Zobacz wątek - SYM MIO 50 2008 problem z odpalaniem, gaśnie na niskich obr
NAS Analytics TAG

SYM MIO 50 2008 problem z odpalaniem, gaśnie na niskich obr

i inne małe pojemności
_________

SYM MIO 50 2008 problem z odpalaniem, gaśnie na niskich obr

Postprzez adyzio » 4/7/2012, 10:06

Witam,
nie mam doświadczenia w pisaniu na żadnym forum i mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę post z problemem.

Od kilku dni mam problem z odpalaniem w skuterze SYM MIO 50 z 2008 roku - ciężko odpalał (ale odpalał po 2 minutach) i nieraz gasł na skrzyżowaniu (zimny silnik i po całym dniu stania na dworze, na słońcu), jak się rozgrzał, to już nie gasł na niskich obrotach.
Dziś nie chciał w ogóle odpalić przez pół godziny, po nocy w garażu. Próbowałem starterem i kopniakiem (kopniak zawsze działał a dziś nawet nie było słychać, żeby skuter zaczął kręcić - jak by był zepsuty, ale na 100% jest dobry). Odpalił dopiero... i tu dziwna rzecz... skuter ma blokadę zapłonu, jak ją włączyłem i pokręciłem kilka razy starterem a później wyłączyłem blokadę to z ledwością, ale odpalił przy i to przy odkręconym gazie!? Oczywiście gasł od razu po dojściu do niskich obrotów. Pojeździłem nim trochę, rozgrzałem - I NIC?! Ciągle gaśnie jak się odpuści całkowicie gaz i... odpala ale z ledwością.

Co może być przyczyną i jak to dokładnie zrobić - lubię się bawić w różne rzeczy, ale potrzebuje dokładnego instruktarzu (nie znam się na skuterach totalnie), mam go od miesiąca i już go całego raz rozkręcałem, ale tylko po to, by podokręcać śruby ;-). Wiem tyle, co to jest rura wydechowa i wiem, gdzie jest gaz ;-)

Bardzo proszÄ™ o pomoc...
SYM MIO 50 (2008)
adyzio
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/7/2012, 09:41
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez komarcc » 4/7/2012, 10:55

Masz zabrudzony gaźnik, wyczyść go dobrze, następnie wyreguluj, sprawdź też filtr paliwa, jeśli nie masz za bardzo dojścia do filtra to ściągnij wężyk od paliwa i kopnij kopką z 2-3 razy paliwo powinno dość mocno plujnąć z wężyka, jeśli tak nie będzie musisz dostać się do filtra.

adyzio napisał(a):Wiem tyle, co to jest rura wydechowa i wiem, gdzie jest gaz ;-)


No to leżysz :D
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez adyzio » 4/7/2012, 12:51

a masz jakąś instrukcję do tego? w sensie obrazki ;-) PDF - książka albo coś takiego?
nie brzmi to groźnie (jedynie regulacja - nie mam zielonego pojęcia jak się to robi... ale wychodzę z założenia, że jak ktoś potrafi, to ja też ;-) )
SYM MIO 50 (2008)
adyzio
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/7/2012, 09:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez komarcc » 4/7/2012, 22:33

Cóż, bardzo możliwe, że już ktoś zrobił fotostory czyszczenia Twojego gaźnika (o ile nie jest to jakiś mało znany model), musisz podać model gaźnika (znajdziesz na gaźniku) i szukać, jeśli jesteś słaby z szukania to podaj też tutaj to może ktoś inny coś znajdzie, domyślam się, że firma gaźnika to keihin.

W zasadzie czyszczenie polega na tym, by go rozebrać co do jednej śrubki, następnie wymyć dokładnie benzyną wszystkie dziurki, dysze itp, a następnie dość mocną sprężarką/kompresorem wszystko przedmuchać, uważając by niczego nie zgubić, na koniec składasz tak jak było i tyle. Co do regulacji to bez problemu znajdziesz poradnik jak to się robi i powinieneś sobie poradzić.

Przy czyszczeniu przyda Ci się pędzelek -/+ szerokości 2,5cm, jakieś naczynie/miska odporna na benzynę, czyli nie plastikowa i w tym sobie czyścisz.

Takie ważniejsze sprawy przy czyszczeniu gaźnika są takie by po pierwsze nie odginać/wyginać pływaka, jeśli się zmieni jego wysokość to będziesz miał potem problemy, wszystko robisz delikatnie, nic na siłę, śrubki będą lekko zapieczone, więc musisz mieć wkrętak z bitami i dobrać najbardziej pasujący bit do śrubek w innym razie obrobisz łebki i będziesz miał problem z odkręceniem śrubek.

Ważne jest też to by przy wkładaniu iglicy z linką do gaźnika, trafić na ząbek, by wszystko lekko weszło nie wbijaj na siłę, bo rozwalisz gaźnik, co prawda wątpię żebyś tak zrobił, ale lepiej napisać, bo jakiś rok temu ktoś tak zrobił w swoim skuterku :D
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez adyzio » 5/7/2012, 08:21

SUPER....
praktycznie o taką informacje mi chodziło. Widziałem go, jak rozkręcałem wcześnie i wydawał mi się być nowy, taki czysty błyszczący ;-)

Wszystko jasne, rozkręcę jeszcze raz i będę się nim zajmował, jak by co będę pisać :)

a znalazłem wczoraj coś takiego:
http://www.skutery-forum.pl/czyszczenie ... vt2214.htm

myślę, że to może mi pomóc z Twoimi wskazówkami ;)
SYM MIO 50 (2008)
adyzio
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/7/2012, 09:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez komarcc » 5/7/2012, 09:16

Cóż poradnik bardzo dobry, tylko, że Twój gaźnik będzie się trochę różnił od tego na zdjęciach, ale w zasadzie to i to gaźnik, więc różnice nie powinny być znaczne.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez adyzio » 11/7/2012, 09:51

Hej,
poradziłem sobie z tym problemem.

Okazało się, że wystarczy tylko podkręcić śrubkę ze sprężynką przy gaźniku, która zwiększa obroty - od razu zaczął palić i nie gaśnie.

Oczywiście pewnie niedługo trzeba będzie sprawdzić świecę i gaźnik, ale na razie pali, jeździ i nie gaśnie :D


Pytanie dodatkowe, mam niby zdjęte blokady (tak przynajmniej mówiono jak kupowałem), ale niestety max prędkość to 60 km/h. Gdzie się sprawdza i jak można to zmienić, by większą prędkość osiągał?
SYM MIO 50 (2008)
adyzio
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/7/2012, 09:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez komarcc » 11/7/2012, 12:09

Skoro leci 60km/h to blokad nie ma i niestety nic z tym nie zrobisz, chyba że władujesz kupę kasy w tuning, który jest nieopłacalny i nigdy się nie zwróci.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê