Barton fighter problem , proszę o pomoc
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Barton fighter problem , proszę o pomoc
Witam jeżeli coś źle zrobiłem proszę o wyrozumiałóść , gdyż nie znalazłem tematu który by mi pomógł . W moim bartonie fighterze po pewnym czasie pojawił się problem z mocą . Od nowości miał lepsze przyśpieszenie . Teraz na 4 biegu ledwo wkręca się do 6 tys obrotów . Do filterka paliwa w ógule paliwo nie wpływa . Wczoraj gdy się chciałem nim przejechać , po jakimś drugim kilometrze motor po dodaniu gazu zaczoł tracić moc , czasami szarpać i po chwilli zgasł . Po paru próbach odpalenia , odpalił i dało się jechać . Myślałem że to chwilowe gdyż zdażyło mi się to raz ale potem było dobrze jakieś 200 km . Lecz moje oczekiwania szybko się skończyły gdyż po jakiś następnych ok. 2 km stało się to samo . Mogiła . Motor nie odpala . Gdy na miejsce przyjechał mój brat , zdieliśmy przewody od kranika przedmuchaliśmy ale nadal nic . Po jakiejś godzinie motor jakimś cudem odpalił ale po odjęciu gazu gasł . Udało mi się ujechać jakiś 1 km i znowu to samo . Zgasł . Dalej go doprowadziłem . Dzisiaj mój tata (stary mechanik) zrobił coś z linką gazu i motor jeździ , ale brakuje mu mocy . Piszę do was gdyż wiem że coś jest nie tak a mnie każdy zwodzi i muwi że jest ok . Zdaża się że motor czasami się szarpie ale po chwili jest okej . Martwi mnie to gdyż jest to mój pierwszy motorower i chciałem nim trochę pojeździć . Wiem że to chinol i coś się zawsze będzie psuło ale bardzo proszę o pomoc ! Z góry dziękuje !
Ostatnio edytowano 29/9/2012, 12:17 przez aksord1234, łącznie edytowano 2 razy
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie wyczyść wszystko od paliwa, tj od zbiornika do gaźnika. Ja miałem bardzo podobny problem z ogarem 205 tyle że on stał przez kilkanaście lat z paliwem w zbiorniku i pełno syfu było potem.
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
nic to niedało , z wężyka leciało bardzo słabo . oczywiście ściągłem węrzyk wchodzący do gaźnika
w ogule tak jakby nie zasysa paliwa , teraz chciałem się przejechać aby zobaczyć czy coś się zmieniło ale nic . Motor po przejechaniu 1km po dodaniu gazu staje w miejscu i nie odpala . Paliwo stoi przy wlocie do filterka. Czasami gdy poluzowałem wężyk przed fitrem paliwwa który odchodzi od kranika to paliwo doleciało do połowy fitra . Zapomniałem dodać że było regulowane sprzęgło i wstawiona sprężyna do linki sprzęgła przy silniku gdyż nie odbijało . proszę jeszcze o pomoc
Dzisiaj zauważyłem że gaśnie wtedy gdy da mu się ostro w gaz na 2,3,4 biegu . proszę o pomoc

Dzisiaj zauważyłem że gaśnie wtedy gdy da mu się ostro w gaz na 2,3,4 biegu . proszę o pomoc
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Masz kranik podciśnieniowy, czy manualny?
Jeśli podciśnieniowy to zostaw tak ściągnięty wężyk od paliwa, następnie ściągasz też wężyk od podciśnienia znajdziesz go na trasie okolic gaźnika - kranik, ściągasz od strony gaźnika i zasysasz powietrze, paliwo powinno zacząć się lać z wężyka paliwa.
Jeśli podciśnieniowy to zostaw tak ściągnięty wężyk od paliwa, następnie ściągasz też wężyk od podciśnienia znajdziesz go na trasie okolic gaźnika - kranik, ściągasz od strony gaźnika i zasysasz powietrze, paliwo powinno zacząć się lać z wężyka paliwa.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Nie, to co napisałem dotyczy kraników podciśnieniowych, Ty nie posiadasz wężyka podciśnieniowego, więc nie masz czego zasysać.
Po odkręceniu kranika też nie leci paliwo z wężyka paliwowego? Jeśli nie, lub leci słabo, to coś je blokuje, ściągnij z kranika wężyk od strony baku i sprawdź tam, jeśli poleci to kranik zapchany, jeśli nie to dalej się cofaj do filtra paliwa, być może on jest zapchany, jeśli nawet przed filtrem paliwa leci słabo to masz syf w zbiorniku.
Po odkręceniu kranika też nie leci paliwo z wężyka paliwowego? Jeśli nie, lub leci słabo, to coś je blokuje, ściągnij z kranika wężyk od strony baku i sprawdź tam, jeśli poleci to kranik zapchany, jeśli nie to dalej się cofaj do filtra paliwa, być może on jest zapchany, jeśli nawet przed filtrem paliwa leci słabo to masz syf w zbiorniku.
-
komarcc - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
dzisiaj kolega mojego brata coś pomajstrował przy gaźniku śrubką od powietrza i od paliwa i już go nie muli na małych ob rotach ale jak nim jadę to mam wrażenie że aby jechał cały czas do przodu to muszę trzymać manetkę na maxa , ale nadal ledwo wchodzi powyżej 6k obrotów .
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Czyli paliwo dochodzi do gaźnika. Jak już jakoś chodzi to reszta to prawdopodobnie kwestia odpowiedniej regulacji gaźnika.
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
witam . Już prawie wszystko wporządku tylko jeszcze to pewne chamowanie przy małym przekręceniu manetki mnie zastanawia , ale w tym tygodniu jadę na przegląd , trzeba im oo tym spomnieć . Jak już bd wszystko dobrze to napiszę co było nie tak dla przyszłych forumowiczów o podobnych problemach . pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
witam mam jeszcze mały problem z moim bartonem . po przeglądzie wszystko jest okej . lecz po odpaleniu motor wskakuje na obroty z rzędu 4k rpm , poczym spadają do 2.5 , lecz to nie oto chodzi . Mianowicie gdy przejadę się nim i stanę nim na skrzyżowaniu to obroty spadają i motor gaśnie . wydaję mi się że to regulacja linki od gazu przy manetce lecz nie jestem pewny . cała regulacja przy manetce jest obecnie całkiem skręcona także mam dużo regulacji . proszę o odpowiedź i pozdrawiam .
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
przy takiej historii... to ja bym ogarnął cały motor - co z tego, że jest chiński, sam jezdze moto z tym silnikiem i nic nie ma prawa być nie tak - wszystko jak w zegarku.
Na przegląd nie ma co oddawać motoroweru, dużo kasy biorą, mało robią - przynajmniej w serwisie w mojej okolicy tak jest (Racibórz).
Co zrobić aby wszystko chodziło jak w zegarku?
-czyszczenie układu paliwowego, węże,filtr,gaźnik + filtr powietrzam
-regulacja gaźnika,
-regulacja zaworów,
- sprawdzić rozrząd (u mnie był o 1 ząbek przestawiony i moto nie kręciło więcej niż 6k rpm i miało mało mocy)
- sprawdzić uszczelke gaźnik-króciec , chiński plastik lubi pękać, ewentualnie sprawdzić uszczelke króciec-głowica.
Jeśli te czynności nie pomogą, to możliwe, że silnik traci kompresje (nie masz problemów z odpalaniem?) niedawno wypalał mi się zawór wydechowy, przez około 50km tracił moc, obroty falowały, później przestał odpalać..
Jeszcze co do przeglądów, polecam zaopatrzyć się w szczelinomierz oraz podstawowe klucze, oleje,płyn hamulcowy oraz trochę cierpliwości, gdyż na tych przeglądach nic nie robią a potem jest taka opinia na temat chińczyków, jesli ktoś szanuje i umie dobrze serwisować (no i ma szczescie, na wadliwe egzemplarze też da się trafić) to chińskie moto będzie ładnie jezdziło.
Jeśli chcesz więcej informacji,poradniki itp wysyłam ci na pw link do fajnego forum o motorkach z tym silnikiem
ps. w ani jednym z swoich chinskich motorków nie dotykałem linki gazu, ona jest tak jak ma być, możesz nią podregulować "luz" na manetce, lecz nie ustawiaj nią obrotów... już lepiej na śrubce od obrotów gaźnika.
Na przegląd nie ma co oddawać motoroweru, dużo kasy biorą, mało robią - przynajmniej w serwisie w mojej okolicy tak jest (Racibórz).
Co zrobić aby wszystko chodziło jak w zegarku?
-czyszczenie układu paliwowego, węże,filtr,gaźnik + filtr powietrzam
-regulacja gaźnika,
-regulacja zaworów,
- sprawdzić rozrząd (u mnie był o 1 ząbek przestawiony i moto nie kręciło więcej niż 6k rpm i miało mało mocy)
- sprawdzić uszczelke gaźnik-króciec , chiński plastik lubi pękać, ewentualnie sprawdzić uszczelke króciec-głowica.
Jeśli te czynności nie pomogą, to możliwe, że silnik traci kompresje (nie masz problemów z odpalaniem?) niedawno wypalał mi się zawór wydechowy, przez około 50km tracił moc, obroty falowały, później przestał odpalać..
Jeszcze co do przeglądów, polecam zaopatrzyć się w szczelinomierz oraz podstawowe klucze, oleje,płyn hamulcowy oraz trochę cierpliwości, gdyż na tych przeglądach nic nie robią a potem jest taka opinia na temat chińczyków, jesli ktoś szanuje i umie dobrze serwisować (no i ma szczescie, na wadliwe egzemplarze też da się trafić) to chińskie moto będzie ładnie jezdziło.
Jeśli chcesz więcej informacji,poradniki itp wysyłam ci na pw link do fajnego forum o motorkach z tym silnikiem

ps. w ani jednym z swoich chinskich motorków nie dotykałem linki gazu, ona jest tak jak ma być, możesz nią podregulować "luz" na manetce, lecz nie ustawiaj nią obrotów... już lepiej na śrubce od obrotów gaźnika.
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
Witam , z moim bartonem jest już okej , lecz dzisiaj przy jeździe około 60 km/h tak jakby zablokowało by się któreś koło (chyba tylnie bo przeleciał bym przez kierownice gdyby to było przednie ) i motor tak jakby przygasał , zjechalem na pobocze i poczekałem chwilkę i spojrzałem czy nic się nie uszkodziło lecz nie zauważyłem nic . Miałem takie wrażenie jakby motor poraz kolejny stracił moc (niewiem może mi się tylko tak wydawało) . Proszę o pomoc
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Nie wydawało ci się - spuchł ci tłok, byłeś bliski zatarcia silnika (jeśli koło ci się zatrzymało).
Spuchnięty tłok = zbyt długa jazda na pełnej manetce, złe dotarcie silnika, za duże pałowanie przy wysokiej temp. powietrza (przypominam, ze twoj silnik jest chlodzony powietrzem, mało efektywne)
jesli faktycznie spuchł ci tłok to teraz po rozgrzaniu silnik będzie tracił moc (tłok który raz spuchł będzie puchł cały czas).
najlepiej wymienić cylinder + tłok odrazu, bo koszta są znikome I DOBRZE TO DOTRZEĆ (1000 km spokojnej jazdy, bez przegrzewania)
Spuchnięty tłok = zbyt długa jazda na pełnej manetce, złe dotarcie silnika, za duże pałowanie przy wysokiej temp. powietrza (przypominam, ze twoj silnik jest chlodzony powietrzem, mało efektywne)
jesli faktycznie spuchł ci tłok to teraz po rozgrzaniu silnik będzie tracił moc (tłok który raz spuchł będzie puchł cały czas).
najlepiej wymienić cylinder + tłok odrazu, bo koszta są znikome I DOBRZE TO DOTRZEĆ (1000 km spokojnej jazdy, bez przegrzewania)
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
to ciekawie , a dlaczego tak jest ? inni jeżdżą skuterami non stop na pełnej manetce i mogą jeździć cały czas np. 60km/h lub więcej a ja dopiero wczoraj przygazowałem i tylko przez moment miałem tą prędkość a dzisiaj przez jakiś odcinek miałem tą prędkość .
aha i jeszcze jedno czy jeżeli kupował bym cylinder i zwiększył bym mu pojemność do 70ccm to czy obojętnie jaki chiński cylinder z tłokiem czy musze znaleść taki sam lecz o większej pojemności ?
a czy cylinder pasował by ten ? mam silnik 139 fmb
http://moto.allegro.pl/cylinder-80cm3-g ... 38182.html
aha i jeszcze jedno czy jeżeli kupował bym cylinder i zwiększył bym mu pojemność do 70ccm to czy obojętnie jaki chiński cylinder z tłokiem czy musze znaleść taki sam lecz o większej pojemności ?
a czy cylinder pasował by ten ? mam silnik 139 fmb
http://moto.allegro.pl/cylinder-80cm3-g ... 38182.html
Ostatnio edytowano 29/9/2012, 20:49 przez aksord1234, łącznie edytowano 1 raz
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Na twoim miejscu bym wyczyścił gaźnik potem odczepiał wszystkie przewody paliwowe i wykręcił świece możliwe że utracił na mocy bo świece zalewa i małą iskrę ma sprawdź iskrę i pozmieniaj przewody razem z filtrem paliwa i wtedy sprawdź jak chodzi ;] najlepiej zmień wszystkie wężyki z oryginalnych na normalne tylko dobierz taką samą średnice wężyka
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !
- MaTT17
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/9/2012, 20:06
- Lokalizacja: Połaniec
Witm , mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się filtr oleju ? ponieważ powiedziano mi abym go dokładnie przeczyścił
- aksord1234
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 6/5/2012, 17:58
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości