Zobacz wątek - paliwo
NAS Analytics TAG

paliwo

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

paliwo

Postprzez tomera » 22/6/2012, 21:54

Witajcie,
Ostatnio zaczełem eksperymentować z dodatkiem do paliw do mojej pierdziawki Suzuki SMX 50 2t (remont tani to mozna eksperymentowac).
A wiec przeczytałem
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi, ... 16094.html
ale nie ma tam nic o ,np.
- Rozpuszczalnik nitro
- Rozpuszczalnik/benzyna ekstrakcyjna
- Rozpuszczalnik lakowy
Oraz troche ciezej dostepne
- eter metylo-tert-butylowy (MTBE)
- aceton techniczny
- toluen techniczny
- ksylen
- izooktan

Ostatnio na okolo 4L paliwa(mieszanki) dolałem jakies 500ml Rozpuszczalnika Nitro, i efekt jest naprawde odczuwalny, bo duzo lepiej zbiera sie z dołu i lepiej jedzie(bardziej elastyczny jeżdżąc po górkach),
Wczesniej dolałem tez na 4L około 500ml Rozpuszczalnika ale ekstrakcyjnego i powiem ze wfekt mierny, na niskich obrotach naprawde jest POWER ale na wysokich jest słabiej niz na zwykłym paliwie..

Oczywiscie do obu "mieszanek" dolałem około 50ml oleju do mieszanki 2t (Elf 2t niby połsyntetyk a spelnia normy syntetyka)

Teraz pytanie co sądzicie, oraz czy ktoś probował dolewać innych "środkow" do paliwa?

PS nie dalem tego tematu w dziale 50/80/125 bo tutaj siedzi wiecej osob ktore prawdopodobnie są w temacie :)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13


Postprzez mlody636 » 22/6/2012, 22:10

Jak kiedys mialem simsona i juz silnik byl na wykonczeniu (wiedzialem ze musze zrobic kapitalke) to jezdzilem praktycznie na samym rozpuszczalniku nitro (minimalnie zmieszany z benzyna) i tak pojezdzil az sie zatar hehe:D.
Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
mlody636
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
Lokalizacja: jesteś??

Postprzez tomera » 22/6/2012, 22:32

ale chodzi mi głównie o oddawanie mocy przez silnik, raz jego elastyczność poswiadczone doswiadczeniem :)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez mlody636 » 22/6/2012, 22:42

Silnik byl juz dojechany wiec tam juz nic nie bylo czuc:(. Ale koleszka zalal nitro do siebie i mowil ze jest roznica.
Simson SR 50, Simson S 53, Honda Nsr 80, Suzuki Bandit 250, Honda CBR 600 F2, 3x Honda Cbr 600 F3, 2x Yamaha Fazer 600, 2x Suzuki GSXR 600 SRAD, 2x Suzuki SV 650, Kawasaki Zx6r 636 C6F
mlody636
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/6/2012, 07:31
Lokalizacja: jesteś??

Postprzez zxer » 23/6/2012, 01:54

dajcie znac jak na rozpuszczalnikach jazda bedzie bardziej oplacalna niz na benzynie...
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez henio12323 » 23/6/2012, 07:19

kumpel na nitro smigał jawa 350 ;P ale to bez sensu raz że rozpuszczalniki są droższe niz benzyna, to 2 że zywotnosc spada drastycznie, nawet jak dolejesz oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 23/6/2012, 08:44

nie wiem jak to liczycie ale litr nitra, uniwersalnego czy ekstrakcji wychodzi okolo 4.80-5 zł :) oczywiscie kupując bańke 5L

narazie zrobilem mieszanke tak jak wyzej, sprobuje dolać troche wiecej nitra i zobaczymy czy i jakie bedą efekty,

Henio remont nawet jak by wał poszedł to korba z łozyskami 100, przebicie 100, szlif 40-50zł, tłok 50zł(nie ma co pakować lepszego) i za max 350-400zł remont całej góry silnika :)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez ferro » 23/6/2012, 14:38

no to na tak małej róznicy ceny zanim odbijesz sobie 400zł to troche minie ;P nitro jest strasznie suche i jak ktoś juz wspomniał to olej nic tu za bardzo nie pomoże ;)
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Invi » 23/6/2012, 15:50

Tam pierdzielicie o - na dobrą sprawę nie za specjalnie czymś popartej - teorii zniechęcając chłopaka jak chce sobie to empirycznie sprawdzić.


A gdyby się dało... ciekawe co na to skarbówka :lol:
Ostatnio edytowano 23/6/2012, 15:51 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 23/6/2012, 15:50

jak dla mnie lepiej te 400 zł było by dorzucic do jakiegos tuningu, moc moze wzrosnie tak samo jak po dodaniu nitro czy innego płynu :P bez znacznej straty wytrzymałosci. a co do bajerów skoro ci sprzetu nie szkoda spróbuj kulek na mole :P podobno mają dodatki które po rozpuszczeniu zwiekszaja liczbe oktanową paliwa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 23/6/2012, 21:41

nie no bez jaj,
sprobuje dać 1:1 (mieszanka paliwo-olej):(mieszanka paliwo nitro)

dzisiaj z przymusu zalazłem samego czystego paliwa i powiem ze efekty widac odrazu... i to nie za dobre bo słabiej sie zbiera, pod gorki ktore wylatywałem na 6'ce teraz ledwo na 4 ce (co prawda krótkie biegi ale zawsze)

Henio, myslalem o tuningu ale zawsze jest tak ze trzeba dać wiecej wahy to i wiekszy gaźnik to i wiecej bedzie palił a tutaj wzrost mocy przy spadku spalania

Spalani mi spadło bo na okolo 5L (4,5L paliwa + 500ml nitra) zrobilem okolo 120 km (trasa cały czas ta sama bo działka <-> dom)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez tomera » 26/6/2012, 22:08

dzisiaj kupiłem bańke 5L nitra i klapa, bierze i na swiecy robi się taki biały na lot i o zgrozo rozwaliło mi izolator na swiecy!! dobrze ze poszedł w wydech mam nadzieje bo tłok nie jest zbity..
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez henio12323 » 26/6/2012, 22:24

moze temp spalania jest zbyt wysoka ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KAPELA911 » 27/6/2012, 10:55

panie Tomera należy poczytać o chemii organicznej dowiedzieć sie co to jest liczba oktanowa, nalezy wiedzieć że izooktan spala się najlepiej ponieważ liczba oktanów wynosi 100 a heptan ma liczbe oktanową 0, a potem eksperymentować i umieszczać węglowodory między tymi dwoma związkami.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez cJarek » 27/6/2012, 12:16

Dokladnie, nalezy poczytac co to jest liczba oktanowa. Z "najlepszoscia spalnia" nie ma ona nic wspolnego.
cJarek
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości




na gr