Oliwiarka do łańcucha
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Oliwiarka do łańcucha
Każdy kto w swoim motocyklu ma łańcuch wie ile trzeba poświęcić czasu żeby długo nam służył.
A przy tym zawsze ręce są wysmarowane. Z myślą o leniwych motocyklistach skonstruowałem oliwiarkę. Sercem urządzenia jest sterownik o wymiarach 73 X 45 X 15 mm. Sterownik ma pięć trybów pracy przełączanych jednym przyciskiem MODE. Każdy tryb oznaczony jest swoim znaczkiem i podświetlany diodą. Do urządzenia zalecany jest olej Lubrixa, ( dla niego są zaprogramowane czasy otwarcia i przerwy zaworu). Ale można zastosować każdy inny olej. Dla wszystkich trybów pracy możemy zwiększyć lub zmniejszyć częstotliwość smarowania. To jedna z funkcji do programowania przez użytkownika. Następna to wybór jak ma się włączać oliwiarka. Czy od ostatniego ustawienia czy zawsze od konkretnego , ustawionego przez motocyklistę trybu.
Po podłączeniu jednego z przewodów wiązki do kontrolki NEUTRAL przerywamy smarowanie na biegu jałowym. Poza tym urządzenie wyposażone jest w sensor temperatury , który kompensuje częstotliwość smarowania wraz ze zmianami temperatury , a co za tym idzie lepkości oleju.
Całość jest bardzo funkcjonalna i ma elegancki wygląd. Występuje w czterech wersjach kolorystycznych.
1. Czarna obudowa, czarny panel
2. Biała obudowa, biały panel
3. Czarna obudowa, biały panel
4. Biała obudowa, czarny panel
W zestaw wchodzi: Sterownik, zawór, zbiorniczek (175 ml), przewód olejoodporny, woreczek montażowy, 250 ml oleju.
Odpowiem na wasze pytania
rajmund.mov@gmail.com
A przy tym zawsze ręce są wysmarowane. Z myślą o leniwych motocyklistach skonstruowałem oliwiarkę. Sercem urządzenia jest sterownik o wymiarach 73 X 45 X 15 mm. Sterownik ma pięć trybów pracy przełączanych jednym przyciskiem MODE. Każdy tryb oznaczony jest swoim znaczkiem i podświetlany diodą. Do urządzenia zalecany jest olej Lubrixa, ( dla niego są zaprogramowane czasy otwarcia i przerwy zaworu). Ale można zastosować każdy inny olej. Dla wszystkich trybów pracy możemy zwiększyć lub zmniejszyć częstotliwość smarowania. To jedna z funkcji do programowania przez użytkownika. Następna to wybór jak ma się włączać oliwiarka. Czy od ostatniego ustawienia czy zawsze od konkretnego , ustawionego przez motocyklistę trybu.
Po podłączeniu jednego z przewodów wiązki do kontrolki NEUTRAL przerywamy smarowanie na biegu jałowym. Poza tym urządzenie wyposażone jest w sensor temperatury , który kompensuje częstotliwość smarowania wraz ze zmianami temperatury , a co za tym idzie lepkości oleju.
Całość jest bardzo funkcjonalna i ma elegancki wygląd. Występuje w czterech wersjach kolorystycznych.
1. Czarna obudowa, czarny panel
2. Biała obudowa, biały panel
3. Czarna obudowa, biały panel
4. Biała obudowa, czarny panel
W zestaw wchodzi: Sterownik, zawór, zbiorniczek (175 ml), przewód olejoodporny, woreczek montażowy, 250 ml oleju.
Odpowiem na wasze pytania
rajmund.mov@gmail.com
- Rajmund
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/1/2011, 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Mierzy temperaturÄ™ otoczenia.
StronÄ™ Lubrixa mam w budowie . Na razie zapraszam na stronÄ™:
http://allegro.pl/lubrixa-kit-nie-scott ... 03540.html
StronÄ™ Lubrixa mam w budowie . Na razie zapraszam na stronÄ™:
http://allegro.pl/lubrixa-kit-nie-scott ... 03540.html
- Rajmund
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/1/2011, 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
provit, Ten produkt z linku, który podałeś to najprostsza wersja Scottoilera. Ustawiasz jak ma kapać i koniec. Cały czas leci tyle samo. Bez żadnych korekt. Planuję zrobić takie urządzenie. Nie powinno przekroczyć 200 zł. Natomiast odpowiednik tego, które ja oferuję kosztuje znacznie więcej. Ale oczywiście każdy ma prawo wyboru. Dzięki za podrzucenie linku.
Szuma_ W zestawie jest wężyk. Należy go tak zamontować żeby kapało na ogniwa łańcucha a nie na oponę. Zestaw jest uniwersalny. W każdym motocyklu trzeba podejść indywidualnie.
Szuma_ W zestawie jest wężyk. Należy go tak zamontować żeby kapało na ogniwa łańcucha a nie na oponę. Zestaw jest uniwersalny. W każdym motocyklu trzeba podejść indywidualnie.
- Rajmund
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/1/2011, 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Rajmund napisał(a):...Szuma_ W zestawie jest wężyk. Należy go tak zamontować żeby kapało na ogniwa łańcucha a nie na oponę. Zestaw jest uniwersalny. W każdym motocyklu trzeba podejść indywidualnie.
No to akurat logiczne

-
Szuma_ - Świeżak
- Posty: 285
- Dołączył(a): 2/5/2011, 15:30
- Lokalizacja: Szczecin
Pytanie do autora. Czy olej podawany jest grawitacyjnie czy przez pompÄ™?
Masz rację. Konkurencja rozwiązała to w ten sposób, że smar podawany jest przez dwie dysze po obu stronach koła zębatego na jego ścianki przy samych ząbkach. Wtedy smar siłą odśrodkową wprowadzany jest do łańcucha.
Szuma_ napisał(a):Jeszcze kwestia tego jak wężyk jest zamontowany, jak leci na oponę to już lipa. Wole psiknąć smarem i nie martwić się w winklach
Masz rację. Konkurencja rozwiązała to w ten sposób, że smar podawany jest przez dwie dysze po obu stronach koła zębatego na jego ścianki przy samych ząbkach. Wtedy smar siłą odśrodkową wprowadzany jest do łańcucha.
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości