Zobacz wątek - Motocykl na A1 do 5000zł

Motocykl na A1 do 5000zł

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Motocykl na A1 do 5000zł

Postprzez BagPipe[PL] » 15/7/2012, 17:50

Witam! Otóż po skończeniu 16 lat postanowiłem zrobić A1. Po zdaniu egzaminu przyszedł czas na trudny wybór ,a mianowicie jaki motocykl kupić? Jeździłem skuterami, komarami itd. Mam 175 cm i 70 kg. Motocykl ma mi służyć do dojazdu do szkoły 20km i po mieście. Trochę czytałem i moje typy to tylko 2T. Jakoś nie kręcą mnie te wszystkie 4T. Co mam na oku:

- Honda NSR
- Aprilia RS
- Derbi GPR

Teraz chciałbym zasięgnąć waszej porady co do wyboru. Budżet jakim dysponuje to ok. 5000 zł. Pada kilka pytań - Najwytrzymalszy silnik? Spalanie (wiem że to 2T ,ale który z nich jest najoszczędniejszy przy normalniej jeździe) Dostępność i koszty części? Wygoda jazdy? I wszystko to co przemawia za którymś z modeli.

Proszę Was o pomoc! Pozdrawiam BagPipe!
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21


Postprzez Sykopson » 15/7/2012, 20:12

NSR ma najgorszą zawiechę, Aprilia najlepszą i prowadzi się kozacko. Mój kolega miał RS i przy spokojnej jeździe schodził do 4,5l, ale to było na emeryta. 5-6 bierze spokojnie, a przy łotaniu podobno nawet 8-9...

NSR ma teoretycznie najsłabszy silnik, więc będzie wytrzymalsza i pewnie może trochę mniej spalić.

Ale ogółem rzecz biorąc różnice pomiędzy tymi motocyklami to są niuanse i wybierz tego który Ci się najbardziej podoba.

Ja bym brał, albo RS albo GPR bo wygląda kozacko.

RS albo NSR łatwiej sprzedasz.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez creatorpl » 15/7/2012, 21:12

Jakby miał wybierać z przez Ciebie wymienionych brał bym aprilię - chyba najbardziej polecana, najwięcej części da się znaleźć i super wygląda. Pomimo wszystko ja nie pakował bym się w 2 suwa - za dużo palą, brzydki dźwięk, drogie i częstsze serwisowanie. Jak chce się mieć jakieś osiągi nic nie stoi na przeszkodzie ale może nie na prawo jazdy a1 i przy 125ccm... btw. do 75km/h i 2 suw i 4 suw idzie podobnie dopiero później RS znacząco wyprzedzi wszystkie 4suwy... no ale pewnie i tak nastawiłeś się na 2 suwa więc zostaniesz przy apce
creatorpl
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/6/2012, 23:25

Postprzez BagPipe[PL] » 15/7/2012, 21:51

Pewnie jestem bardziej za 2T ,ale opcje 4T także rozważałem.. Na wstępie odrzuciłem cbr 125 (może i nie docenianą ,ale mi nie pasuje). YZF - świetny wygląd, jednak brakuje mi tu troche mocy ;/ Teraz kwestia że ciężko dorwać np. YZF do 5000 zł..

Tyle sie mówi o tych naprawach i wg. a ja jestem ciekaw czy przy "normalnym użytkowaniu" czyt. nie ciągle powyżej 7k obrotów ,dobrym serwisowaniu oleje itd. dbaniu o motor, będę co tydzień musiał coś naprawiać? Bo tego się boję najbardziej jeżeli chodzi o 2T..
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21

Postprzez creatorpl » 15/7/2012, 23:01

Z tego co wiem 2suwy "odżywają" właśnie tylko przy wysokich obrotach. Jeżeli chcesz jeździć "normalnie" moim zdaniem lepszym wyborem był by 4suw. Jeżeli 2suwem nie będzie szaleć wiadomo, że serwisowanie będzie rzadsze ale wtedy jazda 2suwem mija się trochę z celem. Co do budżetu 5tys faktycznie mało, może warto dozbierać te 2.5-3tys?
creatorpl
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/6/2012, 23:25

Postprzez BagPipe[PL] » 16/7/2012, 11:31

Moja jazda będzie polegała głównie na jeździe do szkoły ok. 25 km, trochę po mieście, i trochę w dalsze trasy, więc potęcjał 2suwa byłby wykorzystany w pewnym racjonalnym stopniu. Dozbieranie dalszej gotówki nie wchodzi w grę bo i tak budżet wzrósł z 3,5 tys do 5 tys. ;)
Yamaha YZF R125 '08
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21

Postprzez shaki90 » 16/7/2012, 14:42

Powinieneś w tek kasie wyrwać cagive mito, chyba najlepszy dwusów w tej kategorii, tylko że ona ma więcej kucyków niż A1 pozwala, nie wiem jak to wygląda z dowodem rej. przy kontroli.
shaki90
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/5/2010, 16:25

Postprzez BagPipe[PL] » 16/7/2012, 14:52

Cagiva w starych budach mi sie niestety nie podoba ;/ i ponoć jest problem z częściami..
W tej chwili jestem najbardziej za Rs 125 tylko interesuje mnie jeszcze jak jest ze spalaniem u użytkowników tego motocykla i co ile trzeba zrobić remont.
Yamaha YZF R125 '08
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21

Postprzez Sykopson » 16/7/2012, 17:22

Remont to jest sprawa ruchoma, nie wiadomo kiedy Ci padnie, ale minimum to 10000 powinno zrobić bez remontu tak mi się zdaję.

Mój kolega miał RS pisałem Ci o spalaniu:
4.5l - oszczędna jazda
6l - średnie spalanie
8l - dzidowanie
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez BagPipe[PL] » 20/7/2012, 11:01

Jeszcze jedno pytanie. Mam 175cm wzrostu i ktoś mi ostatnio powiedział ,że Rs 125 (starsza wersja przed 2000r.) jest stosunkowo mała. Teraz mam wątpliwości czy będzie mi na niej wygodnie i czy nie będzie dla mnie za mała? I kolejne co jest większe Gpr czy Rs?

Pozdrawiam!
Yamaha YZF R125 '08
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21

Postprzez jacek.rs » 20/7/2012, 11:31

creatorpl napisał(a):btw. do 75km/h i 2 suw i 4 suw idzie podobnie dopiero później RS znacząco wyprzedzi wszystkie 4suwy... apce


Ty chyba nigdy na oczy zadnego moto nie widziałes... rs do sety ma ok 6sek a yzf/cbr 14-16 :lol:
Avatar użytkownika
jacek.rs
Świeżak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 10/4/2012, 13:56

Postprzez Sykopson » 20/7/2012, 12:41

BagPipe[PL] napisał(a):Mam 175cm wzrostu


To nie jest wzrost KingKonga, ja mam 173 i siedziało mi się na takiej fajnie. Będzie dobra nie przejmuj się. A jeśli się boisz to znajdź jakąś w okolicy i się przymierz najzwyczajniej w świecie.
Poza tym to jest motocykl sportowy, więc nie był budowany z założeniem że musi być wygodny.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez creatorpl » 20/7/2012, 13:40

jacek.rs napisał(a):
creatorpl napisał(a):btw. do 75km/h i 2 suw i 4 suw idzie podobnie dopiero później RS znacząco wyprzedzi wszystkie 4suwy... apce


Ty chyba nigdy na oczy zadnego moto nie widziałes... rs do sety ma ok 6sek a yzf/cbr 14-16 :lol:


Dlatego nie napisałem, że do 100 są podobne tylko do tych 75km/h

Problem 4 suwów jest taki, że mają:
7sek./80km/h
14-17/100km/h
creatorpl
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/6/2012, 23:25

Postprzez BagPipe[PL] » 20/7/2012, 13:47

Sykopson - dzięki, a pytam dlatego bo nie mam za bardzo nikogo w okolicy żeby się przymierzyć ;)
Yamaha YZF R125 '08
BagPipe[PL]
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15/7/2012, 17:21

Postprzez jacek.rs » 20/7/2012, 14:19

creatorpl napisał(a):
jacek.rs napisał(a):
creatorpl napisał(a):btw. do 75km/h i 2 suw i 4 suw idzie podobnie dopiero później RS znacząco wyprzedzi wszystkie 4suwy... apce


Ty chyba nigdy na oczy zadnego moto nie widziałes... rs do sety ma ok 6sek a yzf/cbr 14-16 :lol:


Dlatego nie napisałem, że do 100 są podobne tylko do tych 75km/h

Problem 4 suwów jest taki, że mają:
7sek./80km/h
14-17/100km/h


no to w takim razie nie mogą isc podobnie bo kiedy 2t ma 110 około to 4t w tym samym czasie ma te 80.... gdzys 2t ma 6sek do 100 a 4t 7 do 80... pomysl zanim cos napiszesz ;)
Avatar użytkownika
jacek.rs
Świeżak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 10/4/2012, 13:56

Postprzez creatorpl » 20/7/2012, 16:36

jacek.rs napisał(a):
creatorpl napisał(a):
jacek.rs napisał(a):
creatorpl napisał(a):btw. do 75km/h i 2 suw i 4 suw idzie podobnie dopiero później RS znacząco wyprzedzi wszystkie 4suwy... apce


Ty chyba nigdy na oczy zadnego moto nie widziałes... rs do sety ma ok 6sek a yzf/cbr 14-16 :lol:


Dlatego nie napisałem, że do 100 są podobne tylko do tych 75km/h

Problem 4 suwów jest taki, że mają:
7sek./80km/h
14-17/100km/h


no to w takim razie nie mogą isc podobnie bo kiedy 2t ma 110 około to 4t w tym samym czasie ma te 80.... gdzys 2t ma 6sek do 100 a 4t 7 do 80... pomysl zanim cos napiszesz ;)


Eh.... nie mam zamiaru się z tobą kłócić. Na początku napisałem, że do 75km/h idą podobnie i co tu ma do rzeczy, że 2t będzie miał 110km/h kiedy 4t będzie miał 80km/h. W mojej opinii chodziło o to, że 4t jest podobne jeżeli nie mamy zamiaru przekraczać tych 80km/h (dla mnie ta prędkość to i tak nadto jak dla początkującego) - i jeżeli mamy jeździć do tych 75-80km/h moim zdaniem 4t jest lepsze od 2t :)
I odpowiadając na twój post, który zaraz pewnie napiszesz: tak wiem, że 2t jest szybsze! ale jeżeli nie przekraczamy 75km/h te 1s w tą czy w tą nie ma aż takiego znaczenia, żeby decydować się na dźwięk kosiarki i 3x większe spalanie.

Dobra nie piszę już w tym temacie więcej bo powoli zaczynamy offtopować.
creatorpl
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/6/2012, 23:25



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr