Zobacz wÄ…tek - Yamaha DT - wszystko o motocyklu
NAS Analytics TAG

Yamaha DT - wszystko o motocyklu

Enduro, Cross
_________

Postprzez wiklad » 9/7/2007, 23:01

Yahus16 napisał(a):Witam.Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i w ta niedziele kupiłme Dt 80 LC II.Z zebranych opini wynika ło ze sprzet ten nie bedzie sie psuc a tu 3 dni i juz niespodzianka :cry: .Opisze co sie stało :Jechałem po asfalcie jakies 7 dych i z ta predkoscia wjechałem na żwiróke pełna dziur i dokładnie od uderzenia w pierwsza dziure motor zaczał przerywac.Działo sie to tak jakby dostawał co druga dawke paliwa albo co druga iskre.Wogule nie da sie jezdzic bo strasznie szarpie i nie ma mocy, wogule.Jesli cos wiecie to piszcie......THX.


Dzisiaj podobnie stało sie z moja Yamahą - Jechałem po kostce, po chwili silnik zaczął przerywać (tak, jakby dostawał co druga iskrę). Jednak moja yamaha nie straciła mocy - całkowicie zdechła i musiałem pchać ją 3 kilometry.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin


kupno yamhy dt 80 lc2

Postprzez pawel-er » 10/7/2007, 16:25

za kilka dni zamierzam kupic yamahe dt 80 lc2 z 1992 r. chcialbym dostac wsazowki na co musze zwracac uwage przy zakupie tkaiego motoru. jakie ma slabe punkty co trzeba dokldanie sprawdzic w motorze itp. licze na dokladna i szybka odp. pozdrawaim!!
pawel-er
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2007, 12:54


Postprzez motoktos » 10/7/2007, 17:32

Przede wszystkim dowiedz sie kiedy był remont, bo nie wierze ze w tym wieku motorek z tak mala pojemnoscia nie mial remontu, zwróc uwagę jak pracuje silnik zarówno na wolnych obrotach jak i na wysokich. Nie ma być słychać stukań, zgrzytów, piszczeń, i innych dziwnych dzwieków z okolic cylindra, dekla sprzegła, i wału korbowego:). Po drugie sprawdz zawieszenie, czy nie ma luzów na wachaczu, szczelnosc uszczelniaczy z przodu, ogolnie jak pracuja czy nie dobija Ci na pierwszej dziurze. Zobacz tez czy na tarczach hamulcowych nie ma progu, zeby nie okazalo sie ze przy pierwszej wymianie klockow wymienisz tez tarcze. Zwróć uwage na dyfuzor bo jak bedzie powgniatany motor może byc osłabiony albo miec zmieniona charakterystyke silnika, najlepiej zeby byl idealny:) Główka ramy tez powinna Cie interesowac nie moze tam być luzu bo bedzie Ci sie zle jezdzilo i moze byc to przyczyna powaznego dzwona. Pozatym musisz wziac pod uwage wiek motorku, nie kupujesz nowego sprzetu i nie traktuj go zbyt rygorystycznie ale nie kup tez zloma. pozdro
motoktos
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
Lokalizacja: skÄ…dÅ›

Postprzez pawel-er » 10/7/2007, 18:32

Wielkie dzieki. o taka opd. wlasnie mi chodizlo:) a co mysliscie o dozowniku oleju bo slyszalem ze nie ktorzy odnasza sie do niego bardzo sceptycznie. mam mu zaufac i lac do baku czysta benzyne czy mozna dolewac do baku troszeczke oleju ale ylko troszke wrazie gdyby dozownik nawalil?? aha i czy wogole ten dozownik dt80 jest zawodny?? mam jeszce pytanie co do czesci. bo zakladam ze po kupnie zrobie szlif dla pewnosci. wiec gdzie mozna kupic dobre tloki piersciene, dobrej jakosci i zarazem nie drogo?
pawel-er
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2007, 12:54

Postprzez wiklad » 10/7/2007, 19:27

sprawdź jeszcze napęd - ciągniesz za łańcuch przy zębatce tylnej, jeśli odchodzi drastycznie, to napęd jest do wymiany. Zwróć też uwagę na to, czy podczas jazdy bez trzymanki nie znosi na bok. Co do dozownika, to mój pracuje dobrze, ale dla pewności zawsze dolewam trochę oleju do baku.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez wiklad » 10/7/2007, 19:31

Mam mały problem z yamahą. Wczoraj podczas jazdy zaczęła przerywać, aż wkoncu całkowicie zdechła i nie da się jej zapalić. Zauważyłem, że podczas naduszania kopki, spod cylindra wydostaje się jakaś ciecz, robią się bąble powietrza i syczy coś - czy to może być wina uszczelki, czy może cylinder??
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Pisiu » 10/7/2007, 20:05

wiklad napisał(a):Mam mały problem z yamahą. Wczoraj podczas jazdy zaczęła przerywać, aż wkoncu całkowicie zdechła i nie da się jej zapalić. Zauważyłem, że podczas naduszania kopki, spod cylindra wydostaje się jakaś ciecz, robią się bąble powietrza i syczy coś - czy to może być wina uszczelki, czy może cylinder??


Akurat sie składa,że kupiłeś tą DT-tke od mojego kumpla :D Jemu jakoś wszystko chodziło ok,a może dlatego że nie jezdził prawie wogóle w terenie :shock:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez Beavis » 10/7/2007, 20:06

wiklad: dolewanie oleju do baku jest nie do końca dobrym pomysłem. W wyczynowym sprzęcie przelanie oleju nie robi różnicy, jednak w DT można zamulić sprzęt . Oczywiście nic strasznego się nie stanie, ale lepiej wyregulować sobie dozownik niżeli kombinować.

Do tego: Napęd sprawdza się w trochę inny sposób i nie wiem co ma z tym wspólnego drastyczność - opisanie owego jest jednak trudniejsze niż mogło mi się wydawać więc sobie odpuszczę (notabene za co oni mi płacą w tym Ścigaczu, jak się wysłowić nie potrafię? :) )

Najłatwiejszym sposobem jest popatrzenie czy jest dobrze naciągnięty i nasmarowany - to mówi o tym jak właściciel dbał o motocykl. Jeżeli łańcuch wisi jak szmata i jest suchy to nie dość, że jest do wymiany, to jeszcze można mieć obiekcje co do rzeczywistego stanu motocykla. Znów jeśli jest za bardzo naciągnięty, to można mieć uzasadnione obawy o stan wiedzy właściciela.

Co do Twojego problemu: zdefiniuj jaka to "ciecz". Ciężko cokolwiek powiedzieć, ale obstawiam, że to uszczelka.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: SÅ‚oneczne Aspen

Postprzez pawel-er » 10/7/2007, 21:05

ok dzieki bardzo bo teraz przy kupnie bede juz wiedzial przynajmnjiej za co sie zabrac przy sprawdzaniu :wink: a co myslicie o dzialaniu dozownika czy jest niezawodny czy raczej czsami sie psuje??

I prosilbym jeszcze bardzo o zaproponowanie jakis adresuw gdzie mozna kupic tloki pierscienie lozyska i wogogle osprzed do silnika dobrej jakosci i w rozsadnej cenie. Pozdrawiam!!
pawel-er
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2007, 12:54

Postprzez pawel-er » 10/7/2007, 21:06

oczywiscie powinno byc "adresów". Sory za blad;P
pawel-er
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2007, 12:54

Postprzez motoktos » 11/7/2007, 10:21

Z częściami do DT nie ma obecnie zadnego problemu, nawet na allegro dostaniesz przynajmniej kilka rodzajow tłoków. Pozatym jest mnóstwo ogłoszeń firm w prasie o części nie powinieneś w ogóle sie martwić. Co do dozownika, jeśli nikt w nim nie grzebał to musi działac, miałem dwie dt i w zadnej nie bylo problemu z dozownikiem!
motoktos
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
Lokalizacja: skÄ…dÅ›

Zawór wydechowy YPVS w dt125 z 1994

Postprzez Przemek1991 » 11/7/2007, 12:44

Witam, mam pytanie odnośnie Yamaszki dt125 z 1994 roku, mam okazję ją kupić i jest jeden problem przy przekręcaniu kluczyka zawór wydechowy nie wibruje.Czego to może być przyczyna.
Pozdrawiam ithx.:)
Przemek1991
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/7/2007, 12:40
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Zawór wydechowy YPVS w dt125 z 1994

Postprzez Pisiu » 11/7/2007, 14:11

Przemek1991 napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie Yamaszki dt125 z 1994 roku, mam okazję ją kupić i jest jeden problem przy przekręcaniu kluczyka zawór wydechowy nie wibruje.Czego to może być przyczyna.
Pozdrawiam ithx.:)


A może akurat ta DT nie posiada tego zaworu YPVS.Czytałem o paru takich sytuacjach i YPVS było zupełnie wywalone :D A może poprostu są zbyt naciągnięte cięgna,bo jak sie je zbyt mocno naciągnie to nie słychać,żeby sie coś obracało,ale to można ustwić :wink:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez pawel-er » 11/7/2007, 14:32

Sory za glupie pytaie ale o czym mowicie co to jest ten zawor wydechowy?? i co ma wspolnego z przkrecaniem kluczyka?? i co jeszce oznaczaj te skroty?
pawel-er
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/7/2007, 12:54

Postprzez motoktos » 11/7/2007, 14:43

Juz za bardzo nie pamietam, ale on chyba nie dziala bez akumulatora, sprawdz czy masz baterie i czy jest naladowana


Pawel-er, poszukaj kilka stron wczesniej, juz pisalismy na temat tego zaworu. tak to mniej wiecej wyglada
http://youtube.com/watch?v=vPGTb0yg1UA& ... ed&search=
motoktos
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2/6/2007, 13:37
Lokalizacja: skÄ…dÅ›

Yamaszka dt125

Postprzez Przemek1991 » 11/7/2007, 19:23

Wielkie dzięki za odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie jak wypada Yamaha dt125R z 1994 roku na tle innych deteszek z innych roczników.
Z góry dzięki
Przemek1991
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/7/2007, 12:40
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Oleje do dt125

Postprzez Przemek1991 » 11/7/2007, 20:30

Witam, mam pytanie jakie najlepiej jest lać oleje do silnika ,podzespołów i jakich firm i ile gdzie wchodzi.
Pozdrawiam i thx

Przypominam o małym drobiazgu jakim jest opcja edycji - Beavis
Przemek1991
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11/7/2007, 12:40
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez Suzuki-gsxr » 12/7/2007, 14:04

Witam,mam pytanie co ile muszę wymieniać olej w DT 80 LC II rocznik 93' ? Pozdrawia
YZF-R1 98' & CBR 900RR 96' is THE BEST
Avatar użytkownika
Suzuki-gsxr
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 24/5/2007, 13:23
Lokalizacja: ZieLona GóRa

Postprzez Pisiu » 12/7/2007, 19:45

Suzuki-gsxr napisał(a):Witam,mam pytanie co ile muszę wymieniać olej w DT 80 LC II rocznik 93' ? Pozdrawia


Ja to wymieniłem tylko jak kupiłem.I jezdziłem na tym oleju 6 miesiecy,bo potem sprzedałem,ale myśle że co sezon jak wymienisz to wystarczy,a co ile km to nie wiem :wink:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Pomoc w odblokowaniu DT 80 z 93 roku

Postprzez krzychu8463 » 12/7/2007, 21:53

Mam pusty dyfuzor(sportowy) i przelotową końcówkę. Wczoraj wziąłem się za odblokowanie CDI, wyciąłem plastik, wydłubałem większość gumy i dokopałem się do tego kondensatora.(zdjęcie poniżej)

Obrazek (otwórz link)

To niebieskie uznałem za to, co trzeba zmostkować :D (tata mi powiedział, że to jest kondensator)
Przyszykowałem drucik i połączyłem cyną te dwa punkty, na drugiej stronie CDI(obrazek poniżej)

Obrazek (otwórz link)

Podłączyłem CDI, i motocykl nie chciał odpalić, po paru metrach pychu odpalił, ale przerywał i coś się paliło na kostce. Na szczęście w porę zrobiłem tak jak było i udało się uratować układ.

Niech ktoś mi powie, co zrobiłem nie tak :?
Może zmostkowałem nie to co trzeba??
Avatar użytkownika
krzychu8463
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 28/6/2006, 14:13

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê