Zobacz wątek - Co na 1 motocykl?

Co na 1 motocykl?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Co na 1 motocykl?

Postprzez Davijwrz » 23/5/2012, 19:48

Witam,
Od 2 gimnazjum czyli już 4 lata śmigam sobie na skuterku 50 wiadomo automat mniejsza waga inna pozycja i te sprawy. Nie długo zaczynam kursy na kategorię A i chciałbym powoli rozeznać się w rynku motocykli co by można było kupić.

Wiadomo , że oprócz samego motocykla potrzebuje strój.

Czy te motocykle na początek będą dobre ?
-Honda CBR 125
-Honda NSR 125
-APRILIA RS 125

Budżet tak gdzieś 5k zł motocykl bo do tego muszę jeszcze kupić strój no i ubezpieczyć ten motocykl.

Dzięki za udzielenie się w temacie.

Pozdrawiam
Davijwrz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 15:51
Lokalizacja: B-b


Postprzez MłodyDRD » 23/5/2012, 20:11

To zależy na czym Ci zależy :D
RS i NSR to dwusuwy. Mają dużo więcej mocy ale za to palą jak smoki i mają okropny dźwięk.
Do tego dochodzą usterki które w dwusuwach są dość częstym przypadkiem :)

CBR to czterosuw. Malutko pali, ładny dźwięk, duża wytrzymałość silnika ale niestety dużoo słabsze osiągi i wygląda jak rower z tymi cieniutkimi oponami.

Podsumowując:
Jeśli za wszelką cenę zależy Ci na osiągach i nie straszne Ci ok. 9 l./100km. i dźwięk kosiarki to bierz 2t.
Jeśli chcesz mieć fajny motorek, oszczędny, ładnie brzmiący to z całego serca polecam 4t.


Pozdrawiam :D

Parę ładnych, niedrogich CBRek:
http://otomoto.pl/honda-cbr-M3191993.html (otwórz link)
http://otomoto.pl/honda-cbr-cbr-125r-zarejestrowany-M3162079.html (otwórz link)
http://otomoto.pl/honda-cbr-cbr-125-r-M3076846.html (otwórz link)
http://otomoto.pl/honda-cbr-honda-cbr-125r-jc34-M3101118.html (otwórz link)
MłodyDRD
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/5/2012, 19:47

Postprzez Davijwrz » 23/5/2012, 20:18

Skoro mniejsze kółka to chyba trudniej się jeździ taka CBR'ką?

Ale to spalanie to serio 9l na 100 km ? Trochę dużo :/
Davijwrz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 15:51
Lokalizacja: B-b

Postprzez Kaai » 23/5/2012, 20:32

6.5l na 100km taka apka rs przy 40km albo ile tam mają. 9l to Ci weźmie litrowy sprzęt (nie mówię o jeździe torowej, ale na 125 też chyba po torze nie będziesz ciągle jeździł, żeby paliła niewiadomo ile).
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez zxer » 23/5/2012, 20:55

Ludzie skad wy bierzecie takie dane ? Aprilia rs 125 pali okolo 5.5 l/100 km i odblokowana ma okolo 33 KM

9l/100 to chyba na otwartym ssaniu.

Zastanow sie nad pojemnosciami typu 250/500. Co prawda Apka to fajne moto ale jak juz robisz A to lepiej brac cos ciezszego.

Odpusc sobie cbr 125, chyba ze chcesz dojezdzac tylko do szkoly. To jest taki plastikowy motorower. Winkle na nim to katorga.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez MłodyDRD » 23/5/2012, 20:59

Kaai no może przesadziłem NSR rzeczywiście pali ok. 6,5 ale RS 9l. przy ostrej jeździe spokojnie wyżłopie :). Ale nawet jeśli się mylę to prawie 7 a 3,5 l. to jednak jest różnica

Davijwrz Nawet nie odczujesz że są wąskie koła (chyba że w spalaniu :D ). Jeszcze zapomniałem napisać że CBR jest z tej trójki najmniejszym sprzętem i dla wysokiej osoby będzie za niska (ile masz wzrostu?). Najlepiej obczaj gdzie jest jakaś CBR na sprzedaż najbliżej i sprawdź czy będzie na Ciebie dobra (nie patrz na cenę, wygląd tylko żeby była najbliżej). Jak będzie OK to wtedy poszukaj jakiegoś konkretnego egzemplarza :wink:
MłodyDRD
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/5/2012, 19:47

Postprzez Krmtzzz » 23/5/2012, 21:00

Stary, zawsze sie smialem z cbrek, ale gosc kupil ostatnio u mnei w miescie ta cebre... Musze powiedziec, ze teraz zamiast varadero 125 wybralbym ta cbr :) pomimo waskich opon to fajny motorek, ekonomiczny no i wcale nie jest bardzo slaby, vmax mniejszy o 20-30 od 2 suwow. I co z tego, to tak duzo, to sa male pojemnosci, tym sie nie jezdzi 200... Przyspieszenie tez troszke gorsze, ale co z tego ? wazne sa wrazenia z jazdy
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez mati22252 » 23/5/2012, 21:29

2t potrafią rozpędzić się do 170 bez modyfikacji a taka CBR to 125 z dobrej górki i nie ma się co oszukiwać
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez pietrek7557 » 24/5/2012, 14:37

Znafcy... A ktory z Was wogole jezdzil cbr 125 ze takie glupoty wypisujecie? Wiec po kolei:

1. Jezeli Twoj budzet to 5k, to kupisz kazdy z tych modeli w dobrym stanie. Natomiast zastanow sie ile bedziesz mial na utrzymanie i paliwo. Zakladam ze niewiele, wiec lepiej wziac duzo tansza cbr w utrzymaniu. Przykladowo spalanie NSR wynosi jakies 5 - 7l / 100km no i trzeba dolewac olej, ktory troche kosztuje (1l = 40 zl/1000 km). Remonty silnikow w 2T po 15 - 20 tys. km to norma, natomiast cbrka do remontu zdarza sie bardzo rzadko (po 50 tys. km, tylko ktora kreci takie przebiegi w ciagu 8 lat swego istnienia?)
2. CBR nie ma "mniejszych kółek" bo ma 17 calowe czyli standart. Ma natomiast WĘŻSZE opony od większości 125 tek.
3. Litrowy sprzet ktorego sie nie paluje i nie jedzi torowo pali paradoksalnie mniej niz 600 tka - i wowczas spalanie napewno nie wynosi 9l. Przykladem niech bedzie nawet Hayabusa 1300 - 6 - 7l/100 km przy normalnej jezdzie. Podobnie z innymi litrami.
4. 125 tki sa bardzo dobre w jezdzie miejskiej. Poza juz nie sa tak elastyczne. Zreszta 250 tki podobnie. Ale uwazam ze sa to najlepsze motocykle do nauki jazdy po kursie tylko myslenie u nas jest takie ze to musi byc odrazu conajmniej 500cm.
5. Zxer na jakiej podstawie twierdzisz ze winkle na cbr to katorga? Mi sie bardzo przyjemnie jezdzi po winklach, pare razy zszedlem nawet prawie do kolana (nie mam sliderow wiec nie probowalem do konca). Fakt ze opony fabryczne
nigdy nie wzbudzaly we mnie zaufania, ale nie nazywalbym z tego powodu jezdzenia katorga.
6. CBR nie bedzie wygodna dla osoby wysokiej (180 cm+) i ciezkiej (80kg +)
7. Wierzcie mi na slowo ze jazda z predkosciami +100 km/h na 125 tkach nie jest zadna przyjemnoscia i nie da sie dlugo jechac w ten sposob, chyba ze jest sie rozentuzjazmowanym gimnazjalista. Mam duzo wieksza frajde ze sprawnego pokonywania zakretow.
8. Przyspieszenie jest takie ze wiekszosc puszek zostawiam na swiatlach daleko z tylu, wiec nie ma co narzekac.
9. Ciekawe jaka cbr pojedzie 170 nawet z gorki. Nie glos herezji. Max 130 - 140.

Teraz odniose sie do tych linkow co podeslales:

Link numer jeden: Motocykl jakis skladak, nigdy nie bylo malowania pomaranczowego w cbrkach, wydaje mi sie ze ma nieorginalne tanie owiewki tam, gdzie masz naklejke cbr, nie wyglada na dobrze spasowana. Nieorginalne, tanie kierunkowskazy z tylu oraz nowo wstawione lusterka (widac po glebokim czarnym kolorze, gdyby tak koles wypucowal je, to wypucowalby tez cale moto) Brak fabrycznych oklein, brak kilku srub mocujacych owiewke. Dziury w ukladzie wydechowym? Nie wiem co jest grane, u mnie tego nie ma, sa natomiast elementy ktorych tu brakuje. Motocykl w orginalnym malowaniu powinien wygladac tak:

http://tablica.pl/oferta/honda-cbr-125- ... DVGwx.html

Masz tu same orginalne czesci, wiec masz dobre odniesienie do innych cebr. Ogolnie jak dla mnie ten moto to typowa "budzetowka" na zasadzie byle jak najtaniej sprowadzic i sprzedac. Prawdopodobnie moto lezalo na dwoch stronach, a cholera wie jak ze stanem technicznym.

Link numer 2:

Wygasl

Link numer 3:

Motocykl wyglada jak siedem nieszczesc. Spojrz na sam slizg na prawa strone. Jezeli Ci to nie przeszkadza to ok. Jesli sadzisz jednak ze to tanio naprawisz za pare groszy to sie mylisz. Pojedyncze owiewki kosztuja kilka stow (mowimy o uzywkach), kierunki 100 zl, lusterka 80 - 90 zl (nieorignalne). Brak prawego ciezarka i odlazace plastiki. W srodku zapewne masz strzaskane uchwyty na owiewki ktosby musial to zespawac. A my caly czas mowimy o samej kosmetyce, ja bym nie byl taki pewien czy moto faktycznie jest w bdb stanie technicznym. Wgniecenie na baku w tym miejscu swiadczy o czolowym uderzeniu co moze miec duze konsekwencje dla motocykla - uszkodzona rama, moto moze jechac krzywo itd. Skutki szlifu widac rowniez na lewej stronie. Widze rowniez duzo ognisk rdzy. Dolicz do tego koszty rejestracji 400 zl. Bardzo kiepski interes. Ciekawe ze pan handlarz nawet nie podal przebiegu. Zreszta po co i tak by cofnal - na zdjeciu niby ma 7600 km. Pewnie zapomnial dodac jedno zero na koncu. Motocykl przy tym przebiegu nie ma tylu sladow korozji i mialby opony fabryczne. Szkoda Twojego czasu.

Link numer 4:

Nigdy nie bylo takiego malowania, wiec niezla scieme pociska sprzedajacy. Prawdopodobnie wygladal kiedys tak jak ta z linka za 5400. Facet nie byl pierwszym wlascicielem, wiec moglby darowac sobie tego "pierwszego wlasciciela w Polsce". Wystarczy tracic i slychac dzwiek? Nie wiem co ma na mysli, moze odpalanie ze startera, a moze nie. Miej swiadomosc ze cbrka przy przebiegu 47 000 km, bedzie niedlugo, albo juz jest do remontu i to drozszego i bardziej skomplikowanego niz w 2T. Zdjec malo i malo dokladne, jedynie widze, ze opone tyl masz do wymiany, przodu nie widze, ale mozliwe ze tez.

Jezeli masz budzet 5000 to patrz kolo tej kwoty, nie kupuj najtanszego jaki jest bo cudow nie ma i i tak swoje wlozysz w taki moto, a i tak nie bedzie wygladac dobrze jak drozsze, lepiej utrzymane egzemplarze. Ten motocykl za 5400 nalezy do mnie, jesli jestes zainteresowany mozesz do mnie napisac na gg: 1428281. Nie jest to napewno najtanszy egzemplarz, ale zapewniam Cie ze lepszego nie znajdziesz w tej cenie - ogladam allegro i widze co na wiekszosci aukcji ludzie oferuja.

Koniec tego eposu. Zastanow sie nad tym co tu napisalem.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Sykopson » 24/5/2012, 15:26

RS pali przy łotaniu jej około 8l, przy spokojnej jeździe na niskich obrotach da się zejść do 4.5-5l. Zaznaczam że żeby RS w miarę szybko jechała to trzeba ją cały czas łotać bo 2t ma kopa dopiero na wysokich obrotach. CBR przy spokojnej jeździe 2.5l a przy "piłowaniu" (trudno tu mówić o czymś takim) do 5l. Zaznaczam że RS to mistrz winkli, jak jesteś dobrym motocyklista to spokojnie wyprzedzasz 500-600 na dobrych górskich drogach.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez pietrek7557 » 24/5/2012, 15:35

Nigdy nie slyszalem zeby jakakolwiek cbr spalala kiedykolwiek 5l. Przy palowaniu najwiecej spalila mi 3.5 L, najmniej 2.5 L. Kolejna nieprawdziwa informacja. Chyba ze miales jakas rozregulowana totalnie i jezdziles na ssaniu to moze...
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Davijwrz » 24/5/2012, 15:59

Dopiero zaczynam A wiec zanim zdam to bedzie czerwiec / lipiec wiec jesli zakupie to 1 sezon na takim motocyklu bym chcial przejechac napewno taka 125 jest lzejsza od wiekszych pojemnosci nie bedzie kusic zeby mocno poszalec .

Co do kosztow utrzymania to raczej nie problem do mnie mam prace wiec o utrzymanie moto nie bedzie problem ;)
Davijwrz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 15:51
Lokalizacja: B-b

Postprzez mati22252 » 24/5/2012, 17:31

pietrek7557 napisał(a):9. Ciekawe jaka cbr pojedzie 170 nawet z gorki. Nie glos herezji. Max 130 - 140.



Ten podpunkt był zapewne do mnie. Czytaj ze zrozumieniem 2t- 170 4t -125
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez pietrek7557 » 24/5/2012, 20:49

mati22252 napisał(a):
pietrek7557 napisał(a):9. Ciekawe jaka cbr pojedzie 170 nawet z gorki. Nie glos herezji. Max 130 - 140.



Ten podpunkt był zapewne do mnie. Czytaj ze zrozumieniem 2t- 170 4t -125


Prosciej sie przyznac do bledu. Tej 125 wczesniej nie bylo, teraz jest jak zedytowales posta...

Do autora - zawsze mozesz kupic moto i jezdzic juz na parkingach/niepublicznych drogach. Ja tak zrobilem i oszczedzilem sobie czasu na nauke podstaw na kursie.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Davijwrz » 25/5/2012, 20:23

A jak by nie patrzec na koszta uzytkowania to co byscie wzieli ?
Davijwrz
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/6/2010, 15:51
Lokalizacja: B-b

Postprzez Sykopson » 26/5/2012, 10:24

RS 125 - bo lepiej wyglada, 300% lepiej jeździ i jest dużo szybsza. Jedyne w czym przegrywa (nie patrząc oczywiście na koszta użytkowania) z CBRką to dźwięk silnika.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez pietrek7557 » 26/5/2012, 19:41

RS wyglada lepiej ale tylko ta nowsza, na ktora Cie nie stac. Ta stara to ma jeszcze stary "przedpotopowy" wyglad, z zupelnie innej epoki. Szybsza jest bez watpienia, ale ja osobiscie nie lubie jezdzic powyzej 100 km/h na 125 tce, bo nie jest to przyjemna jazda, wiec to zaden argument. Czy lepiej jezdzi nie wypowiem sie. Byl gdzies test porownawczy kilku 125 tek poszukaj sobie i tam byly i rs i cbr.

Sykopson a czym Ty ze 125 jezdziles, ze wysuwasz takie teorie?
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez zxer » 26/5/2012, 21:55

5. Zxer na jakiej podstawie twierdzisz ze winkle na cbr to katorga? Mi sie bardzo przyjemnie jezdzi po winklach, pare razy zszedlem nawet prawie do kolana (nie mam sliderow wiec nie probowalem do konca). Fakt ze opony fabryczne


poprostu nie ma takiej przyczepnosci jak rs125 z racji tylnego laczka (ze o zawieszeniu nie wspomne). Ja nie mowie ze cbr125 to jest zly motocykl bo tak nie jest. Mowie ze porownywanie cbr125 do rs125 to nieporozumienie. rs125 to sportowy 2T i zrobisz na nim wiecej niz na cbr125 ktora NIE JEST sportowym motocyklem. To taka CG w sportowym stylu.

I mowie to z wlasnego doswiadczenia bo jezdzilem na obu.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez pietrek7557 » 27/5/2012, 12:45

Zgadzam sie co do przyczepnosci, tu czasem mi jej brakuje. No coz troche opinii dostales, jezeli wazne sa dla Ciebie wzgledy ekonomiczne to 4T, jesli nie to 2T
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Sykopson » 27/5/2012, 20:05

Jeździłem RSką i CBRką. Poza tym RS ma lepszą zawiechę. Starsza też wygląda wg mnie o wiele lepiej (jak prawdziwa włoszczyzna i te obłe kształty, mmmm), ale to kwestia gustu a o tym się nie dyskutuje. CBR ma wygodniejszą pozycję za kierą i jest fajniesza w korku (bo prawie jak rower). Na RS siedzisz z kolanami "pod brodą" i mówie to ja przy 174cm wzrostu (nie chodzi o to że jest niska, albo za mała, bo jest całkiem duża, ale ma bardzo wysoko podnóżki i na niej jest typowo sportowa pozycja). Może rzeczywiście cos pomieszałem z tym spalaniem bo na CBR jeździłem "gościnnie". I nie mówię że CBR prowadzi się źle, bo to nie prawda, mówię że RS lepiej i bardziej na sportowo.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr