Zobacz wątek - Suzuki Bandit 400 - gaśnie na wolnych obrotach
NAS Analytics TAG

Suzuki Bandit 400 - gaśnie na wolnych obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzuki Bandit 400 - gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez artus_rg » 30/6/2012, 10:19

Witam:)
Mam problem z moim banditem 400 rocznik 91. Moto jest po synchronizacji gaźników i regulacji zaworów, wymianie świec, filtra powietrza. Od tych czynności przejechałem jakieś 600km i motocykl zaczął przygasać na wolnych obrotach przy dobrze rozgrzanym silniku( temperatura powietrza 28C choć nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) . Dodam, że nie trzyma równo wolnych obrotów jak się nagrzeje, a a gaźniki są dobrze zrobione. Proszę o jakieś sugestie, co mogłoby być przyczyna, sam zaczynam się skłaniać powoli w stronę elektryki, bo jak się włączy chłodnica to motor zaczyna chodzić strasznie nie równo...

Zbadałem sprawę :)
Wygląda to tak że motocykl zaczyna przygasać na wolnych obrotach gdy włączy się wentylator, nie gaśnie nagle lecz stopniowo spadają obroty aż przerwie pracę. Co może być przyczyną, że ten wentylator tak obciąża układ elektryczny, zużycie ?

Proszę edytować posty!
komarcc
artus_rg
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:44


Postprzez sonycbr77 » 5/7/2012, 16:35

a jak wlaczysz swiatla to tez spada z obrotow? moze pada juz akumulator moze slabe ladowanie musisz pobawic sie miernikiem
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek


gasnie na wolnych obrotach gsf 400

Postprzez skrzydlo2 » 21/2/2014, 12:28

witam.mam ten sam problem z swoim gsf 400 92r.gdy sie rozgrzeje gasnie na karzdym skrzyzowaniu,jest to nie do zniesienia.gdy zalaczy sie wentylator,to samo.do tego obroty wariuja.jak jest zimny chodzi super.synchro gaznikow tez nie pomoglo.czy udalo ci sie to rozgrysc.tez podejzewam elektryke,moze cewka sie grzeje???prosze o pomoc.szkoda mi tego motorka mam w super stanie.pozdrawiam :oops: :oops:
skrzydlo2
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/2/2014, 12:03

Postprzez Sykopson » 21/2/2014, 19:54

Sprawdź czy chodzi na wszystkie cylindry. Możesz to zrobić śliniąc po rozgrzaniu silnika palec i dotykając na ułamek sekundy każdy kolektor po kolei. Ślina powinna od razu wyparować wydając charakterystyczne "tss", jeśli kolektor będzie mniej nagrzany to zmoczysz go palcem i momecik bedzie schło, ale powinno wyparować od razu. jeśli będzie zimniejszy to ten cylinder nie pracuje jak należy.
Inaczej, wykręcasz każdą świecę po kolei i sprawdzasz czy daje iskrę (chyba wiesz jak :wink: ), jeśli któraś nie będzie dawała iskry, wyciągasz ją z fajki i na jej miejsce dajesz inną z innego cylindra która dawała iskrę jeśli na tym kablu nie da tzn. że wina nie leży w świecy tylko w cewce albo w kablu zapłonowym. Obstawiałbym cewkę. A u mnie przy podobnych objawach pomogła wymiana tych małych wsuwek zakańczających kable doprowadzające prąd do cewek. Koszt naprawy wyniósł 2zł, ale może być również gorzej i w najgorszym przypadku przyczyną moze być moduł zapłonowy, wtedy bardziej zaboli bo albo kosztowna naprawa, albo ciężko dostępna używka za ok. 400zł (niestety są bardzo drogie, bo do B600 moduł kosztuje 150zł ok.) Najpierw sprawdź jednak to co Ci powiedziałem :) Potem można myśleć dalej.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez miki1406 » 22/2/2014, 08:27

Sprawdź czy nie masz paliwa w oleju...
Sprawdź czy masz drożne odpowietrzenie zbiornika...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez skrzydlo2 » 26/2/2014, 15:15

witam.wiec tak.benzyny nie ma w oleju.wlasnie szykuje go do sezonu.odpalil po zimie bez problemu,jak zawsze...ladnie trzyma nawet minimalne obroty,nic nie stuka nie puka,pracuje na wszystkie cylindry,wiadomo..swiece w zeszlym roku przegladalem sa ok. nie osmolone,przerwy maja nie ruszane,wszystkie cztery takie same.tak jak mowiles jeszcze przejze te kable od strony cewek..wlasnie sie dowiedzialem ze jakis gosc u mnie z okolicy ma gdzies takiego gsf400 w garazu i nim nie jezdzi,postaram sie pozyczyc od niego jakos modul.tej czesci inaczej nie sprawdze,wiadomo.jasli cos zdzialam zaraz napisze,wiem ze takie problemy to nie zadkosc...a jeszcze.jak robilem synchro w zeszlym roku mechanik mowil mi ze to przez sprezynki od dysz wolnych obrotow ktore juz nie dzialaja jak trzeba..tylko czemunie gasnie caly czas tylko wtedy kiedy jest goracy.dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!!gdy by wam sie jeszcze cos przypomnialo prosze pisac.pozdrawiam :D
skrzydlo2
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/2/2014, 12:03

Postprzez skrzydlo2 » 26/2/2014, 15:18

odpowietrzenie tez jest ok.aku u mnie trzyma.ladowanie jest dobre
skrzydlo2
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/2/2014, 12:03



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê