Zobacz wątek - 2t a 4t

2t a 4t

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

2t a 4t

Postprzez senti » 6/6/2012, 21:25

Witam ma pytanie czy jest jakaś róznica w kosztach utrzymania dwu-suwa a cztero-suwa bo jestem niezdecydowany Honda CRF 250 lub Honda CR 250 .Zależy mi na tym żeby koszty utrzymania nie były wysokie i nie za częste;/
senti
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
Lokalizacja: Katowice


Postprzez BIGAluś » 6/6/2012, 21:35

250 2T, a 4T? To jest całkiem inny przedział mocy, decydując sie na 250 w 4T, odpowiednikiem w 2T jest 125. 250 w 2T to nie przelewki. ; P

Co do pytania, 2T spala jak smok, do tego wymiany tłoka, chociaż sam nie wiem jak to jest w 250. W 4T masz żadkie remonty, chyba, że źle eksploatujesz to na własne życzenie może się coś przedwcześnie spaprać.
BIGAluś
 

Postprzez senti » 6/6/2012, 21:39

Jeżdże dużo po lesie głownie i amatorsko więdz wydaje mi się że nie będę musiał często robić remonty:) bo mam okazje po dobrej cenie i w dobrym stanie kupić crf 250 ale podobno często sie remonty robi i nie stac by mnie było więdz myślałem że w 2t mogą mniej wyjśc taniiej (tak słyszałem ) jeśli chodzi o crossy i enduro to jestem zielony dlatego pytam^^
senti
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez BIGAluś » 6/6/2012, 21:51

W 2T remonty są tańsze, to prawda, ale za to częstsze na pewno niż w 4T. A jak mówisz, że po lesie chcesz śmigać to w CRF 250 wątpię żebyś musiał co chwile coś dłubać, a CR 250 to na las raczej za dużo mi się wydaje, nie wykorzystasz tego, chociaż nie wiem jak jeździsz, wszystko zależy od umiejętności.
BIGAluś
 

Postprzez mikozniak » 6/6/2012, 21:54

Nie co chwile, ale często jak chcesz las to kup enduro. Crf to full cross jest przystosowany na tor i tam jest jego miejsce. I tam się sprawdza. Szukaj coś pokroju Ktm exc
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 6/6/2012, 21:56

to czy jeździc wyczynem amatorsko czy zawodowo praktycznie nie ma znaczenia. czas pracy silnika tu i tu mozna powiedziec że leci tak samo. wiec tłok co jakies 40 mth tak czy siak musisz w 2T zmieniac.

tu nie mozesz szukac oszczędnosci 1500 zł rocznie na sam serwis ( bez opłacania ewentualnie mechanika ) to minimum.

ja na twoim miejscu nie szukał bym crossówki na las bo to bezsens. cross jest na tor crossowy. na las masz enduro. i tutaj masz podział jeszcze na hard enduro i soft enduro. hard enduro to crossówki przerobione w las - dłuzsze biegi, liniowe oddawanie mocy, zawieszenie na dłuzsze proste i nie hopki a raczej przeszkody leśne.

soft enduro - motocykl uliczny z mozliwoscią wjazdu w teren, gorsze zawieszenie mniejsza moc - ale kuloodporne silniki i praktycznie nic sie w nich nie robi

jezeli w 125 w 2T tłok sie zmienia co jakies 40 mth ( w crossówce ) to w enduro ( np ktm exc 125) zmienia sie co jakies 70 mth tłok z kolei w takie DT 125 zmienaisz tłok co 20 tysięcy km. wiec róznice są znaczne. pytanie tylko co wybrac. duzo ludzi i tak nie ogarnie tego co daje wyczynówka ( bo hard enduro to wyczynówki ) wiec nie zawsze jest sens kupowac drozszy motocykl i ładowac wiecej kasy tylko dla tego żeby miec "zapas" którego moze sie nie wykorzysta. dlatego na początek dobrą opcją jest zakup moto w stylu yamahy dt 125 żeby cieszyc sie jazdą a nie rachunkami u mechaników :D wiem co mówie bo miałem juz wszystkie mozliwe motocykle w teren. i szczerze póki jeździłem dla frajdy to najwieksza zabawe sprawiały mi włąsnie yamaszki DT 50 ( akurat te miałem ale równie dobrze moze byc inny soft enduro ) motocykle bezawaryjne, lac wahe i ganiasz w terenie do bólu. teraz mam hard enduro - sprzęt swietny mozna na prawde duzo z niego wycisnąc. z tym że staram sie smigac w zawodach itp wiec nie mozna nazwac tego 100% amatorszczyzną. jak masz sobie smigac dla zabawy brałbym cos własnie z soft enduro yamaha dt, ktm lc2, kawasaki klx 250, suzuki dr 350. jak masz kase i na chcesz ostrzej smigac to hard enduro ktm EXC 125/200/250 najlepszy za mała kase, na 4T musisz dac około 10 tysi


co do samych róznic 2T a 4T. w 2T robisz remonty tanie ale często, w 4T raz ale bardzo ksoztowne. jak kupsiz na sezon moto w 2T na pewno cos bedziesz musiał zainwestowac, w 4T niekoniecznie. z kolei jak chcesz miec moto na dłuzej albo trafisz na mine to mozesz w wyczynowego 4T wrzucic 3-4 tysie w sam silnik :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez senti » 6/6/2012, 23:57

Dzięki wielkie:) bardzo mi pomogliście^^
senti
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Bostorn » 8/6/2012, 12:24

było
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr