Zobacz wÄ…tek - Pierwszy motocykl - ekonomiczny, zwrotny i d. wyglÄ…dajÄ…cy
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl - ekonomiczny, zwrotny i d. wyglÄ…dajÄ…cy

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez karman » 16/6/2012, 18:25

Niestety, Suzuki GSF 400 Bandit jest już chyba nieprodukowany. Wszystkie oferowane egzemplarze, które znalazłem miały 10 i więcej lat. Silnik ma dużą moc i jest (podobno) niezniszczalny, ale żłopie nawet 6 l/100 km.

Wiem, że to trochÄ™ Å›mieszne – kupujÄ™ motocykl, a szczypiÄ™ siÄ™ ze spalaniem. Niestety, wÅ‚oskie ceny paliw sÄ… bardzo wysokie – prawie 2 euro za litr benzyny, a ja bÄ™dÄ™ jeździÅ‚ naprawdÄ™ sporo.
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06


Postprzez Black-Ghost » 16/6/2012, 18:25

Pierwsze słysze o motocyklu z bezpośrednim wtryskiem paliwa :D Silnik GDI chciał zastosowac Amerykański Motus ale jakoś ten temat nie przeszedł. Zostają ci motocykle ze zwykłym wtryskiem paliwa (pośrednim do układu dolotowego) :) Ja bym jednak obstawił Ninje 250 ew Kawe ER6F , myśle że moto mimo 2 cylindrów powinno zaspokoic sie mała iloscia paliwa przy spokojnej jezdzie a i w 2 bedzie jezdzic lepiej niz nie jedna 500 :) Poszukaj o spalaniu w ER6f
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez karman » 16/6/2012, 18:36

Myślałem, że wtrysk jest bezpośrednio do cylindra, a nie pośrednio do układy dolotowego. Mój błąd. :D Poczytam o Kawasaki ER-6F. Jakieś inne pomysły?
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Black-Ghost » 16/6/2012, 18:45

No niestety najbardziej niezawodny wtrysk to wtrysk pośredni stosowany na szeroką skale w silnikach bęzynowych. Są oczywiscie bęzynówki z bezpośrednim wtryskiem paliwa np mitsubishi carisma GDI ale podobno są problemy z nadmiarem nagaru w komorze spalania i nie ma to takiego szerokiego zastosowania jak w Silnikach diesla Comon Rail :) W motocyklach jeśli jest wtrysk wielopunktowy to czasem są dwa lub jeden wtryskiwacz na cylinder ale wszystkie do układu dolotowego w którym miesza sie odpowiednia dawka paliwa z dawką powietrza a potem trafia do cylindra poprzez otwardy zawór no i jak to dalej bywa następuja 4 cykle ktore pewnie są ci znane jeśli masz jakie kolwiek pojecie o silnikach ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez karman » 16/6/2012, 18:50

Wiem, że pośredni wtrysk paliwa jest bardziej niezawodny, ale w samochodach upowszechnia się bezpośredni. Myślałem, iż w motocyklach również.

Jednak zgodzisz, że zarówno pośredni i bezpośredni wtrysk są dużo bardziej oszczędne niż gaźnik. Oczywiście, gaźnik może być oszczędny, gdy zostanie idealnie wyregulowany i tak co 100 km...
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Black-Ghost » 16/6/2012, 19:23

Powiedz mi na jakim przykładzie stwierdzasz że wtrysk bezpośredni w silniku bęzynowym jest bardziej rozpowszechniany jak pośredni?? Chyba mówisz o dieslu :D Co do gaźnika i wtrysku to owszem wtrysk jest oszczedniejszy ale bardzo niewiele. Trzeba byc mistrzem ekonomicznej jazdy żeby odczuc wyraźna różnice, jak ktoś jezdzi dynamicznie to i zarówno wtrysk paliwa jak i gaźnik zjedzą spore ilosci bęzyny ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez pietrek7557 » 17/6/2012, 00:50

Nie przesadzajmy juz z ta regulacja gaznikow - takie rzeczy robi sie raz na 2 - 3 lata a nie co 100 km. Ja to zrobilem dopiero po siedmiu latach z powodu malego przebiegu jaki wykrecilem i wcale nie z powodu wysokiego spalania.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Duriv » 17/6/2012, 01:18

Stać Cię na motor za 20 tys, a oszczędzasz sobie fajnych motocykli, tylko dlatego że palą litr więcej ? Paranoja :| Celuj w jakąś 500 albo rozprężoną 600. Kawasaki er5 , er6, suzuki gsr 600, gs 500, honda cbf 600.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Kaai » 17/6/2012, 09:29

gsr600 ma 100kucy, to będzie trochę za mocne wg mnie.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez karman » 17/6/2012, 09:47

Duriv napisał(a):Stać Cię na motor za 20 tys, a oszczędzasz sobie fajnych motocykli, tylko dlatego że palą litr więcej ? Paranoja :| Celuj w jakąś 500 albo rozprężoną 600. Kawasaki er5 , er6, suzuki gsr 600, gs 500, honda cbf 600.


CaÅ‚y czas siÄ™ nad tym zastanawiam. WÅ‚aÅ›nie policzyÅ‚em, że rocznie bÄ™dÄ™ pokonywaÅ‚ do 40 tyÅ›. km. Spalanie mniejsze tylko o 1 l/100 km. to oszczÄ™dność maksymalnie 3 000 zÅ‚otych – i dużo i nie dużo. Faktycznie maszyny o pojemnoÅ›ci 500 i 600 ccm wyglÄ…dajÄ… bardziej rasowo. :) Jednak na cholerÄ™ mi 72 KM, które Kawasaki ER-6f. Ja potrzebujÄ™ spokojnego motocykla, który bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚ lepiej niż Å›mieszny skuterek. To bÄ™dzie mój pierwszy motocykl, chcÄ™ siÄ™ nauczyć poprawnej techniki jazdy, bezpiecznie podróżować i nie narobić wstydu. :)
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Kaai » 17/6/2012, 11:11

125 to taki skuterek właśnie;p
pomyśl o 500/600
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez karman » 17/6/2012, 11:12

Yamaha R125 nie wygląda jak skuterek, ale może mieć za małą moc. Dlatego skłaniam się ku 250-tkom. 500-tki mają większą moc i trochę bardziej rasowy wygląd, ale to chyba wszystko, prawda?
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Deviator » 17/6/2012, 12:03

Bierz N250 albo CBR 250 osiÄ…gowo to niewiele ustepuja takiej CB 500 czy er-5....a technika jednak inna, o spalaniu nie wspomne....
It's not abt bike...but abt rider...
Deviator
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 3/6/2012, 13:27
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez Kaai » 17/6/2012, 12:09

co? 250 niewiele ustępują cb500? jeździłeś kiedyś czymś innym niż rowerem?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez karman » 17/6/2012, 12:14

Panie i Panowie, tylko spokojnie. :D Pamiętajcie, że ja będę jeździł dynamicznie, ale bardzo spokojnie. Żadnych sprintów spod świateł, żadnego wyprzedzania na trzeciego, żadnej walki o pole position. Mocy i momentu obrotowego potrzebuję jedynie do bezpiecznej jazdy oraz sprawnego manewrowania. Nie chcę, aby zabrakło mi przyspieszenia podczas wyprzedzania albo prędkości na autostradzie (maks. 130 km/h).

Pytanie dodatkowe: czy do spokojnej, miejskiej jazdy naprawdę niezbędny jest specjalny strój motocyklowy? Nie chcę oszczędzać na bezpieczeństwie, ale dużo trenuję i szybko zwiększam moje wymiary. Strój byłby na jeden sezon, może nawet pół.
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Duriv » 17/6/2012, 13:00

tak naprawdę, 500 też nie wygląda tak rasowo.. Na cholere? Liczyć sobie możesz, i tak wychodzi zawsze inaczej ;) Weź poprawkę +/- 15 tys km. Poza tym tak na liczbach moc mało Ci powie. Jak latasz w trasie, kur*ica Cię weźmie prędzej czy później.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Deviator » 17/6/2012, 13:35

Kaai, ja to latam M900 (niech Ci mama poczyta katalog do snu to będziesz wiedzial o czym mowa)...wczesniej xtz 750 czy LC4 620 SC, rowerem to może jezdziłes ty i dalej jezdzisz, skoro CB 500 wywołuje u ciebie aż takie emocje...

Karman, do stylu jazdy który opisujesz to Ninja 250/cbr 250 spokojnie dadzą rade....a strój to głównie bezpieczeństwo i warunki atmosferyczne. Życzę owocnych łowów.
It's not abt bike...but abt rider...
Deviator
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 3/6/2012, 13:27
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez Kaai » 17/6/2012, 13:53

Jesteś niepoważny, naprawdę, skoro dla ciebie 250 i 500 to to samo.
Do założyciela, kupuj 250 jak ci radzi deviator, ale jak będziesz musiał wyprzedzić 3-4 tiry na 250ccm jadąc w 2 osoby, to ci życzę powodzenia.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez karman » 17/6/2012, 13:56

Wiem, że strój chroni przed niekorzystanymi warunkami atmosferycznymi i podnosi bezpieczeÅ„stwo jazdy. Ja pytam o praktykÄ™ – dzieciaki na motorowerach 50 ccm. gnajÄ… 45 km/h i wiÄ™cej w samych kaskach chiÅ„skiej roboty. Czy spokojnÄ…, kulturalnÄ… jazdÄ™ mogÄ™ zacząć bez specjalnego stroju? Jeżeli tak, to co jest niezbÄ™dne, oczywiÅ›cie poza dobrym kaskiem? Pytam o rÄ™kawice, protektory kolan itp.

Przeglądarm oferty i prawdopodobnie skończy się na Kawasaki Ninja 250R albo Hondzie CBR250R.
karman
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 16/6/2012, 11:06

Postprzez Deviator » 17/6/2012, 14:09

Generalnie to na miasto wystarczy Ci jakas kurtka, rękawiczki i w miare dobry kask(na tym nie warto oszczędzać), gdy przebywałem w ciepłych krajach gdzie tem. rzadko spadała poniżej 30 stopni, to po mieście nieraz jezdziłem w koszulce i dzinsach....co do butów to kwestia upodobań, ja np. wole jezdzić w motocyklowych, ale używam krótkich miejskich góra za kostkę, umożliwiających swobodne poruszanie się bez moto.
Co innego trasy, tu warto juz się wyposażyc...
It's not abt bike...but abt rider...
Deviator
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 3/6/2012, 13:27
Lokalizacja: Mazowsze

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na górê