Zobacz wątek - Polaris 400H.O. odpala ale nie chce wkręca się/dusi się
NAS Analytics TAG

Polaris 400H.O. odpala ale nie chce wkręca się/dusi się

Dla fanów czterokołowców
_________

Polaris 400H.O. odpala ale nie chce wkręca się/dusi się

Postprzez spaluchwp » 22/5/2012, 21:37

Witam,

Mam problem z quadem.

Quad odpala, na postoju wkręca się na obroty troszkę koślawo ale się wkręca, natomiast gdy chce jechać i wcisnę gaz, quad rusza po czym za chwile zaczyna się dusić i przygasa. Kiedy przysłonię mu dopływ powietrza o połowę wszystko jest dobrze, wkręca się momentalnie na obroty osiąga maksymalne prędkości ale jak tylko odsłonię wlot powietrza momentalnie się dusi.

Zakupiłem nowy gaźnik i to samo,
filtr jest wyczyszczony,
paliwo wlane świeże,
węże sprawdzone paliwo leje się do gaźnika dobrze,
poziom paliwa ustawiony według serwisówki,
mieszanka ustawiona według serwisówki ( próbowałem nawet rozkręcić i skręcić ale to samo),
zawory ustawione,
cały dolot szczelny,
wydech nie utrudniony,

Nadmienię że jest to gąźnik membranowy MIKUNI BST34.Zastanawiają mnie tylko wężyki (podciśnieniowe/ciśnieniowe) które są wpięte do gaźnika a następnie do skrzyni biegów, po wdmuchnięciu powietrza w skrzynię delikatnie syczy z wałka zmiany biegów ( nieszczelność ). Czy miało by to duży wpływ na działanie silnika?? gdy nawet zaślepię ten wąż nie ma żadnych zmian w pracy silnika.

Gdzie można jeszcze szukać przyczyny bo mi ręce opadają :( Inne fora nie potrafią mi pomóc nawet zagraniczne).
Za cenną radę obiecuję 2 skrzynki piwa jak nic! :)
spaluchwp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:21


Postprzez Bostorn » 23/5/2012, 08:46

huhuhu kolego ciekawa sprawa, z tego co piszesz wychodzi na to że za dużo powietrza łyka, pytanie tylko dlaczego, a co ze starym gaźnikiem?

za wiele nie pomogę bo nie jestem specem ale czekaj cierpliwie aż może Henio się wypowie, o wiele wiecej wie ode mnie w 4t, natomiast jeżeli tutaj nikt nie pomoże proponował bym forum quadowe, tam najszybciej ktoś udzieli Ci pomocy, a jak nie to zostaje tylko dobry mechanik
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez spaluchwp » 23/5/2012, 17:24

No to będziemy czekać za wypowiedzią "Henia", ale tak mi przyszło do głowy że to może kartery się rozszczelniły lub coś przy skrzyni ale nie wiem poczekam na jakąś ekspertyzę.
spaluchwp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:21

Postprzez henio12323 » 24/5/2012, 08:58

gdyby sie kartery rozszczelniły to by ciekło olejem jak z prosiaka :P

uszczelnij tą nieszczelnosc na chwile nawet kawałkiem plasteliny czy czyms ;P i próbuj, za duzo powietrza dostaje, zwieksz mu dawke paliwa moze. u mnie wg serwisówki mam odkrecic skład na 1.5 obrotu a tymczasem mam odkręcone na ponad 3 obroty.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez spaluchwp » 24/5/2012, 09:29

Czyli kartery sobie odpuszczam.

Samej dawki paliwa nie można przestawić, jest tylko śrubka od dawki powietrza ( mieszanki ),
Próbowałem regulować od dolnej do górnej granicy i bez żadnej reakcji.
spaluchwp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:21

Postprzez spaluchwp » 1/6/2012, 12:37

Czy mam szukać problemu w elektryce ?? Czy elektryka miała by wpływ na działanie silnika z otwartym w 100% dolotem powietrza, a otwartym wlotem powietrza w 30% ??

Bo nie wiem gdzie można jeszcze szukać przyczyn.

Polecacie jakiegoś dobrego speca "mechanika" w okolicach Murowanej Gośliny, Poznania, Obornik WLKP lub coś w tych rewirach.
spaluchwp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:21

Postprzez Arojzer » 2/6/2012, 19:44

myślę tak i myślę, pierwsze moje przypuszczenie to świeca zapłonowa. Ale myślałem dalej i wymyślałem że bierze lewego powietrza, owszem przeczytałem że sprawdzałeś doloty. Ale nie zaszkodzi sprawdzić króćca ssącego. I jak wyżej wspomniałem może dobrze by było również wymienić świece zapłonową, lub też Filtr powietrza nowy i upewnić się czy cewka działa prawidłowo.
Avatar użytkownika
Arojzer
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 25/2/2012, 20:58

Postprzez spaluchwp » 10/6/2012, 16:42

Spoko, dobrze kombinujesz tylko że cały dolot jest na 200% szczelny. Co do świecy, iskra jest jednostajna ,mocna no i nowa.
Filtr powietrza nowy ale co nie zmienia faktu że quad działa dobrze przy mniejszej ilości powietrza,
A cewka na 200% dobra, gdyż przy zatknięciu powietrza przy filtrze quad pracuje idealnie więc nie tędy droga bo gdyby to była cewka lub świeca chodził by jednostajnie źle na przymkniętym i otwartym wlocie powietrza.

A czy jest możliwe że delikatnie jeden z zaworów ( są 4 ) się nie domyka przez jego zużycie, nagar lub dekompresator ( zawór wydechowy ) i temu są takie objawy, a bogatsza mieszanka ( więcej paliwa mniej powietrza ) sprawia że problem ustaje ??
spaluchwp
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22/5/2012, 21:21



Powrót do Quady



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr