Zobacz wątek - Problem z Aprilia SR 50/70 po wymianie paska napędowego.
NAS Analytics TAG

Problem z Aprilia SR 50/70 po wymianie paska napędowego.

i inne małe pojemności
_________

Problem z Aprilia SR 50/70 po wymianie paska napędowego.

Postprzez krzysiexor » 18/6/2012, 21:32

Witam.
Ostatnio zerwał mi się pasek i postanowiłem kupić mocniejszy. Zakupiłem pasek firmy Naraku. Po założeniu paska skuter zaczął zamulać na początku a dopiero później zaczyna łapać większe obroty. Jest to Apka z cylindrem Streetrace 70cc, sprzęgłem malossi(jeszcze kilka rzeczy było wymienianych ale na ten moment nie mam faktur zakupów). Ogólnie rzecz biorąc głównie chodzi mi o przyśpieszenie i v-max. Apka na starym pasku jechała ok 130km/h a teraz 80-90 i strasznie wolno startuje po czym dostaje mocy. Po zdjęciu wariatora wysypały mi się rolki których jest 6 o dziwo jedna z nich jest mniejsza od pozostałych a tak było od samego początku i skuter zrywał od najniższych obrotów. Chciałem powyciągać rolki, ale bałem się że mogło mi ukręcić wał który jest seryjny...lecz osoba która robiła ten skuter zapewniała mnie że przy tym setupie wymiana wału nie jest potrzebna(pytał tutaj na forum)
krzysiexor
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/6/2012, 21:23


Postprzez freestyle431 » 18/6/2012, 21:57

Nie jestem majstrem od skuterów, ale pierwszy raz w życiu słyszę, że nie trzeba wymieniać wału po zmianie cylka na większy /mocniejszy niż seria... :o : d
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty


Postprzez krzysiexor » 18/6/2012, 22:00

No nie wiem, mi tak koleś powiedział, że pytał tutaj i pisali mu że w tym przypadku nie trzeba wymienił jakieś uszczelniacze na cylindrze czy coś już nie pamiętam, bo skuter praktycznie nie ma nic seryjnego, jedynie to filtr powietrza i chyba gaźnik
...Skuter jeździ już rok, tylko teraz urwał się pasek i w tym problem.
krzysiexor
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/6/2012, 21:23

Re: Problem z Aprilia SR 50/70 po wymianie paska napędowego.

Postprzez komarcc » 18/6/2012, 23:08

Sprawdź czy nowy pasek jest tej samej długości co stary, nowy pasek musi się też ułożyć i prędkość może spaść, ale nie aż tak, sprawdź też szerokość paska i nie chodzi mi tu o wymiary napisane na pasku, a wymiary rzeczywiste, czyli sam zmierz wszystko i porównaj.

A tego nie rozumiem:

krzysiexor napisał(a):Chciałem powyciągać rolki, ale bałem się że mogło mi ukręcić wał który jest seryjny


Co mają rolki do ukręcania wału? :shock:

Wały w tych skuterach są przeznaczone do pojemności 50, ale jeśli po roku nic dziwnego nie słyszysz to znaczy, że korba i łożyska mają się dobrze i jeszcze to polata, byle było smarowanie to będzie dobrze.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez krzysiexor » 19/6/2012, 14:27

pasek jest szerszy od poprzednika ale sprzedający powiedział,że szerokość nie ma nic do znaczenia(stary miał 15mm szer. a nowy 16.5mm)
A co do rolek to chodziło mi o to,że skuter miałby za duże obroty w danej chwili i wał mógł by nie wytrzymać.
@edit
długość paska jest taka sama jak starego.
krzysiexor
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/6/2012, 21:23

Postprzez Chvasciu » 19/6/2012, 17:59

Raczej za obroty to odpowiada gaźnik. A rolki są od tego żeby z niższych załapał.
Chvasciu
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/8/2011, 17:07

Postprzez krzysiexor » 19/6/2012, 18:26

Teraz to już w ogóle mogę podziękować.
Przekręciłem gwint od wału na gładką pupcie ;c Teraz trzeba będzie albo oddać do gwintowania albo kupić nowy wał.
krzysiexor
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/6/2012, 21:23



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości




na górê