Silnik dt 80 lc2
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Silnik dt 80 lc2
Witam ostatnio przy podróży nad jezioro odczułem znaczny spadek mocy... w drodze powrotnej jadąc z górki nie chciał wejść więcej niż 5000obrotów i po chwili zgasł przy tym wbił się luz. Czy to jest tłok?? Czy coś bardziej kosztownego??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
MozÄ™ opisze po kolei.
1.Jade po lesie czuje znaczny spadek mocy.
2.Zatrzymuje się. Oglądam motocykl dookoła czy nic nie przeszkadza, czy wszystko cale.
3.Wsiadam i jadÄ™. Wszystko dobrze motor wchodzi na obroty tak jak powinien.
3.Przejeżdżam dobre 10km i zgasł, nie mogę odpalić. Czekam 5 min. Odpaliłem.
4.Dojeżdżam prawie do domu. Spada z obrotów(nadal jadę) Koło się zatrzymuje, jakiś hałas w silniku i wbity luz(samemu ja nic nie ruszałem).
5.Próbuje odpalić. i nic. Na pycha pluje olejem i jakiś dziwny syk z tłumika.
Dodam do tego że nie mogę odpalić z kopniaka, tylko z pycha. Z pycha odpala odrazu po przejechaniu kilku cm.
Przeglądając sklepy z częściami postanowiłem wymienić cylinder i tłok na 125cm. Czy to wystarczy czy muszę jeszcze coś dokupić by ten tuning wyszedł poprawnie?
1.Jade po lesie czuje znaczny spadek mocy.
2.Zatrzymuje się. Oglądam motocykl dookoła czy nic nie przeszkadza, czy wszystko cale.
3.Wsiadam i jadÄ™. Wszystko dobrze motor wchodzi na obroty tak jak powinien.
3.Przejeżdżam dobre 10km i zgasł, nie mogę odpalić. Czekam 5 min. Odpaliłem.
4.Dojeżdżam prawie do domu. Spada z obrotów(nadal jadę) Koło się zatrzymuje, jakiś hałas w silniku i wbity luz(samemu ja nic nie ruszałem).
5.Próbuje odpalić. i nic. Na pycha pluje olejem i jakiś dziwny syk z tłumika.
Dodam do tego że nie mogę odpalić z kopniaka, tylko z pycha. Z pycha odpala odrazu po przejechaniu kilku cm.
Przeglądając sklepy z częściami postanowiłem wymienić cylinder i tłok na 125cm. Czy to wystarczy czy muszę jeszcze coś dokupić by ten tuning wyszedł poprawnie?
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
Jeśli robią tuning z 50 na 80 to raczej 80 na 125 tez moge. Nie znam się mechanikiem nie jestem ale jeśli wymienię cylinder i tłok dysze w gaźniku wymienię na większą to powinien motorek kilka koni zyskac?
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
ja stawiam raczej na korbowód, zdejmij cylinder i zobacz co tam sie dzieje bo ewidentnie cos sie dzieje
bez sensu strzelac co, trzeba rozbierac i zmieniac
z tego co sie orientuje 125 cylinder nie podejdzie bo silnik 50 i 80 rózniły sie od 125.

z tego co sie orientuje 125 cylinder nie podejdzie bo silnik 50 i 80 rózniły sie od 125.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Bardzo skomplikowany jest ten silnik?? Nie znam sie na silnikach i na pieniądzach nie śpię by płacić za naprawę.
A co do tego problemu. To co to moze być? Kolega napisał że mam sprawdzić czy mam olej w skrzyni, więc może być to skrzynia??
A co do tego problemu. To co to moze być? Kolega napisał że mam sprawdzić czy mam olej w skrzyni, więc może być to skrzynia??
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
wycisnac mozesz róznymi metodami
czy skomplikowany ? powiedział bym jak kazdy 2T
mówie ci nikt ci nie powie co to moze byc. bo tego nie da się wywróżyc z fusów czy czego kolwiek. nawet bez oleju w skrzyni jak sie cos działo. to sie stało i masz problem. skoro np nie miałes oleju ( chociaz zeby ponad pół litra oleju wyparowało bez twojej wiedzy troche dziwne jak dla mnie ;P ) i padła skrzynia to tak cyz siak musisz zaczac od sciągania cylindra. wiec cylek w góre na początek patrz tłok wał. jak wszystko ok, sciągaj pokrywe sprzegła jak tam wszystko ok to silnik na pół i działaj na skrzyni
czy skomplikowany ? powiedział bym jak kazdy 2T
mówie ci nikt ci nie powie co to moze byc. bo tego nie da się wywróżyc z fusów czy czego kolwiek. nawet bez oleju w skrzyni jak sie cos działo. to sie stało i masz problem. skoro np nie miałes oleju ( chociaz zeby ponad pół litra oleju wyparowało bez twojej wiedzy troche dziwne jak dla mnie ;P ) i padła skrzynia to tak cyz siak musisz zaczac od sciągania cylindra. wiec cylek w góre na początek patrz tłok wał. jak wszystko ok, sciągaj pokrywe sprzegła jak tam wszystko ok to silnik na pół i działaj na skrzyni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Za ile dostane części do mojej yamaszki? http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... szlif.html nie jestem pewny ale to chyba zbyt mało za takie części.
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
najtansze tłoki tyle kosztują
kumpel chyba jeszcze tanszego tłoczka dorwał 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
na allegro, ne ebayou, w salonie yamahy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam dzisiaj rozebrałem yamaszke co się okazało 1 pierścienia brakowało i nigdzie go nie znalazłem czy mógł on się posypać w drobny mak?? Cylinder ma średnice 510mm czyli ostatni szlif nie wygląda on źle więc nie będę go wymieniał
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
Koledzy pokazcie mi tłok o średnicy 51.25mm W tym momencie był założony 51mm. A kasy na nowy cylinder nie mam.
Koledzy zwracam honor. http://allegro.pl/tlok-honda-mbx-80-mtx ... 65701.html
Nadal nie jestem pewny czy bedzie pasował na fotografii jest pokazany plan w mm i w punkie D jest 21mm a u mnie w tłoku jest 24mm
Raczej nic nie wyda z tym tłokiem od hondy
http://allegro.pl/tlok-yamaha-dt-80-lc- ... 65699.html Porównajcie sobie Tłok od hondy jest 2mm mniejszy.
Koledzy zwracam honor. http://allegro.pl/tlok-honda-mbx-80-mtx ... 65701.html
Nadal nie jestem pewny czy bedzie pasował na fotografii jest pokazany plan w mm i w punkie D jest 21mm a u mnie w tłoku jest 24mm
Raczej nic nie wyda z tym tłokiem od hondy
http://allegro.pl/tlok-yamaha-dt-80-lc- ... 65699.html Porównajcie sobie Tłok od hondy jest 2mm mniejszy.
yamaha dt 80 lc2
e-ton viper 150
e-ton viper 150
- szuki1996
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 16/12/2011, 21:28
tłok do DT musi byc z DT a nie z MTX. jak juz nie masz wiekszych tłoków to sobie wstaw nową tuleje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości