Zobacz wątek - Przytarty żeliwny cylinder 70cc am6
NAS Analytics TAG

Przytarty żeliwny cylinder 70cc am6

i inne małe pojemności
_________

Przytarty żeliwny cylinder 70cc am6

Postprzez PacPac » 14/6/2012, 20:55

Dzisiaj zdjąłem cylinder ze swojej dt, chciałem wymienić uszczelki pod głowicą ale nie mogłem zdjąć głowicy więc zdjąłem cały cylinder. Ku mojemu zdziwieniu cylinder przytarty, tłok i cylinder mają wyczuwalne zagłębienia.
Wał, ma luz :( jakieś 0,5 luzu (na boki)
Cylinder niedawno dotarty po szlifie. przed zimą motor był u mechanika, podobno porządnego.
I nie wiem czy opie..rdzielić tego mechanika czy nie robić z siebie błazna.
Zdjęcia tłoka:
Po pierwszym przytarciu:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009886673-.html#I1
Teraz:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009886713-.html#I1
Boję się wkładać fabryczny cylinder bo i ten mi się zatrze i będę kilka złotych w plecy, nie dość że zapłaciłem ładną sumkę za motor to jeszcze nie mało w niego wsadziłem :(
Podobno takie przytarcia może powodować krzywy korbowód.
Jeszcze jedno, może wiecie jak zdjąć głowicę z uszczelkami z silikonu czerwonego?
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz


Postprzez henio12323 » 14/6/2012, 21:16

wał moze miec luz na boki przesuwne, nie moze miec góra dół...

a tłok zatarty raczej z winy twojej :P gdyby był xle spasowany tłok to by był zatarty na wiekszej płaszczyxnie a tu widocznie głownie na wydechu gdzie tłok zaciera sie w pierwszej kolejnosci. wynikiem było przegrzanie i za słabe smarowanie. jaki olej lejesz ? i ile ? czy dozownik działa ? tu masz aż pozaciągane aluminium na tłoku wiec tarcie musiało byc spore. korbowód i jego ewentualna krzywizna nie ma nic do tego

normalnie sciagasz ;P popukaj gumowym młotkiem ew podważ czyms... pozatym co to za mechanik który składa na czerwony silikon?.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez PacPac » 14/6/2012, 21:22

Na czerwony silikon składałem ja bo termostat mi padł i może stąd to przegrzanie.
Olej leje castrol 2t racing ale docierałem na półsyntetyku orlenu :(
Dozownik działa.
Co polecasz, wsadzić oryginalny cylinder i już odsprzedać go na oryginalnym czy kupić nowy lub ewentualnie jeździć na tym?
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez henio12323 » 14/6/2012, 21:25

nie dociera sie 2T na słabym oleju :P
widocznie na dozowniku moze masz za mało oleju ustawione. dymił czasami ?

kup nowy tłok, zrób szlif i smigaj na tym. wydasz 150 zł ma dobry zestaw. 100 zł tłok 50 zł szlif. tłok mozesz juz pewnie za 50 zł kupic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PacPac » 14/6/2012, 21:30

dymił, z resztą miałem z tym problemy.
poza tym z końcówki wydechu ściekał olej.
zrobię jak mówisz :)

możesz mi powiedzieć jaki tłok kupić? bo na tłoku mam jedynie napisane 56 i wiem że to tłok nominalny po pierwszym szlifie. Na pudełku po tłoku pisze SD AM6 70 47/60. Nigdy wcześniej nie wymieniałem tłoku więc jestem trochę niedoinformowany.
Edit:
Zdjąłem głowicę, jednak uszczelki zrobiłem dobre bo nie były wydmuchane :)
Wsadziłem tłok w cylinder i moje obserwacje:
Gdy dojdzie do połowy zacina się, po prostu trzeba go mocnej popchnąć, tłok praktycznie nie ma luzu! Wchodzi na ścisk, od góry nie można go wsadzić. Mógłby mi ktoś powiedzieć jaki kupić teraz tłok? bo nie mam pojęcia ;/
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez henio12323 » 15/6/2012, 21:02

0.25 mm wiekszy niz poprzedni, jezeli nie ma głębszych rys na cylindrze. nie mówie o tych ledwo wyczuwalnych pod palcem. zreszta na oko, jeżeli są głebsze niz 1/4 mm to musisz kupic jeszcze wiekszy tłok. ale na takie zatarcie jak widac moge strzelać smiało że jedna selekcja wyzej starczy, mi raz strzelił pierscien i zrobił na prawde głęboką rysę, i po 1 szlifie nie było po niej sladu. takze skoro masz tłok równo 56 to kup 56.25
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 16/6/2012, 11:10

no i henio teraz cie zdziwie, ze nie ma do tego tanich tłokow nadwymirowych, niby popularny silnik a tłoki tylko meteora,
szczeze to taniej jest kupic cały zestaw z allegro za 100zł z przesyłką niz dac 130 na meteora + przesyłki
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez PacPac » 17/6/2012, 18:52

Jeszcze jedno pytanie, czy mogę teraz włożyć ten cylinder, poregulować wszystko, podkręcić smarowanie i wyczyścić cylinder i tłok i tak jeździć?
Chodzi mi o to żeby sprawdzić czy dalej będzie się on przycierał, bo nie ma sensu inwestować w tłok i szlif jeżeli dalej będzie się to działo.
Chciałbym przejechać ok 200-300 km.
Daje zdj gładzi cylindra.
http://www.aukcjoner.pl/gallery/009910543-.html#I1
Nad rysami to przebarwienia (prawdopodobnie po wcześniejszym przytarciu) a nie rysy.
Liczę na poważne odpowiedzi.
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez tomera » 17/6/2012, 19:32

ogolnie zalawileÅ› to dozownikiem ustawionym pod 50ccm...
jeśli nie ma jakichś głębszych rys to mozesz szlifnac(wygładzić) lekko papierem >1500 tak samo tłok i moze bedzie to jakoś jeździć ale gwarancji nie daje...
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez PacPac » 17/6/2012, 19:37

jeździło do samego końca osiągi 85-95 km/h więc wygładzać czy wsadzać jak było i podkręcić ten dozownik?
PacPac
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2/8/2011, 20:46
Lokalizacja: Tuchowicz

Postprzez tnts » 19/6/2012, 16:38

ja bym zostawił dozownik i poprostu dolewał do baku działkę oleju
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê