Zobacz wątek - pierwsze moto na codzień

pierwsze moto na codzień

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

pierwsze moto na codzień

Postprzez Pablito » 5/8/2012, 19:23

Witam,

Aktualnie rozglądam się za moim pierwszym moto. Mam jednak wobec tego trochę wymagań, mianowicie:
- żeby nie był 10 letni, najpóźniej z 2009 roku,
- mało palił (nie zamierzam jeździć motocyklem co pali mi 20 L na 100 km),
- był w miarę tani w użytkowaniu,
- żeby nie brakowało mu mocy przy wyprzedzaniu jak np. brakuje Hondzie CBF 250, ale również żeby nie był szalenie szybki jak r1, był elastyczny

Mój wiek 24 lata, wzrost 178 cm waga ok 85 kg,
Doświadczenie zerowe - jedynie to jazdy podczas kursu ale wspomniana wcześniej honda wg. mnie jest za słaba dla mnie.

Motocykl zamierzam używać do jazdy na co dzień do pracy(15 km trasa i 15 km przez miasto) + ewentualne trasy w weekendy max 100 km w dwie osoby. Odnośnie ceny nie chciałem przekroczyć 20k zł.

Dlatego wytypowałem sobie parę moto i powiedziecie co o nich myślicie czy się nadadzą dla mnie.

Moje typy:
- Honda NC 700 (niskie spalanie, wiele portali potwierdza, że mieści się w granicach 4L/100km, choć prosiłbym o więcej informacji jak ktoś ma)
- Yamaha MT 03 (widziałem, siedziałem jeździłem po parkingu, Super moto ale nie wiem jak tu jest np. na drodze przy wyprzedzaniu z prędkością 130km/h+ czy nie brakuje mu mocy w tych granicach)
- Suzuki Gladius
- Kawasaki ER6N
- Yamaha XJ6

Co myślicie o tych co wytypowałem na pierwsze moto?
Prosiłbym o porady.

Z góry dziękuje,
Pozdrawiam
Pablito
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/8/2012, 17:22
Lokalizacja: Toszek


Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 19:31

Obstawiam Er6N ;) Jest jeszcze BMW F800S/ST ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Dexter_Morgan » 5/8/2012, 20:09

Fajne menu zestawiłeś teraz tylko zbierać opinie o poszczególnych opcji, przejażdżka moim zdaniem też jest ważna ale takie kilka kilometrów pełnego obrazu jaki motocykl jest Ci nie da trzeba by trochę więcej pojeździć. Ja mam na pierwsze moto Kawasaki ER-6F jak ER-6N tylko więcej plastiku i owiewka z wyprzedzaniem nie ma problemu idzie jak burza tak do 160 można poważnie szaleć silnik bardzo ładnie ciągnie od samego dołu spalanie średnio 6 litrów no i tu coś za coś jak np wymieniona w menu yamaha MT-03 ma spalanie około 4 litrów jak napisałeś to już nie jest tak mocna ale i tak będziesz miał pewnie frajdę. Hamulce jak hamulce działają :) dla mnie siedzi się na nim wygodnie mam 180 cm wzrostu, prowadzi się bez problemów trzeba wiedzieć że silnik troszkę hamuje bo to r2, w trasy daje spokojnie radę w końcu to sportowy turystyk. Jeżeli chodzi o wady to ciężko coś znaleźć bo to jeden z fajniejszych motocykli w swojej klasie jedynie pozostaje Ci doczytać w różnych artykułach opisy i wtedy obraz do porówania z innymi masz gotowy na piersze moto naprawdę moim zdaniem jeden z fajniejszych wyborów.
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37

Postprzez Pablito » 5/8/2012, 21:08

Hm.. Trochę teraz poczytałem poogladalem filmiki i ta er6 bardzo fajnie się zapowiada. Jutro po pracy wybiorę się do salonu kawy zobaczyć. Opisze jak tylko wroce
Pablito
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/8/2012, 17:22
Lokalizacja: Toszek

Postprzez miki1406 » 6/8/2012, 09:45

Hmmm obstawiłeś nowy model NC 700. To ciekawa opcja. Jeśli weźmiemy na ruszt AutoCasco, to przy ewentualnej wywrotce nie zje cię na naprawy. Jeśli do tego modelu weźmiesz pakiet ubezpieczeń - nie straszę, a biorę ewentualność gleby - to myślę, że to ciekawa opcja
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Pablito » 6/8/2012, 18:26

Honda NC 700 odpada z powodu ceny ;/ miałem cichą nadzieje że znajdzie sie w cenie ok max 22k zł, dzwoniłem do dealera i sytuacja wyglada tak:
Honda NC 700S 24 000 zł
Honda NC 700S z ABS 26 000 zł
i z ABS i DCT 30 000 zł. Wiec troche drogo ;/
Z ciekawości pytam co to jest ten DCT a on mi mówi, że to jest taka jakby automatyczna skrzynia biegów.... No masakra!
Coś czuje, że za niedługo to będa motocykle produkować jak samochody które same jeżdzą i człowiek już nic nie będzie robił, gdzie ta przyjemnośc z jazdy?!

Ale wracając do tematu, byłem w salonie Kawy i tak:
Wchodze rozglądam się i pierwsza maszyna która wpadła mi w oko to Kawasaki Z 1000 Naked "Wchodze i mówie, kur... to jest TO!" no ale niestety maszyna jeszcze zdecydowanie dla mnie za mocna no i za droga prawie 49000 zł za nówke..

Oglądam er6n i również pieknie się prezentuje, nigdy mi kawasaki się nie podobało ale teraz naprawde piękne te motocykle robią. Najbardziej co mi przypasowało to lampa przednia no i wygoda z jaką się siedziało na moto, tył lekko powężany muskularny wygląda całej maszyny nadawał drapieżnego charakteru, wszystko było na swoim miejscu idealnie stworzone jakby tylko miałbyć dla mnie. Jazda próbna umowiony jestem na pt po pracy. Jednak cena nowego prawie 27000 zł a na serwisie aukcyjnym znalazłem o wiele tańsze np wersje demo z salonów w cenie ok 19 000 zł, bądz sprowadzaną z szwajcari rocznik 2012 przebieg 3200 km również w tych okolicach.

W tym momencie mój gust już jest w miare sprecyzowany, chce er6n rocznik 2012 tylko chciałbym się choćby pare metrów przejechać czy silnik nie jest za agresywny.

Moje tylko pytanie czy warto kupować takie wersje demo??? Czy nie będzie to silnik, źle dotarty lub typ podobne. Może lepiej już kupić motocykl sprowadzony za granicy np. jak ten z szwajcari z przebiegiem 3200 km. Prosze o odpowiedz.
Pablito
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/8/2012, 17:22
Lokalizacja: Toszek

Postprzez Black-Ghost » 6/8/2012, 18:56

Demo to model demonstracyjny! dotarty bedzie dobrze! kwestia tego jak sie obchodzili z tą maszyną na dniach testowych ;)

PS: Kawy zawsze były piękne: Szczególnie od 2003roku .
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez ziemniak99 » 6/8/2012, 19:21

A myślałeś może o Aprilia shiver bardzo faje moto i w granicach twojego budżetu 2009r możesz wychaczyć co prawda ma 95 KM ale posiada trzy mapy zapłonu i np. na deszczowej mapie moto oddaje polowe mocy.Sam kupiłem 3 miechy temu taki sprzęcik na pierwsze moto,a i na pewno szybko nie braknie ci mocy
ziemniak99
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/5/2012, 12:42
Lokalizacja: Żory,Tilburg

Postprzez Pablito » 8/8/2012, 13:52

Wszelkie ducati i aprilia odpadają, jakoś nie mam zaufania :P ale dziekuje za informacje. Pierwszy raz słyszałem o takim wynalazku jak 3 rodzaje oddawania mocy w moto :) w diavelu też jest cos podobnego.
Pablito
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/8/2012, 17:22
Lokalizacja: Toszek

Postprzez Pablito » 8/8/2012, 13:57

Chciałbym również wiedzieć jak to wygląda z xj6 oraz gladius'em. Może jeździ ktoś tymi maszynami?
na allegro cenowo lepiej wyglada er6n, nie umiem doczekać sie pt by go przetestować
Pablito
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/8/2012, 17:22
Lokalizacja: Toszek

Postprzez Black-Ghost » 8/8/2012, 14:01

Dużo nowych motocykli ma dziś zmienne mapy zapłonu. Taki bajer w tych czasach, pewnie bardzo przydatny jak reszta dzisiejszej elektorniki ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kriss2k » 8/8/2012, 14:24

Gladius to V-ka, taka jak w starszych SV. Fajnie oddaje moc od samego dołu.
ER6 rzędowy dwucylindrowiec.
XJ6 rzędówka ale już 4 cylindry. I moim zdaniem to lepszy wybór niż ER6.
MT-03 jak i Hondą NTV będziesz mógł z asfaltu zjechać w leśne dukty i szutrówki.

Jeśli oprócz jazdy po asfalcie planujesz też z niego czasem zjechać, to MT-03 lub NTV.
Jeśli szukasz emocji i szybkich startów spod świateł to Gladius.
Jeśli motocykl łatwy w oswojeniu i tylko na asfalt to XJ6 lub ER6.

Wybór należy do Ciebie, przymierz się najlepiej do każdego, przejedź się, będziesz miał porównanie to i wybór stanie się prostszy.

Jeśli zamierzasz kupować motocykl na dłużej to moim zdaniem nówka to nówka. Jeśli zamierzasz zmienić po sezonie lub dwóch - szukaj używki. Tylko uważaj, masa z Włoch i Francji to powypadkowe. Demonstracyjne natomiast wiadomo, mimo że serwisowane tak jak należy to nie oszukujmy się, nikt o nie nie dba, kto idzie do salonu na jazdę próbną to próbuje go na maxa, kręci często zimny silnik (bo jazda testowa zbyt długo nie trwa a sprzęt trzeba sprawdzić). Moze sie to okazać pozorną oszczędnoscią.

Poszukaj nówek z 2011r, jeszcze znajdziesz. Zorientuj się też u tych którzy sprowadzają nówki z zachodu ale nie są autoryzowanymi dealerami - kupujesz wtedy też nóweczkę, z pełną gwarancją, ale nieraz sporo taniej niż z sieci dealerskiej.
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez EXXON » 9/2/2014, 05:20

ZR750-to idealny sprzęt na nowe moto.wiele wybaczający a zarazem wrowadzajacy i przygotowujacy na przesiadke na litra
ZR7-oddaje bardzo płynnie moc a zarazem przyzwyczaja do wkrętek z samego dołu.
EXXON
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4/8/2013, 17:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sykopson » 9/2/2014, 14:57

Aleś odkopał dinozaura :lol:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr