Hałas przy obracaniu tylnym kołem
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Hałas przy obracaniu tylnym kołem
Mam taki problem z moim faspiderem f8(chinol) że podczas obracania tylnym kołem słychać taki jakby szum, jakby coś tam delikatnie tarło.Dodam też że przy wyłączonym silniku tylne koło kręci się z lekkim oporem czego wcześniej nie było. Dźwięk ten i opór przy obracaniu pojawił się niedawno i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy to może cylinder się przytarł czy coś i teraz może hałasuje i ociera o tłok. Jednak po bliższych oględzinach udało mi się odrzucić ten wariant. Teraz zastanawiam się czy to może jakieś łożysko poszło czy coś jednak wiedza moja na te tematy jest niewielka dlatego może ktoś z was zna podobne objawy do moich i powie mi coś więcej(skuter jest na gwarancji ale wolę się tutaj zapytać bo może to niegroźne i nie warto z taką pierdołą do nich jechać tym bardziej że kawałek do serwisu mam). Tak więc będę wdzięczny za każdą pomoc.
- HenioElektryk
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 17/7/2011, 23:53
- Lokalizacja: Chojnice
moze hamulce ci blokuja i ocierajÄ… ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Nic nadzwyczajnego w chińczykach
Kręcąc tylnym kołem, kręcisz tylko dzwonem sprzęgła, a nie tłokiem.
Co do problemu to ściągnij pokrywę paska, następnie odkręć i ściągnij kompletne sprzęgło tak by została goła oś, wtedy prawdopodobnie wszystko ucichnie i koło zacznie się normalnie kręcić, jeśli tak to łożyska w sprzęgle są uszkodzone.

Co do problemu to ściągnij pokrywę paska, następnie odkręć i ściągnij kompletne sprzęgło tak by została goła oś, wtedy prawdopodobnie wszystko ucichnie i koło zacznie się normalnie kręcić, jeśli tak to łożyska w sprzęgle są uszkodzone.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Hamulce sprawdziłem w pierwszej kolejności, co do sprawdzania czy to wina tłoka to sprawdzałem to nie kręcąc kołem tylko wariatorem. A co do problemu to postaram się dzisiaj odkręcić całkowicie sprzęgło tylko mam nadzieję że obejdzie się tym razem bez klucza pneumatycznego bo przy wymianie rolek w wario musiałem go użyć. W każdym razie dzięki za pomoc, jak już coś będę wiedział tu tutaj napisze
- HenioElektryk
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 17/7/2011, 23:53
- Lokalizacja: Chojnice
Na youtube masz filmiki jak odkręcać wariator oraz sprzęgło, jak dalej będziesz używał pneumata do odkręcania wariatora to rozwalisz w końcu wał i koszta będą znacznie większe, to najgorszy sposób na odkręcanie wariatora i sprzęgła.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Na szczęście tylko raz tak zrobiłem przy wario, teraz mam zamiar użyć do pomocy klucza do szlifierki kątowej a jak to nie pomoże to coś innego wymyśle. A tak przy okazji to czemu pneumat może rozwalić wał? Chodzi o te drgania(udar) który ma jakiś niszczący wpływ na to wszystko?
- HenioElektryk
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 17/7/2011, 23:53
- Lokalizacja: Chojnice
Dobra a więc niestety nie udało mi się odkręcić tego cholerstwa niestety klucz do szlifierki który posiadam ma za małe te takie nazwijmy je "wypustki" i nijak nie idzie tego sprzęgła nim zablokować a tylny hamulec jest za słaby aby utrzymać koło w miejscu podczas odkręcania. W każdym razie stwierdziłem że oddam mojego zloma do mechanika w końcu jest na gwarancji i niech tam się z nim bawią. Teraz tylko nie wiem czy mogę odpalić mojego kibla i podjechać nim do mechanika zakładajac że to łożysko sprzęgła poszło, czyli mówiąc krótko czy mogę z tym walnietym sprzęgłem jechać parę kilometrów do mechanika i tam go zostawić
- HenioElektryk
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 17/7/2011, 23:53
- Lokalizacja: Chojnice
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości