zawory
Posty: 5
• Strona 1 z 1
zawory
witam
otóż zaczynam słyszeć że zawory sie powoli domagają o regulacje
ale nie będę ściemniać że to robiłem kiedyś i tu mam do was ogromną prośbę o pomoc w tym jak je wyregulować . Napisali byście mi jak się to robi lub znacie jakieś filmiki bo bardzo ale to bardzo chciałbym się nauczyć tej czynności
znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to od enduro czy od skuterka
ale jeśli to to prosił bym o lepsze wytłumaczenie
Ja dajÄ™ dolotowy na 5 i wylotowy na 10. SkÄ…d masz taki szczelinomierz z blaszkami 0,07mm?
1. Odkręcasz pokrywkę magneto(to po prawej stronie, nad kolankiem tłumnika).
2. Na magneto są wybite znaki "T" i "F". Linie która jest pod znakiem "T" ustawiam tak aby była skierowana na żeberko po lewej stronie.
3. odkręcamy pokrywe zaworów.
4. zawór od strony gaznika to zawor dolotowy, a ten od strony kolanka wylotowy. Luzujemy nakrętki które dociągają ramiona zaworu(te poier***niki które otwierają i zamykają zawory).
5. regulujemy luz. Bierzemy blaszkę 0,05 mm i kręcimy "śrubką" zaworu dolotowego tak aby blaszka weszła z lekkim oporem.
6. To samo robimy z drugim zaworem z tym, ze luz wynosi tu 0,10.
7. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności(nie zapomnijcie dociągnąć nakrętek)
UWAGA! Jeżeli zawory nie mają w ogóle luzu, przekręć magneto o jeden obrót. Powinny się otworzyć. Jeżeli się nie otworzą to znaczy, że nie mają w ogóle luzu.
Jeżeli kogoś skuter jeździł dobrze i z dnia na dzień zaczął mulić(źle odpalać itp), a gaźnik i świeca są dobre to najprawdopodobniej zawory nie mają luzu.
Producent może i zaleca regulację co 4000 tysiące km robić. Ja jednak radzę regulować co 1000km.
proszÄ™ o waszÄ… pomoc Papek
otóż zaczynam słyszeć że zawory sie powoli domagają o regulacje


znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to od enduro czy od skuterka


Ja dajÄ™ dolotowy na 5 i wylotowy na 10. SkÄ…d masz taki szczelinomierz z blaszkami 0,07mm?
1. Odkręcasz pokrywkę magneto(to po prawej stronie, nad kolankiem tłumnika).
2. Na magneto są wybite znaki "T" i "F". Linie która jest pod znakiem "T" ustawiam tak aby była skierowana na żeberko po lewej stronie.
3. odkręcamy pokrywe zaworów.
4. zawór od strony gaznika to zawor dolotowy, a ten od strony kolanka wylotowy. Luzujemy nakrętki które dociągają ramiona zaworu(te poier***niki które otwierają i zamykają zawory).
5. regulujemy luz. Bierzemy blaszkę 0,05 mm i kręcimy "śrubką" zaworu dolotowego tak aby blaszka weszła z lekkim oporem.
6. To samo robimy z drugim zaworem z tym, ze luz wynosi tu 0,10.
7. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności(nie zapomnijcie dociągnąć nakrętek)
UWAGA! Jeżeli zawory nie mają w ogóle luzu, przekręć magneto o jeden obrót. Powinny się otworzyć. Jeżeli się nie otworzą to znaczy, że nie mają w ogóle luzu.
Jeżeli kogoś skuter jeździł dobrze i z dnia na dzień zaczął mulić(źle odpalać itp), a gaźnik i świeca są dobre to najprawdopodobniej zawory nie mają luzu.
Producent może i zaleca regulację co 4000 tysiące km robić. Ja jednak radzę regulować co 1000km.
proszÄ™ o waszÄ… pomoc Papek

--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
ogólnie zawory wszędzie reguluję się tak samo, ja uczyłem się regulować na fiacie 126p, teraz w moto nie mam z tym problemu. TUtaj masz np. jak regulować w KTM http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQ ... re=related , fotoporada poszła na pw.
-
pawel89ers - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 4/2/2012, 13:54
- Lokalizacja: Skowierzyn
magnetycznie ? raczej nie ma takiego czegos
z tego co wiem są tam zawory płytkowe, najpewniej dorwij serwisówke tam jest to opisane krok po kroku. na 99% są tam płytki bo kiedys zagladałem do klxa 250 i chyba cos tak mi sie kojarzy. jezeli płytki to sprawa jest gorsza, sam chyba jak bym miał płytkowca oddawał bym do mechanika ;P zapłace troche, ale w cenie mam płytki, i odchodzi mi troche problemów, mianowicie żeby dostac sie do płytek musisz albo podgiac zawory , albo zdemontowac wałek/wałki. bez pro narzedzi tego nie zrobisz raczxej, byle łancuszek rozkuc i zakuc trzeba miec narzedzia
w klx nie musisz czesto regulowac wiec osobiscie radził bym oddac do mechanika
bo sam zadasz sobie duzo roboty. nie mówie że nie jest to wykonalne, ale trudne. w ktmach starszych masz srubki. jak kolega wyzej podesłał linka. prosta sprawa. odkręcasz byle by sie dostac ( jak tobie wygodniej ) luzujesz kontre, wsadzasz szczelinomierz, dokręcasz do szczelinomierza, kontrujesz i tyle
ja w 2 godziny sie wyrabiam z regulacja ( tyle że 80% czasu zajmuje mi dobranie sie do samych zaworów )




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak magnetyczne mam hmm dzięki jednak oddam do mechanika nie bede się brał do roboty bez pro
narzędzi bo jakby było tak jak w ktm to spokojnie dałbym rade a tak to lipa ale dziękuję 


--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość