Zobacz wątek - Pierwszy motocykl

Pierwszy motocykl

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motocykl

Postprzez afro_grzesiek » 26/7/2012, 11:42

Witam
W gwoli rozpoczęcia przedstawie się:
mam 23 lata i nazywam się Grzegorz.

Szukam swojego pierwszego motocyklu, nie znam się kompletnie na motorach itp. co do doświadczeń z jazdy to jedynie tyle co kolega dał przysłowiowe kółko zrobić, no i oczywiście 20h godzin kursu. Także doświadczenie żadne.

Interesują mnie raczej ściagacze lecz nie wykluczam również turystycznych jeżeli chodzi o klasyfikacje to chodzi mi o następujące rzeczy
- wygodny
- 10-14 tys ewentualnie max 18 tys
- łatwy w prowadzeniu
- mało palił z racji, że chce go do codziennego użytku

Przy okazji chciałem zapytać ile taka 600 może palić.

Pozdrawiam i proszę o rzetelne odpowiedzi od bardziej doświadczonych użytkowników
afro_grzesiek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/7/2012, 11:32


Postprzez Graveland » 26/7/2012, 11:44

bierz pojemnosc minimum 1000 i nie sluchaj tych pedalow co ci beda mowic ze nie bo za mocne bo sie hoja znaja
Avatar użytkownika
Graveland
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25/8/2010, 23:21

Postprzez maciejka69 » 26/7/2012, 12:03

zwykle na pierwsze moto poleca się nakedy (bo jak się gdzieś przewrócą to masz najwyżej kilka rys, a nie plastiki do wymiany). Zwykle poleca się coś w rodzaju GS500, CB500, ER5, ewentualnie można też spróbować zacząć od bandita 600 (w wersji S pewnie by Ci się bardziej podobał) albo, jeśli podobają Ci się ścigacze, od GSXF600 (jajko) lub CBR600F (pies). Pierwsze 3 propozycje ogarniesz raczej szybko i bezproblemowo. Do bandita też powinieneś się w miarę szybko dopasować. Natomiast jajko lub pies na pierwsze moto to już rzecz dla trochę bardziej świadomych i ogarniętych. Najlepiej porozmawiać, zdobyć więcej informacji, wsiąść, przymierzyć się i przejechać, jak się uda. Na stronie ścigacza znajdziesz dużo tekstów o każdym z tych moto
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez afro_grzesiek » 26/7/2012, 12:55

Witam ponownie
a co myślicie o kawasaki ninja 250r ? na sezon bądź dwa myśle, że byłby okey tylko nie wiem jak z utratą wartości.
Podoba mi się wizualnie ale nie wiem czy nie będzie za mały mam 185 i jestem dosyć barczysty.
afro_grzesiek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/7/2012, 11:32

Postprzez danonee » 26/7/2012, 13:40

zaproponowałbym hondę cbr 125 r z racji tego, iż chcę sprzedać swoją. Motocykl jest dobry dla początkujących, łatwo się prowadzi, mało pali (3litry).

jeżeli jest Pan zainteresowany, mogę go użyczyć do jazdy testowej, zobaczy Pan czy w ogóle jest sens inwestować w 125
danonee
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23/7/2012, 23:41

Postprzez KaG » 26/7/2012, 13:44

ER 6F - spełnia wszystkie wymagania.
KaG
 

Postprzez Mateusz250 » 26/7/2012, 14:52

danonee napisał(a):zaproponowałbym hondę cbr 125 r z racji tego, iż chcę sprzedać swoją. Motocykl jest dobry dla początkujących, łatwo się prowadzi, mało pali (3litry).

jeżeli jest Pan zainteresowany, mogę go użyczyć do jazdy testowej, zobaczy Pan czy w ogóle jest sens inwestować w 125


Przecież nikt nie wspominał o 125 :D

Dużą masz rozbieżność raz sportowa 600 a drugi raz 250. Najlepiej przejedź się jakąś mocną 600 i będziesz wiedział jak to idzie i będzie można gadać dopiero bo możliwe że z moto zsiądziesz i stwierdzisz że nigdy nie kupisz niczego co ma pow 100KM :) .
Mateusz250
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19

Postprzez Deviator » 26/7/2012, 15:35

Na poczatek przygody z moto taka Ninja 250 to spoko wybór, dobra na co dzień, spoko wygląda i jeszcze lepiej brzmi! Rozmiarowo to niewiele odstaje od współczesnych 600tek, pali znikome ilosci paliwa i chodzi lepiej niż można by się było spodziewać, wyglada jak sport, ale pozycja jest bardziej wyprostowana, za ok 10 000pln można kupić prawie nową uzywke...
Taki sprzęt szybko ogarniesz, jak nie będziesz fanem prostej , to tak szybko Ci się nie znudzi, a jak nauczysz się wykorzystywac w 100% te 33KM to zobaczysz ,że niejeden co sobie na początek thundercata czy tam F3 zakupił to wszędzie poza długą prosta, będzie tylko twoją tylna lampę oglądał, a może nawet nie to...nie patrz na to co ile ma koni, czy ile do setki...pomyśl na ile jestes to w stanie wykorzystać! i nie mam na mysli tylko umiejętnosci, ale także stan naszych dróg...
It's not abt bike...but abt rider...
Deviator
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 3/6/2012, 13:27
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez Krmtzzz » 26/7/2012, 15:57

ER6 jest zdecydowanie idealna dla cb :) Spoko sprzecik, ogarnij go sobie w wersji F- z owiewka. Cudo !
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez pithblackex » 26/7/2012, 16:47

chłopie chwytaj za V-ke ,mam do zaoferowania aprilie RSV 2002 wersja R silnik rotax-a v60° na pierwsze moto idealne :)
pithblackex
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 14/8/2010, 18:07
Lokalizacja: xxx

Postprzez cJarek » 26/7/2012, 17:07

miniNinja ma jedna wade - nie ma ABS. ER6 dostaniesz w podobnej cenie - ciut wieksza moc, podobny ciezar, identyczna wysokosc i (IMHO niezbedny) ABS.
cJarek
 

Postprzez KaG » 26/7/2012, 17:25

cJarek napisał(a):miniNinja ma jedna wade - nie ma ABS. ER6 dostaniesz w podobnej cenie - ciut wieksza moc, podobny ciezar, identyczna wysokosc i (IMHO niezbedny) ABS.


ciut większa moc.... ponad dwa razy większa chciałeś powiedzieć
podobny ciężar... 30kg w motocyklu to spora różnica

To czy ABS jest niezbędny to sprawa dyskusyjna.
KaG
 

Postprzez cJarek » 26/7/2012, 18:46

Panikujesz.
cJarek
 

Postprzez Brekekeks » 26/7/2012, 20:00

Mam starą Ninję i powiem Ci tak - bierz jeśli nie interesują Cię dłuższe trasy, bo ciągła dalsza turystyka przy 10k rpm jest męcząca. Poza tym moto jak najbardziej OK.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Ziomulus » 4/8/2012, 14:08

Jeżeli chcesz kupic Suzuki Bandit 600S 25tys. km 2004r napisz GG 5408131 lub zadzwoń 667700954
Ziomulus
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 20/4/2009, 14:51
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez Dexter_Morgan » 4/8/2012, 14:58

Ok padła propozycja Kawasaki ER-6F no to mam to moto już przejechałem około 2000 jestem początkujący i tak pierwsze co zauważyłem co Cię interesuje to spalanie mi pali 6 litrów średnio w cyklu mieszanym czasem trochę więcej czasem trochę mniej ale cudów nie ma do 5 wiem że raczej nie zejdę i tak jeżeli chodzi o moc to bardzo linową charakterystykę ma to moto to nie tylko moje zdanie jakiś czas temu kolega co jeździł już bardzo długo przejechał się nią i był w poważnym szoku do 100 to jeździ bardzo fajnie przyspieszenie nie samowite i bardzo łatwo to ogarnąć od setki do 150 też zbiera się całkiem odważnie później już tak raczej zwalnia do 200 tak się już grzebie ale mi to co jest wystarcza super zabawa mam wersję bez abs więc o abs nie nie powiem ale ogólnie np ten dźwięk niektórzy mówili że rzędówka na dwóch cylindrach łee, jasne nie wiesz dopóki sie nie przekonasz dla mnie super dźwięk może do v-ki mu brakuje ale wtrysk suzo daje i naprawdę świętną kulturę pracy ma silnik, co zauważyłem że jednak hamuje ten silnik nawet zaryzykuje stwierdzenie że przy redukcjach czasami jakbym łapał delikatny uślizg tylnego koła nie wiem muszę jeszcze to dokładnie zbadać no ale idąc dalej prowadzenie rewelka jeździ mi się tym lepiej niż sprzętami egzaminacyjnymi no ósemki tym nie zrobię heh nawet próbowałem ciężko mi się zmieścić było ale próbowałem na takim pochyłym placu i to dlatego normalnie raczej myślę że bym dał radę, hamulce nie musze chyba móić są świetne siedzenie ujdzie zrobiłem trasę ostatnio 500 km i nawet mnie siedzenie tak nie bolało no ale nie ma lekko chociaż spodziewałem się że będzię dużo gorzej, wersja z owiewką no ma swoje plusy na nakeda teraz bym się nie zdecydował chociaż pewnie też dużej różnicy nie ma ale długo na trasie jadąc 140 pewnie bym nie wytrzymał jedno wiem jakbym wziął sporta to bym się pochlastał jeżdżąc na nim tutaj możesz jechać wyprostowany i nie odczuwasz tak mocno skutków uroczej nawierzchni polskich dróg na swoich czterech literach jednak to zależy od Ciebie co kupisz jakbym np wiedział że większość będę jeździł po okolicach nie na trasy to bym jak ty zasatanawiał się nad czymś mniejszym właśnie np nad jakąś 250 może fajnym wyborem byłoby jakieś coś ciekawego np ostatnio zrobił na mnie super wrażenie KTM duke 200 na taki dojazdowy do pracy moto wygląda bardzo ciekawie i bardzo go chwalą w testach może taki motocykl też powinien być polecany na początek taka mało ważąca 200 ma swoje super uroki no ale zależy co Ci do szczęścia potrzebne jedno Ci powiem ER-6F spali więcej niż taka 250 to jest chyba podstawowa różnica dla Ciebie.
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr