Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Oleje przekładniowe od kuchni
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Oleje przekładniowe od kuchni

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Oleje przekładniowe od kuchni

Postprzez Åšcigacz » 22/6/2012, 16:16

Dyskusja na temat: Oleje przekładniowe od kuchni
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Oleje przekładniowe od kuchni
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 22/6/2012, 16:16

bardzo fajnie wszystko wyjaśnione, tylko popracuj nad tymi 'yyy....' ponieważ może to denerwować :) <br><hr>k9aro3l
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/6/2012, 16:35

co wy macie z tym playerem na waszej stronie? ile razy bym go nie nacisnal na jakiejkolwiek przegladarece to i tak wszystko znika. postarjcie sie o cos nowego moze bo jest to bardzo demotywujace do daleszego czytania scigacza a chyba nie o to wam chodzi?<br><hr>moto fan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/6/2012, 17:33

A ja mam napisane w moim chińczyku wymiane oleju przekładniowego co 1000 km :/<br><hr>Młody biker
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/6/2012, 20:57

Skąd takie przekonanie, że w mechanizmie który pracuje długi czas na jednym oleju nie powinno wymieniać się go na nowy?
1. Nowy olej to zawsze lepsze warunki smarowania i lepsza ochrona współpracujących elementów w porównaniu ze starym i zużytym środkiem smarnym.
2. Olej bazowy (mineralny, syntetyczny) nie ma wpływu na własności dyspergująco-myjące, jest on "nośnikiem" dla dodatków uszlachetniających, a cała różnica polega na odporności na utratę swoich właściwości. Oleje syntetyczne są o tyle lepsze, że są bardziej trwałe i posiadają większy przedział lepkości, a co za tym idzie mają lepszą stabilność temperaturową.
3. Jeżeli mechanizm jest już dość zużyty i posiada większe luzy, to lepiej zrobimy mu zalewając bardziej lepkim olejem (grubszy film olejowy), nie widzę powodu dla którego niektórzy zalecają zmianę oleju syntetycznego na ten o bazie mineralnej i takiej samej lepkości - jeżeli już mineralny, to taki o większej lepkości.

Piszę to jako student 4 roku studiów inżynierskich (mechanika i budowa maszyn, specjalność silniki spalinowe).<br><hr>rufi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/6/2012, 22:34

Czemu nie wymienicie tego badziewnego playera tyle ludzi się skarży, a Wy dalej klepiecie na tej biedzie. <br><hr>erell
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 00:12

Komentatorzy napisał(a):Skąd takie przekonanie, że w mechanizmie który pracuje długi czas na jednym oleju nie powinno wymieniać się go na nowy?
1. Nowy olej to zawsze lepsze warunki smarowania i lepsza ochrona współpracujących elementów w porównaniu ze starym i zużytym środkiem smarnym.
2. Olej bazowy (mineralny, syntetyczny) nie ma wpływu na własności dyspergująco-myjące, jest on "nośnikiem" dla dodatków uszlachetniających, a cała różnica polega na odporności na utratę swoich właściwości. Oleje syntetyczne są o tyle lepsze, że są bardziej trwałe i posiadają większy przedział lepkości, a co za tym idzie mają lepszą stabilność temperaturową.
3. Jeżeli mechanizm jest już dość zużyty i posiada większe luzy, to lepiej zrobimy mu zalewając bardziej lepkim olejem (grubszy film olejowy), nie widzę powodu dla którego niektórzy zalecają zmianę oleju syntetycznego na ten o bazie mineralnej i takiej samej lepkości - jeżeli już mineralny, to taki o większej lepkości.

Piszę to jako student 4 roku studiów inżynierskich (mechanika i budowa maszyn, specjalność silniki spalinowe).<br><hr>rufi<br>
Tez tak kiedys myslalem i wymienilem olej w skrzyni w mercedesie clk 320 z nieznana przeszloscia.Szybko sie jednak okazalo ze to byl blad bo transmisja zwariowala jakies redukcje, dziwne zmiany biegow, slizganie. Nigdy wiecej nie wymienie oleju przekldniowego jezeli bede mial jeszcze kiedys jakis urzywany samochod/motocykl bez udokumentowanych serwisow<br><hr>ktos ny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 06:39

Komentatorzy napisał(a):Skąd takie przekonanie, że w mechanizmie który pracuje długi czas na jednym oleju nie powinno wymieniać się go na nowy?
1. Nowy olej to zawsze lepsze warunki smarowania i lepsza ochrona współpracujących elementów w porównaniu ze starym i zużytym środkiem smarnym.
2. Olej bazowy (mineralny, syntetyczny) nie ma wpływu na własności dyspergująco-myjące, jest on "nośnikiem" dla dodatków uszlachetniających, a cała różnica polega na odporności na utratę swoich właściwości. Oleje syntetyczne są o tyle lepsze, że są bardziej trwałe i posiadają większy przedział lepkości, a co za tym idzie mają lepszą stabilność temperaturową.
3. Jeżeli mechanizm jest już dość zużyty i posiada większe luzy, to lepiej zrobimy mu zalewając bardziej lepkim olejem (grubszy film olejowy), nie widzę powodu dla którego niektórzy zalecają zmianę oleju syntetycznego na ten o bazie mineralnej i takiej samej lepkości - jeżeli już mineralny, to taki o większej lepkości.

Piszę to jako student 4 roku studiów inżynierskich (mechanika i budowa maszyn, specjalność silniki spalinowe).<br><hr>rufi<br>
Komentatorzy napisał(a):Tez tak kiedys myslalem i wymienilem olej w skrzyni w mercedesie clk 320 z nieznana przeszloscia.Szybko sie jednak okazalo ze to byl blad bo transmisja zwariowala jakies redukcje, dziwne zmiany biegow, slizganie. Nigdy wiecej nie wymienie oleju przekldniowego jezeli bede mial jeszcze kiedys jakis urzywany samochod/motocykl bez udokumentowanych serwisow<br><hr>ktos ny<br>
Pytanie czy wymieniłeś na taki o parametrach zalecanych przez producenta? Generalnie skrzynie automatyczne to trochę inna bajka, szczególnie te z przekładnią hydrokinetyczną - tutaj olej nie tylko smaruje, ale też przenosi moment obrotowy.<br><hr>rufi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 14:34

Wizyta u logopedy z Yyy by się przydała ;)

Ale przyjemnie i tak :)<br><hr>Konrad
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 20:46

Komentatorzy napisał(a):A ja mam napisane w moim chińczyku wymiane oleju przekładniowego co 1000 km :/<br><hr>Młody biker<br>
Bzdura! Bzdurki Ci piszą. Olej wymienia się co 5-10 tysięcy kilometrów lub raz w roku zależnie od sposobu eksploatacji. Sammam chinola i wiem, ze tak jest.<br><hr>kisiu1981
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 20:52

Powiedzcie mi czy stosowanie w przekładni skutera oleju typu ATF jest szkodliwe? Że trzeba stosować tylko oleje do przekładni manualnych?

A czy jeśli stosowałem Hipol przez 9000 km to mogę zalać Shell Spirax 75W90 syntetyczny? Nie sądzę żeby coś tam mogło się wypłukać i rozwalić. Producent zaleca olej o lepkości SAE 90 więc najlepszy będzie 75W90, 80W90 czy 85W90?<br><hr>kisiu1981
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 22:46

Jeśli macie wątpliwości co zalać polecam Wam katalog wymiany olejów na stronie firmy Liqui Moly - oto link: <a href="http://liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju</a> <br><hr>Z branży olejowej
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/6/2012, 23:42

Komentatorzy napisał(a):Powiedzcie mi czy stosowanie w przekładni skutera oleju typu ATF jest szkodliwe? Że trzeba stosować tylko oleje do przekładni manualnych?

A czy jeśli stosowałem Hipol przez 9000 km to mogę zalać Shell Spirax 75W90 syntetyczny? Nie sądzę żeby coś tam mogło się wypłukać i rozwalić. Producent zaleca olej o lepkości SAE 90 więc najlepszy będzie 75W90, 80W90 czy 85W90?<br><hr>kisiu1981<br>
Najlepszy będzie 75W90 - z tych trzech wymienionych posiada najwyższą stabilność temperaturową, inna sprawa czy jego zastosowanie ma jakikolwiek sens. Najlepiej zalej taki jaki zaleca producent.<br><hr>rufi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/6/2012, 09:59

Komentatorzy napisał(a):Powiedzcie mi czy stosowanie w przekładni skutera oleju typu ATF jest szkodliwe? Że trzeba stosować tylko oleje do przekładni manualnych?

A czy jeśli stosowałem Hipol przez 9000 km to mogę zalać Shell Spirax 75W90 syntetyczny? Nie sądzę żeby coś tam mogło się wypłukać i rozwalić. Producent zaleca olej o lepkości SAE 90 więc najlepszy będzie 75W90, 80W90 czy 85W90?<br><hr>kisiu1981<br>
Komentatorzy napisał(a):Najlepszy będzie 75W90 - z tych trzech wymienionych posiada najwyższą stabilność temperaturową, inna sprawa czy jego zastosowanie ma jakikolwiek sens. Najlepiej zalej taki jaki zaleca producent.<br><hr>rufi<br>
Dzięki. Producent zaleca taki, który ma po W liczbę 90 więc 75W90 jest też odpowiedni. Wiesz, ta butelka oleju starczy mi prawdopodobnie do końca życia skutera więc mogę dać za nią nawet dwa razy więcej więc jeśli ten Spirax będzie na stacji to go kupię.<br><hr>kisiu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/6/2012, 15:43

Komentatorzy napisał(a):co wy macie z tym playerem na waszej stronie? ile razy bym go nie nacisnal na jakiejkolwiek przegladarece to i tak wszystko znika. postarjcie sie o cos nowego moze bo jest to bardzo demotywujace do daleszego czytania scigacza a chyba nie o to wam chodzi?<br><hr>moto fan<br>
albo to wina twojego sprzętu,albo badziewnego dostawcy internetu<br><hr>x
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/6/2012, 12:09

polecam wymieniac olej co najmniej raz na dwa lata lu co 10tys km. Tak przynajmniej robie to w BMW w przekladni stozkowej, w skrzyni wymieniam olej co 20tys km. Oszczedzanie na materialach eksplatacyjnych zazwyczaj konczy nieoczekiwanymi kosztami napraw. Co do typu oleju to stosuje sie taki jaki zaleca producent, a nie jaki jest akurat w piwnicy. Oleje ATF maja gorsze warunki smarowania i lepkosc, bo sluza do skrzyn biegow automatycznych gdzie czesc elementow pracuje w warunkach tarcia hydrokinetycznego. Nie rozumiem dlaczego niektórzy traktuja swoj sprzet jak smietnik i leja do niego co popadnie.<br><hr>atnet
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/5/2014, 09:12

Wreszcie ciekawy artykuł na ŚCIĄGACZ, <a href="http://www.scigacz.pl" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl</a><br><hr>JA
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê