Zobacz wątek - Pierwszy motocykl ( tak, znowu to samo)

Pierwszy motocykl ( tak, znowu to samo)

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motocykl ( tak, znowu to samo)

Postprzez Tofuz » 5/8/2012, 13:34

Witam, na początek wypadałoby się przywitać i przedstawić - więc interesuję się od dawna motocyklami (niestety małe doświadczenie praktyczne) i sportem, mam 18 lat i właśnie jestem w trakcie kursu na kategorię A :) .
Jak każdemu tutaj przychodzi mi zmierzyć się z trudnym wyborem kupna pierwszej maszyny, tutaj zaznaczę że przerabiam temat już od kilku miesięcy, więc proszę nie odsyłajcie mnie do googli - po prostu nie mogłem znaleźć w 100% satysfakcjonującego mnie modelu, a to chyba ważne.

Pozwolę sobie skorzystać z gotowego schematu - będzie przejrzyściej :)

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie) Niestety, prawię żadne - za łebka kilka wypadów na wiekowej WFM, rok temu trochę nauki na Romet 125 Z. Jazda głównie jako pasażer.

- Wiek, waga, wzrost : 18 lat, 75 kg, 190 cm (jestem dość dobrze zbudowany, trenuję zarówno sztuki walki jak i chodzę na siłownię, więc nie będzie problemu z czymś odrobinę cięższym)

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach
Głównie po mieście (Kraków), czasem jakieś dłuższe wypady, planuję też powozić trochę inne osoby z tyłu, fajnie by było jakby można też DELIKATNIE późnej coś popróbować stuntu - driftu czy stawiania na koło.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Nie mam pojęcia, no ale jak każdy chciałbym się nacieszyć motocyklem, więc pewnie sporo :).

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Na motocykl chciałbym wydać od 4 do 6 tysięcy ( z małymi wyjątkami ). Ubranie osobna kwestia, je kupię obowiązkowo.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile będzie trzeba tyle przeznaczę, chociaż średnio uśmiechają mi się jakieś wymiany silnika czy coś w tym stylu :).
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Wiem że wybór plastika na pierwszy raz to średni pomysł ale jednak... to jest silniejsze ode mnie, silniejsze nawet od mojego portfela :).
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? Jest ich sporo, przepatrzyłem większość polecanych modeli z klasy 500. BARDZO podoba mi się stylistyka w stylu Kawasaki Ninja i nie ukrywam że to właśnie on śni mi się po nocach, jednak nie chcę zaczynać od 600 a 250 to kwestia kilkunastu tysięcy... Prosiłbym właśnie o tego typu modele. Wygląd zewnętrzny ma dla mnie duże znaczenie.

Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam :).
Ostatnio edytowano 18/10/2013, 13:34 przez Tofuz, łącznie edytowano 1 raz
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 13:39

GPZ 500 jesli chcesz coś w owiewkach! w tej kasie spokojnie wyrwiesz cos zacnego ;) No i co kawasaki to kawasaki :)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Tofuz » 5/8/2012, 13:54

Hmm... GPZ wydaje mi się trochę długie (przynajmniej na zdjęciach).Biorę je pod uwagę chociaż nie ukrywam że wolałbym coś ładniejszego (chociaż kilka jest nawet ładnie zrobione z plastikami). Prosiłbym coś bardziej w stylu wspomnianej już Ninjy czy np takiego GS 500 , dziękuje za odpowiedź :).
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 14:04

Tofuz napisał(a):Hmm... GPZ wydaje mi się trochę długie (przynajmniej na zdjęciach).Biorę je pod uwagę chociaż nie ukrywam że wolałbym coś ładniejszego (chociaż kilka jest nawet ładnie zrobione z plastikami). Prosiłbym coś bardziej w stylu wspomnianej już Ninjy czy np takiego GS 500 , dziękuje za odpowiedź :).
nie wie oco kaman? GPZ seryjnie wychodziła z plastikami ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Tofuz » 5/8/2012, 14:08

Tak wiem, ale chodzi mi oto że na alledrogo mało jest takich ładnych z plastikami :). Absolutnie żadna inna Ninja oprócz 250 nie pasuje do mojej ankiety?
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 14:19

No niestety ale ninja 250 też nie pasuje bo masz za mało talarów żeby ją kupic ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez zxer » 5/8/2012, 14:31

A taka cbr f3 to calkiem zgrabny plastik. Mily sportowy turystyk :) Ja bym ci polecil przymierzyc sie do f3. Usiadz, przejedz sie i jak stwierdzisz ze nie ogarniesz to wez cos mniejszego.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Tofuz » 5/8/2012, 14:41

No właśnie, przypomniałeś mi o tej opcji i trafiłeś w mój gust :)! Ostatnio dorwałem jakiegoś chłopaczka pod Biedronką i po dłuższej rozmowie przysiadłem się do jego CBR z tym że tamta to była 900, siedziało się fajnie i była całkiem spora.
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Black-Ghost » 5/8/2012, 14:52

900 to cie sponiewiera jak leszcza :D Miałem kiedyś bladego i mimo że oddawał moc liniowo to moc i moment obrotowy robi swoje :D dałem sie kiedys przejechac kumplowi który chciał po cbr 125 przesiac na bladego 900 jednak po szybkiej przejazdzce stwierdził ze 600 to max na co wsiądzie ;) CBR600F3 bedzie bardziej do ogarniecia z tym że to itak jest spory skok.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Tofuz » 5/8/2012, 21:43

Nie no ta historia to tak odnośnie "doświadczeń" z CBR . Nie ma mowy o żadnej 900, to wiem.

@Black-Ghost widzę że twardo stoisz przy Kawasaki więc może ZXR400? Co o nim myślisz? I dlaczego tak mało tego na aukcjach? Smile

Doszedł mi jeszcze jeden - Suzuki SV 650. Sporo czytałem i wiem że dosyć silny dlatego prosiłbym o jakieś komentarze.
Znalazłem jedną sztukę nawet u mnie w mieście - http://otomoto.pl/suzuki-sv-650s-M3313453.html
Wygląda chyba całkiem ok?
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mata » 5/8/2012, 22:37

ZXR400 fajna maszyna, trzeba ja niestety krecic, jest tego malo bo w ten rynek raczej nie trafialy, czesci sa drogie, a dostep ograniczony. Wyglad naprawde jest swietny.. moze dlatego ze lubie kwadraty :)
Mata
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24/7/2012, 15:17

Postprzez Karol20 » 6/8/2012, 09:22

Akurat sv650s gaznikowa jest brzydka jak nieszczescie (przynajniej wedlug mnie). Ja sam zaczynam na sv650s - na razie 2 tygodnie i wszystko jest super :). Moglo byc troche mniej deszczu wczoraj... :(

SV'ke mozna zdlawic, przynajmniej te nowsze.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Sykopson » 6/8/2012, 10:06

ZXR400 jest super, bo ma świetne zawieszenie jest mała, poręczna i ma silniczek z charakterem, który oddaje moc w żadnym wypadku nie liniowo, ale do ogarnięcia. Jest szybsza niż jakakolwiek 500, a na krętej dobrej drodze, jeśli będziesz miał już ją ogarniętą i choć trochę talentu do szybszej jazdy po winklach, to objedziesz wiele 600. Mało jest ich na rynku, bo to była zawsze pojemność mało popularna w Europie, z Banditem 400 jest tak samo, jest ich troszkę więcej niż ZXR, ale i tak są rzadkie. Myślę że warto się zastanowić nad tym moto.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Tofuz » 6/8/2012, 11:54

Ano też mi ten ZXR wpadł w oko z tym że - jest mały, nie wiem czy dam radę go wygodnie dosiąść przy 190 cm wzrostu, dochodzi jeszcze rzeczywiście dostępność tego motocykla - na aukcjach 4 sztuki, z czego 2 MOŻE są jako takie a ich cena to 5-6 tys, czy to nie za dużo jak na ten egzemplarz? Szukam właśnie czegoś w tym stylu, dziękuje wszystkim serdecznie za odpowiedzi :).
Tofuz
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 5/8/2012, 13:15
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Black-Ghost » 6/8/2012, 19:02

Hmm.. Motocykle klasy 400 były bardzo polularne w Europie ale nie polsce :D 400 szczególnie dobrze sprzedawały sie w Austii i UK ;) Tam też jest wiecej czesci do nich jak i samych motocykli. jesli czegos nie znajdziesz na allegro znajdziesz to bez problemu na E-bay-u ;) Tak jak napisał Sykopson moge sie tylko do tego podłączyc ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr