Zobacz wątek - Sprzęgło - problem

Sprzęgło - problem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Sprzęgło - problem

Postprzez Rodger16 » 30/6/2012, 21:04

Ostatnio zaczął się problem z wbiciem luzu. Zatrzymywałem się schodząc do 1 biegu a do góry na luz nie chciało wskoczyć, nawet na drugi bieg nie dało rady. Czasem wskoczył drugi bieg i z niego w dół już łatwiej było wrzucić luz.
Podczas jazdy praca skrzyni wzorowa. Na biegu i wciśniętym sprzęgle na postoju moto nie ciągnęło do przodu. Postanowiłem zacząć od wymiany płynu w sprzęgle bo już wieki nie był wymieniany.

Źle zacząłem bo wypompowałem cały płyn klamką i układ się zapowietrzył. Nie ruszałem i nie odkręcałem wysprzęglnika tylko zdjąłem pokrywkę przy klamce.
Teraz dzieje się tak:
Wlewam cały zbiorniczek płynu, pompuję kilka razy (zero oporu na klamce)
Na wciśniętej klamce odkręcam odpowietrznik przy wysprzęglniku. Nie leci powietrze tylko płyn ale sika bardzo małą ilością.
Cały czas trzymam klamkę wciśniętą i dokręcam odpowietrznik i znów pompuje, wciskam klamkę, odkręcam odpowietrznik, coś tam siknie ale niewiele, zakręcam odpowietrznik, puszczam klamkę, pompuje itd
Jak pompuje na zakręconym odpowietrzniku klamka chodzi bez najmniejszego oporu.
Jak odkręcę przewód przy klamce i pompuje to nic nie leci, wiec coś chyba nie tak z klamką lub klamka jest zapowietrzona.
Jak poskręcam wszystko to naturalnie sprzęgła nie ma wcale a klamka lata bez żadnego oporu.
HELP ME!!!
Rodger16
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/5/2012, 10:00
Lokalizacja: Płock


Postprzez henio12323 » 30/6/2012, 22:30

poczytaj troche o odpowietrzaniu bo prostej rzeczy nie potrafisz wykonac. 2 sprawa to napisz co to za moto
3 sprawa - takie układy najłatwiej jest nabijac od tyłu, weź strzykawke węzyk zalej płynem strzykawke i nabijaj płyn od wysprzeglika do pompy. poluzuj zawsze wczesniej klamke. i pompuj pompuj az zassie nie stanie sie to od razu po kilku nacisnieciach klamki

kolejna sprawa to taka że przyczyna moze byc albo zuzyte sprzegło albo zły/zuzyty olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Rodger16 » 1/7/2012, 10:27

Moto Yamaha FZ 750 95r.
Jeśli skrzynia jest smarowana tym samym olejem co silnik to mam świeży ;) Jeżdżę na Motulu
Sprzęgło wydaje się być dobre -nie śmierdzi, nie ślizga się ani trochę.
Wysprzeglnik tez nie puszcza bo jak jeszcze nie zabrałem się za wymianę płynu i stałem na pierwszym biegu na sprzęgle to moto nie ciągnęło do przodu nawet po dłuższej chwili, wiec wysprzeglnik trzyma.

"poluzuj zawsze wcześniej klamkę. i pompuj pompuj aż zassie nie stanie się to od razu po kilku naciśnięciach klamki"

poluzuj znaczy klamka ma być wciśnięta jak wstrzykuje płyn do kalamitki?
wstrzykując płyn mam zalać tez zbiorniczek czy na pusto wstrzykiwać?
pompować klamka i wstrzykiwać na raz?

Wytłumaczcie proszę jak chłopu na roli :P
Rodger16
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/5/2012, 10:00
Lokalizacja: Płock

Postprzez henio12323 » 1/7/2012, 13:52

nie chodzi o luzowanie takie że jak puszczasz klamke to tłoczek ma byc na maxa wysuniety. często po regulacji żeby lepiej w reku lezała klamka ( blizej kierownicy ) dociska sie nieco wstępnie tłoczek wtedy przy odpowietrzaniu płyn nie bedzie zasysany. nie wystarczy po prostu wstrzykiwać az pójdzie górą :D na wcisnietej klamce. i tyle ;D bez pompowania. potem jak juz płyn góra wyjdzie to zakręcasz na dole odpowietrznik, podpompujesz troche klamka. odpowietrzysz normalnie klamka wcisnieta, na dole odkrecasz- dokręcasz puszczasz klamke i układ powinien byc juz odpowietrzony

tak olej moze byc nowy nawet ale moze miec złe parametry. u mnie np na castrolu jest tak że na rozgrzanym silniku ni jak nie wbije z jedynki na luz od razu na 2 przeskakuje na motulu tego problemu nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Rodger16 » 2/7/2012, 09:35

ok dziś postaram się odpowietrzyć w ten sposób i dam znać jakie efekty.

mam jeszcze pytanie:
- jak się sprawdza poziom płynu sprzęgła i hamulcowego w okienkach? Tzn jak ma stać moto bo zbiorniczki są pochylone i inaczej pokazuje na kierownicy prosto inaczej na skręconej i inaczej jak moto stoi na stopce bocznej.

Temat się rozwiązał. Nabiłem płyn "od tyłu" a potem odpowietrzyłem wg. standardowej procedury. I luz wchodzi normalnie bez najmniejszego problemu.
Dzięki za pomoc!

Otrzymujesz ostrzeżenie za brak edycji postów.
komarcc
Rodger16
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/5/2012, 10:00
Lokalizacja: Płock

Postprzez komarcc » 2/7/2012, 21:02

Zamykam
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr