Zobacz wątek - Jak sprawdzić czy rama jest prosta??

Jak sprawdzić czy rama jest prosta??

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Jak sprawdzić czy rama jest prosta??

Postprzez cybermech » 17/7/2012, 15:27

Witam, w tym miesiącu kupuje motocykl i chce sprawdzić czy rama jest prosta. Mam też pytanie dotyczące kasku: Czy opłaca kupować się ten z tą wysuwaną szybką przeciwsłoneczną??
Avatar użytkownika
cybermech
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 14/6/2012, 14:17
Lokalizacja: kalisz


Postprzez Kosa772 » 17/7/2012, 17:36

Ramę sprawdzisz w dobrym serwisie, tzn zrobią ci pomiar laserowy...

Chodzi Ci chyba o blendę. Nie wiem nie używałem.
Kosa772
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5/6/2012, 20:11
Lokalizacja: Radom

Postprzez cybermech » 17/7/2012, 17:47

A jeżeli rama jest krzywa pojadę do kolesia który mi ją wyprostuje to ma takom wytrzymałość jak normalna??
Avatar użytkownika
cybermech
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 14/6/2012, 14:17
Lokalizacja: kalisz

Postprzez Kaai » 17/7/2012, 18:11

Zgadnij. Czy jak coś popsutego naprawiasz, to czy jest tak samo wytrzymałe.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Brekekeks » 17/7/2012, 18:16

Nie warto bawić się w prostowanie ramy, chyba że picujesz na sprzedaż. Żeby wyprostować krzywą ramę, trzeba użyć konkretnej siły, konkretna siła to konkretne obciążenie, to że rama to wytrzyma, nie znaczy że nie wyjdzie z tego zabiegu nieosłabiona.

Blenda fajne rozwiązanie, przydaje się, w każdym razie bardziej niż fotochromowe szybki imo.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kadzio » 17/7/2012, 18:26

Bez serwisu też sprawdzisz czy jest prosta
sprawdź czy spawy nie pękają i czy niema jakiś dodatkowych
czy lagi amora są proste, luz na główce ramy
rozpedź się do 20/40/60/80 puśc kierownice i zobacz czy leci prosto i nie wpada w wibracje

jeżeli moto za większą kase lepiej oddać mechanikowi do sprawdzenia
Kadzio
 

Postprzez Sykopson » 17/7/2012, 19:50

Blenda jest baardzo dobrym rozwiązaniem. Jeśli masz kask z przyciemnianą szybką to z widocznością w pochmurny dzień jest kapa. Jak masz zwykłą szybkę to z kolei czasem będzie cię słońce irytować. W kasku z blendą masz oba te kaski w jednym. Proste?

A najprostszym sposobem sprawdzenia czy rama jest prosta jest po prostu puszczenie kiery na jeździe próbnej przy prędkości około 50-60kmh. Jeśli jedzie jak po sznurku z puszczoną kierą to rama jest raczej prosta. Możesz próbować nawet przy30-40 puścić jeśli wtedy też jedzie prosto to raczej jest ok. Jak chcesz mieć 100% pewności że rama prosta to tak jak kolega wyżej napisał, laser.

I tak jak Ci również napisali, rama prostowana nigdy nie będzie tak wytrzymała jak fabryczna.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr