrodusznosc wybacza duzo bledow.
cJarek
 

Postprzez pilot88 » 16/8/2012, 10:28

dobra, a jesli chodzi o estetyke? wiadome sa gusta i gusciki...ktore wg was bardziej sie podoba? prawda moze byc ciezko wyrwac cos do 10000zl...ale bd cierpliwy i mdz moze jeszcze uda sie cos oszczedzic.;) na kupno przymierzam sei w marcu..przeczytalem tutaj ze to najlepszy moment na zakup motocyklu bo w sezonie ceny leca automatycznie w gore...
pilot88
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20/3/2012, 21:31
Lokalizacja: ns

Postprzez Karol20 » 16/8/2012, 11:28

Moja kolejnosc:

er6n->sv650s k3+->sv650n ->er6f -> sv650s k2-

Tylko ze tak za 10k to bedzie ciezko znalesc er6f. Kolega za dobre er6n na poczatku czerwca dal troche wiecej.
Ja bylem na twoim miejscu miesiac temu :). Zdecydowalem sie na sv'ke z owiewka. Poniewaz:

+pozycja za kierowniaca
+mocno ciagnie od dolu
+jest ladniejszy od f'ki(wedlug mnie)
+chcialem motocykl lekko sportowy (dlatego s'ka)

/...
A i jeszcze sv'ka s wystepuje w roznych wersjach owiewek.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez blondynka96 » 16/8/2012, 11:55

Nie ma rożnych wersji. Jest tylko owiewka czołowa, reszta to już akcesoria.
O wyglądzie motocykla musisz sam zdecydować, bo to ty na nim będziesz jeździł :)
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez pilot88 » 16/8/2012, 13:41

super fajnie ale widze ze troszke odchodzimy od tematu...domyslam sie ze moze byc ciezko znalezc kogos kto mial do czynienia z obydwoma motocyklami i bylby w stanie je porownac...wciaz licze na opinie wlascicieli modeli o ktorych wspomnialem, przede wszystkim interesuja mnie koszty utrzymania, awaryjnosc...w skrocie..chcialbym na motorze jezdzic a nei trzymac go u mechanika...wiadome zalezy od sztuki ale niektore modele maja swoje jakies slabe punkty...wciaz licze na wiecej informacji o tych modelach i dzieki dla tych ktorzy sie wypowiedzieli na tym forum
pilot88
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20/3/2012, 21:31
Lokalizacja: ns

Postprzez cJarek » 16/8/2012, 13:56

Trudno powiedziec - ja jezdze nowka, wiec jesli chodzi o koszty utrzymania i awaryjnosc ciezko wysuwac jakies daleko idace wnioski.

Na okolo 3.500 km mam ~250€ benzyny, ~150€ pierwszy przeglad, 50€ stojak, 15€ spray do lancucha.

Czytajac http://www.er-6n-forum.de mozna znalesc ze model 2007 i starsze mialy problemy z elektryka w okolicy ABS, w 2009 - i nowsze sa odglosy wibracji przy 4000 omin-1 - pozatym nie znalazlem nic systematycznego.
cJarek
 

Postprzez Karol20 » 16/8/2012, 15:12

http://www.scigacz.pl/Uzywane,Suzuki,SV ... 17917.html

Tu jest opinia osoby ktora jezdzila obydwoma motocyklami.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Gicolrs125 » 16/8/2012, 16:14

pilot88 napisał(a): na kupno przymierzam sei w marcu..przeczytalem tutaj ze to najlepszy moment na zakup motocyklu bo w sezonie ceny leca automatycznie w gore...

pilot88 napisał(a):chcialbym na motorze jezdzic a nei trzymac go u mechanika

Nie jest to utarta reguła, ale jeśli sprzęt jest w bardzo dobrej kondycji nikt nie zejdzie z ceny z powodu pory roku. Super okazje i zimowe ceny raczej zdarzają się przy sprzętach które wyglądają na w miarę utrzymane do czasu porządnej jazdy testowej :) Wiem że to lekko zbacza z tematu ale proponowałbym rozważenie fazera sprzed 2004 roku, bandziora 600 lub podobnej 6setki troche starszej daty. W tych pieniądzach można trafić sprzęt w świetnej kondycji, a jest dosyć podobny do w/w motocykli. Motocykl to nie kalendarzyk, warto mieć starszy sprzęt w świetnej kondycji, niż super młodą okazje wiecznie u mechanika.
Pozdrawiam
RS 125 > DragStar 125 > V-Strom 650 > XT 660X > Fz6 ABS
Gicolrs125
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 26/8/2009, 03:16
Lokalizacja: Chodzież

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr