Zobacz wątek - Zablokowany ogar na pierwszym biegu.

Zablokowany ogar na pierwszym biegu.

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Zablokowany ogar na pierwszym biegu.

Postprzez Chief » 10/6/2012, 14:00

Siema. Ostatnio sobie jezdzilem ogarem , wjechalem na podworko wrzucilem na luz i odstawilem go. Jakos po 2godzinkach przyszedlem, chcialem go odpalic ale ani rusz kopka wogole sie nie ruszala wiec nie moglem go odpalic.

Wydaje mi sie ze mogl sie zatrzec silnik, ale stojac w miejscu ? Czy moze jakas inna awaria.


Pozdrawiam.
Chief
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18/5/2012, 16:51


Postprzez BIGAluś » 10/6/2012, 17:47

Spuchł tłok, może go przegrzałeś, w każdym razie coś się zapiekło. Na pych próbowałeś? Żeby wykluczyć możliwość zepsucia się czegoś w całym układnie kopki.
BIGAluś
 

Postprzez Chief » 10/6/2012, 18:08

Jak wrzucilem na jedynke to tak mi sie wydaje ze chyba sie kolo nie ruszalo ... Wlasnie dokladnie nie pamietam.
Chief
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18/5/2012, 16:51

Postprzez mati22252 » 10/6/2012, 19:05

Ja w romecie kadecie miałem tak, że tłok stanął myślalem że sprzęgło padło a tłok się zapiekł. Śrubokrętem go pchnełem i wszystko chodziło dalej to już jest taki sprzęt.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez BIGAluś » 10/6/2012, 21:12

Śrubokrętem lepiej tam nic nie rób. Najlepiej by było jakbyś rozebrał i wszystkie łożyska na wale, korbie i tłok/pierścienie posmarował. Ale jak nie masz zamiaru rozpierać to psiknij jakimś środkiem penetrującym typu WD40, albo nalej tak z 10 ml do cylindra przez otwór od świecy i postaraj się rozruszać, najlepiej wrzuć najwyższy bieg, nie wiem ile tam ich masz i popchaj albo pokręć jakoś kołem, tylko pamiętaj - bez świecy i na wyłączonym zapłonie, nie przekręcaj stacyjki. Jak się rozrusza to nalej jeszcze trochę oleju tam do świecy, pokop parę razy żeby się tam ładnie nasmarowało wszystko i wkręć świecę. Możesz próbować zapalić. A jak się nie rozrusza to poza rozkręcaniem ci nic nie zostaje.

P.S. Olej to może być do mieszanki albo do 4T, byle był związany z silnikami, a nie kuchenny. ; )
BIGAluś
 

Postprzez Chief » 10/6/2012, 21:28

silnik to jawka i ma 3 biegi.
Chief
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18/5/2012, 16:51

Postprzez henio12323 » 10/6/2012, 21:53

to 2T wiec nic nie lej do cylka prócz oleju którego dodajesz do paliwa.

wbij bieg i popchaj (mozesz wykrecic swiece) jak silnik stoi to sciagfnij cylinder zobacz co sie dzieje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Chief » 14/6/2012, 19:17

Siemka.
A wiec tak, rozebralem cylinderek dokladnie wyczyscilem go mieszanka(paliwo+olej) tam gdzie jest miejsce na tlok posmarowalem olejem.
Zlozylem calosc ale kopka dalej sie nie rusza, na 1 biegu kolo jest zablokowane totalnie wogole sie nie rusza, na 2 biegu kolo normalnie chodzi a na 3 biegu to jakby na luzie.

Jak narazie to tyle, nie wiem co jeszcze by napisac.


Mozecie zadac mi pytania ktore byc moze pomoga mi w naprawie zepsutego ogarka :C


Pozdrawiam.
Chief
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18/5/2012, 16:51

Postprzez mati22252 » 14/6/2012, 19:25

Sam wał się kręci? Gdy odpowiedź brzmi tak to jest coś po stronie sprzęgła bo napęd z kopki przkazywany z kopki przez sprzęgło na wał. Możesz próbować kopnąć na nóżkach na biegach na których koło się kręci. Gdy wtedy też nie kopniesz to znaczy, że coś przy sprzęgle
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez henio12323 » 14/6/2012, 21:18

skoro sie nie kręci cos pod cylindrem to mogą byc rózne rzeczy ze skrzynia. mi kiedys w romecie rozerwało choinkę tryb 1 i 2 biegu i efektem było własnie tak samo, nie dało sie kopnąc i bieg zblokowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25994
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sonycbr77 » 14/6/2012, 21:44

Chief napisał(a):Siemka.
A wiec tak, rozebralem cylinderek dokladnie wyczyscilem go mieszanka(paliwo+olej) tam gdzie jest miejsce na tlok posmarowalem olejem.
Zlozylem calosc ale kopka dalej sie nie rusza, na 1 biegu kolo jest zablokowane totalnie wogole sie nie rusza, na 2 biegu kolo normalnie chodzi a na 3 biegu to jakby na luzie.

Jak narazie to tyle, nie wiem co jeszcze by napisac.


Mozecie zadac mi pytania ktore byc moze pomoga mi w naprawie zepsutego ogarka :C


Pozdrawiam.
to nie sprawdziles po zdjeciu cylindra czy wal sie obraca??? skoro cylinder ci zszedl z tloka bezproblemowo to nie byl zpieczony bedziesz musial chyba rozpolawiac silnik
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Chief » 14/6/2012, 22:06

powiem tak gdy sciagnalem cylinder to chwycilem ten tlok w reke i wepchnalem go do srodka potem wypchnalem i tak kilkrotnie i jakos w ta i spowrotem wylazil
Chief
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18/5/2012, 16:51

Postprzez komarcc » 14/6/2012, 22:17

Czyli problem leży na 99% w skrzyni biegów, musisz się do niej dostać, dalej to już powinieneś zauważyć co jest nie tak, bo powinno to być dość widoczne.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr