Zobacz wątek - zx6r czasami gaśnie, nie odpala

zx6r czasami gaśnie, nie odpala

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

zx6r czasami gaśnie, nie odpala

Postprzez duch1156 » 17/5/2012, 16:26

witam.
jestem jeszcze świerzy w temacie, dlatego zapytam Was o radę zanim pojadę do serwisu żeby mi remontu generalnego nie wcisnęli.

problem z moją kawasaki zx6r z '99r. polega na tym, że w ostatnim tygodniu kilka razy mi zgasła ni stąd ni z owąd. Pewnego razu jechałem normalnie w mieście, dojeżdżając do skrzyżowania hamowałem na sprzęgle i okazało się że motor zgasł nie z mojej winy. Próbowałem go szybko odpalić, ale długo kręcił i nic. po ok minucie moc aku spadła i musiałem pchnąć na biegu i po kilku próbach dopiero motor zapalił (jaki wstyd, czujecie?). Ogólnie silnik działa dobrze, odpalał bez problemu. Wczoraj jednak po ok 20km jazdy zgasiłem silnik na postoju i też nie chciał zapalić. po długich próbach i przy końcu żywotności baterii wziął i później już go trzymałem aż do domu. jedynym zastanawiającym symptomem jest fakt, że przy małych obrotach jak szybko odkręcę manetkę to go zdławi i z opóźnieniem wchodzi na obroty, czasami nawet zgaśnie.

jeśli macie jakieś sugestie, bardzo poproszę o rady. no i czy sam mogę się uczyć naprawy, czy lepiej pojechać do serwisu? (moje doświadczenie niemal zerowe, miałem tylko motorynke i simsona wcześniej, także mechanikiem nie jestem)

z góry dziękuję i pozdrawiam kierowców jednośladów ;D
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez Umbar » 17/5/2012, 19:14

Synchronizacja przepustnic, tak myślę. :)
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
Umbar
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
Lokalizacja: Szczecinek

Postprzez duch1156 » 17/5/2012, 20:29

nie wiem czy obie przypadłości wynikają z jednej przyczyny, strzelałem w świece i synchro ale za słąby w te klocki jestem aby sam zdecydować..
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez duch1156 » 20/5/2012, 12:18

postanowiłem na początek wymienić świece i tutaj pytanie: zwykłe dedykowane do tego modelu NGK CR9E, czy irydowy odpowiednik? dam radę sam je wymienić?
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez PrimoGhost » 20/5/2012, 14:21

Irydowe są raz droższe, trochę zdrowsze dla aku ( lepiej odpala na zimnym piecu ) i mają dłuższą żywotność. W nowszych sprzetach są nieraz montowane seryjnie, ale na gaźnikach wątpię, żebyś czuł różnicę.
Nie masz doświadczenia, nie wymieniaj sam. Świecę trzeba umieć odkręcić i z odpowiednią siłą założyć. Nie stosuje się do tego normalnego klucza i młotka, bo będzie potem trzeba montować na poxipolu ;]
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez oskaarek » 20/5/2012, 19:23

w moto jak jest slabe aku to nie wkreca sie od razu na obroty wlasnie sie zadlawi tak jak mowiles.Mialem juz tak kilka razy, niestety nie jest tak jak w aucie. Musisz naladowac aku
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez duch1156 » 22/5/2012, 16:06

chodzi o to że jest niemal nowy aku, kręci ostro. no ale to nie jest elektrownia żeby wytrzymać minute kręcenia i nadal być mocny.. W weekend planuje wymienić świeczki, jak sie poprawi dam znać :)
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez oskaarek » 23/5/2012, 18:55

nie rozumiesz. Lekki spadek napiecia w aku i krecic bedzie jak wsciekly ale nie odpali, bo i tak za malo mocy na cewki bedzie. Tak w moto niestety jest.
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Mahoney5 » 23/5/2012, 19:35

sprawdz ladowanie.ja mialem podobne problemy.u mnie przy 1100 bylo 14V a okolo 3tys juz tylko 13V.wymienilem regulator i problem ustal.Szkoda Ci swiec wymieniac.sprawdz pierwsze to bo to nic nie kosztuje
Mahoney5
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/6/2009, 12:40

Postprzez duch1156 » 23/5/2012, 20:05

a jak to sprawdzić? jestem zielony w tym temacie..
wiem tylko że gdzieś miernik pradu bede musiał podłączyć ..
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez sonycbr77 » 23/5/2012, 20:58

miernik podlaczasz do klem na akumulatorze proscizna najpierw patrzysz ile ma na zgaszonym potem na odpalonym przy wolnych obrotach i na koniec na wysokich obrotach tak ok 4-5 tys podaj potem tu co ci wyszlo to powiedza ci czy masz dobre ladowanie czy nie
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Trax » 23/5/2012, 21:09

PrimoGhost napisał(a):Irydowe są raz droższe, trochę zdrowsze dla aku ( lepiej odpala na zimnym piecu ) i mają dłuższą żywotność. W nowszych sprzetach są nieraz montowane seryjnie, ale na gaźnikach wątpię, żebyś czuł różnicę.
Nie masz doświadczenia, nie wymieniaj sam. Świecę trzeba umieć odkręcić i z odpowiednią siłą założyć. Nie stosuje się do tego normalnego klucza i młotka, bo będzie potem trzeba montować na poxipolu ;]


oj od razu go straszysz.... ja oddałem moto raz do serwisu zaraz po kupnie a potem stwierdziłem że nigdy więcej bo wrócił w gorszym stanie niż oddałem (a serwis do tanich nie należał i same pozytywne opinie miał) lepiej samemu poczytać kupić klucze dynamometryczne wakuometr i robić ja jeszcze niedawno byłem kompletnie zielony i dałem radę :)
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez duch1156 » 23/5/2012, 21:42

no dobra, teraz nie jestem w domu i nie mam przy sobie miernika, ale w weekend przekaże co wyszło z tymi napięciami.

a odnośnie majsterkowania przy moto: właśnie o to chodzi, jestem strasznie zajarany motoryzacją i chciałbym przy tym jak najwięcej spedzac, ale nie miał mnie kto nauczyć tego. więc pozostaje czytanie i próbowanie. mam nadzieje ze nic nie spieprze ;p


a może mi ktoś napisać jak powinno być z tymi napięciami?
tzn powinno być to samo, stałe dla wszystkich stanów, czy jak?
Ostatnio edytowano 23/5/2012, 21:48 przez duch1156, łącznie edytowano 1 raz
duch1156
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1/4/2012, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Trax » 23/5/2012, 21:47

podstawa to serwisówka klucze dynamometryczne i komplet końcówek - ja po ukręceniu 2 śrub nauczyłem się że warto przykręcać wszystko z takim momentem jak podaje książka :P
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez smietan1986 » 3/8/2012, 21:43

Witam Kolegów

Podepnę się pod temat

Mam taka mała przypadłość, posiadam Kawasaki zx 6r z 1998r. Drugi raz mój sprzęt mnie zawiódł. Moto stało tydzień bez ruszania i odpalania. Po tym czasie odpala normalnie, po czym jak są już 1, 2 kreski temp. to zaczyna jakby pracować nie na wszystkich cylindrach po czym gaśnie. Jak chce go odpalić drugi czy kolejny raz to słychać jakby nie palił na wszystkich garach. Ktoś wie czym jest to spowodowane? Świece były wymieniane ok miesiąca temu na NGK iskrowe.

Czy to może być spowodowane spadkiem napięcia w aku?

Pomoże ktoś?
smietan1986
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 10/2/2011, 22:05
Lokalizacja: Łódź



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr