Suzuki Bandit 400 - gaśnie na wolnych obrotach
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Suzuki Bandit 400 - gaśnie na wolnych obrotach
Witam:)
Mam problem z moim banditem 400 rocznik 91. Moto jest po synchronizacji gaźników i regulacji zaworów, wymianie świec, filtra powietrza. Od tych czynności przejechałem jakieś 600km i motocykl zaczął przygasać na wolnych obrotach przy dobrze rozgrzanym silniku( temperatura powietrza 28C choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) . Dodam, że nie trzyma równo wolnych obrotów jak się nagrzeje, a a gaźniki są dobrze zrobione. Proszę o jakieś sugestie, co mogłoby być przyczyna, sam zaczynam się skłaniać powoli w stronę elektryki, bo jak się włączy chłodnica to motor zaczyna chodzić strasznie nie równo...
Zbadałem sprawę
Wygląda to tak że motocykl zaczyna przygasać na wolnych obrotach gdy włączy się wentylator, nie gaśnie nagle lecz stopniowo spadają obroty aż przerwie pracę. Co może być przyczyną, że ten wentylator tak obciąża układ elektryczny, zużycie ?
Proszę edytować posty!
komarcc
Mam problem z moim banditem 400 rocznik 91. Moto jest po synchronizacji gaźników i regulacji zaworów, wymianie świec, filtra powietrza. Od tych czynności przejechałem jakieś 600km i motocykl zaczął przygasać na wolnych obrotach przy dobrze rozgrzanym silniku( temperatura powietrza 28C choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) . Dodam, że nie trzyma równo wolnych obrotów jak się nagrzeje, a a gaźniki są dobrze zrobione. Proszę o jakieś sugestie, co mogłoby być przyczyna, sam zaczynam się skłaniać powoli w stronę elektryki, bo jak się włączy chłodnica to motor zaczyna chodzić strasznie nie równo...
Zbadałem sprawę

Wygląda to tak że motocykl zaczyna przygasać na wolnych obrotach gdy włączy się wentylator, nie gaśnie nagle lecz stopniowo spadają obroty aż przerwie pracę. Co może być przyczyną, że ten wentylator tak obciąża układ elektryczny, zużycie ?
Proszę edytować posty!
komarcc
- artus_rg
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:44
gasnie na wolnych obrotach gsf 400
witam.mam ten sam problem z swoim gsf 400 92r.gdy sie rozgrzeje gasnie na karzdym skrzyzowaniu,jest to nie do zniesienia.gdy zalaczy sie wentylator,to samo.do tego obroty wariuja.jak jest zimny chodzi super.synchro gaznikow tez nie pomoglo.czy udalo ci sie to rozgrysc.tez podejzewam elektryke,moze cewka sie grzeje???prosze o pomoc.szkoda mi tego motorka mam w super stanie.pozdrawiam



- skrzydlo2
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/2/2014, 12:03
Sprawdź czy chodzi na wszystkie cylindry. Możesz to zrobić śliniąc po rozgrzaniu silnika palec i dotykając na ułamek sekundy każdy kolektor po kolei. Ślina powinna od razu wyparować wydając charakterystyczne "tss", jeśli kolektor będzie mniej nagrzany to zmoczysz go palcem i momecik bedzie schło, ale powinno wyparować od razu. jeśli będzie zimniejszy to ten cylinder nie pracuje jak należy.
Inaczej, wykręcasz każdą świecę po kolei i sprawdzasz czy daje iskrę (chyba wiesz jak
), jeśli któraś nie będzie dawała iskry, wyciągasz ją z fajki i na jej miejsce dajesz inną z innego cylindra która dawała iskrę jeśli na tym kablu nie da tzn. że wina nie leży w świecy tylko w cewce albo w kablu zapłonowym. Obstawiałbym cewkę. A u mnie przy podobnych objawach pomogła wymiana tych małych wsuwek zakańczających kable doprowadzające prąd do cewek. Koszt naprawy wyniósł 2zł, ale może być również gorzej i w najgorszym przypadku przyczyną moze być moduł zapłonowy, wtedy bardziej zaboli bo albo kosztowna naprawa, albo ciężko dostępna używka za ok. 400zł (niestety są bardzo drogie, bo do B600 moduł kosztuje 150zł ok.) Najpierw sprawdź jednak to co Ci powiedziałem
Potem można myśleć dalej.
Inaczej, wykręcasz każdą świecę po kolei i sprawdzasz czy daje iskrę (chyba wiesz jak


Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
witam.wiec tak.benzyny nie ma w oleju.wlasnie szykuje go do sezonu.odpalil po zimie bez problemu,jak zawsze...ladnie trzyma nawet minimalne obroty,nic nie stuka nie puka,pracuje na wszystkie cylindry,wiadomo..swiece w zeszlym roku przegladalem sa ok. nie osmolone,przerwy maja nie ruszane,wszystkie cztery takie same.tak jak mowiles jeszcze przejze te kable od strony cewek..wlasnie sie dowiedzialem ze jakis gosc u mnie z okolicy ma gdzies takiego gsf400 w garazu i nim nie jezdzi,postaram sie pozyczyc od niego jakos modul.tej czesci inaczej nie sprawdze,wiadomo.jasli cos zdzialam zaraz napisze,wiem ze takie problemy to nie zadkosc...a jeszcze.jak robilem synchro w zeszlym roku mechanik mowil mi ze to przez sprezynki od dysz wolnych obrotow ktore juz nie dzialaja jak trzeba..tylko czemunie gasnie caly czas tylko wtedy kiedy jest goracy.dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!!gdy by wam sie jeszcze cos przypomnialo prosze pisac.pozdrawiam 

- skrzydlo2
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/2/2014, 12:03
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości