Pierwszy Kask, pomóżcie w wyborze
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Pierwszy Kask, pomóżcie w wyborze
Witam, Jestem nowy na forum i na początku chciałbym się przywitać
A teraz do sedna. Zamierzam kupić swój pierwszy kask, rozglądałem się juz troche i wpadło mi troche modeli w oko ale chciałbym usłyszeć realne opinie ludzi najlepiej którzy mieli doczycienia z tymi kaskami bo ludzie w sklepach mówią, o który bym sie pytał to jest super i wogóle rewelka.....
Będe jezdził na ścigaczu o poj. 600-750, głownie po mieście, od czasu do czasu jakis wypad w niedługa trase. Mój budżet to niestety max 700zł
Pierwszy kask który najbardziej wpał mi w oko to ten CABERG. Przymierzałem go jest wygodny ale nie wiem jak sie sprawuje w jeździe.
https://www.******/kask-cabe ... ly,p,37834
Drugi kask to ASTONE.
http://moto.allegro.pl/kask-szczekowy-a ... 84923.html
I trzecia pozycja, już nie szczękowa to NOLAN.
http://moto.allegro.pl/kask-nolan-n63-c ... 03405.html
Czekam na wasze opinie. Moje podstawowe założenia to żeby Kask był biały, czy szczękowy czy integralny to nie ma znaczenia, ważne żeby był dobry, choć zdaję sobie sprawe, że z moim budżetem nie mam dużego pola manewru

A teraz do sedna. Zamierzam kupić swój pierwszy kask, rozglądałem się juz troche i wpadło mi troche modeli w oko ale chciałbym usłyszeć realne opinie ludzi najlepiej którzy mieli doczycienia z tymi kaskami bo ludzie w sklepach mówią, o który bym sie pytał to jest super i wogóle rewelka.....
Będe jezdził na ścigaczu o poj. 600-750, głownie po mieście, od czasu do czasu jakis wypad w niedługa trase. Mój budżet to niestety max 700zł
Pierwszy kask który najbardziej wpał mi w oko to ten CABERG. Przymierzałem go jest wygodny ale nie wiem jak sie sprawuje w jeździe.
https://www.******/kask-cabe ... ly,p,37834
Drugi kask to ASTONE.
http://moto.allegro.pl/kask-szczekowy-a ... 84923.html
I trzecia pozycja, już nie szczękowa to NOLAN.
http://moto.allegro.pl/kask-nolan-n63-c ... 03405.html
Czekam na wasze opinie. Moje podstawowe założenia to żeby Kask był biały, czy szczękowy czy integralny to nie ma znaczenia, ważne żeby był dobry, choć zdaję sobie sprawe, że z moim budżetem nie mam dużego pola manewru

- Symek
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 27/5/2012, 18:29
Hej. Wiesz, gdy zaczynałem miałem podobny problem ja Ty, wtedy nikogo nie zapytałem i wybrałem oczywiście... źle
Po pierwsze zanim kask kupisz - przymierz go. Rozmiary w tabelkach nie zawsze oddają to, co pokaże miarka. Pochodź w nim po sklepie. Często dopiero po czasie zaczynamy czuć, że coś jest nie tak, że coś uwiera. Kask musi pasować po prostu. Nie może być zbyt luźny, latać na głowie. Nie może być zbyt ciasny, bo będzie blokował przepływ krwi. Zrób taki test - gdy założysz kask - trzymaj głowę nieruchomo, natomiast rękami spróbuj obrócić go w prawo-lewo. Kask nie powinien mieć luzu. Powinien lekko naciągać skórę twarzy, głowa powinna ruszać się wraz z nim. Jeśli trzymasz głowę nieruchomo, a kask mimo to wychyla się - to jest za luźny.
Zwróć uwagę na wagę kasku. Szczękowce są cięższe z uwagi na konstrukcję. Mój pierwszy kask to właśnie szczęka, cholernie ciężki jak się później okazało: ponad 1900 gramów. Dobry może na krótkie przeloty, ale gdy wypuściłem się gdzieś dalej - po godzinie czasu musiałem stawać i dać odpocząć czaszce. Waga + napór powietrza sprawiały, że łeb po prostu zaczynał boleć.
Pozbyłem się go i kupiłem integrala. Waży 1350 gram i można w nim spędzić kilka godzin, bez efektu, jaki występował w poprzednim.
Wybierz też kask z pinlockiem. Ułatwi Ci życie, uwierz mi. Można wprawdzie stosować jakieś spraye antypary i inne wynalazki, ale pinlock przebija je wszystkie. Warto w to doinwestować.
No i zapięcie - najlepiej DD. Proste rozwiązanie, które nie zawiedzie w krytycznej sytuacji. Zapinki, klamry, zatrzaski - to często nie wytrzymuje sił towarzyszących krytycznej sytuacji. DD jest pod tym względem o wiele wytrzymalsze. Tam praktycznie nie ma co ulecieć, ułamać się.
Warto też zwrócić uwagę, czy wyściółka jest wypinana, czy można ja prać - zawsze lepiej mieć tą możliwość i przed sezonem wszystko sobie ładnie wyprać i wyczyścić
Z tych trzech chyba stawiałbym na nolana, choć proponuję jeszcze się porozglądać. Jest dużo fajnych kasków za podobne pieniądze wartych uwagi. Takie marki jak AGV,Uvex,Shark,Scorpion,HJC,Airoh, Nolan właśnie- znam wielu ludzi, którzy jeżdżą w tych kaskach i chwalą sobie. Warto koło tego pochodzić, bo jeśli źle wybierzesz - po pierwsze będziesz się męczył , a po drugie być może będziesz musiał później wydać takie pieniądze raz jeszcze na coś innego. Na spokojnie. Powodzenia

Po pierwsze zanim kask kupisz - przymierz go. Rozmiary w tabelkach nie zawsze oddają to, co pokaże miarka. Pochodź w nim po sklepie. Często dopiero po czasie zaczynamy czuć, że coś jest nie tak, że coś uwiera. Kask musi pasować po prostu. Nie może być zbyt luźny, latać na głowie. Nie może być zbyt ciasny, bo będzie blokował przepływ krwi. Zrób taki test - gdy założysz kask - trzymaj głowę nieruchomo, natomiast rękami spróbuj obrócić go w prawo-lewo. Kask nie powinien mieć luzu. Powinien lekko naciągać skórę twarzy, głowa powinna ruszać się wraz z nim. Jeśli trzymasz głowę nieruchomo, a kask mimo to wychyla się - to jest za luźny.
Zwróć uwagę na wagę kasku. Szczękowce są cięższe z uwagi na konstrukcję. Mój pierwszy kask to właśnie szczęka, cholernie ciężki jak się później okazało: ponad 1900 gramów. Dobry może na krótkie przeloty, ale gdy wypuściłem się gdzieś dalej - po godzinie czasu musiałem stawać i dać odpocząć czaszce. Waga + napór powietrza sprawiały, że łeb po prostu zaczynał boleć.
Pozbyłem się go i kupiłem integrala. Waży 1350 gram i można w nim spędzić kilka godzin, bez efektu, jaki występował w poprzednim.
Wybierz też kask z pinlockiem. Ułatwi Ci życie, uwierz mi. Można wprawdzie stosować jakieś spraye antypary i inne wynalazki, ale pinlock przebija je wszystkie. Warto w to doinwestować.
No i zapięcie - najlepiej DD. Proste rozwiązanie, które nie zawiedzie w krytycznej sytuacji. Zapinki, klamry, zatrzaski - to często nie wytrzymuje sił towarzyszących krytycznej sytuacji. DD jest pod tym względem o wiele wytrzymalsze. Tam praktycznie nie ma co ulecieć, ułamać się.
Warto też zwrócić uwagę, czy wyściółka jest wypinana, czy można ja prać - zawsze lepiej mieć tą możliwość i przed sezonem wszystko sobie ładnie wyprać i wyczyścić
Z tych trzech chyba stawiałbym na nolana, choć proponuję jeszcze się porozglądać. Jest dużo fajnych kasków za podobne pieniądze wartych uwagi. Takie marki jak AGV,Uvex,Shark,Scorpion,HJC,Airoh, Nolan właśnie- znam wielu ludzi, którzy jeżdżą w tych kaskach i chwalą sobie. Warto koło tego pochodzić, bo jeśli źle wybierzesz - po pierwsze będziesz się męczył , a po drugie być może będziesz musiał później wydać takie pieniądze raz jeszcze na coś innego. Na spokojnie. Powodzenia
-
alxbox - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
- Lokalizacja: Oberschlesien
Dzieki kolego za bardzo wyczerpującą odpowiedź, napewno wezme twoje rady pod uwagę przy wyborze kasku. A co z tymi kaskami szczękowymi jeśli chodzi szczelność? czytałem kilka opini, że największą ich wadą jest hałas podczas jazdy, że strasznie wieje wiatr i dużo parują? To prawda czy mit? I czy miał ktoś doczynienia z tym Cabergiem??
- Symek
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 27/5/2012, 18:29
witam koledzy tużo osób poleca ten kask http://allegro.pl/kask-shark-s900c-comfort-prime-bialy-i2352104643.html (otwórz link)
biały podobno szybko się brudzi i zostają żółte plamy ale wiadomo wygląda genialnie, ja tylko podsyłam to co mówią inni pozdrawiam
biały podobno szybko się brudzi i zostają żółte plamy ale wiadomo wygląda genialnie, ja tylko podsyłam to co mówią inni pozdrawiam
Pier.... studia, zostań Ninją
-
cezary1985 - Świeżak
- Posty: 197
- Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
- Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus
Kondy nie miałem i nie znam kogoś kto używał.
W testach sharp otrzymała maksymalna ilość gwiazdek i skuteczność ochrony oceniona na 97%, więc jest to jakiś wyznacznik, żeby uznać, że jest to dobry kask:
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/caberg-konda
Pytasz o parowanie - jeśli kask ma skuteczny system anti-fog (którym jest pinlock, o którym wspomniałem wyżej) to czy to będzie szczeka, czy integral - będzie tak samo działał, jeśli nie ma zapewnionej podstawowej ochrony przed parowaniem - no to nie poradzisz, zaparuje wszystko. Jeśli chodzi o hałas, to pewnie tak, szczękowce są głośniejsze, choć to kwestia technologii - niektóre są i cichsze od niejednego integrala, kwestią jest cena. Co do hałasu to jednak bym się nie sugerował tak bardzo. Powyżej pewnych prędkości nawet w cichych kaskach szum jest spory - tego się nie ominie. Powiem Ci, że mój wcześniejszy szczękowiec i obecny integral miał podobny poziom hałasu wewnątrz, nie odczułem wyraźnej poprawy po przejściu na pełną skorupę. Warto pomyśleć w ogóle o zatyczkach do uszu, chronią słuch przed jednostajnym szumem, który potrafi zmęczyć naprawdę mocno. Ja na przykład używam i będę używał.
Szczelność szczękowców - no może się zdarzyć, że coś podcieknie, ale tu bardziej winna byłaby szyba, a raczej uszczelnienie pomiędzy kaskiem a szybą oraz konstrukcja wlotów powietrza niż szczęka i jej mechanizm jak sądzę. Natomiast jest to problem nie tylko dotykający szczękowych kasków. Integralne też mogą zassać wodę.
Wiejący wiatr wewnątrz kasku - to też może dotknąć obu konstrukcji. Tu główna rolę odgrywa aerodynamika kasku. Niektóre maja tendencje do unoszenia przy większej prędkości - wtedy powietrze jest jakby podsysane do wewnątrz - stąd też uczucie wiejącego wiatru. Przy tanich kaskach zbytnio nikt się nie przejmuje jak powietrze będzie opływać dany model, w droższych skorupach kładzie się na to nacisk i jest to odpowiednio niwelowane.
Dodatkowo rolę tu odgrywa wypełnienie dołu kasku. Im więcej masz wypełnienia pomiędzy kaskiem, a szyją - wiadomo, będzie cichszy i bardziej odporny na podwiewanie. Żeby ten problem wyeliminować jeszcze lepiej stosuje się też dodatek, podbródek. Na poniższym linku masz przykład dodatku do standardowego kasku, który w sporym stopniu eliminuje hałas, podwiewanie, zresztą masz wszystko w opisie:
http://www.******/shoei-whis ... -ii,p,954#
Niektóre kaski mają taki podbródek w standardzie - tym lepiej, nie trzeba dopłacać, a rzeczywiście podnosi to komfort jazdy.
Co do kolegi pytającego o kask do 150 zł uwzględniający miejsce na okulary, to nie wiem naprawdę. W tym przedziale cenowym rzadko spotyka się jakiekolwiek udogodnienia, więc podejrzewam, że będziesz musiał po prostu iść do sklepu i przypasować sobie coś, co najmniej będzie sprawiało wrażenie uwierania. Zdarzają się kaski, które maja podobne udogodnienie, jednak spotkałem się z tym jedynie w tych droższych. Zadzwoń do jakiegoś sprzedawcy - on najlepiej Cię w tej kwestii poinformuje
W testach sharp otrzymała maksymalna ilość gwiazdek i skuteczność ochrony oceniona na 97%, więc jest to jakiś wyznacznik, żeby uznać, że jest to dobry kask:
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/caberg-konda
Pytasz o parowanie - jeśli kask ma skuteczny system anti-fog (którym jest pinlock, o którym wspomniałem wyżej) to czy to będzie szczeka, czy integral - będzie tak samo działał, jeśli nie ma zapewnionej podstawowej ochrony przed parowaniem - no to nie poradzisz, zaparuje wszystko. Jeśli chodzi o hałas, to pewnie tak, szczękowce są głośniejsze, choć to kwestia technologii - niektóre są i cichsze od niejednego integrala, kwestią jest cena. Co do hałasu to jednak bym się nie sugerował tak bardzo. Powyżej pewnych prędkości nawet w cichych kaskach szum jest spory - tego się nie ominie. Powiem Ci, że mój wcześniejszy szczękowiec i obecny integral miał podobny poziom hałasu wewnątrz, nie odczułem wyraźnej poprawy po przejściu na pełną skorupę. Warto pomyśleć w ogóle o zatyczkach do uszu, chronią słuch przed jednostajnym szumem, który potrafi zmęczyć naprawdę mocno. Ja na przykład używam i będę używał.
Szczelność szczękowców - no może się zdarzyć, że coś podcieknie, ale tu bardziej winna byłaby szyba, a raczej uszczelnienie pomiędzy kaskiem a szybą oraz konstrukcja wlotów powietrza niż szczęka i jej mechanizm jak sądzę. Natomiast jest to problem nie tylko dotykający szczękowych kasków. Integralne też mogą zassać wodę.
Wiejący wiatr wewnątrz kasku - to też może dotknąć obu konstrukcji. Tu główna rolę odgrywa aerodynamika kasku. Niektóre maja tendencje do unoszenia przy większej prędkości - wtedy powietrze jest jakby podsysane do wewnątrz - stąd też uczucie wiejącego wiatru. Przy tanich kaskach zbytnio nikt się nie przejmuje jak powietrze będzie opływać dany model, w droższych skorupach kładzie się na to nacisk i jest to odpowiednio niwelowane.
Dodatkowo rolę tu odgrywa wypełnienie dołu kasku. Im więcej masz wypełnienia pomiędzy kaskiem, a szyją - wiadomo, będzie cichszy i bardziej odporny na podwiewanie. Żeby ten problem wyeliminować jeszcze lepiej stosuje się też dodatek, podbródek. Na poniższym linku masz przykład dodatku do standardowego kasku, który w sporym stopniu eliminuje hałas, podwiewanie, zresztą masz wszystko w opisie:
http://www.******/shoei-whis ... -ii,p,954#
Niektóre kaski mają taki podbródek w standardzie - tym lepiej, nie trzeba dopłacać, a rzeczywiście podnosi to komfort jazdy.
Co do kolegi pytającego o kask do 150 zł uwzględniający miejsce na okulary, to nie wiem naprawdę. W tym przedziale cenowym rzadko spotyka się jakiekolwiek udogodnienia, więc podejrzewam, że będziesz musiał po prostu iść do sklepu i przypasować sobie coś, co najmniej będzie sprawiało wrażenie uwierania. Zdarzają się kaski, które maja podobne udogodnienie, jednak spotkałem się z tym jedynie w tych droższych. Zadzwoń do jakiegoś sprzedawcy - on najlepiej Cię w tej kwestii poinformuje
-
alxbox - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 13/12/2011, 07:49
- Lokalizacja: Oberschlesien
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości