Zobacz wątek - Honda F4i vs VFR 800

Honda F4i vs VFR 800

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Honda F4i vs VFR 800

Postprzez Matthaios » 19/6/2012, 14:05

Szukam i nie umie znaleźć porządnej F4i. Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad VFR800. Na ścigaczu można przeczytać, że jest to niezawodny i bardzo komfortowy motocykl. Mógłby się ktoś wypowiedzieć jak się on prezentuje w porównaniu do F4i (głównie chodzi o komfort jazdy w trasie i mieście)? Który byłby lepszy?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice


Postprzez motoluka » 19/6/2012, 14:41

Komfort zdecydowanie na korzyść VFR800, ergonomia w tym motocyklu jest fantastyczna. Koszty eksploatacji są troszkę wyższe niż w przypadku F4i no i cena zakupu będzie wyższa.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Matthaios » 19/6/2012, 15:45

A waga nie jest problemem w tym moto? 250Kg to jednak dużo jak się błądzi po mieście...
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez skidmarks » 19/6/2012, 15:59

Pozycja na CBR F4i bardziej cię zmęczy niż ta jego masa.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Matthaios » 19/6/2012, 17:52

Czyli innymi słowy, VFR będzie lepszym wyborem do normalnej, turystycznej jazdy (plus od czasu do czasu trochę szybciej na autostradach) oraz krążenia po mieście od CBR F4i?
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Bosman » 19/6/2012, 21:12

Porównujesz motocykl sportowy do sportowo-turystycznego...

VFR 800 to duża maszyna (przymierz się do niej na zdjęciach nie wygląda na tak dużą)
CBR F4i jest zdecydowanie mniejsza, węższa no i pozycja jest na pewno bardziej sportowa (wiem bo też się przymierzałem)

Ja jestem dużym facetem i sam będę za jakiś miesiąc kupował VFR 800 bo to świetna machina.
Jakimi pieniędzmi dysponujesz? Chodzi tutaj o to czy szukasz ewentualnie V-ki przed czy po lifcie??
Przed liftem to cena poniżej 9500 PLN, a po lifcie powyżej 12000 PLN.
Bosman
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 15/6/2012, 00:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Repsol » 19/6/2012, 21:23

Bosman napisał(a):Porównujesz motocykl sportowy do sportowo-turystycznego...


A który z tych dwóch jest sportowy? :D F4i? :twisted:
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez pietrek7557 » 19/6/2012, 22:02

F4i jest naprawde niewielkim motocyklem, rozmiarowo VFR jest zdecydowanie wiekszy. Jesli jestes wysoki facet (+180 cm) to VFR chyba bedzie lepszym pomyslem. Pomijajac wszelkie inne kwestie, typu spalanie, czesci, masa itd.

Badz co badz f4i jest motocyklem sportowym (choc wielu uwaza, ze w sumie jest to motocykl sportowo - turystyczny, cos jak Thundercat, ktory poczatkowo mogl byc uznawany za motocykl sportowy, ale dzis juz nie bardzo)

VFR w latach 90 szczegolnie na poczatku uchodzil za motocykl sportowy, w miedzy czasie ewoluowal w motocykl sportowo turystyczny.

Bosman, chyba nie sadzisz ze kupisz VTR 800 na V-TECu za 12000 zł? Porzadne egzemplarze kosztuja 14 - 15 tys. nie ma sie co czarowac, sam jeszcze niedawno ogladalem VFRki, to taniej jak 13 tys po szlifie nie kupisz raczej.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Krmtzzz » 19/6/2012, 22:10

Napisal powyzej 12 klocka, a to jest pojecie wzgledne, wiec nie rozumiem twojego oburzenia pietrek.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Kaai » 19/6/2012, 22:11

jak dla mnie, seria i w Fkach to sport. F4/F3 sportowy turystyk, ale F4i (nie licze RR ktora jest sportem hondy) jest dla mnie takim maly sportem ;d, taki agresywniejszy minimalnie.

pamietam jak zaczynalem, 176cm wzrostu, i jaki zly bylem, ze za mały jestem, a teraz sie okazuje, ze mam chyba idealny wzrost, jesli chodzi o sporty
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez pietrek7557 » 19/6/2012, 22:21

Krmtzzz napisał(a):Napisal powyzej 12 klocka, a to jest pojecie wzgledne, wiec nie rozumiem twojego oburzenia pietrek.


A czy ja sie gdzies burze? Po prostu nigdy nie widzialem VTR na V TECu za 12 000, nawet po szlifie nie moge sobie takiej przypomniec. Wiec jesli juz zakladac ten model, to raczej nastawialbym sie na 14k w gore. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie te 2000 to jest spora roznica.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Matthaios » 20/6/2012, 07:10

Tak właśnie planuje wydać ok. 15 tyś. waham się między tymi dwoma maszynami (wzrost ok. 183cm, aczkolwiek waga niewielka ok. 70kg). Najbardziej ciekawi mnie otwarcie wszystkich zaworów przy 7tyś obrotach i to szarpnięcie o którym wszyscy mówią. Trudno mi sobie wyobrazić wychodzenie z zakrętu, odkręcenie manetki i nagłe szarpnięcie... Plus wydaje mi się, że F4i jest bardziej zwrotna i prościej nią lawirować między samochodami w mieście. Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pietrek7557 » 20/6/2012, 09:15

To juz sam sie musisz zastanowic co jest dla Ciebie wazniejsze. Sam mam/mialem podobny dylemat, tyle ze moj budzet to kolo 10 500 zl. Prawdopodobnie kupuje Yamahe FZ 6 z owiewka lub Kawasaki Z 750 tez z owiewka. Zalezy co bedzie blizej i w lepszym stanie. Ogladalem juz jedna Yamahe FZ 6 i musze Ci powiedziec, ze zrobila na mnie (jako sam model, a nie ten konkretny egzemplarz) naprawde pozytywne wrazenie, szczegolnie praca silnika, ktora byla bez zarzutu mimo, ze motocykl mial 51 000 km i na zadbany nie wygladal. Przekonala mnie do siebie wygodna pozycja na tym motocyklu, jego spore rozmiary (ja mam 183 cm i tak jeszcze z 2 cm by mi sie przydalo miec wiecej zeby postawic stope na ziemi w 100%, a nie 95%, ale to wyzsze buty mi zrekompensuja). I mysle ze FZ 6 jest idealnym kompromisem miedzy miastem/trasa. Niektorzy narzekaja ze siedzenie fabryczne jest niewygodne i szyba za niska. Ale siedzenie mozna dac tapicerowi, a szybe wymienic na wyzsza (choc ja i tak nie narzekam, bo jezdzac poprzednio na cbr 125, moja ochrona przed wiatrem byla dokladnie taka sama jak w nakedzie...)

No chyba ze jestes taki doswiadczony ze FZ 6 to za malo dla Ciebie, ale skoro rozgladasz sie za F4i i VFR 800 to raczej nie. Pamietaj ze koszty utrzymania FZ 6 powinny byc nizsze niz tych dwoch modeli Hondy. Chocby z racji nizszego spalania, czesci tez jest sporo do FZ 6. No i silnik w FZ 6 masz z modelu Yamaha R6, tylko bardziej ucywilizowany.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Matthaios » 20/6/2012, 14:51

Również się zastanawiałem nad FZ6. Jednak (raczej) jestem przekonany do tych dwóch modeli...
Jeszcze tylko jedno pytanie, która z tych maszyn (VFR czy F4i) jest bardziej żwawsza, szybsza?
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Black-Ghost » 20/6/2012, 14:57

Miałem okazje popyrkac cbr 600F4i i powiem tak że moto jak na 600 nie wyrywa z butów wiec spokojnie ogarniesz i nauczysz sie dobrego skila. Na VFR 800 bedzie zdecydowanie trudniej bo nie dosc że V4 ciągnie dosc mocno w całym zakresie to jeszcze V-tec potrafi zaskoczyc własnie przy wylatywaniu z zakretów. Porównując te dwa modele do siebie kupił bym F4i. Bardzo uniwersalna maszyna o zdecydowanie najmniejszym zacieciu sportowym ze wszystkich 600 na rynku.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Matthaios » 20/6/2012, 15:34

Nie chodzi o naukę skilla. Do przyswojenia jest 600RR, która ma sąsiad (używa jej tylko do jazdy na torze). Dogadałem się z nim i nie ma problemu sobie ją pożyczyć od niego i pojeździć po torze.
W wyborze chodzi mi głównie o komfort i wygodę podczas jazdy w mieście (omijanie korków i manewrowanie między autami). Jazdy po okolicy po pracy oraz jakiś wypad w weekend w góry. Nie wiem jak w mieście będzie sobie radziła VFR'ka (jest większa i cięższa)...
Avatar użytkownika
Matthaios
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
Lokalizacja: Katowice

Postprzez pietrek7557 » 20/6/2012, 16:19

VFR jest dosc szeroka, jesli wiec to przeciskanie sie miedzy autami jest takie istotne dla Ciebie, to z dwojga zlego juz chyba lepsza f4i. No i jest spora ciezsza (VFR), wiec przy niskich predkosciach bedziesz czuc ta mase.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr