Zobacz wątek - CBR 954 przyblokowana do 100 KM?

CBR 954 przyblokowana do 100 KM?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

CBR 954 przyblokowana do 100 KM?

Postprzez pietrek7557 » 1/6/2012, 17:59

Witam, dzis przyszla mi jedna rzecz do glowy. Jestem na etapie szukania dla siebie sportowo - turystycznej 600 tki, lub ewentualnie cbr f4/f4i. Nigdy nie ukrywalem, ze moim docelowym motocyklem jest honda cbr 954, a 600 tke kupuje zeby nabyc troche doswiadczenia i panowac nad wieksza moca - polatac na niej ze 2 - 3 lata, a potem zmienic na 954. Ale ogladajac rynek motocyklowy jestem troche rozczarowany - bardzo wiele motocykli to miny, wiec uwazam, ze jak juz sie znajdzie dobry motocykl to powinno sie go trzymac przy sobie jak najdluzej. Wizja poszukiwania sprzeta, odsprzedazy, dokladania pieniedzy i znowu zabawa w sprzedaz i kupno, troche mnie zniechecaja. Stad wpadlem na pomysl - a gdyby tak kupic cbr 954 i zablokowac ja do poziomu mocy 100 - 110 KM? A po jakims dluzszym czasie, gdy bede gotowy odblokowac ja do pelnej mocy?

1) Czy jest to mozliwe i realne do zrobienia? Wiem ze w Niemczech na potrzeby ich przepisow blokuje sie moc motocykli, ale nie widzialem jeszcze takiego przypadku jak cbr 954 o mocy 34KM.
2) Jaki bylby koszt takiej operacji i w jaki sposob powinno to byc zrobione (zwezki na tlumiku itp)
3) Czy sa jakies przeciwskazania do przyblokowania mocy (na przyklad fakt, ze motocykl zostal zaprojektowany do mocy 150 KM, a nie 100)
4) Co o tym myslicie?

Edit: Na niemieckich aukcjach znalazlem wersje 34 i 98 KM, takze jak widac, istnieja takie egzemplarze:

http://www.autoscout24.de/Moto/Details. ... =215250320
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole


Postprzez eloelolol123 » 1/6/2012, 20:41

Oczywiście, że jest możliwe takie zablokowanie i nie trzeba nawet zwężek w kolektorach itd. wystarczy moduł, który odcina zapłon po osiągnięciu danych obrotów silnika. Takie "coś" jest stosowane w np. skuterach. Można czasami znaleźć taki moduł na allegro czy ebay z rozbitych moto z Niemiec, Szwajcarii czy Francji albo od dealera kupić ale z tego co słyszałem to drogi interes.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez pietrek7557 » 1/6/2012, 21:16

To nie lepiej i taniej wyjdzie taka zwezka? Wowczas nie ograniczy pulapu obrotow.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Repsol » 2/6/2012, 07:54

Taka zablokowana do 98KM SC50 i tak będzie o wiele bardziej niebezpieczna w rękach niedoświadczonej osoby niż np. F4i bez blokady. Moim skromnym zdaniem nie kombinuj, bo zrobisz sobie "kuku" takim sprzętem. Wiem co mówię, bo miałem jedną i drugą.

Jeśli koniecznie chcesz blokować to stosuje się krążki na króćce ssące + blokada przepustnicy przy listwie wtryskowej (do 34KM) lub sama blokada przepustnicy (do 98KM). Koszt homologowanych części do blokowania, to +- 100-150euro.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez pietrek7557 » 2/6/2012, 13:39

Wlasnie tak podejrzewam ze 954 przyblokowana moze sie zachowywac inaczej niz by sie czlowiek spodziewal. A mozesz mi wytlumaczyc dlaczego F4i jest lepszym pomyslem? Czemu jest mniej niebezpieczna? Ja absolutnie nie chce robic niczego na sile, po prostu wpadlem na taki pomysl i chce wiedziec czy jest dobry, czy nie. Widzialem juz przerabiane fajery w akcji, po przejechaniu takiego myslalem, ze trzesienie ziemi idzie :)

Mowisz tez ze miales jedna i druga, tylko ze cbr 954 miales pewnie nieblokowana. Dlaczego wiec przypuszczasz, ze zablokowana bedzie i tak niebezpieczniejsza od f4i?
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Repsol » 3/6/2012, 12:51

Ja cały czas mam na myśli moto z Niemiec, a co za tym idzie blokady mechaniczne, bo w 95% tak właśnie tam się blokuje SC50 - blokady Alpha Technik. Tak jak wspomniałem Ci wcześniej, zdławienie do 98KM polega tylko na ograniczeniu ruchu manetki poprzez mały ogranicznik przy listwie wtryskowej. Więc nie muszę mieć zablokowanej 954, aby wiedzieć jak będzie to funkcjonować, bo ona będzie chodzić identycznie jak ta bez blokady tylko, że nie wkręci się do końca. 954 nigdy nie miałem z taką blokadą, miałem natomiast GSX-R 750 tak zablokowanego i wg. moich odczuć śmiało mogę stwierdzić, że pomimo tej blokady to groźniejsza zabawka niż F4i. Chodzi o to, że w 600-tce masz dużo słabszy dół.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez pietrek7557 » 3/6/2012, 12:58

Ok dzieki za wyjasnienie, w takim razie chyba jednak zostane przy wyborze Z750/ cbr f4
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez k9aro3l » 3/6/2012, 15:50

nie wiem jak Wy panowie ale ja czekam na r1 zdławioną do 11kw tak żeby małolaty mogły sobie polatac...
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez cup12552 » 3/6/2012, 16:45

blokując obroty to chyba tylko na wolnych by mogła chodzić :D
cup12552
Świeżak
 
Posty: 164
Dołączył(a): 6/10/2009, 20:46

Postprzez senekkorzenna » 3/6/2012, 17:26

Cała rzecz rozbija się o to z jakiego rocznika jest motocykl.
Przy wersji gaźnikowej najczęściej stosowana blokada w Niemczech jest dławik na dolocie a w wersji wtryskowej na kompie.
To co ty wypisujesz że 100KM Ci wystarcza/jest bezpieczne/ to znaczy że nie masz pojęcia o jeździe motocyklem ponieważ i 20 jest zabójcze na początek .
Nie bardzo rozumie dlaczego to CBR ma być turystykiem bez przeróbek.
senekkorzenna
 

Postprzez cJarek » 3/6/2012, 17:28

Blokady do 34 km (prawo jazdy dla poczatkujacych) i 98 km (tanie ubezpieczenie) sa dostepne w Niemczech n.p. tutaj: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... aetze.html Jesli nie znajdziesz, poslij im maila.

Z tym "jest tylko zablokowany na listwie wtryskowej" byl bym ostrozny. Czasami sa zmniejszone srednice kolektorow, czasami przyblokowany doplyw powietrza, czesto jest inna mapa. To ostatnie robi sie przy pomocy zwarcia odpowiednich pinow na ECU silnika albo przeprogramowaniu diagnostyki.

Niemcy nie sa glupi - nie wypuscili by dla poczatkujacych czegos co bylo by niebezpieczne.
cJarek
 

Postprzez pietrek7557 » 3/6/2012, 17:33

k9aro3l napisał(a):nie wiem jak Wy panowie ale ja czekam na r1 zdławioną do 11kw tak żeby małolaty mogły sobie polatac...


O co Ci chodzi? Jakos nikt w Niemczech nie widzi w tym problemu zeby moto blokowac do 34 i 98KM - i nie mow ze jakbys mial do wyboru gsa 500 i blokowanego gsr 600 to wybralbys gsa, bo nie uwierze. Poza tym przejezdzilem te kilka lat na mniejszym motocyklu, wiec to nie jest tak ze zaczynam zupelnie od zera i chyba mam prawo przesiasc sie na cos wiekszego i niekoniecznie cos co nazywa sie GS 500. Skoro i tak chce przesiasc sie na (naprzyklad) cbr f4, a bardzo podoba mi sie cbr 954, to chyba warto rozwazyc opcje blokady niz sie pultac z kupnem/sprzedaza? Po to chyba sluzy forum zeby sie dowiedziec, czy to jest dobry pomysl, czy nie?

Nie wnosisz nic do dyskusji, krytykujesz, a sam jestes na etapie szukania motocykla. Jak pojezdzisz troche po kraju w poszukiwaniu sprzeta, na ktore masz ograniczone fundusze, to zobaczysz o czym mowie z tym kupnem i sprzedaza i ze to nie jest wcale tak hop jak Ci sie wydaje. Swojego sprzeta szukalem 2 miesiace.

Masz jakas wiedze na ten temat to sie pochwal, a nie walisz jakies cyniczne wypowiedzi jakbym mial 15 lat i chcial kupic Hayabuse z doladowaniem.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez pietrek7557 » 3/6/2012, 17:41

senekkorzenna napisał(a):Cała rzecz rozbija się o to z jakiego rocznika jest motocykl.
Przy wersji gaźnikowej najczęściej stosowana blokada w Niemczech jest dławik na dolocie a w wersji wtryskowej na kompie.
To co ty wypisujesz że 100KM Ci wystarcza/jest bezpieczne/ to znaczy że nie masz pojęcia o jeździe motocyklem ponieważ i 20 jest zabójcze na początek .
Nie bardzo rozumie dlaczego to CBR ma być turystykiem bez przeróbek.


Nie napisalem, ze 100KM jest bezpieczne na start i jezdze od kilku lat cbr 125. Skoro mam teoretycznie wybor miedzy f4 a przyblokowana cbr 954 to dlaczego nie wziac tej wiekszej skoro jest mniej problemow? Chce po prostu sie dowiedziec czy to jest dobry pomysl i czy moje wyobrazenie o blokowanym motocyklu jest wlasciwe. W skrocie - czy blokowana cbr 954 bedzie sie zachowywac tak jak normalna f4? Ze ograniczy to jedynie predkosc i motocykl bedzie mniej agresywny, nie bedzie wchodzil na kolo przy 5 tys obrotow z jedynki itd. Wiadomo ze roznica bedzie w zawieszeniu, masie itd. ale interesuja mnie tylko te roznice podane powyzej.

Co do turystycznego zastosowania - glownie jezdze po miescie, ale chcialbym czasem jezdzic w trasy kilkusetkilometrowe i tu lepszy bedzie sportowy - turystyk. Ale nie mam jakiegos cisnienia na robienie tych tras, wiec jak bym mial mniej wygodna 954 to wiele bym nie stracil - albo bym nie jezdzil w takie trasy wcale, albo bym jakos przebolal dyskomfort.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Repsol » 3/6/2012, 18:47

cJarek napisał(a):Z tym "jest tylko zablokowany na listwie wtryskowej" byl bym ostrozny. Czasami sa zmniejszone srednice kolektorow, czasami przyblokowany doplyw powietrza, czesto jest inna mapa. To ostatnie robi sie przy pomocy zwarcia odpowiednich pinow na ECU silnika albo przeprogramowaniu diagnostyki.


Kolego z całym szacunkiem, ale mowa jest o blokadzie CBR 954 do 98KM a nie do 34KM. Jak sam wspomniałeś wyżej jest to blokada po to aby ubezpieczenie było tańsze, często jest to tylko fikcja w papierach, więc raczej nikt tam nie będzie z tego powodu ingerował zbytnio w mechanikę i tym samym psuł moto wymieniając bebechy w silniku/elektryce. W przypadku odsprzedaży taki sprzęt gdyby był zablokowany nazwijmy to na stałe, mocno traci na wartości. A to wszystko o czym Ty piszesz dotyczy blokad do 34KM, mało tego sposoby jakie wymieniłeś są stosowane przez producentów motocykli. Natomiast sprzęty które zeszły z linii produkcyjnej nie wykastrowane są później blokowane w niezbyt inwazyjny sposób, tak aby w każdej chwili moto mogło mieć pierwotną moc.

cJarek napisał(a):Niemcy nie sa glupi - nie wypuscili by dla poczatkujacych czegos co bylo by niebezpieczne.


Jak wyżej. To nie ma być bezpieczne i nie dla początkujących.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez cJarek » 3/6/2012, 19:58

Chyba nie znasz niemieckich realiow.

Sprzet - jesli jest blokowany do 98KM - jest blokowany w taki sposob, aby te 98 KM mial. Niemcy to nie Polska i nikt sobie nie pozwoli na wykrecenie blokady i pozostawienie jej w papierach. Te paredziesiat euro wiecej rocznie nijak nie przeklada sie do konsekwencji jazdy bez OC, TÜV i waznej rejestracji - a wszystkie trzy nikna po zabawie. Na dzien dobry - w wypadku kontroli grozi ci szesc punktow, kasacja prawa jazdy, zabranie pojazdu, do 180 dniowek i do roku wiezienia.

Glupota jest tez, ze sprzet blokowany na stale traci na wartosci - usuniecie blokad - pomijajac czesc mechaniczna, to przeglad i zmiana dokumentacji - godzina na stacji TÜV/Dekra, godzina w urzedzie, zamkniesz sie w 150€. Sprzedajac nie musisz nigdzie podawac ze byla blokada - czesto sie podaje ze jest komplet do blokowania, tym samym zwiekszajac grono potencjalnych kupcow.

Nie ma roznicy czy sprzet byl kastrowany przez producenta (na lini jak ty to zwiesz) czy pozniej. Szczerze mowiac nie znam kastracji na lini w aktualnych motocyklach (mimo pracuje w branzy automotiv) - zazwyczaj kastracje robi dealer przez wbudowanie odpowiedniego kitu lub/i przeprogramowanie ECU. Kazdy kit jest przypisany do numeru VIN - tzn. zamawiajac kit dostajesz ABE/Prüfbericht z wbitym numerem VIN. Inaczej nie ma szans na poprawke dowodu rejestracyjnego. Dlatego tez nie ma na rynku wtornym uzywanych kitow.

Nie ma tez znaczenia czy masz kit zmniejszajacy do 34 KM czy do 98 KM. Oba musza byc jednakowo certyfikowane przez producenta. Zreszta mozesz spojrzec na stronki producentow, czesto widac oferte obu kitow dla danego moto (pierwszy lepszy przyklad: http://www.kawasaki.de/ZX-6R/Specifications ).

Dalej:
Gdy robilem moje prawko (1993/1995) nie bylo mozliwosci zarejestrowac i ubezpieczyc motocykl majacy wiecej niz 98KM. Wszystkie maszyny z tego okresu sa seryjnie blokowane. IIRC od 2002 (tutaj nie jestem calkiem pewny) byly zmiany w przepisach - od tej daty istnieje mozliwosc kupna i rejestracji maszyn majacych wiecej niz 98 KM, ale za to zostala ograniczona maksymalna szybkosc do 299 km/h.


BTTT:
Dyskusje czy to moto jest bezpieczne dla OP - zostawiam na boku. Jak sie nie ma grama instynktu samozachowawczego, to i 11KM mozna sobie niezle kuku zrobic. Tutaj nie masz szansy ocenic przez net, tak samo jak nie jestes w stanie ocenic atrakcyjnosci kobiety patrzac na jej palec u nogi.
cJarek
 

Postprzez Repsol » 3/6/2012, 21:13

cJarek napisał(a): Sprzet - jesli jest blokowany do 98KM - jest blokowany w taki sposob, aby te 98 KM mial. Niemcy to nie Polska i nikt sobie nie pozwoli na wykrecenie blokady i pozostawienie jej w papierach. Te paredziesiat euro wiecej rocznie nijak nie przeklada sie do konsekwencji jazdy bez OC, TÜV i waznej rejestracji - a wszystkie trzy nikna po zabawie. Na dzien dobry - w wypadku kontroli grozi ci szesc punktow, kasacja prawa jazdy, zabranie pojazdu, do 180 dniowek i do roku wiezienia.


A czy ja podważam lub gdziekolwiek w swojej powyższej wypowiedzi podważałem poprawność tych blokad?

Taaa... Niemcy to nie Polska. Tam nikt nie łamie/nagina prawa tylko wszyscy grzecznie jedzą sobie kanapeczki na parkingach przyautostradowych, a gdy nie ma kosza na śmieci to papierki z cukierków zjadają razem z kanapeczkami, bo zaśmiecać nie będą. Tak, tak... tacy są Niemcy, nie to co my Polacy.

Żaden Niemiec sobie na to nie pozwoli? Dziwne, że ja spotykam ich bardzo często i jakoś nie przywiązują zbytniej wagi do tego, (żeby nie powiedzieć śmieją się z tego), a już na pewno nie mówią z przerażeniem o tym co za to grozi.

Co jeczcze ciekawego powiesz? Że Niemcy nie wyciągają dbKillerów (lub jak wolisz z niemieckiego, dbEater), bo Motór wtedy rycy i to niezgodne z prawem?

Bez przesady... Niemiec to też człowiek.

cJarek napisał(a): Glupota jest tez, ze sprzet blokowany na stale traci na wartosci - usuniecie blokad - pomijajac czesc mechaniczna, to przeglad i zmiana dokumentacji - godzina na stacji TÜV/Dekra, godzina w urzedzie, zamkniesz sie w 150€. Sprzedajac nie musisz nigdzie podawac ze byla blokada - czesto sie podaje ze jest komplet do blokowania, tym samym zwiekszajac grono potencjalnych kupcow.


Sprzęt blokowany na stałe czyli taki, który z fabryki wyjechał już np. z 34KM, lub nie na stałe czyli takie które ma zamontowany kit blokujacy. O to mi chodzi. Wg. Ciebie nie ma rożnicy?

Prosty przykład: F4i na rynek niemiecki (były takie wersje) wychodziła z 34KM, blokada polegała na zastosowaniu innego ECU, i spróbuj ją teraz odblokować. Myślisz, że zmienisz samo ECU w zadupku lub poprzepinasz kabelki i będzie git... powodzenia. Teraz dla kontrastu to samo moto czyli F4i, które wyszło z fabryki ale ze 110KM jest zablokowane zestawem od Alpha Technik (4 krążki + kawałek blaszki), tutaj odblokowanie to godzinka roboty.
A co ze sprzętami, które na lini produkcyjnej były blokowane poprzez zastosowanie innych wałków rozrządu, innych głowic itp. Kumasz o co chodzi czy nadal twierdzisz, że to głupota.

cJarek napisał(a):Nie ma roznicy czy sprzet byl kastrowany przez producenta (na lini jak ty to zwiesz) czy pozniej. Szczerze mowiac nie znam kastracji na lini w aktualnych motocyklach (mimo pracuje w branzy automotiv) - zazwyczaj kastracje robi dealer przez wbudowanie odpowiedniego kitu lub/i przeprogramowanie ECU.


Tą różnice już Ci przedstawiłem powyżej. Różnica jest zazwyczaj kolosalna.

cJarek napisał(a):Kazdy kit jest przypisany do numeru VIN - tzn. zamawiajac kit dostajesz ABE/Prüfbericht z wbitym numerem VIN. Inaczej nie ma szans na poprawke dowodu rejestracyjnego. Dlatego tez nie ma na rynku wtornym uzywanych kitow.


Zapomniałeś o naklejce na tabliczkę znamionową na ramę.
Ja doskonale wiem jak to funkcjonuje, ale ani mnie ani zapewne autora tematu nie interesuje to jakie procedury są w DE.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez pietrek7557 » 3/6/2012, 22:38

Czemu, warto poczytac, zawsze sie czlowiek czegos nowego dowie :)

Powiem tak - rzadko kiedy jezdze szybciej moim aktualnym sprzetem powyzej 80 - 90km/h, bo po prostu nie lubie, fakt ze 125 tka rowniez nie sprzyja takim predkosciom. Polowa mojej trasy do miasta (okolo 10 km) ma asfalt w zlym lub bardzo zlym stanie i rowniez nie jezdze na tych odcinkach szybko bo sa fatalne. Zadacie mi wiec pytanie, to po co mi 954 skoro to sportowy motocykl. Bo mi sie bardzo podoba. Ot takie moje dziwactwo. Ludziom w miastach teoretycznie powinny wystarczyc do jazdy smarty/yarisy, a wiekszosc z nich jezdzi wiekszymi autami. I raczej nie z jakiejs szczegolnej potrzeby, tylko dlatego ze im sie podobaja i ich na nie stac. I tak samo u mnie. Dawanie w piz** wcale mnie nie kreci, wole sobie pojezdzic wolniej ale po trasie gdzie sa winkle i ladna droga. Wiem, ze tak naprawde to co teraz pisze, to wyjdzie w praktyce, czy tak rzeczywiscie bedzie, ale mysle ze tak.

Oczywiscie F4/ Z 750S/ Fz6 to rowniez wspaniale maszyny i pewnie praktyczniejsze i ekonomiczniejsze. Tylko ze bardziej mnie pociaga 954. Wiec skoro jest teoretyczna mozliwosc ograniczenia mocy to ja chce taka opcje rozwazyc.

Widze, ze jednak sprzeczne sa Wasze zdania. Chetnie bym jeszcze posluchal paru opinii. Naistotniejsze dla mnie jest to co napisalem wczesniej - czy wykastrowany motocykl bedzie sie zachowywal jak porownywalna moca sportowo - turystyczna 600 tka, czyli bedzie rozwijal mniejsza predkosc, bedzie mial gorsze przyspieszenie i bedzie mniej wyrywny, czy jednak nie?
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez pdasiek » 6/6/2012, 16:48

może mnieć mniejszy Top Speed bo jest ograniczony odcinką we wcześniejszym zakresię, za to taką cbr 954 na wyjściu z zakrętu za bardzo odkręcisz i leżysz, pamiętaj to jest 1 litr i masz olbrzymi moment obrotowy. 600-tki wybaczają takie błędy.
Wg mnie na pierwsze moto zblokowana cbr 954 to debilny pomysł. Kupuj 600tke i tyle, to i tak nie jest najlepszy pomysł no ale trudno, może przeżyjesz.
Sam długo szukałem, najpierw 500tek z bólem serca na pierwszemoto kupiłem 600tke, zx6r 108PS, na początku żałowałem, po prostu łeb urywa, no ale przeżyłem już 1500 km to teraz z górki, ale stanowczo odradzam maszyny posiadające ~100 kucy jako pierwszy poważny motocykl.

Aha z750S stanowczo odradza, brat ma, często jeżdżę, na pewno nie na pierwsze moto, ciężkie, mocny dół = gleba dla początkującego.

Ja bym Ci polecił Cbr f3/f4 w miarę liniowo oddają moc, lekkie.

P.s. Jeździłeś już kiedykolwiek motocyklem posiadającym ~80-100 koni? bo jak nie to przejedź się zwykłą mocną 600tką i Ci się odechce 954 czy sportowych 600tek.
Kawasaki zx6r ninja RulezZZZ
Avatar użytkownika
pdasiek
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/6/2012, 13:14
Lokalizacja: Kielce

Postprzez sonycbr77 » 6/6/2012, 19:10

ja wsiadlem od razu na cbr 1000 wczesniej najwiekszy motocykl to Jawa TS350 i coz drugi sezon i jezdzi mi sie dobrze teraz 600 bylaby dla mnie za mala to kwestia jak kto sie czuje na silach nie bede nikomu odradzal ze na poczatek to za duza moc i ze pierwszy zakret gleba albo ze odkrecisz za mocno i na kolo ja jakos odkrecam do 10-11 tys i do odciecia i na kolo mnie nie stawia chyba ze strzele ze sprzegla
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez pietrek7557 » 6/6/2012, 20:28

pdasiek napisał(a):może mnieć mniejszy Top Speed bo jest ograniczony odcinką we wcześniejszym zakresię, za to taką cbr 954 na wyjściu z zakrętu za bardzo odkręcisz i leżysz, pamiętaj to jest 1 litr i masz olbrzymi moment obrotowy. 600-tki wybaczają takie błędy.
Wg mnie na pierwsze moto zblokowana cbr 954 to debilny pomysł. Kupuj 600tke i tyle, to i tak nie jest najlepszy pomysł no ale trudno, może przeżyjesz.
Sam długo szukałem, najpierw 500tek z bólem serca na pierwszemoto kupiłem 600tke, zx6r 108PS, na początku żałowałem, po prostu łeb urywa, no ale przeżyłem już 1500 km to teraz z górki, ale stanowczo odradzam maszyny posiadające ~100 kucy jako pierwszy poważny motocykl.

Aha z750S stanowczo odradza, brat ma, często jeżdżę, na pewno nie na pierwsze moto, ciężkie, mocny dół = gleba dla początkującego.

Ja bym Ci polecił Cbr f3/f4 w miarę liniowo oddają moc, lekkie.

P.s. Jeździłeś już kiedykolwiek motocyklem posiadającym ~80-100 koni? bo jak nie to przejedź się zwykłą mocną 600tką i Ci się odechce 954 czy sportowych 600tek.


Rozumiem ze pseudosportowa 125 tka nie liczy sie jako motocykl? Wielu ludzi zaczynalo od Z750 i jakos sobie radzilo, nie majac wczesniej zadnego doswiadczenia. Wiec czemu ja nie mialbym sobie poradzic skoro juz jakies tam male doswiadczenie zdobylem? A co do 954 to moze faktycznie odpuszcze, choc mialem nadzieje, ze moze zablokowana bedzie sie zachowywac jak f4i.

Aczkolwiek dzieki za rade, napewno wezme pod uwage. Ogolnie chcialbym teraz duzy i w miare masywny motocykl, bo brakuje mi nieraz rownowagi (zalana cbr 125 wazy jakies 140 kg i miota nia jak szatan na tych cienkich oponkach pomimo mojej sporej masy) i ochrony przed wiatrem (ta jest wlasciwie zerowa)
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr