Zobacz wątek - Silnik dt 80 lc2

Reklama

NAS Analytics TAG

Silnik dt 80 lc2

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Silnik dt 80 lc2

Postprzez szuki1996 » 25/5/2012, 17:31

Witam ostatnio przy podróży nad jezioro odczułem znaczny spadek mocy... w drodze powrotnej jadąc z górki nie chciał wejść więcej niż 5000obrotów i po chwili zgasł przy tym wbił się luz. Czy to jest tłok?? Czy coś bardziej kosztownego??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28


Postprzez kawakmx99 » 25/5/2012, 19:42

Ale probowales odpalic i co ? Jak nei chcial wejsc wyzej niz 5000 moze ci pierscien pekl a potem sie zatarl .
kawakmx99
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18/2/2012, 11:22
Lokalizacja: Walcz

Postprzez szuki1996 » 25/5/2012, 20:23

Mozę opisze po kolei.
1.Jade po lesie czuje znaczny spadek mocy.
2.Zatrzymuje się. Oglądam motocykl dookoła czy nic nie przeszkadza, czy wszystko cale.
3.Wsiadam i jadę. Wszystko dobrze motor wchodzi na obroty tak jak powinien.
3.Przejeżdżam dobre 10km i zgasł, nie mogę odpalić. Czekam 5 min. Odpaliłem.
4.Dojeżdżam prawie do domu. Spada z obrotów(nadal jadę) Koło się zatrzymuje, jakiś hałas w silniku i wbity luz(samemu ja nic nie ruszałem).
5.Próbuje odpalić. i nic. Na pycha pluje olejem i jakiś dziwny syk z tłumika.


Dodam do tego że nie mogę odpalić z kopniaka, tylko z pycha. Z pycha odpala odrazu po przejechaniu kilku cm.


Przeglądając sklepy z częściami postanowiłem wymienić cylinder i tłok na 125cm. Czy to wystarczy czy muszę jeszcze coś dokupić by ten tuning wyszedł poprawnie?
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez kawakmx99 » 25/5/2012, 20:58

nie wiem czy to oplacalne czy czesci wytrzymaja ale jeszcze dysze wieksząą i nie wiem czy korba pasuje do tego tloka 125 . A zobacz czy masz olej w skrzyni.
kawakmx99
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18/2/2012, 11:22
Lokalizacja: Walcz

Postprzez szuki1996 » 25/5/2012, 21:04

Jeśli robią tuning z 50 na 80 to raczej 80 na 125 tez moge. Nie znam się mechanikiem nie jestem ale jeśli wymienię cylinder i tłok dysze w gaźniku wymienię na większą to powinien motorek kilka koni zyskac?
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez henio12323 » 25/5/2012, 21:16

ja stawiam raczej na korbowód, zdejmij cylinder i zobacz co tam sie dzieje bo ewidentnie cos sie dzieje :P bez sensu strzelac co, trzeba rozbierac i zmieniac

z tego co sie orientuje 125 cylinder nie podejdzie bo silnik 50 i 80 rózniły sie od 125.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szuki1996 » 25/5/2012, 21:18

Czyli więcej koników juz nie wycisne?
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez szuki1996 » 25/5/2012, 21:27

Bardzo skomplikowany jest ten silnik?? Nie znam sie na silnikach i na pieniądzach nie śpię by płacić za naprawę.

A co do tego problemu. To co to moze być? Kolega napisał że mam sprawdzić czy mam olej w skrzyni, więc może być to skrzynia??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez henio12323 » 26/5/2012, 08:18

wycisnac mozesz róznymi metodami

czy skomplikowany ? powiedział bym jak kazdy 2T

mówie ci nikt ci nie powie co to moze byc. bo tego nie da się wywróżyc z fusów czy czego kolwiek. nawet bez oleju w skrzyni jak sie cos działo. to sie stało i masz problem. skoro np nie miałes oleju ( chociaz zeby ponad pół litra oleju wyparowało bez twojej wiedzy troche dziwne jak dla mnie ;P ) i padła skrzynia to tak cyz siak musisz zaczac od sciągania cylindra. wiec cylek w góre na początek patrz tłok wał. jak wszystko ok, sciągaj pokrywe sprzegła jak tam wszystko ok to silnik na pół i działaj na skrzyni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 26/5/2012, 08:48

wez wstaw odrazu silnik od dt 125 i po co chcesz stary "tjuningować"

a tak na powaznie to rozbierz bo sie nie dowiesz,
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez szuki1996 » 26/5/2012, 16:23

Za ile dostane części do mojej yamaszki? http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... szlif.html nie jestem pewny ale to chyba zbyt mało za takie części.
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez henio12323 » 26/5/2012, 22:41

najtansze tłoki tyle kosztują :P kumpel chyba jeszcze tanszego tłoczka dorwał :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szuki1996 » 27/5/2012, 20:40

to gdzie mogę dorwać części do mojej yamaszki??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez henio12323 » 27/5/2012, 21:55

na allegro, ne ebayou, w salonie yamahy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez szuki1996 » 31/5/2012, 16:46

Witam dzisiaj rozebrałem yamaszke co się okazało 1 pierścienia brakowało i nigdzie go nie znalazłem czy mógł on się posypać w drobny mak?? Cylinder ma średnice 510mm czyli ostatni szlif nie wygląda on źle więc nie będę go wymieniał
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez tomera » 31/5/2012, 17:50

rób szlif + na pewno znajdziesz jeszcze nadwymiar :) chyba ze faktycznie już koniec tulei,
ale jak masz w miare dobrym stanie cylek to zarzuć nowego tloka tylko i ogień :d
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez szuki1996 » 31/5/2012, 17:55

Tomera Widziałeś co napisałem " CYLINDER MA SREDNICE 51MM CZYLI OSTATNI SZLIF" Szlif może i by dalo rady zrobić, ale czy znajdę tłok o średnicy 51.25mm??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez sonycbr77 » 31/5/2012, 17:57

co wedlug ciebie znaczy ze cylek nie wyglada zle? skoro pierscien znikl czyli wydmuchalo go przez wydech i napewno w jakims stopniu porysowal cylek, ja bym zrobil szlif jeszcze, co ci szkodzi to nie majatek
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez szuki1996 » 31/5/2012, 18:09

Koledzy pokazcie mi tłok o średnicy 51.25mm W tym momencie był założony 51mm. A kasy na nowy cylinder nie mam.

Koledzy zwracam honor. http://allegro.pl/tlok-honda-mbx-80-mtx ... 65701.html

Nadal nie jestem pewny czy bedzie pasował na fotografii jest pokazany plan w mm i w punkie D jest 21mm a u mnie w tłoku jest 24mm

Raczej nic nie wyda z tym tłokiem od hondy
http://allegro.pl/tlok-yamaha-dt-80-lc- ... 65699.html Porównajcie sobie Tłok od hondy jest 2mm mniejszy.
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
szuki1996
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28

Postprzez henio12323 » 1/6/2012, 10:06

tłok do DT musi byc z DT a nie z MTX. jak juz nie masz wiekszych tłoków to sobie wstaw nową tuleje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr