Yamaha XT 125 dziwny PROBLEM (rozwiązany)
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Yamaha XT 125 dziwny PROBLEM (rozwiązany)
Witam. Kupiłem niedawno Yamahe XT 125 x z 2005r. Pojechałem po motor 400 km od domu co jest niebywałym hardkorem bo wróciłem tym motorem do domu na kołach... Po około 100 km jazdy w okolicach 100 km/h motor nagle zgasł, lecz po odczekaniu 10 min udało sie go odpalić. Ta sytuacja zdarzyła sie jeszcze pare razy, do momentu gdy zacząłem jechać w granicach 85 km/h, wtedy wszystko było ok. Po dojechaniu do domu zacząłem kminić co mogło byc przyczyna takich wydarzen.
Wymieniłem olej i okazało sie ze było go ledwie minimum a nawet poniżej...( sprzedawce powiesił bym za jaja, albo spaliłbym mu dom)
Kupiłem swiece i tez wymieniłem..
Jutro sprawdze czy wszystko gra..
Wiem ze wyszedłem na niezłego nooba odnosnie kupna motora, ale powiedzcie czy takie objawy tycza sie zatarcia silnika???
Silnik ładnie pracuje, rozrusznik normalnie kreci, motor dobrze odpala/
Mam nadzieje ze to była tylko swieca lub niedostateczne chłodzenie silnika/
Wymieniłem olej i okazało sie ze było go ledwie minimum a nawet poniżej...( sprzedawce powiesił bym za jaja, albo spaliłbym mu dom)
Kupiłem swiece i tez wymieniłem..
Jutro sprawdze czy wszystko gra..
Wiem ze wyszedłem na niezłego nooba odnosnie kupna motora, ale powiedzcie czy takie objawy tycza sie zatarcia silnika???
Silnik ładnie pracuje, rozrusznik normalnie kreci, motor dobrze odpala/
Mam nadzieje ze to była tylko swieca lub niedostateczne chłodzenie silnika/
Ostatnio edytowano 21/8/2012, 19:57 przez majhutt, łącznie edytowano 5 razy
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Przegrzewał się,
Wymień olej i powinno być dobrze.
Jazda XT125 100km/h to troche duże wyzwanie dla tego silnika.
Jak jeździłem ybr 125 to przy 90km/h czułem już dość wysokie obroty silnika a to przecież ten sam piec drzemie w tym motorkach.
Wymień olej i powinno być dobrze.
Jazda XT125 100km/h to troche duże wyzwanie dla tego silnika.
Jak jeździłem ybr 125 to przy 90km/h czułem już dość wysokie obroty silnika a to przecież ten sam piec drzemie w tym motorkach.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
Teraz pojawił sie inny problem, mianowicie prędkość maksymalna. Wyczyściłem gaźnik i jak na swoje małe umiejętności jako tako wyregulowałem. Motor osiaga teraz jedynie około 80 km/h z wielkim trudem. Wcześniej ta prędkość możliwa była przy 3/4 odkreconej manetce. ta 1/4 dawała jeszcze rade pociągnąć te 100, nawet 110 km/h przy około 8600 rpm. Teraz zapierdzielam na 5 biegu około 75 i mam tylko 7600 rpm i wiecej nie da rady...
Czy mozliwe ze nawet najgorsza na swiecie regulacja gaznika zmieni tak drastycznie v-max?????????????
Czy mozliwe ze nawet najgorsza na swiecie regulacja gaznika zmieni tak drastycznie v-max?????????????
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Tak, gaźnik jest odpowiedzialny za zasilanie silnka w mieszankę paliwowo powietrzną.
Pomyśl tak na chłopski rozum jak sie nie najesz to też nie masz siły potem na nic.
Z motocyklem masz to samo, aby jechał trzeba go odpowiednio "nakarmić". Ty lejąc paliwo do baku otwierasz mu tylko lodówkę ale diete ustala gaźnik
Więc idź do mechanika i wyreguluje ci go porządnie - przeważnie koszt takiej usługi to około 10zł z uwagi że to 1 cylinder i nie ma czego synchronizować.
Tak mnie cos wzięło na takie porównania hehhe
Pomyśl tak na chłopski rozum jak sie nie najesz to też nie masz siły potem na nic.
Z motocyklem masz to samo, aby jechał trzeba go odpowiednio "nakarmić". Ty lejąc paliwo do baku otwierasz mu tylko lodówkę ale diete ustala gaźnik

Więc idź do mechanika i wyreguluje ci go porządnie - przeważnie koszt takiej usługi to około 10zł z uwagi że to 1 cylinder i nie ma czego synchronizować.
Tak mnie cos wzięło na takie porównania hehhe

DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
Dałem do regulacji. Gaźnik został wyczyszczony ale i tak jest tak jak było..
Chyba jednak zatarłem ten silnik bo nie wiem co moze juz byc nie tak.
Jak to mozlwie ze przed tymi wszystkimi pierdołami, silnik rozpedzał motor do 85 km/h przy około 6800 ob/m a 100 km/h przy 8600 ob/m.
Co mogło az tak zmienic charakterystyke silnika. Teraz 7600 ob/m to 76 km/h itd. Tylko silnik maksymalnie ciagnie do tych 8000 ob/m
Chyba jednak zatarłem ten silnik bo nie wiem co moze juz byc nie tak.
Jak to mozlwie ze przed tymi wszystkimi pierdołami, silnik rozpedzał motor do 85 km/h przy około 6800 ob/m a 100 km/h przy 8600 ob/m.
Co mogło az tak zmienic charakterystyke silnika. Teraz 7600 ob/m to 76 km/h itd. Tylko silnik maksymalnie ciagnie do tych 8000 ob/m

-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Sorry za post pod postem, ale przed chwila rozwiązałem ten problem. Okazało się ze wyświetlacz został przestawiony, bo wątpię ze ten motor ma dwa mapowania silnika.
Podczas jednej przejażdżki padł mi akumulator i nieświadomie zmieniłem ustawienie na enduro. Dzisiaj patrze na wyświetlacz i zdziwiło mnie ze świeci się EndR, choć wcześniej paliło się NtRd. Problem rozwiązałem za pomocą zagranicznych forum.
Rozwiązanie jest banalne:
1. odlaczamy akumulator na pare minut.
2. podlaczamy, przekrecamy kluczyk
3. wybieramy ntrd lub endr za pomoca przycisku mode.
dziękuje dobranoc
Podczas jednej przejażdżki padł mi akumulator i nieświadomie zmieniłem ustawienie na enduro. Dzisiaj patrze na wyświetlacz i zdziwiło mnie ze świeci się EndR, choć wcześniej paliło się NtRd. Problem rozwiązałem za pomocą zagranicznych forum.
Rozwiązanie jest banalne:
1. odlaczamy akumulator na pare minut.
2. podlaczamy, przekrecamy kluczyk
3. wybieramy ntrd lub endr za pomoca przycisku mode.
dziękuje dobranoc
-
majhutt - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 12/2/2012, 22:29
- Lokalizacja: sdz
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości