Amortyzatory w Yamaha WR/YZ 450 co do czego służy :)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Amortyzatory w Yamaha WR/YZ 450 co do czego służy :)
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaki to typ amortyzatora?
kilka pytań:
1. do czego służy ta śruba na płaski śrubokręt, Kręci się w obydwie strony wydając dźwięk przy przekręcaniu.
2. na dole jest tak jakby do podpompowania amortyzatora o co z tym chodzi? Tam jest gaz? trzeba to uzupełniać? jakie ciśnienie?
Dzięki z góry za odpowiedzi
[/img]

kilka pytań:
1. do czego służy ta śruba na płaski śrubokręt, Kręci się w obydwie strony wydając dźwięk przy przekręcaniu.
2. na dole jest tak jakby do podpompowania amortyzatora o co z tym chodzi? Tam jest gaz? trzeba to uzupełniać? jakie ciśnienie?
Dzięki z góry za odpowiedzi

Ostatnio edytowano 30/7/2012, 15:13 przez Versaczi, łącznie edytowano 3 razy

- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
Więc tak:
-Zdjęcie nie chodzi
-Jeśli znasz podstawy angielskiego to ściągnij serwisówkę (np. z mojej strony do której link jest niżej (wejdź do galerii)
-W amortyzatorze jest gaz (ok. 10 atm) jest to azot
-Jeśli nie ma ciśnienia to amortyzator nadaje się do regeneracji
-jeżeli szklanka(srebna część w środku amortyzatora) jest mokra w oleju nadaje się do regeneracji
- Na płaski śrubokręt u góry reguluje się dobicie
-na płaski śrubokręt na dole reguluje się odbicie
-Zdjęcie nie chodzi
-Jeśli znasz podstawy angielskiego to ściągnij serwisówkę (np. z mojej strony do której link jest niżej (wejdź do galerii)
-W amortyzatorze jest gaz (ok. 10 atm) jest to azot
-Jeśli nie ma ciśnienia to amortyzator nadaje się do regeneracji
-jeżeli szklanka(srebna część w środku amortyzatora) jest mokra w oleju nadaje się do regeneracji
- Na płaski śrubokręt u góry reguluje się dobicie
-na płaski śrubokręt na dole reguluje się odbicie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Okej a co ile to się sprawdza te ciśnienie? Trzeba mieć kogoś kto ma azot np. Na wulkanizacji? Ogolnie zaczalem sie interesowac amorem bo chcialbym aby nie dobijało tak strasznie do dołu przy lądowaniu. Sprężyne mam od yz zamieniona takze jest twardsza.

- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
ile ważysz??
statyczny opad dobrze ustawiony??
gdy wciśniesz i puścisz to odbija sie jak piłka czy powoli??
Jeśli chodzi o ciśnienie jest tak że tam wchodzi bardzo mała ilosć gazu i przy każdym sprawdzeniu manometrem samochodowym będzie spadać o jakieś 2atm. Na wulkanizacji mają azot ale nabiją tylko do 6atm (czyli za mało)
statyczny opad dobrze ustawiony??
gdy wciśniesz i puścisz to odbija sie jak piłka czy powoli??
Jeśli chodzi o ciśnienie jest tak że tam wchodzi bardzo mała ilosć gazu i przy każdym sprawdzeniu manometrem samochodowym będzie spadać o jakieś 2atm. Na wulkanizacji mają azot ale nabiją tylko do 6atm (czyli za mało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Ważę 100 kg z uzbrojeniem
Statyczny to chodzi? o to ze jak siadam z pelnym wyposazeniem to maxymalnie 15 cm moze sie ugiąć? Jak tak to jest dobrze ustawiony z tutaj forum temat byl taki.
Przekrecajac ta srubke płaska w prawo to jak piłka odbija sie a jak w lewo przekrece kilka razy to wolniej odbija
Statyczny to chodzi? o to ze jak siadam z pelnym wyposazeniem to maxymalnie 15 cm moze sie ugiąć? Jak tak to jest dobrze ustawiony z tutaj forum temat byl taki.
Przekrecajac ta srubke płaska w prawo to jak piłka odbija sie a jak w lewo przekrece kilka razy to wolniej odbija

- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
Najlepiej nie ruszaj tego wentylka na dole. Nie potrzebne Ci to do niczego
Śruba na plaski śrubokręt, to regulacja amortyzatora. Najlepiej ją odpowiednio zestroić z drugą na dole amortyzatora i powinien to zrobić ktoś bardziej doświadczony! Śruby tzw. regulacji dobicia i odbicia, czyli jak amortyzator przysiada i wraca do góry. Opowiadanie o regulacji a dobra regulacja, to nie to samo.
Śruba na plaski śrubokręt, to regulacja amortyzatora. Najlepiej ją odpowiednio zestroić z drugą na dole amortyzatora i powinien to zrobić ktoś bardziej doświadczony! Śruby tzw. regulacji dobicia i odbicia, czyli jak amortyzator przysiada i wraca do góry. Opowiadanie o regulacji a dobra regulacja, to nie to samo.
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
masz 2 regulacje górna i dolna. góra to zazwyczaj twardosc, czyli siła z jaka zawieszenie trzeba nacisnac zeby sie ugieło. na dole odbicie, czyli siła jaka trzeba uzyc żeby moto wrócił, a tak realniej szybkosc z jaka ma ci wstawac tył po np skoku. jak ustawisz za szybko to bedziesz miał katapulte. jak za wolno nie zdązy wrócic i zawieszenie działą tylko w częsci pełnej mozliwosci. jest jeszcze czasem srubka ta duza na kluczyk 13/14 mm o góry, w niej jest ta na srubokręt. ta duza słuzy do szybkosci dobicia, wtedy na srubokręt tylko twardosc. w yzf mozesz miec to, w WR raczej nie. ale to mozesz doczytac w ksiazce serwisowej. zawieszenie warto miec odpowiednio dostrojone 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A taka prośba mógłby mnie ktoś pokierować jakie zawieszenie ustawic? Wiem juz jak ustawiac tylko pod siebie to strasznie ciezko. Jezdze po trudnym terenie jak to enduro ale lubie tez poskakac i tu pytanie jak po ustawic zawieszenie? Dzieki z gory

- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
dokładnie. nie da sie powiedziec ustaw tak i tak. kazdy ustawia pod swoja wage, pod teren. pod technike jazdy nawet...
co do tego ustawiania warto sie duzo przy tym pobawic i nie tyle znaleść złoty srodek, co poznac działanie ustawienia. ja np jestem lekki, i waze poniezej SAGu niestety i nigdy nie ustawie na 100% zawieszenia. ale nawet gdybym sie miescił to nie bede miał w EXC ( enduro! ) takiej sytuacji że wjade na tor i bede skakał jak crossówki. a potem wjade w las i bede miał zawieszenie typowo na las i trasy enduro. ja co wyjazd to krece zawieszeniem. jade na tor - i to nawet na konkretny tor to inaczej ustawiam. na kazdy okoliczny tor musze zmienic nastawy żeby wydusic z zawieszenia jak najwiecej. nigdy nie znajde złotego srodka na tor i na las. na skoki i szybkie przeloty lasem.
co do tego ustawiania warto sie duzo przy tym pobawic i nie tyle znaleść złoty srodek, co poznac działanie ustawienia. ja np jestem lekki, i waze poniezej SAGu niestety i nigdy nie ustawie na 100% zawieszenia. ale nawet gdybym sie miescił to nie bede miał w EXC ( enduro! ) takiej sytuacji że wjade na tor i bede skakał jak crossówki. a potem wjade w las i bede miał zawieszenie typowo na las i trasy enduro. ja co wyjazd to krece zawieszeniem. jade na tor - i to nawet na konkretny tor to inaczej ustawiam. na kazdy okoliczny tor musze zmienic nastawy żeby wydusic z zawieszenia jak najwiecej. nigdy nie znajde złotego srodka na tor i na las. na skoki i szybkie przeloty lasem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
okej dzięki dzisiaj po jeździe ustawiłem po średnio wszystko według manuala i jest nawet git ale tak jak mówisz trzeba znaleźć złoty środek.
Ej mam pytanko co do przednich lag bo już mi delikatnie pocą się i chciałbym wymienić Simmeringi.
i pytanko jakiej firmy kupić w miare ceny i jakościowo bo na allegro to ceny od 20zł do 200zł i nie wiadomo jakie kupić uszczelniacze. Jaki olej dobry do tych lag? A i jest jakiś poradnik tutaj na forum? Czy znów muszę ten biało-czarny manual czytać
Ej mam pytanko co do przednich lag bo już mi delikatnie pocą się i chciałbym wymienić Simmeringi.
i pytanko jakiej firmy kupić w miare ceny i jakościowo bo na allegro to ceny od 20zł do 200zł i nie wiadomo jakie kupić uszczelniacze. Jaki olej dobry do tych lag? A i jest jakiś poradnik tutaj na forum? Czy znów muszę ten biało-czarny manual czytać


- Versaczi
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
- Lokalizacja: Otwock
ja zmieniałem w swoim EXC i miałem w serwisie opcje tanie za chyba nawet niecałe 30 zł i drozsze za 80 zł. kupiłem te tansze
juz ponad sezon smigam i nic. wiec moim zdaniem bez sensu ładowac kasy w duzo drozsze. oczywiscie to opcja jak robisz to sam. bo oddajac do mechanika sie nie opłaca, bo koszt robocizny jest wieksz niz wkład w częsci ;P co do oleju ma byc jakiś 5W, firma obojetne. ja miałem rózne motula, agipa, silkolene - nie widziałem zadnych wiekszych róznic miedzy tymi olejami. zawodnik poczuje róznice.. amator na 100% nie zauwazy czy jest wlany motul czy castrol. byle 5W sie zgadzało no i najlepiej jakby olej był typowo do zawieszenia ;P najwiecej ludzi leje motul fork

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mozesz wymieniac pyłowe 10X a jak amsz puszczone olejowe to i tak bedzie ciekło. na logike ;P najpierw olej musi przejsc przez olejowe zeby wyleciec przez pyłowe. a pyłowe mozesz wymienic ale nie musisz. jak guma sparciała, albo ma jakies uszkodzenia. albo bardzo luźno siedzi na ladze i nie doczyszcza jej ( widac jak pracuje ) tak samo po zdjeciu pyłowego widac czy masz syf czy nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a wiesz jak sie za to zabrać?? mi tez sie pociły to wymieniłem olejowe (tez za ok 30 zł za 2
)i śmigam juz ok 6 miechów i wszystko ok a jesli nie wiesz jak sie za to zabrać to powiedz to mogę nagrać Ci filmik jak i co
bo tez masz podobne lagi co ja


--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości