Hamowanie
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Hamowanie
Czy podczas lekkiego przyhamowania trzeba wcisnąć sprzęgło , czy w takiej sytuacji nie trzeba ?
P.S : Czy mógłby ktoś napisać mi krótki schemat zrzucania biegów ?
Przy wrzucaniu biegu jest taki : sprzęgło - bieg - puszczamy sprzęgło/gaz - sprzęgło - zmiana biegu - puszczamy sprzęgło - gaz .
A jak jest z zrzucaniem ?
P.S : Czy mógłby ktoś napisać mi krótki schemat zrzucania biegów ?
Przy wrzucaniu biegu jest taki : sprzęgło - bieg - puszczamy sprzęgło/gaz - sprzęgło - zmiana biegu - puszczamy sprzęgło - gaz .
A jak jest z zrzucaniem ?
- misiek7530
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 5/7/2012, 13:13
- Lokalizacja: Tw-góra
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
To może każdy powie koledze jak u niego wygląda redukcja?
Jeżeli potrafisz ocenić sytuację z daleka, że musisz hamować, to zredukuj bieg (najlepiej z międzygazem) i Cię samo powinno wyhamować (hamowanie silnikiem). Bo przecież chcesz PRZYHAMOWAĆ, a nie WYHAMOWAĆ
Natomiast jeśli musisz przyhamować nagle, to hamujesz klamką i czujesz, że potrzebujesz redukcji bądź nie.
Jak zmieniać biegi?
Jeśli jesteś początkującym to nie baw się w szybkie zmienianie biegów, bo będzie Cię szarpać i popsujesz maszynę. Jeśli masz pierwszy raz do czynienia z manualem to:
sprzęgło, jedynka (w dół) i ruszasz. Czujesz, że musisz zmienić bieg to sprzęgło-puszczasz gaz (to w jednym momencie robisz, żeby nie zawył Ci silnik przy wciśnięciu sprzęgła), dwójka (w górę), puszczasz sprzęgło powoli (bo jak puścisz szybko to Cię szarpnie), a gdy czujesz, że zaczyna brać to dodajesz lekko gazu. Redukowanie masz w innych tematach
Jeśli już to opanujesz, to możesz próbować z szybkim zmienianiem biegów. Ale to w wyżej podanym temacie
Jeżeli potrafisz ocenić sytuację z daleka, że musisz hamować, to zredukuj bieg (najlepiej z międzygazem) i Cię samo powinno wyhamować (hamowanie silnikiem). Bo przecież chcesz PRZYHAMOWAĆ, a nie WYHAMOWAĆ

Jak zmieniać biegi?
Jeśli jesteś początkującym to nie baw się w szybkie zmienianie biegów, bo będzie Cię szarpać i popsujesz maszynę. Jeśli masz pierwszy raz do czynienia z manualem to:
sprzęgło, jedynka (w dół) i ruszasz. Czujesz, że musisz zmienić bieg to sprzęgło-puszczasz gaz (to w jednym momencie robisz, żeby nie zawył Ci silnik przy wciśnięciu sprzęgła), dwójka (w górę), puszczasz sprzęgło powoli (bo jak puścisz szybko to Cię szarpnie), a gdy czujesz, że zaczyna brać to dodajesz lekko gazu. Redukowanie masz w innych tematach

Jeśli już to opanujesz, to możesz próbować z szybkim zmienianiem biegów. Ale to w wyżej podanym temacie

- diksus94
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 31/8/2011, 09:52
- misiek7530
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 5/7/2012, 13:13
- Lokalizacja: Tw-góra
Tak jeżdże Junakiem ;D Niedawno go dostałem
narazie przejechane 90 km i chce żeby wszystko ładnie chodziło i dlatego chce sie dopytać o niektóre sprawy ^^

- misiek7530
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 5/7/2012, 13:13
- Lokalizacja: Tw-góra
sorry za offtop ale o co chodzi z tym deczkiem z jogurta?
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
tekst z artykulu ktory ci wkleil Karol.
Na poczatku moze to wydawac sie troche skomplikowane i malo praktyczne. Ale to nieprawda. Zczasem wyrobisz sobie precyzje i bedziesz to robil automatycznie
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
tekst z artykulu ktory ci wkleil Karol.
Na poczatku moze to wydawac sie troche skomplikowane i malo praktyczne. Ale to nieprawda. Zczasem wyrobisz sobie precyzje i bedziesz to robil automatycznie
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Czytaj dobrze. Nie powiedzialem ze nic nie jest potrzebne. Tylko chodzilo mi ze prawka pewnie nie robil bo to 50 wiec jezdzi na dowodzie stad ma takie pytania.
Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
- mlody636
- Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
- Lokalizacja: jesteÅ›??
Jezusie drogi , Junakiem 901 możesz jeździć na karte motorowerową . Umiem jeździć biegówką tylko chce dopytać sie o pewne sprawy czy dobrze to robie ....
- misiek7530
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 5/7/2012, 13:13
- Lokalizacja: Tw-góra
- misiek7530
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 5/7/2012, 13:13
- Lokalizacja: Tw-góra
Na karte lub dowod
Spoko pytaj, kto pyta nie bladzi 


Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
- mlody636
- Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
- Lokalizacja: jesteÅ›??
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości