klamka hamulca przedniego , czy warto skracać?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
klamka hamulca przedniego , czy warto skracać?
Jezdze na cbr600rr. Zawsze przeszkadzało mi , że aby nacisnąć klamke hamulca przedniego musze wykonywać dość spory ruch palcami prawej ręki przez co przy wiekszych predkościach lub manewrach traciłem pewność trzymania kierownicy ( moze to przez moje długie palce ). Ostatnio podczas małej kolizji zgięła mi sie klamka sprzęgła , chcąc ja wyprostować ( jak to przy aluminium ) pękła i zostało jej moze 2/3 długości . Zauważyłem że teraz sprzęgło wygodniej się wciska dwoma palcami... Czy myślicie ze warto to samo zrobić z klamką hamulca? Czy można też jakoś przybliżyć tą klamkę do rączki żeby nie trzeba było tak bardzo prostowac paluchów?
-
LeszekEl - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07
chodzi Ci o to że masz za daleko do klamki hamulca ? A nie ma tam przypadkiem takiego kółeczka które przybliża/ oddala klamkę ?
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
przyznaje , ze jeszcze tam nie zaglądąłem jak to ewentualnie zrobić .. ale to kółeczko chyba dotyczy naciągu linki , czyli reguluje się czy klamka "łapie" wcześniej czy później. Ale pozostaje w tym samym miejscu.
-
LeszekEl - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07
Chodzi o klamke hamulca, tam nie ma linki, tylko jest płyn hamulcowy, na klamce powinno być kułeczko z cyferkami 1, 2, 3, 4.... i te kółko służy do regulacji klamki, bliżej dalej. Żeby regulowac tym kółkiem to odchyl klamke, w drugą stronę, czyli nie w strone manetki gazu ale przeciwnie i wtedy kręć i ustawiaj kółko.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
omerx napisał(a):na klamce powinno być kułeczko z cyferkami 1, 2, 3, 4.... i te kółko służy do regulacji klamki, bliżej dalej.
Ale i tak klamka zostaje w tym samym miejscu w spoczynku. Jak napisał LeszekEl to reguluje tylko to od jakiego miejsca po pociągnięciu klamki zaczyna się opór.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
No chyba nie. U mnie na jednej ośce z tym kółkiem jest taki nieregularny wałek, i w zależności od tego jak jest to przekręcone klamka opiera się o niego i jest dalej lub bliżej, ale zawsze się o niego opiera przecież, nawet w spoczynku.
@DOWN dokładnie o tym pisałem
@DOWN dokładnie o tym pisałem

Ostatnio edytowano 24/6/2012, 15:33 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
C-bool napisał(a):omerx napisał(a):na klamce powinno być kułeczko z cyferkami 1, 2, 3, 4.... i te kółko służy do regulacji klamki, bliżej dalej.
Ale i tak klamka zostaje w tym samym miejscu w spoczynku. Jak napisał LeszekEl to reguluje tylko to od jakiego miejsca po pociągnięciu klamki zaczyna się opór.
Nie, nie. Klamka na pewno nie pozostaje w tym samym miejscu. Na 100% klamka się przybliża albo oddala. Nie są to jakies duże odleglosci, ale roznica miedzy 1 a 5 jest znacząca i sporo zmienia. Oczywiście, masz rację, że zmieni też się "opór" klamki, czyli jezeli damy na 1 gdzie klamka jest najblizej manetki i nadusimy klamke to mozemy klamką dotknac manetkę a hamulec nie bedzie w 100% hamował. Jezeli damy na 5 klamka bedzie najdalej od manetki i jak nadusimy na hamulec to klamka nie dojdzie do manetki i bedzie hamowac na maxa.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
ja ogólnie w starym ktm 600 sam przyciąłem klamkę hamulca bo lekko przycierała o handbara i jak miałem glebe to od razu się wygięła, podprostowałem i skróciłem na jakieś 3 palce i było to coś pięknego lepiej mi się hamowało, przy glebach 0 wycięć czy uszkodzeń klamki tak że ogólnie skrócenie wyszło na mega + teraz zakupiłem adventure 620 i jedną mam już krótszą
i planuje drugą przyciąć za wczasu, bo jak mi pęknie przy glebie gdzieś przy mocowaniu to kaplica...

tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
W CBR klamka ma regulację i się przybliża i oddala wg potrzeb.
Osobiście też wolę krótsze dźwignie, ale gdy los o tym zdecydował, a nie zakup tuningowej weź pod uwagę , że Dźwignia bez kulki nie spełnia przepisów ruchu drogowego i wg nich stwarza zagrożenie. na przeglądach tez to wiedzą!
W trialu i extreme enduro też używa się dwóch lub po jednym palcu inaczej nie dałoby się jeździć.
Tu nie pisze czy w czasie jazdy cała ręka trzyma manetkę, czy część palców spoczywa na klamkach.
Ja praktycznie nigdy nie używam (używałem) całej ręki (tylko chopperach testówkach czasem:)).
Osobiście też wolę krótsze dźwignie, ale gdy los o tym zdecydował, a nie zakup tuningowej weź pod uwagę , że Dźwignia bez kulki nie spełnia przepisów ruchu drogowego i wg nich stwarza zagrożenie. na przeglądach tez to wiedzą!
W trialu i extreme enduro też używa się dwóch lub po jednym palcu inaczej nie dałoby się jeździć.
Tu nie pisze czy w czasie jazdy cała ręka trzyma manetkę, czy część palców spoczywa na klamkach.
Ja praktycznie nigdy nie używam (używałem) całej ręki (tylko chopperach testówkach czasem:)).
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości