Zobacz wątek - Jaka 125?

Jaka 125?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Jaka 125?

Postprzez scoter2190 » 13/6/2012, 19:31

Cześć mam pytanie jaki motor o pojemności 125ccm sobie kupic?? Chodzi mi o taki gdzie pojade i w las i na dłuższą wyprawe ponieważ lubie jeździć z moimi rodzicami. Spotobała mi się Honda XL 125 Varadero, ale jak czytam na innych forach to piszą że jest dość słaba jak na 125. Mam dość doświadczenia z motorami, bo przez 3 lata jeżdziłem na rieju tango 50. Jaki mi polecicie najlepiej typu Enduro, Adventure, Supermoto.
scoter2190
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/11/2010, 18:38


Postprzez henio12323 » 13/6/2012, 21:33

słaba ? to jeden z mocniejszych 4T :P jak na gabaryty mase itp to smiga jak szalona ;d Vłka sprawia że jakoś to ciągnie swoją mase. w lesie bardzo nie poganiasz, jedynie jakies twardsze ścieżki. z SM masz ciekawy sprzęt MZ z najmocniejszym fabrycznym silnikiem 4T. jezeli oczywiscie mowa o 4T... bo w porównaniu byle 2T to wiekszosc cztero taktów sie "chowa"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szuki1996 » 13/6/2012, 21:38

Ja z doświadczenia moge ci polecić DT 80 albo 125... Mi akurat wygodnie sie jeździ.... Przyspieszenie super a 15koni w 2suwie to wystarczająco.... Jeśli jezdzileś juz czymś wczesniej to zdecydowanie bierz dt 125, po odblokowaniu masz ok 25koni
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez Fantas3k » 13/6/2012, 22:24

dt 125 kawa klx 125 te moto nadaja sie do smigania enduro jak i podrozy wiekszych nawet 250km mozesz spoko na nich zrobic w siadle z jakas przerwa :)
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez scoter2190 » 14/6/2012, 14:03

A co myslicie na temat derbi terra 125 adventure?? Bo mi się bardzo podoba.
scoter2190
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/11/2010, 18:38

Postprzez twojastaramaf2 » 14/6/2012, 14:16

Honda DT 125 I WYMIATASZ :)
Boli cię to że twoja stara śmiga F2 ??
Avatar użytkownika
twojastaramaf2
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19/11/2011, 21:14
Lokalizacja: szczytno

Postprzez freestyle431 » 14/6/2012, 16:06

Słuchaj, musisz podać więcej wymagań i warunków.
Dam Ci parę przykładów:
Ile masz kasy na takie moto? wolisz moc i częstsze koszty czy bezawaryjność? wygoda czy poręczność?
Jeśli chcesz długo i porządnie pojeździć za tani pieniądz, to możesz wziąć pod uwagę własnie Vardero, bo jest bezawaryjna, 4t, zaiście wygodna, wygląda fajnie. Jeśli kupisz 2T, to będzie mocniejsze i szybsze, ale często w nich trzeba grzebać, są drogie w eksploatacji i nigdy nie chodzą tak czysto i płynnie jak 4t. Musisz je kręcić i w ogóle. Jeśli nie chcesz zapierniczać 200 km/h, tylko wolisz spokojną, bezproblemową jazdę, to vardero się nadaje. średnia prędkość takiego viaderka to koło 90, w porywach do 100 km/h (v-max koło 110 fabrycznie) i uważam, że jest to wystarczająco. Ja mimo braku znacznych funduszy i nerwów, latam na mito 125. Jest awaryjna, ale odwdzięcza się mocą i tym, że jest to już bardziej 'szlifierka' niż mini-moto. Mogę śmiało polatać z 600/1000 na wyprawy i jest w porzo (dopóki się nie zj...) :-))

Mam nadzieję, że pomogłem.;-) pozdro
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez cJarek » 14/6/2012, 16:25

freestyle431 napisał(a): Jeśli nie chcesz zapierniczać 200 km/h


Z ciekawosci: Ktora 125ccm ma 60..70 kucykow (bo tyle potrzebujesz zeby osiagnac 200 km/h)?
cJarek
 

Postprzez freestyle431 » 14/6/2012, 16:32

nie potrzebujesz do tego 60-70 kucyków, bo lekki dwusuw jakim jest cagiva mito może osiągnąć granice 200 :)
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez cJarek » 14/6/2012, 17:12

Chyba jak sam sobie skalibrujesz licznik:
http://www.motorradonline.de/cagiva-mito-125/4870
max Speed: 127 km/h

----

Tak orientacyjnie:

Naked: 15 PS 110 km/h, 27 PS 130 km/h, 34 PS 140 km/h, 50 PS 170 km/h, 78 PS 190 km/h, 98 PS 210 km/h

Sport w pelnych owiewkach: 15 PS 120 km/h, 27 PS 140 km/h, 34 PS 150 km/h, 50 PS 180 km/h, 78 PS 220 km/h, 98 PS 230 km/h, 130 PS 270 km/h, 170 PS 290 km/h
cJarek
 

Postprzez fincher » 14/6/2012, 17:37

JArek skąd żeś wytrzasnął te wyliczenia prędkośći ???
Chyba samemu sobie to w zeszycie policzyłeś bo już od pierwszego punktu widzę bzdury.
Cagiva mito pod dobrym jeźdźcem jest w stanie osiągnąć prędkość bliską 200km/h
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez henio12323 » 14/6/2012, 17:38

najgłupsze info jakie słyszałem :P ja miałem skuterka 125 ccm i leciał prawie 120 km/h mierzone najdokładniej czyli z GPSem

oczywiscie max sped mito bedzie 127 w wersji zablokowanej :) czyli przy 15 koniach. odblokowana ma około 40 kucy. i na odpowiednio dobranych przełozeniach 200 km/h ( takie prawdziwe nie licznikowe ) jest jak najbardziej realne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez freestyle431 » 14/6/2012, 17:42

Niektórzy ludzie - widać - nie widzieli mito nawet na oczy, nie mówiąc o przejażdżce, a snują mi tutaj jakieś kalkulacyjne bzdury... Przejechałby się jeden z drugim na mito, to by nie mówili, że leci 120 km/h, hahahah.... xD
100% seria leci koło ~180 po odblokowaniu (REALNE). Zmiana zębatek = 200.
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez cJarek » 14/6/2012, 17:56

@ fincher - potrafisz obsluzyc podrecznik do fizyki, policz dokladniej.

Dla ulatwienia, potrzebujesz nastepujace wzorki:

P = F*v
w tym wypadku
F = 1/2*Cw*A*V²*ro

Przy czym:
P - potrzebna moc
F - Sila
Cw - wspolczynnik siły oporu
A - powierzchnia rzutu ciala na plaszczyzne prostopadla do wektora predkosci
ro - gestosc powietrza

Przeliczajac z podanego wyzej: 15 kucy -> 127km/h wchodzi:

40 kucy -> 175 km/h
59 kucy -> 200 km/h

BTW: przelozenie nie ma najmniejszego wplywu na szybkosc maksymalna, o ile nie wejdziesz w ogranicznik.

FYI: Informacje powyzej sa na szybko wyszukane z netu -> http://motorrad.wikia.com/wiki/H%C3%B6c ... windigkeit ale pokrywaja sie mniej wiecej z tym, czego mnie uczono na studiach.

Dla porownania ER-6F (mam papiery na stole) - 72 PS Vmax 205 km/h

Ale wiadomo - kazdy wlasciciel ma najlepszy moto, a piedziesiatki potrafia wyprzedzic kazdego litra. Szczegolnie dwutakty. Fizyka nie istnieje ;)
cJarek
 

Postprzez KaG » 14/6/2012, 19:22

Cjarek 127km/h to leci zablokowane mito 125 co masz wyraźnie napisane.
KaG
 

Postprzez freestyle431 » 14/6/2012, 19:45

nie twierdzę, że mam najlepszy moto, bo chętnie sam bym już siadł na jakąś rzędówkę, ale każdy jeździ tym, czym może (w moim wypadku prawko A1).

I też nie każę Ci naprawdę wierzyć mi na słowo, bo nie ma takiej potrzeby. to JA jestem właścicielem mitówki i JA nią jeżdżę. Jechałem nią tyle i bajek nie cisnę. Licz to sobie, studencie, swoimi wzorami, ale praktyka to praktyka.
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez mati22252 » 14/6/2012, 19:48

Ja mam zzr600 blokowane do 25 KW -> 34KM prędkość max 168 według homownii z Niemiec i co Ty na to?
Jest dużo innych parametrów które musisz wziąć pod uwagę w takich obliczeniach. Jak miałeś to na studiach To też wiesz że tu masz straty energii, opóźnienia przy zmianie biegów, nieliniowe oddawanie mocy. Musiałbyś jebnąć tutaj piękną całeczkę z pochodnymi 2 stopnia by to wyliczyć.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez cJarek » 14/6/2012, 21:51

KaG - i dokladnie ja wzialem jako podstawe. Wzor jest prostym mnozeniem - reszte mozesz sam sprawdzic.

freestyle431: Praktyka opiera sie na tych samych prawach fizyki. Wstaw jakis limik na youtube, jak to slicznie dajesz dwie stowki. W.g. GPS, a nie licznika - licznik ma przeklamania.

Ps. Studiowalem w czesie, gdy ty na ksiedza "zorro" mowiles.

mati22252: Na hamowni nie do konca masz wplyw wiatru, zmienia sie tez A z wzoru u gory. W obrysie brakuje kierowcy. Pozatym klania sie CW. Wyjedz na niemiecka autostrade, odkrec i spojrz na GPSie ile z tego zostanie. Mozesz sie zdziwic.

To co widzisz powyzej, to tylko grubsze oszacowanie pokazujace kierunek. Jest masa innych, dodatkowych faktorow (chociazby opor toczenia) ktore dzieciaka z gimnazjum tylko niepoczebnie wystrasza. Nie ma zreszta powodu dla ktorego trzeba by to bylo robic - kierunek jest dobrze widoczny i widac ze jednak sporo brakuje.

@ All: naprawde nie mam zamiaru przekonywac mlodych gniewnych, jak dzialaja prawa fizyki. Kazdy kto potrafi czytac z zrozumieniem i mnozyc, sam moze sprawdzic, jak sytuacja wyglada.
cJarek
 

Postprzez mati22252 » 14/6/2012, 22:13

Ja studiuje też na poli i wiem co to pkmy tam miałem tego od zajebania i nigdy nie wyliczysz rzeczywistych wartości. Zbyt dużo zmiennych nie okreslonych :)

A mito evo posiada przekładnie 7 biegową moc 40KM i prędokość z gps dochodzące 220. Dużo zależy od krzywej mocy i momentu.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez cJarek » 14/6/2012, 22:36

Ja studiowalem (od tego czasu ponad 10 lat minelo) na uniwersytecie ;). Wiadomo, ze to co wyliczysz nie zawsze pokrywa sie z rzeczywistoscia - zazwyczaj upraszczasz i stosujesz modele, ale nigdy nie liczysz w "lepsza" strone. Wszystko co pomijasz przy uproszczaniu w rzeczywistosci sika ci na buta. ;)

Jak dziala diagram muszlowy silnika wiem - po studiach zarabialem pierwsze pieniazki projektujac w niemieckiej firmie na "B" sterowniki do silnikow Diesla.

W ostatnim momencie to tylko "walka" mocy kontra opory. Dochodzi do rownowagi - i ani km/h wiecej. Krzywe maja tylko jedno znaczenie - przelozenia musza byc tak dobrane, zeby Vmax osiagnac dokladnie w punkcie, gdzie jest oddawane max mocy.

Filmik ma ktorym seryjny evo z 40 KM osiaga 220 km/h chetnie zobatrze. Nawet jesli bedzie "tylko" GPSowych 200 km/h. Niestety jestem pewny, ze czegos takiego nie ujrze. Z dokladaniem roznych tunigow zwiekszajacych moc silnika, jest to IMHO mozliwe. Potrzebujesz "tylko" 50% wiecej mocy.
cJarek
 

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr