2t a 4t
Posty: 8
• Strona 1 z 1
2t a 4t
Witam ma pytanie czy jest jakaś róznica w kosztach utrzymania dwu-suwa a cztero-suwa bo jestem niezdecydowany Honda CRF 250 lub Honda CR 250 .Zależy mi na tym żeby koszty utrzymania nie były wysokie i nie za częste;/
- senti
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
- Lokalizacja: Katowice
Jeżdże dużo po lesie głownie i amatorsko więdz wydaje mi się że nie będę musiał często robić remonty:) bo mam okazje po dobrej cenie i w dobrym stanie kupić crf 250 ale podobno często sie remonty robi i nie stac by mnie było więdz myślałem że w 2t mogą mniej wyjśc taniiej (tak słyszałem ) jeśli chodzi o crossy i enduro to jestem zielony dlatego pytam^^
- senti
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
- Lokalizacja: Katowice
to czy jeździc wyczynem amatorsko czy zawodowo praktycznie nie ma znaczenia. czas pracy silnika tu i tu mozna powiedziec że leci tak samo. wiec tłok co jakies 40 mth tak czy siak musisz w 2T zmieniac.
tu nie mozesz szukac oszczędnosci 1500 zł rocznie na sam serwis ( bez opłacania ewentualnie mechanika ) to minimum.
ja na twoim miejscu nie szukał bym crossówki na las bo to bezsens. cross jest na tor crossowy. na las masz enduro. i tutaj masz podział jeszcze na hard enduro i soft enduro. hard enduro to crossówki przerobione w las - dłuzsze biegi, liniowe oddawanie mocy, zawieszenie na dłuzsze proste i nie hopki a raczej przeszkody leśne.
soft enduro - motocykl uliczny z mozliwosciÄ… wjazdu w teren, gorsze zawieszenie mniejsza moc - ale kuloodporne silniki i praktycznie nic sie w nich nie robi
jezeli w 125 w 2T tłok sie zmienia co jakies 40 mth ( w crossówce ) to w enduro ( np ktm exc 125) zmienia sie co jakies 70 mth tłok z kolei w takie DT 125 zmienaisz tłok co 20 tysięcy km. wiec róznice są znaczne. pytanie tylko co wybrac. duzo ludzi i tak nie ogarnie tego co daje wyczynówka ( bo hard enduro to wyczynówki ) wiec nie zawsze jest sens kupowac drozszy motocykl i ładowac wiecej kasy tylko dla tego żeby miec "zapas" którego moze sie nie wykorzysta. dlatego na początek dobrą opcją jest zakup moto w stylu yamahy dt 125 żeby cieszyc sie jazdą a nie rachunkami u mechaników
wiem co mówie bo miałem juz wszystkie mozliwe motocykle w teren. i szczerze póki jeździłem dla frajdy to najwieksza zabawe sprawiały mi włąsnie yamaszki DT 50 ( akurat te miałem ale równie dobrze moze byc inny soft enduro ) motocykle bezawaryjne, lac wahe i ganiasz w terenie do bólu. teraz mam hard enduro - sprzęt swietny mozna na prawde duzo z niego wycisnąc. z tym że staram sie smigac w zawodach itp wiec nie mozna nazwac tego 100% amatorszczyzną. jak masz sobie smigac dla zabawy brałbym cos własnie z soft enduro yamaha dt, ktm lc2, kawasaki klx 250, suzuki dr 350. jak masz kase i na chcesz ostrzej smigac to hard enduro ktm EXC 125/200/250 najlepszy za mała kase, na 4T musisz dac około 10 tysi
co do samych róznic 2T a 4T. w 2T robisz remonty tanie ale często, w 4T raz ale bardzo ksoztowne. jak kupsiz na sezon moto w 2T na pewno cos bedziesz musiał zainwestowac, w 4T niekoniecznie. z kolei jak chcesz miec moto na dłuzej albo trafisz na mine to mozesz w wyczynowego 4T wrzucic 3-4 tysie w sam silnik
tu nie mozesz szukac oszczędnosci 1500 zł rocznie na sam serwis ( bez opłacania ewentualnie mechanika ) to minimum.
ja na twoim miejscu nie szukał bym crossówki na las bo to bezsens. cross jest na tor crossowy. na las masz enduro. i tutaj masz podział jeszcze na hard enduro i soft enduro. hard enduro to crossówki przerobione w las - dłuzsze biegi, liniowe oddawanie mocy, zawieszenie na dłuzsze proste i nie hopki a raczej przeszkody leśne.
soft enduro - motocykl uliczny z mozliwosciÄ… wjazdu w teren, gorsze zawieszenie mniejsza moc - ale kuloodporne silniki i praktycznie nic sie w nich nie robi
jezeli w 125 w 2T tłok sie zmienia co jakies 40 mth ( w crossówce ) to w enduro ( np ktm exc 125) zmienia sie co jakies 70 mth tłok z kolei w takie DT 125 zmienaisz tłok co 20 tysięcy km. wiec róznice są znaczne. pytanie tylko co wybrac. duzo ludzi i tak nie ogarnie tego co daje wyczynówka ( bo hard enduro to wyczynówki ) wiec nie zawsze jest sens kupowac drozszy motocykl i ładowac wiecej kasy tylko dla tego żeby miec "zapas" którego moze sie nie wykorzysta. dlatego na początek dobrą opcją jest zakup moto w stylu yamahy dt 125 żeby cieszyc sie jazdą a nie rachunkami u mechaników

co do samych róznic 2T a 4T. w 2T robisz remonty tanie ale często, w 4T raz ale bardzo ksoztowne. jak kupsiz na sezon moto w 2T na pewno cos bedziesz musiał zainwestowac, w 4T niekoniecznie. z kolei jak chcesz miec moto na dłuzej albo trafisz na mine to mozesz w wyczynowego 4T wrzucic 3-4 tysie w sam silnik

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości