GPZ 500 i magneto (ehh...)
Posty: 4
• Strona 1 z 1
GPZ 500 i magneto (ehh...)
Drogą zakupu nabyłem jakiś czas temu GPZ 500 (starszy model). Kilkanaście dni wszystko grało, do momentu, gdy poodlklejały się magnesy w kole magnesowym. Oddałem magneto do regeneracji (nie wiem dokładnie gdzie, przez pośrednika).
Koło przyszło posklejane solidnie, magnesy zalane specjalnym klejem itd. Jednak po założeniu motocykl stracił dużo mocy. Według mnie ten, kto naprawiał koło nałożył zbyt dużo kleju i koło jest po prostu zbyt ciężkie. Teraz dwa pytanka do Was:
1. Czy to może być przyczyną utraty mocy?
2. Czy do starszej GPZ pasuje koło magnesowe z nowszego modelu (z tego co wiem, magnesy nie trzymają się tam na kleju, ale podtrzymuje je dodatkowy wewnętrzny pierścień)?
Ciekaw jestem Waszych opinii, jako bardziej doświadczonych w tej materii.
Koło przyszło posklejane solidnie, magnesy zalane specjalnym klejem itd. Jednak po założeniu motocykl stracił dużo mocy. Według mnie ten, kto naprawiał koło nałożył zbyt dużo kleju i koło jest po prostu zbyt ciężkie. Teraz dwa pytanka do Was:
1. Czy to może być przyczyną utraty mocy?
2. Czy do starszej GPZ pasuje koło magnesowe z nowszego modelu (z tego co wiem, magnesy nie trzymają się tam na kleju, ale podtrzymuje je dodatkowy wewnętrzny pierścień)?
Ciekaw jestem Waszych opinii, jako bardziej doświadczonych w tej materii.
- Lone Rider
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/6/2007, 12:16
Nie sądzę żeby to sprawiło znaczny spadek mocy, Musisz szukać problemu gdzie indziej, może nie pali jeden gar. Może odklejone magnesy uszkodziły czujniki zapłony lub cewki. Ja w swojej Kawie przechodziłem to samo kilka tygodni temu, tez po zakupie starszej wersji, tyle że właściciel ukrył wadę, a magnesy tymczasowo przyklił poxipolem. Założyłem magneto z tym pierścieniem zabezpieczającym, kupiłem je od kolesia który miał je założone też w starszej wersji więc pasowało. Nie wiem czy on coś przerabiał, wygladało na nienaruszone i orginalne. Teraz śmiga u mnie a mam rocznik 87' . Przypuszczam że podejdzie bez przeróbek, ale lepiej sprawdź jak będizesz miał mozliwość, poprostu porównaj stare i nowe (jak kupisz).
- olsen
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/4/2007, 19:47
- Lokalizacja: Nisko
Rozumiem, dzięki olsen za odzew. Jeśli to nie jest problem ciężkiego magneta, to będę szukał gdzie indziej. Teroretycznie magneto z nowszego modelu też musi być cięższe od starszego, np. przez dodatkowy pierścien (nie wiem, nie miałem go w rękach). To jest sklejone naprawdę solidnie, spróbuję coś z niego wyciągnąć, jeśli tylko się da. Pozdrawiam.
- Lone Rider
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/6/2007, 12:16
Ok, sytuacja się trochę wyjaśniła. Mieliście rację, to nie problem za ciężkiego magneta. Prawdopodobnie koło nie jest wyważone, dlatego motocykl stracił moc i ma problem z wejściem na wysokie obroty. Czy niewyważone koło może dać takie efekty? Pozdrawiam.
- Lone Rider
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 3/6/2007, 12:16
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości