Nazewnictwo motocykli offroadowych
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Nazewnictwo motocykli offroadowych
Zainspirowany jedną z dyskusji wrzucam pigułkę informacji o nazewnictwie motocykli offroadowych. Żeby było łatwiej załączam fotki.
Cross
Sprawa bardzo prosta. Motocykl crossowy nie ma homologacji i jest przeznaczony z założenia do sportu. Maksymalnie odchudzony i maksymalnie mocny, a zarazem poręczny. Coraz częściej fabrycznie przygotowany do jazdy torowej .
Hard Enduro
Motocykl wyczynowy budowany na bazie motocykla crossowego. Przede wszystkim jest on homologowany, ma zmienioną charakterystykę silnika, nastawy zawieszeń i porusza się na innym ogumieniu. Wyczynowy sprzęt przygotowany do Rajdów Enduro.
Soft Enduro (DualSport)
Motocykle te łączą zalety jazdy w terenie i po szosie. Są dużo mniej awaryjne niż motocykle wyczynowe - co jednak łączy się z mniejszą mocą. Są także cięższe z powodu przystosowania do jazdy szosowej. Niestety kosztem użytecznosci na drogach tracą one mocno w terenie. Są jednak dużo tańsze.
Turystyczne Enduro
Sprzęty przygotowane do bardzo długich tras po różnej jakości dragach asfaltowych, szutrowych itp. itd. Technicznie są to motocykle dalekie od powyżej wymienionych, chociaż jest też dużo wspólnych cech. Motocykle te mają dość duży skok zawieszeń, mocny elastyczny silnik, wielozadaniowe opony i długodystantoswą wytrzymałość.
Funduro
Najprościej opisać te motocykle jako lżejsze turystyczne enduro na kołach supermoto. Jednak nie jest to do końca prawdą i opisanie takiego sprzętu jest dość trudne. Jako pierwszy taki motocykl uznano Yamahe TDM. Mocny silnik, dobre hamulce, wyprostowana wygodna pozycja, wysoki prześwit i małe kółka. Ciężko teraz jedna rozróżnić funduro o maszyn sportowo-turystycznych - granice te szybko się zacierają.
Supermoto (Wyczynowe)
Hybryda połowy lat '90. Motocykl crossowy z kołami 17 na szerokich oponach, mocno usztywnione i obniżone zawieszenie, świetne hamulce. Sprzęty takie dają bardzo dużo radości z jazdy i są piekielnie zwrotne. Zawody takowych odbywają się na trochach kartingowych z dołożonymi hopkami i bandami.
Supermoto "Miejskie/Inne"
W ostatnich latach powstaje coraz więcej sprzętów supermoto do jazdy na codzień. Są to motocykle miejskie, które świetnie się tam spisują. Mała waga, mocny silnik i wysokie siodło sprawia, że świetnie takie sprzęty się spisują w ruchu miejskim.
Trialówka
Rower z silnikiem? Ciężko opisać coś czym się jeszcze nie jeździło, a bardzo się chce pojeździć
. Sprzęty bardzo lekkie do pokonywania piekielnie trudnych terenów. Niby ma to mało wspólnego z jazdą na motocyklu, ale jest szalenie efektowne i trudne. Ostatnio wykorzystuje się trialbike'i do śmigania po mieście.
Chyba wszystko. Dawajcie swoje propozycje, bo mogą być tutaj błędy!
Cross
Sprawa bardzo prosta. Motocykl crossowy nie ma homologacji i jest przeznaczony z założenia do sportu. Maksymalnie odchudzony i maksymalnie mocny, a zarazem poręczny. Coraz częściej fabrycznie przygotowany do jazdy torowej .

Hard Enduro
Motocykl wyczynowy budowany na bazie motocykla crossowego. Przede wszystkim jest on homologowany, ma zmienioną charakterystykę silnika, nastawy zawieszeń i porusza się na innym ogumieniu. Wyczynowy sprzęt przygotowany do Rajdów Enduro.

Soft Enduro (DualSport)
Motocykle te łączą zalety jazdy w terenie i po szosie. Są dużo mniej awaryjne niż motocykle wyczynowe - co jednak łączy się z mniejszą mocą. Są także cięższe z powodu przystosowania do jazdy szosowej. Niestety kosztem użytecznosci na drogach tracą one mocno w terenie. Są jednak dużo tańsze.

Turystyczne Enduro
Sprzęty przygotowane do bardzo długich tras po różnej jakości dragach asfaltowych, szutrowych itp. itd. Technicznie są to motocykle dalekie od powyżej wymienionych, chociaż jest też dużo wspólnych cech. Motocykle te mają dość duży skok zawieszeń, mocny elastyczny silnik, wielozadaniowe opony i długodystantoswą wytrzymałość.

Funduro
Najprościej opisać te motocykle jako lżejsze turystyczne enduro na kołach supermoto. Jednak nie jest to do końca prawdą i opisanie takiego sprzętu jest dość trudne. Jako pierwszy taki motocykl uznano Yamahe TDM. Mocny silnik, dobre hamulce, wyprostowana wygodna pozycja, wysoki prześwit i małe kółka. Ciężko teraz jedna rozróżnić funduro o maszyn sportowo-turystycznych - granice te szybko się zacierają.

Supermoto (Wyczynowe)
Hybryda połowy lat '90. Motocykl crossowy z kołami 17 na szerokich oponach, mocno usztywnione i obniżone zawieszenie, świetne hamulce. Sprzęty takie dają bardzo dużo radości z jazdy i są piekielnie zwrotne. Zawody takowych odbywają się na trochach kartingowych z dołożonymi hopkami i bandami.

Supermoto "Miejskie/Inne"
W ostatnich latach powstaje coraz więcej sprzętów supermoto do jazdy na codzień. Są to motocykle miejskie, które świetnie się tam spisują. Mała waga, mocny silnik i wysokie siodło sprawia, że świetnie takie sprzęty się spisują w ruchu miejskim.

Trialówka
Rower z silnikiem? Ciężko opisać coś czym się jeszcze nie jeździło, a bardzo się chce pojeździć


Chyba wszystko. Dawajcie swoje propozycje, bo mogą być tutaj błędy!
-
Beavis - Moderator
- Posty: 960
- Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
- Lokalizacja: Słoneczne Aspen
Motocykle z poszczególnych segmentów:
Cross:
Aprilia: MXV 4.5 (jedyny cross z silnikiem V2)
Gas Gas: MC (125, 250)
Honda: CR (85, 125, 250, 500), CRF (100, 150, 230, 250, 450)
Husaberg: FX (450)
Husqvarna: CR (125, 250), TC (250, 450, 510)
Kawasaki: KX (85, 125, 250, 500), KX-F (250, 450)
KTM: SX (85, 125, 150, 250), SX-F (250, 450)
Suzuki: RM (85, 125, 250) RM-Z (250, 450)
TM: MX (85, 125, 144, 250, 250F, 300, 450, 530)
Vor: MX (400, 450, 503, 530)
Yamaha: YZ (85, 125, 250), YZ-F (250, 450)
Hard Enduro
Aprilia: RXV 4.5, 5.5
Beta: RR (400, 450, 520, 525)
BMW: G 450X
Gas Gas: EC (125, 200, 250, 300, 450)
Honda: CRF 250X, 450X
Husaberg: FE (390, 450, 570)
Husqvarna: WR (125, 250, 300, 360), TE (250, 310, 450, 510)
Kawasaki: KLX (300, 540)
KTM: EXC (125, 200, 250, 250F, 300, 360, 450, 520, 525, 530)
TM: EN (125, 144, 250, 250Fes, 300, 450, 530)
Vor: EN (400, 450, 503, 530)
Yamaha: WR (200, 250F, 450)
Soft Enduro (DualSport)
Aprilia: RX 125
BMW: HP2 Enduro, G 650 X Challenge
Cagiva: W8, W12, W16
Honda: CRM (125, 250), MTX (80, 125, 200), XLR (125, 250), XR (125, 200, 250, 350, 400, 500, 600, 650)
Husaberg: FE (600, 650)
Husqvarna: WRE 125, TE (350, 610, 630)
Hyosung: RX 125
Kawasaki: KMX (125, 200), KDX (125, 200, 250), KLX (250, 650), KLR (250, 600)
KTM: LC2 125, LC4 (600, 620, 640, 690), Super Enduro 950
MZ: 125SX
Sachs: ZX 125
Suzuki: TS (125, 250), DR (350, 600, 650), DR-Z (250, 400)
Yamaha DT (125, 200) WR (125R, 250R), TTR (250, 350, 600), XT (125, 250, 350, 500, 600, 660)
Turystyczne Enduro
BMW: GS (F650, F800, R1200 Adventure)
Cagiva: Elefant (125, 350, 650, 750, 900), Canyon (500, 600), Navigator 1000
Honda:XL Varadero (125, 1000), XL Transalp (600, 650, 700)
Kawasaki: KLR 650
KTM: Adventure (950, 990)
Moto Morini: Granpasso
Suzuki: DR 800
Yamaha: XTZ (660, 750) znana jako Ténéré
Funduro
Aprilia: Pegaso 650, SL 750 Shiver, Mana 850 GT
Benelli: TreK 1130
BMW: GS R1200, HP2 Megamoto
Derbi: Mulhacen
Ducati: Multistrada (620, 1000, 1198)
Honda: Deauville, NX 650 Dominator
KTM: 990 SMT
Moto Morini: Scrambler
Suzuki: V-Storm 650
Triumph: Tiger
Yamaha: TDM (850, 900), TDR (125, 250)
Supermoto (Wyczynowe)
Husqvrana: SM 450 RR, 510 RR
KTM: SMR (450, 525)
TM: SMX (450, 660)
Vor: SM RC (400, 450, 503, 530, 570)
Supermoto "Miejskie/Inne"
Aprilia: SXV 4.5 - 5.5, SX 125, SMV 750
BMW: G 650 X Moto
Derbi: Senda SM 125
Ducati: Hypermotard (796, 1100)
Gas Gas: Sm (125, 250, 450, 515)
Honda: FMX 650
Husaberg: FS (400, 450, 550, 570, 650)
Husqvarna: SM (125, 450, 510, 570, 610), SMQ 450, SMR (450, 510)
Hyosung: XRX 125
KTM: Sting 125, Duke, Duke II, Duke 690, Super Duke, SMC (625, 660, 690), Supermoto (950, 990)
MZ: 125SM
Sachs: Z 125 Supermoto
Suzuki: DRZ 400 SM, DR 125 SM
TM: SMR (125, 450, 530)
Vor: SM E (400, 450, 503, 530, 570)
Yamaha: DT 125X, WR 125X
Trialówka
Beta: EVO (80, 125, 200, 250, 250 4t, 290, 300 4t)
Gas Gas: TXT (200, 250, 270, 300, 321), Trial 280
Jeśli ktoś uważa że dane moto powinno być przypisane do innej grupy, bądź jakiś znany model pominąłem niech pisze a naniosę poprawki.
Cross:
Aprilia: MXV 4.5 (jedyny cross z silnikiem V2)
Gas Gas: MC (125, 250)
Honda: CR (85, 125, 250, 500), CRF (100, 150, 230, 250, 450)
Husaberg: FX (450)
Husqvarna: CR (125, 250), TC (250, 450, 510)
Kawasaki: KX (85, 125, 250, 500), KX-F (250, 450)
KTM: SX (85, 125, 150, 250), SX-F (250, 450)
Suzuki: RM (85, 125, 250) RM-Z (250, 450)
TM: MX (85, 125, 144, 250, 250F, 300, 450, 530)
Vor: MX (400, 450, 503, 530)
Yamaha: YZ (85, 125, 250), YZ-F (250, 450)
Hard Enduro
Aprilia: RXV 4.5, 5.5
Beta: RR (400, 450, 520, 525)
BMW: G 450X
Gas Gas: EC (125, 200, 250, 300, 450)
Honda: CRF 250X, 450X
Husaberg: FE (390, 450, 570)
Husqvarna: WR (125, 250, 300, 360), TE (250, 310, 450, 510)
Kawasaki: KLX (300, 540)
KTM: EXC (125, 200, 250, 250F, 300, 360, 450, 520, 525, 530)
TM: EN (125, 144, 250, 250Fes, 300, 450, 530)
Vor: EN (400, 450, 503, 530)
Yamaha: WR (200, 250F, 450)
Soft Enduro (DualSport)
Aprilia: RX 125
BMW: HP2 Enduro, G 650 X Challenge
Cagiva: W8, W12, W16
Honda: CRM (125, 250), MTX (80, 125, 200), XLR (125, 250), XR (125, 200, 250, 350, 400, 500, 600, 650)
Husaberg: FE (600, 650)
Husqvarna: WRE 125, TE (350, 610, 630)
Hyosung: RX 125
Kawasaki: KMX (125, 200), KDX (125, 200, 250), KLX (250, 650), KLR (250, 600)
KTM: LC2 125, LC4 (600, 620, 640, 690), Super Enduro 950
MZ: 125SX
Sachs: ZX 125
Suzuki: TS (125, 250), DR (350, 600, 650), DR-Z (250, 400)
Yamaha DT (125, 200) WR (125R, 250R), TTR (250, 350, 600), XT (125, 250, 350, 500, 600, 660)
Turystyczne Enduro
BMW: GS (F650, F800, R1200 Adventure)
Cagiva: Elefant (125, 350, 650, 750, 900), Canyon (500, 600), Navigator 1000
Honda:XL Varadero (125, 1000), XL Transalp (600, 650, 700)
Kawasaki: KLR 650
KTM: Adventure (950, 990)
Moto Morini: Granpasso
Suzuki: DR 800
Yamaha: XTZ (660, 750) znana jako Ténéré
Funduro
Aprilia: Pegaso 650, SL 750 Shiver, Mana 850 GT
Benelli: TreK 1130
BMW: GS R1200, HP2 Megamoto
Derbi: Mulhacen
Ducati: Multistrada (620, 1000, 1198)
Honda: Deauville, NX 650 Dominator
KTM: 990 SMT
Moto Morini: Scrambler
Suzuki: V-Storm 650
Triumph: Tiger
Yamaha: TDM (850, 900), TDR (125, 250)
Supermoto (Wyczynowe)
Husqvrana: SM 450 RR, 510 RR
KTM: SMR (450, 525)
TM: SMX (450, 660)
Vor: SM RC (400, 450, 503, 530, 570)
Supermoto "Miejskie/Inne"
Aprilia: SXV 4.5 - 5.5, SX 125, SMV 750
BMW: G 650 X Moto
Derbi: Senda SM 125
Ducati: Hypermotard (796, 1100)
Gas Gas: Sm (125, 250, 450, 515)
Honda: FMX 650
Husaberg: FS (400, 450, 550, 570, 650)
Husqvarna: SM (125, 450, 510, 570, 610), SMQ 450, SMR (450, 510)
Hyosung: XRX 125
KTM: Sting 125, Duke, Duke II, Duke 690, Super Duke, SMC (625, 660, 690), Supermoto (950, 990)
MZ: 125SM
Sachs: Z 125 Supermoto
Suzuki: DRZ 400 SM, DR 125 SM
TM: SMR (125, 450, 530)
Vor: SM E (400, 450, 503, 530, 570)
Yamaha: DT 125X, WR 125X
Trialówka
Beta: EVO (80, 125, 200, 250, 250 4t, 290, 300 4t)
Gas Gas: TXT (200, 250, 270, 300, 321), Trial 280
Jeśli ktoś uważa że dane moto powinno być przypisane do innej grupy, bądź jakiś znany model pominąłem niech pisze a naniosę poprawki.
Ostatnio edytowano 3/1/2010, 00:47 przez Landryss25, łącznie edytowano 18 razy
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
czy ktm exc 400, 450 to hard enduraki?
nadające się na przeróbkę na sm aby można było do szkoły jeździc bez strachu że silnik będzie się przeciążało a w weekendy posmigac po lasach i torze krosowym?
nadające się na przeróbkę na sm aby można było do szkoły jeździc bez strachu że silnik będzie się przeciążało a w weekendy posmigac po lasach i torze krosowym?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No a co innego jak nie Hard-enduro? Jeśli silnika nie przeciążysz na torze to na dojeździe do szkoły też nie. Ma on wystarczające przełożenie do poruszania się na trasie.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
a czy ktm exc-r (450 albo 530) mają nadbieg ? ( z tego co pamiętam mają 5 biegów ) i czy tam jest tak że 1 2 3 4 to są biegi w teren a 5 bieg jest bardzo długo i jest na ulice ? tak jest np w CRM 250 5 biegów jest z krótkimi przełozeniami dosyc a 6 jest super na trase
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
przydałoby się zaktualizować zdjęcia bo fajna pomoc
No i może by ktoś dorzucił jakieś nazwy motocykli w poszczególnych dziedzinach. Byłaby to zawalista pomoc dla początkujących offroad'owiczów

No i może by ktoś dorzucił jakieś nazwy motocykli w poszczególnych dziedzinach. Byłaby to zawalista pomoc dla początkujących offroad'owiczów

- Piotrek_lbn
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/12/2009, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
Done
Wszelkie uwagi co do wymienionych modeli zostanÄ… rozpatrzone.

Wszelkie uwagi co do wymienionych modeli zostanÄ… rozpatrzone.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
- Piotrek_lbn
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 28/12/2009, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
@Landryss25
Ale zeby w Turystyczne Enduro zapomniec o
Hondzie XRV 650 i 750 Africa Twin to wstyd to ikona tego gatunku
Ale zeby w Turystyczne Enduro zapomniec o
Hondzie XRV 650 i 750 Africa Twin to wstyd to ikona tego gatunku

Marcin | Cztery kółka potrafią poruszyć ciało, ale dwa ruszają dusze. | | DT 125 99` - oddana | http://bikepics.com/members/martin626/99dt125r/ | YZ 250 00` - ćwiara w dwupaku - PILNIE ODDAM | http://bikepics.com/members/martin626/00yz250/ | XRV 750 Africa Twin 01` - jeszcze tydzień 

-
Martin.W - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 4/1/2008, 23:14
- Lokalizacja: Kielce
A w trialu to zupełnie zapomniano o takiej marce jak : Sherco ST 0.8 (2T), ST 1.25 (2T), ST 2.5 (2T),
ST 2.9 (2T), ST 3.2F (4T)
...no i wcześniejsze modele tego producenta!
Peace!
ST 2.9 (2T), ST 3.2F (4T)
...no i wcześniejsze modele tego producenta!
Peace!
-O Rh-
-
mikelangelo - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 4/12/2010, 16:19
- Lokalizacja: Trójmiasto
Ale wstyd
Landryss25@ ale wstyd nie wymienić Fantic Motor w motocyklach hard enduro.Serce się kroi, vor wymieniłeś a legendarnego fantica nie.To ja poprawiam (ale ogółem chwała że chciało ci się wypisać te motory)
Fantic Motor:
-tz 180 2t
-tz 170 4t
-tz 125 2t
-tz 200 4t
-tz 250 2t
-tz 300 2t
http://www.fanticmotor.it/prodotti/moto.php (otwórz link)
Fantic Motor:
-tz 180 2t
-tz 170 4t
-tz 125 2t
-tz 200 4t
-tz 250 2t
-tz 300 2t
http://www.fanticmotor.it/prodotti/moto.php (otwórz link)
-
lapfactor - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
- Lokalizacja: Poznań
nie wymieniał wszystkich. a to z racji tego że wymieniac jeszcze troche mozna. fantic w PL nie jest znaną firmą stąd pominięcie. sam nigdy nie biore pod uwage tej marki. jest mało znana, jest na pewno mniej częsci niz do konkurencji europejskiej czy japonskiej. mechanicy tez mogą nie znac, i miec problemy z niektórymi "kruczkami" wiec wg. mnie musem nie dodawanie fantica na poczet sztandarowych crossówek 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tak się składa że brak części do fantica to,że tak się brzydko wyrażę gów**
prawda.Części silnikowe do 2t są od gas gas a do 4t od yamahy.W Czechach
jest full serwis i salon i do nowych fantic'ów dostaniesz co sobie tylko wymyślisz jeden telefon i masz części
.Mam fantica Rc 80 1994 na niemieckim ebay'u dostane do niego komplet nowych owiewek wszystkie bebechy skrzyni biegów sprzęgło tłok (troszkę drogi) cylinder głowice.Miałem kłopoty z zębatkami ale proszę bardzo ostatnio poszedłem do motusa w poznaniu przeglądaliśmy z panem kilka katalogów z zębatkami i za dwa dni przyszły obie nowiuteńkie zębatki.Jeździłem wieloma motorkami tej klasy (między innymi: cr 85,dt 80,dt 50r,dt 80 mxs,kx 80) żadna ale to żadna nie jest tak super jak fantic oczywiście kx czy cr mają większą moc ale za to fantic ma:
-lepsze wykonanie (wiem bo rozbierałem japońskie motocykle i fantica mogę porównać)
-seryjnie ma najlepszy osprzęt (marzocchi,ohlins,brembo,jako jedyny unikatowy ultra lekki wydech acerbis i takie bzdety jak rolgaz manetki domino)
-zamiast łożysk igiełkowych (które sypią się co sezon) w zawieszeniu zastosowane są tuleje z tekstolitu z wkładkami samosmarującymi z filcu które w tym motorze pracują już 17 lat a luz na nich jest minimalny i nieodczuwalny podczas jazdy
-dobrÄ… cenÄ™
Tak dla przypomnienia to w latach 70 fantic był potęgą enduro a marka jest mało znana bo skupili się raczej na zawodnikach niż na "przeciętnych użytkownikach" dopiero w latach 80 zaczęli produkować motocykle użytkowe by nie zbankrutować jak inne włoskie marki tego typu po prostu robienie samego wyczynowego sprzętu przestało przynosić zyski.
Dziś fantic powraca pod taką postacią jak w latach 70 ale jeszcze się docierają.Ten swój wywód pisze tutaj po to by ktoś kto będzie szukał informacji na temat tych motorów dowiedział się że to naprawdę dobre motocykle i nie zasługują sobie na kpine z jaka są traktowane przez polskich riderów bo teksty typu "lepiej kupić coś markowego" lub "to dopiero wynalazek" bardzo irytują. Bierz pod uwagę te markę bo naprawdę warto
a to wszystko w motorze z 1994r
prawda.Części silnikowe do 2t są od gas gas a do 4t od yamahy.W Czechach
jest full serwis i salon i do nowych fantic'ów dostaniesz co sobie tylko wymyślisz jeden telefon i masz części

-lepsze wykonanie (wiem bo rozbierałem japońskie motocykle i fantica mogę porównać)
-seryjnie ma najlepszy osprzęt (marzocchi,ohlins,brembo,jako jedyny unikatowy ultra lekki wydech acerbis i takie bzdety jak rolgaz manetki domino)
-zamiast łożysk igiełkowych (które sypią się co sezon) w zawieszeniu zastosowane są tuleje z tekstolitu z wkładkami samosmarującymi z filcu które w tym motorze pracują już 17 lat a luz na nich jest minimalny i nieodczuwalny podczas jazdy
-dobrÄ… cenÄ™
Tak dla przypomnienia to w latach 70 fantic był potęgą enduro a marka jest mało znana bo skupili się raczej na zawodnikach niż na "przeciętnych użytkownikach" dopiero w latach 80 zaczęli produkować motocykle użytkowe by nie zbankrutować jak inne włoskie marki tego typu po prostu robienie samego wyczynowego sprzętu przestało przynosić zyski.
Dziś fantic powraca pod taką postacią jak w latach 70 ale jeszcze się docierają.Ten swój wywód pisze tutaj po to by ktoś kto będzie szukał informacji na temat tych motorów dowiedział się że to naprawdę dobre motocykle i nie zasługują sobie na kpine z jaka są traktowane przez polskich riderów bo teksty typu "lepiej kupić coś markowego" lub "to dopiero wynalazek" bardzo irytują. Bierz pod uwagę te markę bo naprawdę warto

a to wszystko w motorze z 1994r
-
lapfactor - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
- Lokalizacja: Poznań
widze jakis straszny zapaleniec z ciebie. mi nie chodzi o częsci z katalogu, nowe, sciagane z kosmosu. chce częsci do ktma - ide do pierwszego lepszego serwisu. zębatki mam od ręki. po co mi na za 2 dni nowiusienkie ? jak napęd strzela i chce od razu jeździc. po 2 częsci z katalogu moge miec do każdego motocykla jaki powstał za swoją kase, kupując moto chce miec dostep do częsci uzywanych. kup cos do 5 letniego fantika z uzywek
ebay tylko i to nie zawsze jest cos. do swojego sprzętu mam zawsze jakies sprzęty powypadkowe/na częsci i jak trzeba cos co w serwisue kosztuje duzo, moge miec w niezłym stanie za grosze. np pompy sprzęgła czy hamulcowe. co do wyposażenia. żadna nowość wiekszosc crossówek i enduraków ma to na wyposażeniu.. a jak nie to to maja fabryczne częsci które nie pracują gorzej od ohlinsa czy czegos innego
moto jak moto. żadna rewelacja, ale tez na pewno nie jest to chinczyk który sie zaraz rozleci. osobiscie bym nie kupił bo to jak dla mnie zbyt niszowy sprzęt. a skoro Tobie sie podoba
to sobie smigaj i sie nim ciesz
tak samo jak gasgasy za ganicą np w UK gdzie częsci jest duzo wiecej, ludzie to kupuja i smiało smigaja. tu nawet na forum ktos miał i niestety niektóre czesic były albo niedostepne albo drogie... i taniej by wyszło mu kupic yamahe czy honde bo na czesciach duzo by przyoszczędził
mysle że dalsza dyskusja do niczego nie doprowadzi, bo kazdy ma swoje zdanie. ja wyraziłem swoje, Ty swoje 






KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
brakuje wielu modelu
jakby miały zostac wymienione wszystki opis musiał by zawierać 2X tyle maszyn

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Tak na pierwszy rzut oka jeśli można.
Proponuję np dołożyć do listy aktualnie produkowane i typowe marki:
Hard enduro
-Sherco SE 250, 300, 450, 510 - pierwsze miejsce extreme enduro -łódź styczeń 2010 (450 również wersje Dakar)
-BMW HP2 (z założenia seria HP jest motocyklem wyczynowym w swojej klasie) a nie "cywilnym" enduro,. ale się nie upieram, bo jak ktoś chce, to może go mieć na asfalt).
Nie do wiary jak BMW HP różni się od "zwykłego" boxera!
Enduro dual:
Sherco Enduro 50ccm
Supermoto:
- Sherco Black Panter (50,125,250,,450,510) - Supermoto miejskie/inne
Trial:
- Sherco ST (0,8, 1.25, 2.5, 2,9 -2T, 3.2 -4T - Trial (team Sherco jest MP od 200..któregoś do teraz!)
- Jotagas (JTG) JT300 -2t - nowość 2012 - Trial (warto dać fotkę kosmos!)
- Scorpa SY 125, 250 -2T ( z silnikiem TY250Z), SY250F - 4T (z silnikiem WR250F) - Trial
Kiedyś producenci z Japonii zrobiła sobie dość ważny w wyborze podział motocykli enduro w klasie 4t na :
Honda XR i XL
Kawasaki KLX i KLR
Yamaha TT i XT
Te pierwsze sportowe, a drugie bardziej cywilizowane:)
Niestety wszystkiego nie da się wpisać, ale mam nadzieję, że to komuś pomoże w wyborze motocykla.
Pozdrowienia
Sumomoto
PS. Nie korzystałem z forum, ale jest tu mega dużo fajnych porad:).
Tak na pierwszy rzut oka jeśli można.
Proponuję np dołożyć do listy aktualnie produkowane i typowe marki:
Hard enduro
-Sherco SE 250, 300, 450, 510 - pierwsze miejsce extreme enduro -łódź styczeń 2010 (450 również wersje Dakar)
-BMW HP2 (z założenia seria HP jest motocyklem wyczynowym w swojej klasie) a nie "cywilnym" enduro,. ale się nie upieram, bo jak ktoś chce, to może go mieć na asfalt).
Nie do wiary jak BMW HP różni się od "zwykłego" boxera!
Enduro dual:
Sherco Enduro 50ccm
Supermoto:
- Sherco Black Panter (50,125,250,,450,510) - Supermoto miejskie/inne
Trial:
- Sherco ST (0,8, 1.25, 2.5, 2,9 -2T, 3.2 -4T - Trial (team Sherco jest MP od 200..któregoś do teraz!)
- Jotagas (JTG) JT300 -2t - nowość 2012 - Trial (warto dać fotkę kosmos!)
- Scorpa SY 125, 250 -2T ( z silnikiem TY250Z), SY250F - 4T (z silnikiem WR250F) - Trial
Kiedyś producenci z Japonii zrobiła sobie dość ważny w wyborze podział motocykli enduro w klasie 4t na :
Honda XR i XL
Kawasaki KLX i KLR
Yamaha TT i XT
Te pierwsze sportowe, a drugie bardziej cywilizowane:)
Niestety wszystkiego nie da się wpisać, ale mam nadzieję, że to komuś pomoże w wyborze motocykla.
Pozdrowienia
Sumomoto
PS. Nie korzystałem z forum, ale jest tu mega dużo fajnych porad:).
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
-
miniu88ths - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2012, 00:13
- Lokalizacja: Kujawy
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości