Zobacz wątek - pc3

pc3

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

pc3

Postprzez DostojnyKocur! » 11/6/2012, 13:13

Siemka mam pytanie do tych co posiadaja pc3

Tak sie zastanawiam czysto teoretycznie , bo z tego co wiem . Jest tam sterowanie recze jeszcze dawka paliwa dodatkowo przu komputrze ??
I przykladowo np jadac sobie w trase z grupa wolnych motocykli powiedzmy utrzymujac tak predkosc 140 . Probowal ktos recznie obnizyc dawke paliwa ?Na tym wachadelku poprostu dac mniej ? Zeby przykladowo zmniejszyc spalanie , i nawet moc .Bo nie bedzie nam potrzebna w dlugiej trasie specjalnei . A przykladowo zmniejszenie spalania z 8 na 5 litro na dlugiej wyprawie to jakby nie patrzec zuwazalne bylo dla portfela
Czy nie ma takiej opcji i bedzie palił jak pali
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack


Postprzez cJarek » 11/6/2012, 13:29

Nie bardzo rozumiem jak chcesz zmniejszyc ilosc paliwa nie zmniejszajac predkosci (zostajac na tym samym przelozeniu).

Spjrz na ciag energetyczny calosci:
Predkosc -> Obroty silnika -> praca jaka musi wykonac silnik (opor powietrza, toczenia, mechanizmow) -> ilosc energi potrzebnej na wykonanie tej pracy (moment obrotowy) -> wartosc energetyczna paliwa -> ilosc paliwa.

Oferujac silnikowi mniej paliwa zmniejszasz ilosc energi w nim zawarta, tym samym spada jego moc. Spadek mocy oznacza zmniejszenie predkosci do momentu uzyskania rownowagi.

Jedyna mozliwosci zmiany ilosci potrzebnego paliwa jest zmienienie biegu, wtedy zmieniasz efektywnosc silnika, tzn. silnik potrafi wytworzyc wiecej mocy z tej samej porcji paliwa.
cJarek
 

Postprzez DostojnyKocur! » 11/6/2012, 13:36

no tak ale chcialbym sie dowiedziec od strony praktycznej czy ktos probował sie w tym bawic ?
I głownym celem np zakupu pc nie bylo polepszenie osiagow tylko np zmniejszenie spalania
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
Avatar użytkownika
DostojnyKocur!
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
Lokalizacja: Nienack

Postprzez cJarek » 11/6/2012, 13:44

Nie bardzo rozumiem, jak cos co teoretycznie nie dziala ma dzialac w praktyce. Zakrzywione prawa fizyki? Perpetuum mobile?
cJarek
 

Postprzez Seba_ER5 » 11/6/2012, 13:58

Chodzi Ci o sterowanie map paliwowych? Musialbys kupic panel do tego LCD w ktorego pamiec mozesz miec wgranych kilka map i za pomoca panelu zmieniac mapy paliwowe. Pewnie tez zaplonowe jak masz Ignition module. Jednak jest to wydatek drugie tyle co za PCIII. Do tego doszlo by strojenie. Nie wiem czy nie trzebabylo jeszcze Huba do podloczenia wiecej niz tylko PCIII i LCD.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr