Zobacz wątek - 2 w 1: pytanko o immobilizer i rozgrzewanie opony

2 w 1: pytanko o immobilizer i rozgrzewanie opony

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

2 w 1: pytanko o immobilizer i rozgrzewanie opony

Postprzez Cross88 » 19/6/2012, 06:18

Mam takie 2 pytanka, pierwsze, czy +-700m wystarczy do jako takiego rozgrzania opony? Czy wezykowanie wogole cos pomaga? Jak wychodze z pracy, wlasnie tyle mam do idealnego zakretu i sami wiecie jak bardzo takie cos kusi :)
No i jeszcze pytanie co do immobilizera, troche głupie ale czy mokry kluczyk moze cos zepsuc? Nie wiem jak to działa ale wyobrażam sobie że jak wsadzam kluczyk do stacyjki to prad przez niego idzie i aktywuje immo, no i czy jak zamocze kluczyk i np woda sie jakos dostanie do plastikowej czesci to czy moze sie cos uszkodzic?
Avatar użytkownika
Cross88
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 3/6/2008, 18:44


Postprzez cycu_rsko » 19/6/2012, 08:38

Kluczykowi nic sie od wody nie stanie.
Opony na 700m nie rozgrzejesz, chyba ze ja przed startem przypalisz :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 19/6/2012, 08:38

700 m to nic. Wezykowanie pomaga, zeby rozgrzac opone kilkanascie km trzeba zrobic i nikt nie powie Ci ile bo to zalezy od wielu czynnikow. Jaka temp zewnetrzna, temp nawierzchni, rodzaj opony i sposob w jaki ja rozgrzewasz. 700 metrow to wjezdzasz w zakret na zimnej oponie wiec uwazaj.

Mokry klucz nie ma wplywu na immobiliser. W plastykowej czesci kluczyka jest taki malutki element a w okolicy stacyjki czujnik.

edit: cycu mnie uprzedzil- chyba faktycznie gadam za duzo :wink:
Ostatnio edytowano 19/6/2012, 08:45 przez mirekm71, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez ferro » 19/6/2012, 08:42

700m to trochę mało ;) przedniej możesz nie dogrzać i bedzie uslizg i dupa ;)
Próbuj węzykowania i szybkie przyspieszanie plus ostre heble ;) Węzykowanie rogrzewa opone po bokach a przyspieszanie i hamowanie po środku, ale działaja duże siły tarcia, więc można szybciej tak zagrzać opony ;)

Co do immobilisera to działa on na zasadzie indukcji, jest szczelny więc nic nie powinno się dziać, no chyba, że nagminnie bedzie mokry kluczyk wkładał to możliwe, że zardzewieje cos tam.



edit: a Wy obaj mnie uprzedziliscie ;P a tylko chwilkę przez tel gadałem :D
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez deejayslonio » 19/6/2012, 08:50

Jakiś czas temu był artykuł o dogrzewaniu opon w Motocyklu - wniosek taki, że wężykowanie niewiele daje jeżeli chodzi o dogrzewanie opony (nawet boków).
Opona potrzebuje czasu i wpływ na dogrzanie ma wiele czynników, które wymienione zostały już powyżej ale jazda po prostej nagrzewa całą oponę - nie tylko środek.
deejayslonio
 

Postprzez ferro » 19/6/2012, 09:03

@deejayslonio ale mu chodziło o najszybsze dogrzanie, a nawet pałując i hamując ostro szybko bokow nie dogrzejesz ;) chociaż tak czy siak 700m to za mało, chyba że dogrzanie paląc gumę :) no ale pozostaje przód...
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Hyde » 19/6/2012, 10:00

Macie w pracy palnik acetylonowo-tlenowy? Może weź z domu termofor :D
Avatar użytkownika
Hyde
Bywalec
 
Posty: 703
Dołączył(a): 23/4/2011, 23:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Cross88 » 19/6/2012, 10:26

Dzięki za odpowiedź Panowie! Przynajmniej w drodze do pracy naciesze sie tymi winklami.
Palnika nie ma :( Trzeba będzie zainwestować w te elektryczne koce na koła hłe hłe hłe
Avatar użytkownika
Cross88
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 3/6/2008, 18:44

Postprzez stareRadio » 19/6/2012, 12:01

deejayslonio napisał(a):Jakiś czas temu był artykuł o dogrzewaniu opon w Motocyklu - wniosek taki, że wężykowanie niewiele daje jeżeli chodzi o dogrzewanie opony (nawet boków).
Opona potrzebuje czasu i wpływ na dogrzanie ma wiele czynników, które wymienione zostały już powyżej ale jazda po prostej nagrzewa całą oponę - nie tylko środek.


chyba w motormanii to bylo.
ze wężykowanie newiele daje, na odcinku 700m moze zrobisz 1st temeratury.
Jak pisali wyżej:hamowanie
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez deejayslonio » 19/6/2012, 12:07

Albo w motormanii;) w ktoryms z tych dwóch na pewno;)
deejayslonio
 

Postprzez zxer » 19/6/2012, 14:13

A nie lepiej przypalic laczka przez kilka sekund ?
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Vergon » 19/6/2012, 14:13

Macie może gdzieś ten artykuł w dowolnej formie?

I tak jak wyżej, ogień, hebel, ogień, hebel, ogień, hebel, ogień, hebel i jak masz miękką gumę to temperatura zmieni się znacząco.

Zxer, przedniej gumy nie przypalisz :wink:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez melvin » 25/6/2012, 22:37

ja w pochmurny dzień na torze w Radomiu musiałem zrobić 4 kółka żeby opony cokolwiek trzymały a mam założone d209, 700m to nie dystans do rozgrzania opony
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr